#1
Ik ben niet verantwoordelijk voor de lading en betekenis die jij aan mijn woorden geeft. Zo bedoel ik dat.Ik sta altijd open voor goede tips en wijze raad dat ten eerste.
Ook als ik dingen beter anders aan kan pakken hoor ik dat graag.
Ik waardeer het als mensen eerlijk tegen me zijn.
In dit geval blijkt dat jullie mij niet volgen vanaf dag 1.
Dat is natuurlijk geen enkel probleem.
Alleen jullie geven aan niet op de hoogte te zijn van mijn hele verhaal.
Desondanks geven jullie mij advies.
Nogmaals dit waardeer ik.
Ik heb alleen niks aan advies wat niet gebaseerd is op mijn situatie.
Ik krijg deze adviezen de afgelopen jaren constant.
Ook krijg ik geregeld te horen dat ik mijn ex nu eens een x moet vergeten.
Dat ik alleen zo vooruit kom.
Ik raad aan lees eerst vanaf dag 1 mijn verhaal en denk dan na of je goed advies kan geven.
Advies wat past bij deze situatie van mij.
Ik ben persoonlijk van mening dat je je eerst goed in iemands verhaal moet verdiepen.
Pas als je alles weet vanaf het begin dan kun je iemand advies geven.
Ik vind zeer zeker dat je je verantwoordelijk hoort te voelen als je iemand kwets omdat je je niet goed ingelezen hebt.
Jij voelt je gekwetst, iemand anders reageert dan weer anders. Dat ligt niet aan mij, dat ligt aan de persoon in kwestie.
Met je punt dat ik te snel kwam aandraven met advies ben ik het wel eens. Daar heb ik me enkele posts geleden ook voor verontschuldigd.
Edit: waarmee ik bedoel: ik had beter gezwegen omdat de situatie nog zo vers voor jou is, je er nog middenin zit. Daarentegen moet ik het hele plaatje niet in detail kennen om een algemeen beeld te kunnen vormen en dus mijn mening te mogen geven.