Hoi Syl,
Ik volg je proces nog steeds dagelijks. Je bent ontzettend goed bezig en keep the good work up!
![:smiley:]()
Je bent gewoon bijna een maand zonder speed, super super goed! Vind het elke keer mooi om te lezen hoe open en eerlijk je durft te zijn. Bijvoorbeeld over de gedachten van speed die je hebt. Blijf ze uitspreken, want dan kan je ze beter tackelen en mensen hier je betere steunen. Goed van je trouwens dat je bent gaan chatten met Jellinek. Ik wist niet dat ze dat hadden. Maak er vooral gebruik van!
Even wat losse reacties op je berichten.
Wat rot van je infectie in je gezicht. Gelukkig ben je ermee bezig samen met de huisarts. Hoop dat het snel beter wordt.
Ik lees dat je goede momenten hebt en mindere. Welkom in het gewone leven
![:)]()
Ik kan mij voorstellen dat je met speed veel gevoelens weg gedrukt heb. Nu komen ze en moet je ze ondergaan. Ik vind het zo balen van je dat de GGZ zo lang op zich moet wachten. Ik weet niet of je erover geschreven had, maar kan je evt onderhoudende gesprekken hebben met de POH-GGZ?
Soms vliegt het leven mij ook aan. Heb zelf ook genoeg meegemaakt. Je hebt al zoveel overleefd en doorgemaakt, deze periode kom je ook door. Wat mij hielp is schrijven in mijn schriftje. Maar eigenlijk doe jij dit ook, maar dan op het forum
![:)]()
Doordat ik het opschreef, waren mijn gevoelens gelijk al een stuk minder heftig
En niet te hard naar jezelf zijn wat betreft het gebruik van oxazepam. Het ondersteunt je bij dit proces.
Het raakt mij wat je zei over dat je de glans van het leven voor jou ervan af is en dat je blijft vechten voor je dochter. Ik gun het je om gelukkig te worden en dat het leven weer mooi is voor jou. Realiseer je dat je dochter ook gelukkig is als jij gelukkig bent. Ook jij verdient het en mag gelukkig zijn. Vrienden en misschien een romantisch contact komt wel weer. Eerst focus op jezelf en gelukkig worden met jezelf.
Ik ben het met Mezelf (haha) eens om te overwegen om je dochter bij het proces te betrekken. Ik snap je overweging om het niet te doen. Wel raad ik je dat aan om het te doen als je in therapie ben. Je zal dan wellicht ook moeten uitleggen waarom je overdag afspraken heb. Er zijn altijd mensen die dan evt je dochter ondersteuning kan bieden. Want opgroeien met een ex-verslaafde ouder en alle ellende die jij (en wellicht) zij doorgemaakt hebben, zullen vast tot een zekere hoogte impact gehad hebben. Hoe je het met haar over kan hebben, kan je bespreken met je hulpverlener tegen die tijd. Daar kan je tips krijgen. Het is geen gemakkelijk gesprek waarschijnlijk.
Dank je wel voor je mooie lieve reactie!!.
Ik krijg vanaf woensdag wekelijks gesprekken met de praktijkassistente van mijn huisarts.
Deze vrouw heeft ook gewerkt bij de verslavingszorg en dus heeft ze hier ervaring mee.
Denk dus dat ik daar erg veel aan zal hebben.
Wat mijn dochter betreft en het haar op de hoogte stellen daarbij blijf ik bij mijn beslissing het haar niet te vertellen.
Mijn dochter heeft niks gemerkt van mijn speedgebruik.
Ik durf met de volle 100 % zekerheid te zeggen dat ik ook met speed op een goede moeder was.
Het enige verschil wat ze nu zal zien mischien is dat ik minder actief ben momenteel.
Ze weet dat ik ptss heb en ook dat ik vanaf volgende week gesprekken krijg met praktijkondersteuning.
Mijn dochter denkt dat dit is omdat het wachten op de psycholoog zo lang duurt.
Ook als ik straks terecht kan voor hulp bij verslavingszorg zal mijn dochter gewoon denken dat ik bij psycholoog ben.
Ik begrijp van jullie kant gezien dat je denkt dat het mischien verstandig is mijn dochter er toch uit eindelijk bij te betrekken .
Ik kies hier juist bewust niet voor omdat ik van mening ben dat dat juist een boel kan kapot maken .
Ik heb dan een goede band met mijn dochter maar ze heeft een pittig karakter en vroeg of laat zal ze het wanneer het haar zo uitkomt tegen mij kunnen gaan gebruiken .
Al die 8 jaar tijd dat ik het verborgen heb weten te houden en nu zelf gestopt ben waarom zou ik mijn dochter daar mee belasten .
Ik heb mij nooit anders gedragen met speed op als moeder dan zonder speed op.
Ik had meer energie en was actiever dat wel maar kwa mijn gedrag als moeder zijnde heb ik altijd alles maar dan ook alles gedaan voor mijn kinderen ongeacht hoe ik er zelf aan toe was.
Als ik nou bv door de speed een harteloze moeder zou zijn geweest of agressief ofzo dan vind ik het een ander verhaal.
Dan heeft mijn dochter er recht op om te weten waarom mijn gedrag zo was.
Mijn kinderen staan altijd op de 1e plek en ik zou het echt verschrikkelijk vinden als mijn dochter haar beeld over mij als moeder zou veramderen doordat ik eerlijk zou zijn over mijn verslaving.
Dat ze mischien gaat denken dat ik hierdoor zelf verandwoordeljjk was voor het huiselijk geweld,ze me niet meer die sterke stoere vrouw vind die ondanks alles door blijft vechten .
Mijn dochter heeft het huiselijk geweld moeten meemaken,scheiding van haar ouders op een brute manier,enz moet ik haar dan ooknog opzadelen met mijn verslaving waar ze geen weet van heeft en waar ik nu van aan het afkicken al ben ?.
Mijn dochter is de enigste nog in mijn leven die trots op me is .
Mijn hart breekt om haar beeld van mij anders te doen inzien voor haar.