Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
155 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoihoi, ik wil je niet ontmoedigen maar als je maar 1 dagje op die datum wil gaan zal het best wel druk zijn daar.

Als het je kan helpen en ik het als goeie raad kan meegeven. Wij zijn met talys rechtstreeks naar daar geweest voor 2 dagen en alles verliep heel vlot met shuttlebus en hotels vlakbij het park. Voor 2 volwassen personen valt de prijs goed mee en van Nederlandse kenissen ook gehoord dat boeken in Nederland nog een stuk goedkoper is dan bij ons in Belgie. Als je kan mss iets langer sparen. Kan je daar genieten van een lekker ontbijt, zwembad en mag je 1 uur vroeger van het park genieten zonder de drukte van de dagjesmensen. Kan je ook savonds genieten van vuurwerk. Het is zeker de moeite om er eens te zijn als is het nu 1 dag, 2 dagen of een hele week. Maar ik zou aanraden om een nachtje te blijven als dat lukt binnen het gespaarde budget. De sequoia lodge is zeker een aanrader in rust en natuur en qua prijsklasse. Volgens mij gaan jou dochter en jij daar meer genot aan hebben.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
PsyTekZ zei:
Hoihoi, ik wil je niet ontmoedigen maar als je maar 1 dagje op die datum wil gaan zal het best wel druk zijn daar.

Als het je kan helpen en ik het als goeie raad kan meegeven. Wij zijn met talys rechtstreeks naar daar geweest voor 2 dagen en alles verliep heel vlot met shuttlebus en hotels vlakbij het park. Voor 2 volwassen personen valt de prijs goed mee en van Nederlandse kenissen ook gehoord dat boeken in Nederland nog een stuk goedkoper is dan bij ons in Belgie. Als je kan mss iets langer sparen. Kan je daar genieten van een lekker ontbijt, zwembad en mag je 1 uur vroeger van het park genieten zonder de drukte van de dagjesmensen. Kan je ook savonds genieten van vuurwerk. Het is zeker de moeite om er eens te zijn als is het nu 1 dag, 2 dagen of een hele week. Maar ik zou aanraden om een nachtje te blijven als dat lukt binnen het gespaarde budget. De sequoia lodge is zeker een aanrader in rust en natuur en qua prijsklasse. Volgens mij gaan jou dochter en jij daar meer genot aan hebben.
Klik om te vergroten...

Dank je wel je advies!!
Ik zelf ben al eens in Disneyland geweest en ook toen met een overnachting.
Aangezien wij ook met huisdieren zitten en niemand zomaar sleutel van ons huis vertrouwen is langer weg blijven geen optie.

Ben het er wel mee eens dat met een overnachting je er meer van kan genieten.
De datum zal inderdaad druk zijn maar mijn dochter vind het juist speciaal om met kerst te gaan.
Nogmaals dank voor je tip en advies!!
Altijd fijn als andere meedenken!! :relaxed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar ben ik weer ff.
Vandaag heb ik een mail gehad van de steungroep depressie.
Ik kom op de wachtlijst te staan, die helaas zeker wel half jaar gaat duren.
Wel heb ik online gekeken voor workshops of cursussen wat betaalbaar is.
Omdat ik zelf erg creatief ben vind ik het leuk om op verschillende gebieden wat nieuws bij te leren.
Zo heb ik me opgegeven voor een naaicursus.
Deze start in febr en het zijn 10 lessen op de woensdagmiddag 2 uurtjes.
Het word gegeven in een groep met ong 6 personen.
Ik zou ook nog graag x cursus meubelstoffering willen doen.
Foto is van paar dingen die ik zelf heb gemaakt.
Ik had altijd onwijs veel gereedschap zowel electrisch als handgereedschap.
Het grootste gedeelte was van mijn overleden exschoonpa.
Ik was er supertrots op!!!.
Toen ik destijds mijn spullen bij mijn ex ging ophalen bleek dat hij al mijn gereedschap had weg gehaald. :cry:
Onder het mom "het was niet jouw vader maar de mijne".
Prima wees er gelukkig mee stakker.
Maar dat heeft mij er niet van weerhouden gewoon door te gaan met klussen en creatief zijn.
Heb bij de action wat gereedschap gekocht en beetje bij beetje vul ik het wel weer aan. :blushing:

Ook heb ik me aangemeld voor een proefles yin yoga.
Ik heb een pasje van de gemeente waarmee je korting krijgt op activiteiten als je een laag inkomen hebt.
Zo krijg je bv de proefles bij yoga gratis en dus ga ik gewoon overal een gratis proefles nemen ^_^.
Ik doe dus echt mijn best om dingen te ondernemen waardoor ik onder de mensen kom en iets leuks doe.
We moeten ergens beginnen toch... :relaxed:
IMG_2019-10-23_20-57-03.JPG
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Succes met de workshop en gratis lessen!!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi hoi,
Net bij huisarts geweest voor controle bloeddruk.
Gebruik nu een week medicatie ervoor en mijn bloeddruk was vandaag al gezakt.
Mijn huisarts zei dat ik er rekening mee moest houden dat ik deze medicatie de rest van mijn leven moet gebruiken.
Dit vond ik best raar en vroeg aan dokter, als door stress komt en die neemt naar tijd af en bloeddruk is weer normaal is toch onzin rest van leven te gebruiken?.
Hij zei dat als bloeddruk tijd weer normaal is je eventueel zou kunnen afbouwen.
Over 2 weken moet ik terug komen om bloeddruk weer te laten contreren.
En over 6 weken wil hij dat ik bloed laat prikken om te kijken of er schade aan mijn nieren is.

Hij zat er aan te denken om zwaardere slaapmedicatie voor te schrijven.
Ik wil dit niet en zei dat de temazepam goed zo is.
Ik slaap nu tot een uur of 4 en dan ga ik na wc en duurt daarna wel ff voor ik weer in slaap val.
Ik gebruik momenteel genoeg zooi en ben van mening dat dat ook niet de oplossing is voor mijn enorme vermoeidheid.

Hebben jullie nog wilde plannen voor het weekend??
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi Syl,

De medicatie waar je het hierboven over hebt, welke is dat? Waar je bloeddruk van zakte?

Wat je zegt over je dokter die zegt dat je levenslang iets moet gebruiken is precies wat ik bedoelde. Doktoren zeggen soms dingen waar ik me echt even van achter de oren moet krabben. Begrijp me niet verkeerd, luister naar je dokter. Ik wil nooit beweren dat iemand dat niet moet doen. Maar daarnaast, denk ook zelf na. Ga op onderzoek. Is het écht nodig en goed om levenslang iets te moeten gebruiken? Is dat hoe we gemaakt zijn? Om levenslang een door mensen gemaakt iets te moeten gebruiken om een beetje lekker te kunnen leven? In sommige gevallen misschien wel, ik zeg niet dat dit nooit zo is. Maar blijf alsjeblieft zelf ook nadenken en neem niet alles zomaar aan. Ga eventueel ook voor een second opinion naar een andere dokter.

Hierbij een video die toevallig net in mijn recommended staat, die hier precies op aansluit:


De man praat een beetje tegen me alsof ik 8 jaar oud ben, maar los daarvan is dit zeer goed advies denk ik.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Hoi Syl,

De medicatie waar je het hierboven over hebt, welke is dat? Waar je bloeddruk van zakte?

Wat je zegt over je dokter die zegt dat je levenslang iets moet gebruiken is precies wat ik bedoelde. Doktoren zeggen soms dingen waar ik me echt even van achter de oren moet krabben. Begrijp me niet verkeerd, luister naar je dokter. Ik wil nooit beweren dat iemand dat niet moet doen. Maar daarnaast, denk ook zelf na. Ga op onderzoek. Is het écht nodig en goed om levenslang iets te moeten gebruiken? Is dat hoe we gemaakt zijn? Om levenslang een door mensen gemaakt iets te moeten gebruiken om een beetje lekker te kunnen leven? In sommige gevallen misschien wel, ik zeg niet dat dit nooit zo is. Maar blijf alsjeblieft zelf ook nadenken en neem niet alles zomaar aan. Ga eventueel ook voor een second opinion naar een andere dokter.

Hierbij een video die toevallig net in mijn recommended staat, die hier precies op aansluit:


De man praat een beetje tegen me alsof ik 8 jaar oud ben, maar los daarvan is dit zeer goed advies denk ik.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal wat je zegt!.
Ik vond het zelf ook heel raar.
Heb daarom ook gelijk aan dokter gezegd dat ik dat heel vreemd vind.
Dat als bv mijn hoge bloeddruk komt door de stress en deze stress met de tijd afneemt en bloeddruk weer goed is....
Waarom zou ik dan rest van me leven dit medicijn slikken?.
Toem zei dokter :jaaa dan zou je het eventueel kunnen afbouwen.
Het medicijn wat ik slik hiervoor is "lisinopril".

Heb wel vaker dat ik denk klopt dit wel?.
Zo kreeg ik in het verleden vaak hormoonzalf voorgeschreven voor eczeem bv.
Heb dat jaren gebruikt e nooit heeft dokter er destijds iets over gezegd.
Ik kwam bij een dermatoloog terecht en die zei dat je hormoonzalf helemaal niet zolang mag gebruiken.
Dat het je huid heel dun maakt.
Ik gebruikte het destijds voornamelijk voor mijn handen.
In de winter als ik bv winkel in ging en handschoenen uitdeed kreeg ik spontaan soort sneetjes en bloed aan handen door warmte verschil denk ik.
Ik heb destijds lichttherapie gehad om mijn huid dikker weer te maken.
Moest dan 3 x in de week na ziekenhuis in zo'n cabine staan.
Toen die lichtbehandeling afgelopen was was het eerste wat mijn dermatoloog voorschreef jawel hormoonzalf!!!.
Ik zei nu snap ik er helemaal niks meer van!!!.
WTF
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Daarom is het zo belangrijk om zelf na te blijven denken, vragen te stellen, etc. Die lisinopril ken ik trouwens niet, maar een bloeddruk verlager dus. Maar inderdaad wat je zegt, als je bloeddruk weer goed is, waarom dan ermee doorgaan? Waarom gaat zo'n dokter er vanuit dat je het levenslang moet gebruiken en waarom jou (onnodig) ongerust maken met zo'n statement...

Er is mij gedurende mijn leven meermaals door "specialisten" verteld dat ik dit en dat voor altijd zal hebben. Álles ben ik inmiddels vrij van. Achteraf zeggen ze dat ze daar dan verbaasd over zijn en dat het een 'uitzondering' is, maar waarom zeg je het dan op zo'n definitieve manier denk ik dan. We gaan er vanuit dat iemand die gestudeerd heeft om zich dokter te mogen noemen echt wel weet waar hij/zij het over heeft. Vaak onterecht dus blijkbaar.

Maar nogmaals, natuurlijk wel altijd naar je dokter luisteren. Ze hebben zonder twijfel veel kennis van zaken, alleen hoeft dat niet altijd te betekenen dat ze 100% gelijk zullen hebben over alles. Het blijven ook maar mensen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi hoi, daar was ik weer ff.
Sinds een week is mijn antidepressiva voor de laatste x opgehoogd.
Ik slik nu 120 mg.
Ik durf niet te zeggen of het daar door komt maar ik zit stuk beter in me vel.
Vermoeidheid is stuk minder en ik kan weer wat meer genieten van kleine dingen.

Laatst heb ik " Bad Karma" een bericht gestuurd.
Aangezien we beiden geen sociale contacten hebben en geen fam om op terug te vallen.
Ik vroeg of hij er wat voor voelde om elkaar elke dag een berichtje te sturen.
Maakt niet uit met wat maar zodat we beide elkaar Mischien kunnen helpen op deze manier.
Dat wou hij wel proberen, en vanaf dag 1 klikt het super.
We wensen elkaar een goede morge, vragen hoe de ander geslapen heeft en praten over wat ons bezig houd.
Vooral de avonden hebben we veel aan elkaar.
De tijd gaat zo een stuk sneller.
Wat kan dat een verschil maken om iemand te hebben om mee te praten.
Het doet me enorm goed!!!.
Dat je met iemand die je nooit ontmoet hebt een vriendschappelijk band kunt opbouwen vind ik bijzonder.
Bij deze : " dank je wel bad karma dat je dit een kans wou geven, jij geeft mijn dag weer invulling!!!

Vandaag hebben mijn dochter en ik 2 chinchillas gekregen.
De mensen waar ze van waren hadden er geen tijd meer voor.
Maar ze wouden ze alleen weg doen naar mensen waar ze goed gevoel bij hadden.
Vandaag hebben ze ze gebracht samen met een enorme kooi en veel voer.
We hebben alles gratis gekregen.
We zijn al helemaal verliefd op ze!!!.
Het is heerlijk om te kijken hoe ze samen aan het spelen zijn en samen tegen elkaar aan liggen te slapen.IMG_2019-12-08_21-14-15.JPG
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi hoi,

Net voor controle bij huisarts geweest.
Ik vertelde hem dat ik best goed voel.
Ook vertelde ik dat ik gestopt ben met de temazepam en als ik echt niet in slaap kom, een halve oxazepam (5 mg) neem.
Mijn huisarts vind dat ik ontzettend goed bezig bent.
Hij vind het vooral goed dat ik gestopt ben met de temazepam.
Hij vroeg of ik nog iets van mijn ex had gehoord of dat het ff rustig is.
Verder vroeg hij of de kerst altijd emotioneel en zwaar voor me is.
Ik gaf aan dat ik geen problemen ondervind met kerst omdat mijn dochter en ik het altijd gezellig hebben samen.
We bv naar de bios gaan samen.
Moet dus nu na de feestdagen in de eerste week van januari pas terug komen.
Dus eigenlijk erg positief allemaal. 😊

Morgen gaan mijn dochter en ik eten bij de fam van haar vriend.
Die ouders hebben ons uitgenodigd om daar te eten.
Mijn dochters vriend is een hele lieve zorgzame jongen.
Als hij bij ons thuis is voel je je ook meteen op je gemak bij hem.
Zijn fam komt uit Irak en ze zijn erg gek op mijn dochter.
Ook zeggen ze steeds dat als we iets nodig hebben we dat hun kunnen zeggen en hun ons helpen.
Ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn.
Het feit dat ik er gewoon zin in heb is al bijzonder opzich.
Ik heb laatste jaar alles wat op mijn pad kwam voorbij laten gaan.
De stress van alleen het idee al was me al te veel en zorgde voor extreme uitslag in mijn gezicht.
Dus ben best blij verrast door mezelf dat ik het gelijk leuk vond en er zin in heb. 😊

Met de chinchillas gaat het goed.
Ze zijn super cute om naar te kijken.
Aangezien ze overdag veelal slapen en snachts tot leven komen zet ik 's avonds de kooi in de gang.
Ze kunnen aardig herrie maken met het geren door de kooi.
IMG_2019-12-12_17-56-25.JPG
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#11
"Poppertjes in mijn hol!" :tilttearlaugh:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Syl zei:
Hoi hoi,

Net voor controle bij huisarts geweest.
Ik vertelde hem dat ik best goed voel.
Ook vertelde ik dat ik gestopt ben met de temazepam en als ik echt niet in slaap kom, een halve oxazepam (5 mg) neem.
Mijn huisarts vind dat ik ontzettend goed bezig bent.
Hij vind het vooral goed dat ik gestopt ben met de temazepam.
Hij vroeg of ik nog iets van mijn ex had gehoord of dat het ff rustig is.
Verder vroeg hij of de kerst altijd emotioneel en zwaar voor me is.
Ik gaf aan dat ik geen problemen ondervind met kerst omdat mijn dochter en ik het altijd gezellig hebben samen.
We bv naar de bios gaan samen.
Moet dus nu na de feestdagen in de eerste week van januari pas terug komen.
Dus eigenlijk erg positief allemaal. 😊

Morgen gaan mijn dochter en ik eten bij de fam van haar vriend.
Die ouders hebben ons uitgenodigd om daar te eten.
Mijn dochters vriend is een hele lieve zorgzame jongen.
Als hij bij ons thuis is voel je je ook meteen op je gemak bij hem.
Zijn fam komt uit Irak en ze zijn erg gek op mijn dochter.
Ook zeggen ze steeds dat als we iets nodig hebben we dat hun kunnen zeggen en hun ons helpen.
Ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn.
Het feit dat ik er gewoon zin in heb is al bijzonder opzich.
Ik heb laatste jaar alles wat op mijn pad kwam voorbij laten gaan.
De stress van alleen het idee al was me al te veel en zorgde voor extreme uitslag in mijn gezicht.
Dus ben best blij verrast door mezelf dat ik het gelijk leuk vond en er zin in heb. 😊

Met de chinchillas gaat het goed.
Ze zijn super cute om naar te kijken.
Aangezien ze overdag veelal slapen en snachts tot leven komen zet ik 's avonds de kooi in de gang.
Ze kunnen aardig herrie maken met het geren door de kooi
Klik om te vergroten...

Wat een fijn bericht!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ze zien er wel knuffelig uit.
Mooie vacht.
Ze zullen wel van die gevaarlijke tanden hebben 😂
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Revolutionair zei:
Schattige beestjes!
Dieren kunnen je leven echt rijker maken.
Goed idee van je om ze te nemen.
Nog nooit van gehoord dat mensen deze beestjes als huisdier hebben.
Zijn ze echt knuffelbaar?
En houden ze daarvan?
Klik om te vergroten...

Ik heb ook een cavia al ong 2 jaar.
De chinchillas zijn geen dieren die er van houden om bij je op schoot te zitten en echt te knuffelen.
Ze vinden het wel super leuk om samen door de kooi te rennen.
Ook schijnen ze het super te vinden om in huis te rennen en je er achteraan rent.
Dit doen we nog maar ff niet, ze moeten eerst beetje wennen.
Het is super leuk om naar ze te kijken!
Daarin tegen vind mijn cavia het geweldig om te knuffelen.
Die ligt het liefst de hele dag in mijn arm te slapen en knuffelen.
IMG_2019-12-12_20-52-51.JPG
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
Misschien kan je ze laten wennen aan de aandacht van een mens.
Ik had een vogel.
Een agepornis en die was eerst schuw.
Op een gegeven moment zat hij de hele dag in mijn t-shirt met zijn koppie er boven uit.
En wou die echt knuffelen, en dat was een vogel!
Dat was zo leuk!
Ik noemde hem karel..
Want hij kon wel schreeuwen dat was wel minder.
Maar soms gingen we slapen en dan lieten we hem los en dan ging hij een nestje maken in het haar van mijn vriendin en ging hij bij ons slapen.
Soms ging ze prongelijk op hem liggen en dan schreeuwede die als een gek 😂
Maar daarna ging hij ook gewoon weer verder slapen.

Probeer ze tam te maken.
Kijken of dat lukt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Revolutionair zei:
Misschien kan je ze laten wennen aan de aandacht van een mens.
Ik had een vogel.
Een agepornis en die was eerst schuw.
Op een gegeven moment zat hij de hele dag in mijn t-shirt met zijn koppie er boven uit.
En wou die echt knuffelen, en dat was een vogel!
Dat was zo leuk!
Ik noemde hem karel..
Want hij kon wel schreeuwen dat was wel minder.
Maar soms gingen we slapen en dan lieten we hem los en dan ging hij een nestje maken in het haar van mijn vriendin en ging hij bij ons slapen.
Soms ging ze prongelijk op hem liggen en dan schreeuwede die als een gek 😂
Maar daarna ging hij ook gewoon weer verder slapen.

Probeer ze tam te maken.
Kijken of dat lukt.
Klik om te vergroten...

Ja we proberen ze ook tam te maken.
We voeren ze 's ochtends en' 's avonds uit onze hand.
En ze durven al steeds dichterbij te komen.
Je moet alleen wel uitkijken want als ze je vinger voor voer aan zien kunnen ze hard bijten en als ze schrikken kun je urine sproeien.
Maarrrrr verder zijn het leuke beesten hoor 😂
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi hoi,
Gisteren waren mijn dochter en ik uitgenodigd door de irakeese fam van mijn dochters vriend.
Tegen 18 uur waren we er en stond de hele tafel vol met eten.
Mijn dochter zat tegen over de vader van haar vriend.
Deze beste man gooide echt van alles op mijn dochters bord.
En toen ze dacht dat ie eindelijk klaar was kwam hij met een kippepoot van mega formaat aan.
Althans we gaan er maar van uit dat het een kippepoot maar het zag er niet smakelijk uit.
Ik zag mijn dochter in mijn ooghoeken het enorm zwaar hebben.
Later vertelde mijn dochter mij dat ze het zo vies vond dat ze bijna moest overgeven.
Maar ze wou due beste mensen niet beledigen.

Na het eten had de vader thee gemaakt en stonden er chocolaatjes en snoepjes op tafel.
Later ging de moeder nog fruit snijden.
Wij zijn helemaal niet gewend om zo veel te eten.

De moeder heeft veel verteld over wat ze hebben meegemaakt in Irak.
Ze zijn nu 9 jaar in nl.
Ze vertelde dat in het nieuws en de media er een totaal verkeerd beeld van hetv Amerikaanse leger word neergezet.
Dat de Amerikanen onschuldige burgers neerschoten.
Zelfs op straat voetballende jongetjes, omdat 1 van die jongetjes had gevloekt.
Fam van de moeder had in een auto gereden toen een Amerikaanse tankwagen over de auto was gereden.
De Amerikaanse soldaten stonden er bij te dansen en lachen terwijl er 3 doden in de auto zaten, waaronder een kind.
Dat zijn hele heftige verhalen om zo te horen en voor ons gewoon niet voor te stellen.
Moeder doet hier vrijwillerswerk en vader werkt.
Ik kan niet anders zeggen dat dat het enorm warme lieve mensen zijn.
Om 23:30 hebben we de laatste trein terug gepakt en om 00:40 uur waren we op station waar we de bus na huis hebben genomen.
Rond 01:00 uur waren we thuis en helemaal gesloopt!!!!.

Dit was voor mij het eerste uitje weer sinds hele lange tijd onder de mensen.
Heb erg genoten!!
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit soort info is niet zo moeilijk te vinden als je beetje kritisch bent. Veel mensen willen het niet weten. Ik ben ermee gestopt. Weet inmiddels genoeg. Kijk bijna geen nieuws meer. Word er depressief van.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Revolutionair zei:
Ze zien er wel knuffelig uit.
Mooie vacht.
Ze zullen wel van die gevaarlijke tanden hebben 😂
Klik om te vergroten...

Jaaa ze zijn superzacht!!.
Ook hebben ze een bak waar badzand in zit.
Hier rollen ze zichzelf door heen en weer.
Dan voelen ze zich weer fris en fruitig 😄
Ja nou die gevaarlijke tanden heb ik nog niet gezien en gelukkig ook niet gevoeld (afkloppen).
Nog een leuk weetje... Ze kunnen wel 20 jaar oud worden!!!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn naam is sylvia ,41 jaar ,moeder van 2 kinderen van 17 en 19 en al 8 jaar verslaafd aan speed. Destijds eraan begonnen met mijn ex ,eerst af en toe in het weekend . Al gauw werd het ook doorde weeks om de vermoeidheid te doorstaan van het gebruik in het weekend. En ja dan zit je al snel aan dagelijks gebruik voor je het weet. Sinds 2015 ben ik weg bij mijn ex ivm huiselijk geweld. Mijn jongste kind is met mij mee gegaan ,de oudste bleef bij vader ivm school en zijn verkering. Ik heb in een vrouwenopvang gezeten en ben vanuit daar 30 km verder dan mijn ex gaan wonen voor mijn rust en veiligheid. Met mijn fam heb ik geen contact meer (door ouders mishandeld). Ben in de periode dat ik in de vrouwenopvang zat clean geweest . Ook toen ik een eigen huisje kreeg was ik nog steeds clean. Ik heb door het huiselijk geweld ptss en sta nog steeds op wachtlijst voor hulp. Mijn ex bleef door gaan met mij lastig vallen en heeft inmiddels een contactverbod. Ik begon al snel aan mezelf te merken dat ik constant op mijn hoede moet zijn en ook sterk moet blijven want ik mocht niet falen als moeder. Mijn ex en zijn moeder hebben mijn zoon zo gehersenspoeld dat hij me al dik 2.5 jaar niet wil zien. Mijn energie na alles was ver te zoeken en ik was zowel geestelijk als lichamelijk op. Opgeven was geen optie want er liep nog een rechtzaak en ik moest vanalles regelen. Ik ging op dit punt weer de mist in ... Ik zocht via via een nieuwe dealer en begon weer met speed. Ik had weer energie om te regelen wat ik moest regelen en mijn gevoel (pijn en verdriet) werd door de speed afgevlakt en makkelijker mee om te gaan. We zijn nu tijd verder en ik heb met mijn dochter een super goede band en we zijn gelukkig in ons nieuwe huisje. Mijn dochter heeft het naar der zin op school . Mijn kinderen weten niks af van mijn speed gebruik . Ik had mijn speed altijd in een kluisje liggen . Ik heb nog steeds geen goede hulp gehad van een psycholoog sta nog steeds op een wachtlijst. Ik heb denk ik mezelf de afgelopen jaren wijsgemaakt dat ik alleen een sterk persoon ben met speed op. Dat ik dan alle stress en angst beter aan kan . Maar ik worstel al jaren met mijn gebruik, heb steeds meer nodig voor zelfde effect en het voegt gewoon niks zinvols meer toe aan mijn leven . Ik krijg er uitslag van in mijn gezicht en raak erg in mezelf gekeerd waardoor mijn sociale netwerk niet op gang komt. Afgelopen zaterdag was ik er zo klaar mee en heb alle speed die ik nog had door wasbak gespoeld. Mischien na zo lang dagelijks gebruik niet erg slim en was het beter geweest om het af te bouwen. Toch was ik van mening dat dat voor mij niet ging werken. Ik heb nu 6 dagen geen speed gebruikt en ik kan jullie vertellen als echte verslaafde dat ik het best zwaar heb . Ik ben enorm moe en heb nergens energie voor. Omdat mijn dochter niet op hoogte is van dit hele gebeuren probeer ik wat extra te slapen als ze op school is. Gister heb ik voor mijn doen een zeer grote stap gezet . Ik ben naar mijn huisarts gegaan. Ik ging kapot van de zenuwe in de wachtkamer. De nacht ervoor heb ik amper geslapen. Ik was in ne hoofd aan het oefene wat ik zou gaan zeggen. Hoe zou de dokter gaan reageren .... De dokter reageerde echt geweldig !. Al vroeg hij eerst ff ; speed? Wat is speed? Hij heeft me aangemeld bij een verslavingskliniek in mijn stad . Helaas is de wachttijd min 100 dagen. De huisarts adviseerde mij om 2x daags oxezepam te slikken . Dit om te zorgen dat ik minder onrustig ben door het steeds te denken aan de speed. Ik voel me nu inderdaad minder onrustig . Ook krijg ik totdat ik terecht kan bij de kliniek gesprekken met de praktijkondersteuning. De dokter wil me zo bij zo volgende week weer zien en zei ; ookal hen je toch weer gebruikt dat geeft niet maar wel komen .

Graag deel ik met jullie mijn dagelijkse strijd om af te kicken . Ookal is er mischien wel helemaal niemand op dit forum die erin geintereseerd is ,dit geeft voor mijzelf wel een extra duwtje in de rug om sterk te blijven .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."