Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
159 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
AphexTwin zei:
Nou, ik lees heel wat positieve signalen!
Het wordt een zonnige dag, dus geniet er maar zo goed mogelijk van. :thumbsup1:
En veel succes bij de dokter straks. :)
Klik om te vergroten...


Dank je wel voor je lieve reactie !:redheart:
Kom net van de dokter af en omdat het goed gaat met de antidepressiva ga ik vanaf vanavond met hogere dosis starten.
En nu .... zit ik weer op mijn plekje waar ik gister ook zat in de zon met uitzicht op het water !!.:blushing::sunglasses::sunface::tulip:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar was ik weer ,vandaag dag 155 zonder speed.
Zojuist heb ik een mail gestuurd naar de verslavingszorg.
Ik heb aangegeven dat ik stop met de behandeling bij hun.
De reden hiervoor is omdat ik nu 5 mnd clean ben en nog steeds in de intake fase zit.
Dat gene waar hun mij nog bij zouden kunnen helpen was het op de rit verder brengen van mijn leven.
Ook hier ben ik al druk mee bezig en het wijkteam helpt mij op meerdere vlakken hierbij.
Ook het kijken naar mijn triggers wat ze wouden ,ik weet wat die zijn.
Ook leer ik nu door mezelf en theraphie dat ik mag toegeven aan mijn vermoeidheid.
Daar waar ik voorheen 24/7 door moest gaan van mezelf omdat ik niet wou falen vooral als moeder.
Daar heb ik mijn dochter nu uitgelegd dat ik gewoon momenteel op ben door mijn depressie.


Al eerder vroeg iemand op dit forum mij waarom ik nog na verslavingszorg wou en of ik dan niet juist er meer mee bezig ben weer.
Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat dit inderdaad ook deels zo is.
Ik ben niet bezig met speed in mijn hoofd ,tuurlijk op de momenten dat ik echt heel moe ben denk ik wel eens eraan.
Niet dat ik er na verlang maar meer omdat dit de trigger was van mijn gebruik.
Na mate de tijd strekt en ik steeds verder ben in mijn afkickproces en hulp van verslavingszorg nog steeds niet in gang gezet is maar nog steeds in intake periode zit vind ik het goed zo.
Als ik ook maar een beetje zou twijfelen aan mijn eigen kracht en doorzettingsvermogen in het afkicken op het punt waar ik nu sta zou ik het niet gestopt hebben.

Het wijkteam wou mij helpen met mijn oude schulden.
Ik gaf eerder aan dat ik dit heel graag wil maar dit nu ff te veel word .
Toch heb ik besloten het niet voor me uit te schuiven en op mijn eigen tempo er vast een begin aan te maken.
Gisteren heb ik alle papieren voor zo ver gesorteerd en het vervelendse werk gedaan.
Heb mezelf voorgenome elke dag gewoon stukje verder te gaan.
Het hoeft niet in 1 x af en het moet geen frustratie gaan worden.
Het voelt goed dat ik er mee begonnen ben en als dit eenmaal op gang komt hoop ik in de toekomst wat meer rust te kunnen ervaren op financieel gebied.

Mijn antidepressiva is sinds afgelopen donderdag opgehoogd.
De eerste 2 weken zat ik aan de 30 mg en nu aan de 60 mg.
Ik merk nu wel net als bij de eerste week dat ik meer last van vermoeidheid heb .
Ook word ik nu standaard wakker om 5 uur s'ochtends waarna ik niet meer kan slapen.
Ik heb afgelopen woensdag en donderdag mogen ervaren hoe het weer voelt om gewoon tussen andere mensen ergens te zitten .
Heb beide dagen in het zonnetje gezeten bij het water .
Ik voelde me op mijn gemak en had totaal geen last dat andere me zagen .
Dit geeft mij enorm veel hoop dat het dus mogelijk is om mijn echte ik weer voor deel terug te kunnen krijgen .
Onbezorgd te kunnen genieten van iets en gewoon tussen de mensen .
Het is voor mij een enorme ervaring weer en wat heb ik er van genoten !!!.
Was helaas ff vergeten dat ik niet in de zon mag met mijn gezicht dus heb nu wel mijn wang aan 1 kant weer dik en rood.
Maarrr dat was het dubbel en dwars waard !!!.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Syl
Ik heb afgelopen woensdag en donderdag mogen ervaren hoe het weer voelt om gewoon tussen andere mensen ergens te zitten .
Heb beide dagen in het zonnetje gezeten bij het water .
Klik om te vergroten...
Klinkt goed, dat is iets wat ik dit voorjaar/deze zomer ook enorm veel heb gedaan, lekker in het park aan het water zitten in mn eentje en genieten van de rust terwijl het hoofd wordt leeggemaakt. Ik prefereer dan wel een meter of 10 van het pad op een kleedje in plaats van een bankje direct aan het pad. Dan zit ik toch net iets rustiger, terwijl ik de mensen die langskomen meestal toch nog wel groet...

We hebben het over mijn dochter gehad en over de rechtzaak die ik eind deze maand heb over het feit of ze me mogen gaan gijzelen
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met 'gijzelen'? Ik heb werkelijk waar geen idee.

edit;
iets met schulden gemaakt door je ex-man lees ik nu, ik zal even googlen wat zo'n gijzeling nou precies inhoudt...
edit; edit;
Ah, ze sluiten je dus op in de gevangenis om je te dwingen om boetes te betalen, dat wist ik dus niet.
Veel sterkte, en probeer dit niet in je hoofd te laten zitten, hoe moeilijk dat ook is!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jaaaaa daar ben ik weer met goed nieuws !!.
De gijzeling is afgewezen !!:rock::nevergonnagiveyouup::cheerpompom:

Ik vroeg aan de rechter of ik in het kort iets mocht vertellen .
Heb uitgelegd uit wat voorn relatie ik kom en hoe het destijds gelopen is kwa heel die bekeuring.
Hij vroeg of ik zo wist wat mijn inkomen en uitgave waren en ik zei dat ik een overzicht voor hem had gemaakt.
Samen met mijn uitkeringsspecificatie gaf ik hem die.
Daarna zei ik dat ik ook een gezondheidsverklaring bij me had van mijn huisarts .
De rechter zei dat dat niet nodig was en hij de gijzeling afwees.
Hij vond dat het al erg genoeg was hoe alles zo voor mij gelopen heeft en ik me keurig netjes had voorbereid.:blushing::blushing:
Ik was erg blij dat ik de kans kreeg toch kort iets te vertellen .
Ik ben nu echt kapot moe en ga zo ff proberen uurtje te liggen .
Zo dit is ook weer achter de rug met goede afloop !!:relaxed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
@Syl

Klinkt goed, dat is iets wat ik dit voorjaar/deze zomer ook enorm veel heb gedaan, lekker in het park aan het water zitten in mn eentje en genieten van de rust terwijl het hoofd wordt leeggemaakt. Ik prefereer dan wel een meter of 10 van het pad op een kleedje in plaats van een bankje direct aan het pad. Dan zit ik toch net iets rustiger, terwijl ik de mensen die langskomen meestal toch nog wel groet...


Wat bedoel je met 'gijzelen'? Ik heb werkelijk waar geen idee.

edit;
iets met schulden gemaakt door je ex-man lees ik nu, ik zal even googlen wat zo'n gijzeling nou precies inhoudt...
edit; edit;
Ah, ze sluiten je dus op in de gevangenis om je te dwingen om boetes te betalen, dat wist ik dus niet.
Veel sterkte, en probeer dit niet in je hoofd te laten zitten, hoe moeilijk dat ook is!
Klik om te vergroten...

Ja ik wou dat al heel erg lang als het mooi weer was maar ik heb daar altijd moeite mee in mijn eentje.
Dus vond het bijzonder mee te maken dat ik het nu toch kon .

Die rechtszaak over gijzeling maak ik me ook niet druk om.
Ik zeg je eerlijk ik ben inmiddels zo veel al gewend op dat gebied door mijn ex dat ik er niet wakker om lig.
Mijn dokter gaat een briefje schrijven voor de rechtzaak dat ik een depressie heb en antidepressiva slik en ik ga aantonen dat ik gewoon van min.uitkering leef waar ookal beslag op ligt.
En als ik wel gegijzeld mag worden dan prima als ze denken daar wat mee te kunnen bereiken .
Tuurlijk als moeder zijnde is dat niet waar je op zit te wachten natuurlijk maar ik lig er niet wakker van.
Ik ben altijd open en eerlijk en dat zal ik tijdens die zitting ook doen en dit heeft me tot nu toe altijd in mijn voordeel gewerkt .
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Syl
Wow, wat een fantastische instelling heb je toch!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
@Syl
Wow, wat een fantastische instelling heb je toch!
Klik om te vergroten...

dank je wel :relaxed::redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Daar was ik weer even ,vandaag dag 164 zonder speed.
Vandaag bij dokter geweest ivm gezondheidsverklaring voor rechtzaak over gijzeling.
De dokter snapte er niks van en vond het echt te belachelijk voor woorden dat ik aansprakelijk gesteld word voor iets wat mijn ex gedaan .
Hij gaat een brief voor me maken en daarin o.a vermelden dat ik een longziekte heb en aan een depressie lijd.
Over 2 weken moet ik terug komen voor controle van de antidepressiva.
Deze is nu van 30 mg opgehoogt naar 60 mg en zal dan naar 90 mg worden verhoogd.
Ik heb dokter verteld dat ik gestopt ben bij de verslavingszorg omdat ik nu bijna 6 mnd clean ben en nog steeds in intake fase zit.
Hij vond het belachelijk lang duren als ik nu nog in intake fase zat.
Ik heb geen behoefte meer aan speed , ondanks het nog wel geregeld in mijn gedachte zit.
Ik voel me op moment vrij rustig en voel iets minder angst.
Vandaag samen met mijn dochter spullen wezen kopen voor school en schoolkamp wat ze volgende week heeft.
Het gaat momenteel erg goed tussen mijn dochter en mij.:relaxed:
We zitten elke avond samen op de bank en hebben soms echt samen de slappe lach .
Vrijdag heb ik weer een afspraak bij het wijkteam .
We zouden dan kijken hoe ver ik gekomen ben met het overzicht van oude schulden.
Nou ik ben helemaal klaar !!:nevergonnagiveyouup:
Heb vandaag een map en insteekhoesjes gekocht en hoef de papieren alleen nog maar daar in te doen .
Dus ja alles gaat hier zijn gangetje , en we blijven er elke dag weer iets positiefs van te maken .:relaxed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vandaag dag 167 zonder speed.
Gisteren bij het wijkteam geweest.
Ik had alle oude schulden gesorteerd en overzichtelijk in een map gedaan.
Ze vonden dat ik het super goed had gesorteerd en ook heel overzichtelijk en velen hier voorbeeld aan kunnen nemen.
Ze waren er dus ook zo door heen gebladerd.
Nu ben ik bezig een soort levensloop op papier te zetten om in kaart te brengen hoe destijds financiele problemen zijn ontstaan.

Ik ben vanavond voor het eerst in weken weer eens wezen sporten.
Ik was al heel erg moe maar ben toch gegaan.
Na 25 min op de loopband te hebben gelopen was ik gesloopt en hield het voor gezien.
Ben blij dat ik gegaan ben omdat als ik eenmaal weer ff geweest ben ik het wel weer op pak.
Ik had van de dokter om te slapen temazepam gekregen ipv oxazepam.
Dit omdat volgens de dokter temazepam minder lang door werkt kwa vermoeidheid.
Ik heb het nu 3 nachten geprobeerd en ik voel me veel vermoeider overdag juist.
Vanacht ga ik proberen om zonder medicatie te slapen.
Ik ben kapot moe van dat ff sporten en wil niet afhankelijk worden van medicatie om te kunnen slapen.
Als ik echt niet kan slapen kan ik altijd nog iets proberen.

Ik vraag me af of ik volgende week de rechter een foto onder zijn neus mag duwe .
Ik heb destijds bij allerlei instanties aangeklopt om hulp te vragen wat de auto betreft waar mijn ex in reed welke op mijn naam stond.
Er werd gewoon gezegd ; had je hem maar niet op je naam moeten zetten.
Graag zou ik hem een foto laten zien waarop ik net een beuk gehad heb in mijn gezicht welke bond en blauw is .
En hem dan de vraag stellen of hij van mening is als ik uit zon relatie kom dat ik wat in te brengen had ....
Toen de auto van mijn ex op mijn naam moest wou ik dat niet ,ik was al stiekum bezig om bij hem weg te komen dus een auto op mijn naam terwijl ik geen rijbewijs heb zat ik al helemaal niet op te wachten.
Maar we gaan het wel zien volgende week hoe het loopt .
Mocht het niet goed aflopen ga ik nieuwe toppic maken ; dagboek van een gegijzelde .:lolol::lolol::lolol:
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wel heftig, dat gijzelen (is inderdaad ook niet hoe ik de term kende) / opsluiten..
Knap hoe je je overal doorheen lijkt te willen en kunnen slaan en hoe goed je telkens met allerlei uitdagingen om gaat zeg. Sterk. Echt fijn om te horen dat het goed gaat tussen jou en je dochter ook!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
KropSla zei:
Wel heftig, dat gijzelen (is inderdaad ook niet hoe ik de term kende) / opsluiten..
Knap hoe je je overal doorheen lijkt te willen en kunnen slaan en hoe goed je telkens met allerlei uitdagingen om gaat zeg. Sterk. Echt fijn om te horen dat het goed gaat tussen jou en je dochter ook!
Klik om te vergroten...

Dank je wel !!:redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag dag 171 zonder speed.
Vandaag weer trauma theraphie gehad.
we zijn nu gestart met de mishandelingen door mijn ouders vroeger.
De psycholoog lijkt het verstandig als ik straks ook schema theraphie ga krijgen en mischien in later stadium groepstheraphie.
Ze zei dat ik dan wel rekening moet houden dat ik dan zeker wel een jaar nog bezig ben.
Hoe of ik daar tegen over stond...
Ik was er eigenlijk heel erg blij mee !!.
Ik was namelijk bang dat ze binnenkort zouden zeggen dat het erop zit en ik ben voor mijn gevoel nog lang niet klaar.
Schema theraphie kan o.a helpen bij aangeleerd gedrag.
Zo heb ik nu nog steeds als ik thuis bv iets stuk maak per ongeluk dat ik een enorm heftige schrikreactie krijg.
Ik ga in paniek snel iets verzinnen om het te maken .
ik moet dan echt tegen mezelf zeggen ; doe rustig je zit niet meer in die situatie!.
Als ik vroeger per ongeluk iets knoeide of stuk maakte werd mijn vader extreem kwaad en sloeg er gelijk op los.
Dat is iets bv wat ik o.a heel graag zou willen afleren .

verder vandaag met mijn dochter der spullen ingepakt voor kamp morge.
Heb er dubbel gevoel bij ...
Vind het fijn ff 3 dagen met niemand rekening te hoeven houden maar ze is een echte sfeermaker en dat zal ik wel gaan missen .

Donderdag moet ik weer naar de psychologen praktijk.
Ik heb dan een gesprek met de psychiater om over het verloop tot nu toe van mijn trauma theraphie te praten en hoe het gaat nu met medicatie.

En vrijdag natuurlijk de rechtzaak over de gijzeling.

Dussss zo blijven bezig en we gaan gewoon weer verder.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag dag 173 zonder speed.
Ben net bij de psychiater geweest voor een gesprek over hoe de trauma theraphie tot nu toe verloopt.
Ze maakte zich wel wat zorgen of mijn drang naar speed niet terug kan komen door de theraphie.
Ik heb aangegeven dat ik daar geen last van heb en ik juist geniet van hoe ik me nu voel zonder de speed.

Voordat ik met de antidepressiva begon slikte ik al jaren medicatie voor de pijnzenuw.
Ik heb een darmaandoening en hierdoor pijn onderin mijn buik o.a.
De antidepressiva die ik nu slik werkt ook op de pijnzenuw .
Dit heeft alleen even de tijd nodig voordat dit gaat werken .
Hierdoor heb ik enorm veel pijn weer aan mijn si-gewricht onderin mijn rug en schiet ie weer geregeld op slot.

Ook hadden we het over hoe het gaat met slapen .
Ik vertelde dat ik volgens mijn dochter enorm hard snurk en rare geluiden maak in mijn slaap alsof ik stik.
Omdat ik een middenrifbreuk heb ging ik ervan uit dat het daar door komt.
De psychiater wil nu dat ik me laat testen op slaapapneu.
Tot die tijd heeft ze me geadviseerd geen medicatie te gebruiken voor het slapen zoals oxaxepam of temazepam.
Dit omdat dat er juist voor kan zorgen mocht ik slaapapneu hebben dat het erger word.
Maandag moet ik weer naar mijn huisarts omdat de antidepressiva weer word opgehoogd en dan moet ik dit aan hem doorgeven.

Net bij huisarts brief opgehaald die dokter heeft gemaakt voor de rechtzitting morge.
Hij heeft erin gezet dat ik meerdere chronische medicaties gebruik waar ik afhankelijk van ben en ik regelmatig gecontroleerd moet worden voor werking en of bijwerking van de medicatie.

Verder ben ik heel erg moe en vind het toch wel erg stil zo zonder mijn dochter nu ze op kamp is ,aangezien ze echt een sfeermaker is.

Ik ga nu zo lekker een serie kijken en beetje proberen te ontspannen .
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Snurkbeugel! Heeft mij iig veel geholpen. En dan geen cheape versie, die zijn zo kapot en passen net niet:
https://mrantisnurk.nl/anti-snurkbeugel-op-maat/

Voor de rest wel eens gedacht aan floaten? Waanzinnig helend op verschillende manieren en niveau's.
Lees je in op Google en gaaannnnn....

Einde reclamebericht :)

Voorts zoals altijd respect voor je opwaartse gang van zaken!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
*.exe2.0 zei:
Snurkbeugel! Heeft mij iig veel geholpen. En dan geen cheape versie, die zijn zo kapot en passen net niet:
https://mrantisnurk.nl/anti-snurkbeugel-op-maat/

Voor de rest wel eens gedacht aan floaten? Waanzinnig helend op verschillende manieren en niveau's.
Lees je in op Google en gaaannnnn....

Einde reclamebericht :)

Voorts zoals altijd respect voor je opwaartse gang van zaken!
Klik om te vergroten...



Dank je wel voor je reactie!!.
Nooit van gehoord joh snurkbeugel !.
Dat floaten ziet er interresant uit en ik ga hier eens verder over zoeken op google .
Dank je wel !!:blushing:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag dag 174 zonder speed.
Nou daar zit ik dan buiten bij de rechtbank.
Ben ietsjes te vroeg want mijn zaak is om 9:10 uur.
Heb vanacht WEER zwaar klote geslapen.
Was om 22 uur gaan slapen en werd om 1 uur ,3 uur en 5 uur wakker.
Van ellende om 5 uur maar opgestaan.
Ik heb me goed voorbereid en ik ben altijd open en eerlijk dus we zullen zien hoe het gaat verlopen.
De uitspraak is volgens mij over 2 weken.
Vandaag komt godzijdank mijn dochter weer terug van kamp .:cheerpompom:
Daar waar ik normaal echt kan genieten van alleen zijn vond ik het nu 3 dagen afzien .
Het was veelste stil in huis en ik had niks om te lachen .
Nou wish me luck en ik laat straks weten of mijn " bambi blik " geholpen heeft :lolol:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
en?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Veel succes!!!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Allemaal mooie en best grote vorderingen!

Slapen zal t.z.t. beter gaan als dit inderdaad de oorzaken zijn, klinkt wel geloofwaardig in ieder geval.

Het supportgroepverhaal is ook fijn en is het niks dan kan je weer weg he :)

Heb ook wel vrijwilligerswerk gedaan hier en daar. Helpt zeker in het nuttig voelen, nodig zijn e.d. En je hoort ergens bij, dat wil iedereen. En aangezien je 'vroeger' ook zat vrienden had gaat dat je vast wel weer lukken, rustig aan. En qua energie; vrijwilligerswerk kun je al doen voor bijvoorbeeld 1 ochtendje in de week.

Je bent geen loser en dit is een fase. Als je een loser was, was je dochter al weg. En had je zus geen contact gezocht.

Goed weekend!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Bijna 2 maanden dus! Super!

Op naar het halve jaar zou ik zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."