Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
156 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Ik sta altijd open voor goede tips en wijze raad dat ten eerste.
Ook als ik dingen beter anders aan kan pakken hoor ik dat graag.
Ik waardeer het als mensen eerlijk tegen me zijn.

In dit geval blijkt dat jullie mij niet volgen vanaf dag 1.
Dat is natuurlijk geen enkel probleem.
Alleen jullie geven aan niet op de hoogte te zijn van mijn hele verhaal.
Desondanks geven jullie mij advies.
Nogmaals dit waardeer ik.
Ik heb alleen niks aan advies wat niet gebaseerd is op mijn situatie.
Ik krijg deze adviezen de afgelopen jaren constant.
Ook krijg ik geregeld te horen dat ik mijn ex nu eens een x moet vergeten.
Dat ik alleen zo vooruit kom.

Ik raad aan lees eerst vanaf dag 1 mijn verhaal en denk dan na of je goed advies kan geven.
Advies wat past bij deze situatie van mij.




Ik ben persoonlijk van mening dat je je eerst goed in iemands verhaal moet verdiepen.
Pas als je alles weet vanaf het begin dan kun je iemand advies geven.
Ik vind zeer zeker dat je je verantwoordelijk hoort te voelen als je iemand kwets omdat je je niet goed ingelezen hebt.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet verantwoordelijk voor de lading en betekenis die jij aan mijn woorden geeft. Zo bedoel ik dat.
Jij voelt je gekwetst, iemand anders reageert dan weer anders. Dat ligt niet aan mij, dat ligt aan de persoon in kwestie.

Met je punt dat ik te snel kwam aandraven met advies ben ik het wel eens. Daar heb ik me enkele posts geleden ook voor verontschuldigd.
Edit: waarmee ik bedoel: ik had beter gezwegen omdat de situatie nog zo vers voor jou is, je er nog middenin zit. Daarentegen moet ik het hele plaatje niet in detail kennen om een algemeen beeld te kunnen vormen en dus mijn mening te mogen geven.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind deze discussie hier niet gepast en ben het met Exe eens. Zo is het wel genoeg.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Natozlato zei:
Ik vind deze discussie hier niet gepast en ben het met Exe eens. Zo is het wel genoeg.
Klik om te vergroten...

Eens en oneens.
Altijd leuk contact met Syl hier en leef met haar mee. Ernstige situatie. Soms vind ik ook dat mensen niet met alles in een slachtoffer rol moeten blijven hangen met alles eromheen.
Lees ik ook wel eens terug hier daarom volg ik het af en toe.
Dus ook weer goed dat iemand je daar op aanspreekt.
Daarnaast deel je het verhaal op een openbaar forum dus kan je medeleven en kritiek verwachten.
Soms is kritiek niet erg en kan het je weer even wakker schudden.
🙂
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
That escalated quickly
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
Soms vind ik ook dat mensen niet met alles in een slachtoffer rol moeten blijven hangen met alles eromheen.
Klik om te vergroten...

Zou heel graag van je willen horen waarmee ik in mijn slachtofferrol blijf zitten volgens jou.
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Revolutionair zei:
Eens en oneens.
Altijd leuk contact met Syl hier en leef met haar mee. Ernstige situatie. Soms vind ik ook dat mensen niet met alles in een slachtoffer rol moeten blijven hangen met alles eromheen.
Lees ik ook wel eens terug hier daarom volg ik het af en toe.
Dus ook weer goed dat iemand je daar op aanspreekt.
Daarnaast deel je het verhaal op een openbaar forum dus kan je medeleven en kritiek verwachten.
Soms is kritiek niet erg en kan het je weer even wakker schudden.
🙂
Klik om te vergroten...
Inderdaad ik kan ook goed met haar praten en ze is een lieve vrouw en ik ben opgegroeid met die dingen dus ik begrijp haar , kheb haar ook pm gestuurd
Want niemand verdient ziets en zij zeker en al niet
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Ik ga me hier niet teveel mee bemoeien want Syl heeft al zorgen genoeg. Maar ik vind het niet fair dat hier gezegd wordt dat zij in een slachtofferrol rol kruipt.

Ik heb enorm veel respect voor haar en de manier hoe ze hiermee omgaat.

Laten we het positief houden.
Klik om te vergroten...

Het zou me ten zeerste verbazen én teleurstellen moest hier 1 iemand op het forum zijn die Syl niet respecteert. In heel deze discussie heeft niemand elkaar respectloos behandeld.
Maar ... respect tonen is niet hetzelfde als iemand naar de mond praten. Wat tegengas krijgen en geven op z’n tijd, daar worden we allemaal beter van, imo. Het is geen of/of-verhaal, geen zwart-wit kwestie.
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb haar gestuurd en ze weet dat ik bepaalde dingen ook heb meegemaakt vandaar anders moeide ik ook niet ik weet dat Syl een zeer lieve vrouw is en altijd aardig
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
AphexTwin zei:
Het zou me ten zeerste verbazen én teleurstellen moest hier 1 iemand op het forum zijn die Syl niet respecteert. In heel deze discussie heeft niemand elkaar respectloos behandeld.
Maar ... respect tonen is niet hetzelfde als iemand naar de mond praten. Wat tegengas krijgen en geven op z’n tijd, daar worden we allemaal beter van, imo. Het is geen of/of-verhaal, geen zwart-wit kwestie.
Klik om te vergroten...

Niemand hoeft mij naar de mond te praten.
Maar als je iets zegt, zeg dat dan omdat je weet waar je over praat.
Niet omdat je intelligent wil overkomen.

AphexTwin zei:
Wat tegengas krijgen en geven op z’n tijd, daar worden we allemaal beter van
Klik om te vergroten...

Serieus ???.

Weet je, vind van me wat je wil.
Ik had sommige van jullie wel eens willen zien in mijn schoenen..
Zou echt heel erg benieuwd zijn hoe ver jullie zouden komen.
Sommige van deze berichten zegt meer over diegene die ze heeft geschreven dan over mijzelf.
Na alles wat ik heb meegemaakt en nog meemaak ga ik er dan ook maar vanuit dat sommige dingen gezegd worden uit pure onwetendheid.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Syl je doet het hardstikke goed!
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Syl zei:
Niemand hoeft mij naar de mond te praten.
Maar als je iets zegt, zeg dat dan omdat je weet waar je over praat.
Niet omdat je intelligent wil overkomen.



Serieus ???.

Weet je, vind van me wat je wil.
Ik had sommige van jullie wel eens willen zien in mijn schoenen..
Zou echt heel erg benieuwd zijn hoe ver jullie zouden komen.
Sommige van deze berichten zegt meer over diegene die ze heeft geschreven dan over mijzelf.
Na alles wat ik heb meegemaakt en nog meemaak ga ik er dan ook maar vanuit dat sommige dingen gezegd worden uit pure onwetendheid.
Klik om te vergroten...
Idd, laten we het positief houden.

Discussie gesloten voor mij.
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beter om in de toekomst alleen kritiek positief of negatief maakt nie uit eerst weten waarover je praat want degene wat WEL dingen hebben meegemaakt is dit allesbehalve fijn. Ik bedoel niemand in het bijzonder maakt nie uit op wie of welk onderwerp is overal op toe te passen vandaar dat ik mijn muil haha int begin dichthield. Ma bedoel niks verkeerd wie het wel zo opvat...ja pech enzo haha :flushed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Revolutionair zei:
Soms vind ik ook dat mensen niet met alles in een slachtoffer rol moeten blijven hangen met alles eromheen.
Lees ik ook wel eens terug hier daarom volg ik het af en toe.
Dus ook weer goed dat iemand je daar op aanspreekt.
Daarnaast deel je het verhaal op een openbaar forum dus kan je medeleven en kritiek verwachten.
Soms is kritiek niet erg en kan het je weer even wakker schudden.
Klik om te vergroten...

Zou nog heel graag je uitleg willen horen.
Maar je reageerde niet meer.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Zou nog heel graag je uitleg willen horen.
Maar je reageerde niet meer.
Klik om te vergroten...

Wat ik zeg staat er gewoon.
Verder geen uitleg nodig.
Ik volg jou verhaal een beetje.
Soms denk ik mag ook wel even wat minder.
Leven is hard en iedereen heeft wel ze ding.

Voor de rest voel je jezelf aangevallen.
Maar dat is gewoon mijn mening.
Just keep your head up!
✌
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Revolutionair zei:
Soms vind ik ook dat mensen niet met alles in een slachtoffer rol moeten blijven hangen met alles eromheen.
Lees ik ook wel eens terug hier daarom volg ik het af en toe.
Dus ook weer goed dat iemand je daar op aanspreekt.
Daarnaast deel je het verhaal op een openbaar forum dus kan je medeleven en kritiek verwachten.
Soms is kritiek niet erg en kan het je weer even wakker schudden.
Klik om te vergroten...

Zo jammer dit weer..
Zo vlot zijn met een opmerking te plaatsen .
Dan vraag je een paar keer om uitleg en hoor ik niks meer.
Geen dingen tegen mij roepen als je het niet kunt onderbouwen!🤫
Jouw opmerking zegt dus velen malen meer over jou zelf dan over mij. 😉
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe gaat het met je Syl? Beetje goede nacht gehad? 🤗
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Hoe gaat het met je Syl? Beetje goede nacht gehad? 🤗
Klik om te vergroten...

Goeiemorge,

Gisteren was waardeloze dag, Maarrrr mijn ecg meter heeft wel goede opnames gemaakt daar ben ik zeker van 😉
Ik heb heerlijk geslapen! 😊
Jij ook goed geslapen?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op 9 maart ben ik precies een jaar clean.
Waar ik super trots op ben!!!.
Hierbij had ik ook besloten dat dit dan ook een mooie afsluiter zou zijn van mijn topic.
Deze heb ik een jaar lang bijgehouden.
Hierin heb ik mijzelf zeer kwetsbaar en open opgesteld.
Iets wat ik normaal gesproken absoluut niet doe.
Toch moet het mij van het hart dat ik teleurgesteld ben dat het op deze manier gaat eindigen.

Ik had een bericht geplaatst over het feit dat mijn ex aan de deur had gestaan en ik aangifte moest gaan doen.
Dat het tijd werd dat mijn ex uit mijn leven werd verbannen.

En die laatste zin was schijnbaar de reden dat er een hele discussie op gang kwam.
Want wrok koesteren doet niemand goed en het is een verlossing om dat juist niet te doen.

Klopt helemaal!!!.


Ik weet dondersgoed hoe het werkt in het leven met vergeving, wrok, wraak enz.
Dat weet ik mensen!!!.
Zeker na alle shit wat ik heb meegemaakt.

Die mensen die advies gaven, nogmaals hadden gelijk wat betreft wrok koesteren.
Dat heb ik ook div malen aangegeven dat dit ook klopt.
Alleen er werd maar door gegaan erover.
Ik weet hoe het werkt maar ik kan er niks mee omdat het niet werkt in mijn situatie.
Dat er mensen zijn die van mening zijn dat dit onzin is ook prima.

Het leek wel een strijd te worden.

Had het gevoel dat mij ff de les werd gelezen.
Zo kwam het na een tijdje over op mij.

Toen werden er ook bepaalde kwetsende dingen gezegd in mijn ogen.
En nee dat ik dat ervaar als kwetsend kan ik jullie niet kwalijk nemen.
Er werd mij al gezegd dat andere daar niet verantwoordelijk voor zijn als ze iets zeggen.

Ik was zo gefrustreerd maar ook gekwetst omdat het een aanval leek van meerdere tegen mij.
Er niet geluisterd werd na het feit dat ik al tig x aan gaf dat ik het weet wat er bedoeld word.
En het niet serieus werd genomen voor mijn gevoel dat ik aangaf dat mijn situatie anders is.
Ik ben toen maar ff naar de supermarkt gelopen om af te koelen.
Ik heb onderweg lopen janken van frustratie en woede.

Lieve mensen wees voorzichtig met wat je zegt.
Advies geven is iets anders dan je mening er door drukken.
Het is erg kwetsend als andere denken het beter te weten dan de gene die in de situatie zit.
En nogmaals advies mag altijd en iemand de mogelijkheid bieden tot andere inzichten.

Ik vind het jammer dat ik aangeef dat sommige dingen kwetsend waren en niemand zich daar verantwoordelijk voor voelt.
Het gaat er niet om dat ik meedelij wil of wat dan ook.
Maar er is niemand geweest die erop terug kwam en ook zijn eigen aandeel hierin zag.
Waarsch vind iedereen dan dus dat ze terecht gehandeld hebben.
Ook prima hoor.

Vind het jammer dat ik met deze gevoelens straks dit topic ga afsluiten.
Het zit me dwars!!.
Ik sta altijd voor iedereen klaar en probeer ieder te motiveren.
Ik heb mij altijd kwetsbaar opgesteld in mijn topic en dat ga ik nu niet meer doen.
Ik ga ook niet meer bepaalde zaken delen hier.

Ik had gehoopt er een mooie einde van te maken.
Het vrolijk en trots te kunnen afsluiten.
Ik heb enorm het gevoel gekregen dat mensen reageerde om andere te ondersteunen.
Het meer een kliekje werd tegen mij.
Zo voelt het voor mij.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Syl zei:
Op 9 maart ben ik precies een jaar clean.
Waar ik super trots op ben!!!.
Hierbij had ik ook besloten dat dit dan ook een mooie afsluiter zou zijn van mijn topic.
Deze heb ik een jaar lang bijgehouden.
Hierin heb ik mijzelf zeer kwetsbaar en open opgesteld.
Iets wat ik normaal gesproken absoluut niet doe.
Toch moet het mij van het hart dat ik teleurgesteld ben dat het op deze manier gaat eindigen.

Ik had een bericht geplaatst over het feit dat mijn ex aan de deur had gestaan en ik aangifte moest gaan doen.
Dat het tijd werd dat mijn ex uit mijn leven werd verbannen.

En die laatste zin was schijnbaar de reden dat er een hele discussie op gang kwam.
Want wrok koesteren doet niemand goed en het is een verlossing om dat juist niet te doen.

Klopt helemaal!!!.


Ik weet dondersgoed hoe het werkt in het leven met vergeving, wrok, wraak enz.
Dat weet ik mensen!!!.
Zeker na alle shit wat ik heb meegemaakt.

Die mensen die advies gaven, nogmaals hadden gelijk wat betreft wrok koesteren.
Dat heb ik ook div malen aangegeven dat dit ook klopt.
Alleen er werd maar door gegaan erover.
Ik weet hoe het werkt maar ik kan er niks mee omdat het niet werkt in mijn situatie.
Dat er mensen zijn die van mening zijn dat dit onzin is ook prima.

Het leek wel een strijd te worden.

Had het gevoel dat mij ff de les werd gelezen.
Zo kwam het na een tijdje over op mij.

Toen werden er ook bepaalde kwetsende dingen gezegd in mijn ogen.
En nee dat ik dat ervaar als kwetsend kan ik jullie niet kwalijk nemen.
Er werd mij al gezegd dat andere daar niet verantwoordelijk voor zijn als ze iets zeggen.

Ik was zo gefrustreerd maar ook gekwetst omdat het een aanval leek van meerdere tegen mij.
Er niet geluisterd werd na het feit dat ik al tig x aan gaf dat ik het weet wat er bedoeld word.
En het niet serieus werd genomen voor mijn gevoel dat ik aangaf dat mijn situatie anders is.
Ik ben toen maar ff naar de supermarkt gelopen om af te koelen.
Ik heb onderweg lopen janken van frustratie en woede.

Lieve mensen wees voorzichtig met wat je zegt.
Advies geven is iets anders dan je mening er door drukken.
Het is erg kwetsend als andere denken het beter te weten dan de gene die in de situatie zit.
En nogmaals advies mag altijd en iemand de mogelijkheid bieden tot andere inzichten.

Ik vind het jammer dat ik aangeef dat sommige dingen kwetsend waren en niemand zich daar verantwoordelijk voor voelt.
Het gaat er niet om dat ik meedelij wil of wat dan ook.
Maar er is niemand geweest die erop terug kwam en ook zijn eigen aandeel hierin zag.
Waarsch vind iedereen dan dus dat ze terecht gehandeld hebben.
Ook prima hoor.

Vind het jammer dat ik met deze gevoelens straks dit topic ga afsluiten.
Het zit me dwars!!.
Ik sta altijd voor iedereen klaar en probeer ieder te motiveren.
Ik heb mij altijd kwetsbaar opgesteld in mijn topic en dat ga ik nu niet meer doen.
Ik ga ook niet meer bepaalde zaken delen hier.

Ik had gehoopt er een mooie einde van te maken.
Het vrolijk en trots te kunnen afsluiten.
Ik heb enorm het gevoel gekregen dat mensen reageerde om andere te ondersteunen.
Het meer een kliekje werd tegen mij.
Zo voelt het voor mij.
Klik om te vergroten...
Zoek er niet meer achter dan er daadwerkelijk achter zit. Uiteindelijk zijn we allemaal maar anonieme forum gebruikers.

Ga er van uit dat het goed bedoeld was, al komt het er bij sommigen nogal bot uit. Ik heb hier geen berichten gezien die jou moedwillig probeerden te kwetsen. Slechts meerdere perspectieven om naar jouw situatie te kijken. En verschillende manieren om er mee om te gaan.

Uiteindelijk kies je er zelf voor om je gekwetst te voelen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Weet je, ik had niet eens meer iets moeten plaatsen überhaupt hier.
Het is het niet waard meer.
Ik houd het voor gezien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."