Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucineren door speed

Hallucineren door speed

219 antwoorden
75 weergaven
18-5-2026
S
Sarpedon74Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een tijdje geleden regelmatig speed gebruikt, ik ben er een tijdje mee gestopt omdat ik echt het hele weekend niet sliep en vervolgens tot donderdag nodig had om een beetje bij te komen. Afgelopen donderdag had ik weer eenswat speed gehaald. Donderdagavond wel weggeweest maar niks gebruikt. Om vier uur thuis uit de kroeg en om acht uur ging de wekker weer. Maar dat gebeurt wel vaker. Vrijdagavond ben ik ook uitgeweest en speed gebruikt. Ik heb de laatste tijd voornamelijk coke gebruikt en daar gebruik je natuurlijk iets vaker van op een avond. Maar ik heb denk ik veel te veel gesnoven vrijdag. Niet kunnen slapen, maar dat heb ik eigenlijk altijd wel met speed. Tegen zaterdagavond voelde ik me brak en niet lekker dus hop nog maar wat meer speed erin gegooid. Maar ik bleef me niet lekker voelen dus was snel weer thuis. Alleen kon ik uiteraard weer niet slapen, ik ben op een gegeven moment maar gaan pokeren op Internet. Zondagochtend om tien uur zat ik nog te pokeren. Maar zondagmiddag zou ik in de kroeg voetbal gaan kijken. In de kroeg voelde ik me weer niet lekker en begon moe teworden. Dus lekker slim weer wat erin geknald. En vanochtend vroeg zat ik wederom te pokeren om 6 uur 's ochtends. Ik heb dus donderdagnacht voor het laatst geslapen en dat was al een kort nachtje. Ik heb me vanochtend toch nog gedwongen om nog 2 uurtjes te gaan liggen.
Ik had zelf nog nooit ervaringen met hallucinaties door speedgebruik/slaapgebrek gehad maar vanochtend wel zeg. Was echt freaky. EErst dacht ik nog even dat mijn ogen een beetje wazig waren maar daarna zag ik overal in de kamer een soort geestverschijningen. Niet alleen witte slierten maar er kwamen ook steeds gezichten in naar voren. Ik probeerde het nog te weg te wuiven als was het rook maar dat lukte uiteraard niet. En ze bleven ook maar naar me toe komen. Ik had dit nog nooit eerder meegemaakt. Maar normaal gebruikte ik het ook niet 3 of 4 dagen achter elkaar. Ja 1x en toen was ik een week stuk. Het komt door het slaapgebrek maar ik heb ook veel te veel genomen dit weekend, in totaal bijna vier gram in 3 dagen. Ik moet wel werken vandaag, ik zat net op het toilet en toen kwam er ook zo'n zoiets opeens voor me hangen en dat was een veel donkerdere wolk. Ja, op het toilet is dat logisch zou je zeggen maar ik was nog niet begonnen. Maar het was vrij eng moet ik zeggen. Hoop in ieder geval dat ik een beetje kan slapen vanavond.
S
SeverinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga meestal hallucineren als de speed bijna is uitgewerkt.
Heb laatst nog een heel gesprek gevoerd met een pratende hamster.
Ook zie ik dan een soort van schimmige insecten voorbij vliegen/kruipen.
S
SterrebloemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Één keer gehad. Groot bommetje en nog een best wel nette lijn achter elkaar. Ging achter de computer zitten want ik moest iets zoeken. Enigste wat ik nog weet is dat ik op een site hele maal naar beneden had gescrolld. Daar zat ik in het heden, maar als ik verder zou klikken en omhoog zou gaan dan zou ik in contact komen met de toekomst. In de toekomst was alles zo hi-tech en bijzonder. Haha, elke keer weer lachen als ik eraan terug denk.
h
hotseflotseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb vaker gehallucineerd van pep. Ik heb ooit gehad dat ik in de auto zat in het donker en naar een boom keek bij een lantaarnpaal waarvan de takken hevig waaide in de wind. Hierdoor zag ik op een gegeven moment kleine spinnen omhoog klimmen in de lantaarnpaal. De spinnen bleven maar komen en werden steeds groter. Op een gegeven moment zag ik een wezen groter als de bomen. Het had wat weg van een robot in de vorm van een mens.

Ik heb nog een keer een hallucinatie gehad tijdens het rijden. Dit was wel gevaarlijk en tegenwoordig rij ik alleen maar nuchter. Ik hallucineerde namelijk dat er een auto achteruit de weg op reed waar ik 80 op ging. Het was gevaarlijk omdat ik met mijn gedachten zo bezig was met de hallucinatie dat ik niet afremde. Ik kwam steeds dichterbij verzonken in gedachten en was het geen hallucinatie dan was ik ertegenaan gereden. Pas toen ik er voorbij was realiseerde ik me wat er was gebeurd.
Ik heb wel es vaker gehallucineerd, maar mijn herinneringen hierover zijn een beetje vaag net als ik :tongueout:. En die gevallen waren ook minder interessant.

Het eerste geval was op een maandagavond na een ernstig lang weekend. En het tweede geval was op een zondagavond. Na een ernstig lang weekend. Mijn weekend begon meestal op donderdag en ging in een stuk door tot maandagavond. Ik doe dit niet meer en raad het beginners ook af om doordeweeks speed te doen want dan doe je het snel elke dag. Dit maakt de weekenden minder heftig en in mijn geval zorgde het ook voor herrie thuis. Mijn ouders hebben uiteindelijk ggz verslavingszorg gebeld. Geloof me dit voorkom je liever. Ik ben ook een stuk vrolijker nu ik het beperk tot het weekend en de hoeveelheid heb gehalveerd. Dus ik wil de mensen die het verstandig doen veel plezier wensen. Ik hoop dat jullie er net zo van kunnen genieten als mij.
D
DHchickLid
01-01-2024, 00:00
#5
hey, ben nieuw hier, wil meteen ff hier wat neerzetten..
ik gebruik nu al zoon 15 jr speed, nu niet vaak meer (heb een kleine ondertussen) maar vroeger echt flinke trippies gemaakt op speed! vond het altijd vet tof!

Zag op straat echt altijd als ik 2 of meer n8ten wakker was mensen lopen, mensen die de ramen aan het lappen waren, of de hond aan het uitlaten waren. mensen in bushaltes zitten. schaduwen nou ja noem maar op, en ik vond t wel leuk... het waren geen palen of bomen, ik zag ze gewoon lopen. soms keken ze naar me, maar gingen gewoon verder met 'hun ding' zeg maar...

maar ik had t atijd pas na 2 3 nachten doorhalen.

ben nu naggie door en zweer je heb net 2 geesten gezien. er bestaat gerede twijfel dat ik mezelf voor de gek hou en hallucieer omdat ik speed heb gebruikt, maar ik ken mezelf, voel me prima, kijk niet wazig of scheel, en geloof best dat er meer is tussen hemel en aarde..

normaal zou ik vet 7 kleuren gescheten hebben in me broek, maar omdat ik nu beetje twijfel i.v.m de speed had ik gehoopt hier een antwoord te vinden maar nee...

ik ga maar ff wat fotos maken ofzo, dan maar helemaal GHEAK togg!! pff, ff uitlokken die handel, en word t niks heb ik me tog nog ff vermaakt, nou ja voor degenen die t nog lezen, fijne avond nacht verder... ik ga ff fotos maken hahaha (* cross fingersz hope not to shoot some freaky chit) laterrz
h
hellokittyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na 24 uur wakker: Geluiden horen o.a. geritsel, slecht slapen en de volgende ochtend doornakken en toen gedacht dat ik een beest overreden had met de fiets. Ik kijken, NERGENS iets te zien, terwijl dat beest hard naar de tering zou moeten zijn.

Andere keer ook na 20 uur wakker: Naar bomen kijken die heel vaag aan het bewegen waren, hyper gefocusseerd. Heb daarna nog een tijd gehad als ik naar bomen keek dat ze heel vaag aan het doen waren. Het was i.c.m. met een blowtje.

Bij mij is het meer de hoeveelheid dan het slaaptekort. :P
D
Drache20Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is de reden dat ik nooit meer speed doe begon na drie dagen door te draaien mijn Boeda beeltje begon te buikdansen en foto's te bewegen net 3d was nog wel gezellig tot dat er op de vloer eej hoopje streepjes op me afkwam en ik eig. Wel wist dat het een hallucinatie was dus stak mijn hand uit kroop hij op mij toen ik dat ook nog voelden werdt ik gek dit was het begin van de ellende streepjes die me constant volgden mensen die ik op straat zag gewoon verdwenen in een x tot ik de vlek zag hij volg de mij overal als een vettige streep hoe sneller hij ging hoe dunner en langer hij werdt hij klom op de bank tot op tafel in mijn auto ging alleen kijke of hij daar ook kon komen. Op den duur maar op die vlek in slaap gevallen op de bank schiet ik na een uur wakker zie ik meteen na min ogen openen een flits hoor eer kraak in mun Hooft voel zoon haarden schok door mum Hooft dat ik op schiet val weer neer met migraine val uit eindelijk in slaap na 10 min helemaal gek want dit kon tog niet. Snap hef nog steeds niet. Maar 12uur geslapen niks meer aan de hand. Wow wat een ervaring en dat na 2 nachten wakker. Nooit meer alsjeblieft.
s
socialsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#8
sve1200 zei:
Heeft niets met slaap te maken. Als je goeie hebt en veel en je neemt teveel dan merk je zelf wat speed uithaalt.
Ik heb weleens bij een normaal cafe bezoek gehad dat niemand voeten en benen had.
Klik om te vergroten...

en ik heb is voorghad dak ni wist dak nog benen had :tongueout: en ik moest gaan pissen :tongueout: ik op men armen naar toilet :tongueout: ik voelde zelfs mijn benen nimeer :tongueout:
M
MellowMarcellowwLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb zelf laatst een verhaal geschreven na een speed bom. Het ging geweldig, de woorden vlogen mijn pen (toetsenbord) uit, het was net of ik zelf midden in het verhaal zat. Maar toen ik het een dag later nog eens teruglas stond er hier en daar ongelofelijke onzin, tussen normale zinnen stonden zinnen die helemaal nergens over gingen, woorden die niet bestonden (geen typefouten). Ik was toen zwaar teleurgesteld, want tijdens het schrijven gloeide ik helemaal van trots, ik dacht dat ik het beste verhaal ooit aan het schrijven was....
Dit was dus een beetje het omgekeerde van hallucineren, op het moment zelf leek het echt en ik had geen moment het gevoel of de ervaring dat ik aan het trippen was maar later pas kon ik aan de hand van het verhaal reconstrueren dat mijn belevingswereld totaal uit de pas liep met de werkelijkheid. Kan je nagaat wat het spul met je doet...
x
x_anouck_xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bah Bah, Vannacht weer voor het eerst sinds een jaar of 2 aan de pep gezeten. en dan niet lijntjes zoals vroeger, maar 2 doppen vloeibare speed. nou leuk, ik was ff 2 uurtjes goed in mn humeur en met vrienden lachen en praten om niks. toen nog een dopje. daar merkte ik niet zoveel van, misschien omdat ik ook die avond aan de ghb zat. En vanmiddag mensen, ik kreeg stuiptrekkingen, ongeloofelijke oorsuis, als ik opstond viel ik bekant weer neer, ik had een ellendig gevoel dat kan ik niet eens omschrijven. om dat ellendige gevoel een beetje af te leiden schudden ik mn hoofd van links naar rechts enz . na uren zo te liggen barste ik in huilen uit, ik d8 dat ik een hersenbeschadiging had voor de rest van mijn leven, en dat ik zo de rest van mijn leven zo zou blijven. buiten dat krege ik ook rare gedachtes en hoorde veel geluiden om me heen. maar t gaat nu al een stuk beter maar had t beter gewoon niet kunnen doen. ik heb eerst de pep uitgepoept, toen met een vinger in mn keel de maagzuur uitgekotst, toen melk gedronken en ben nu een sinasappel aan t eten. gaat al wel wat beter.
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Smokey046 zei:
Je hallucineerd niet van speed, dat komt doordat je een tijd niet slaapt,
Don't blame the speed, blame yourself...
Klik om te vergroten...

Toch heb ik al eens gehallucineerd van 1 lijn amfetamine die getest was op 64% amfetamine en een restspoor fenylaceton (bmk) erin. Mijn vriendin had precies hetzelfde. We hadden van die typische mda-achtige hallucinaties. Bijvoorbeeld, overal fietsers op de weg zien. Een man en een vrouw en een hondje. Ik zag iemand die probeerde over een hekje te klimmen en telkens als hij boven was, begon het weer over nieuw. In een soort loopje. Ook zagen we een oude man met een regenjas aan. Het vreemde was dat ik en mijn vriendin precies hetzelfde zagen. Mijn kameraden gebruikten dezelfde speed en hadden helemaal nergens last van. We hadden geen van allen slaapgebrek en waren in een goede conditie. Dus het lijkt me dat je toch kan hallucineren van speed of zou fenylaceton hallucinogene eigenschappen hebben? Hier zullen vast geen ervaringsdeskundigen zijn, die fenylaceton hebben gebruikt :wink:
m
moadorableLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb dit indd ook dat als ik 2 of 3 nachten wakker ben geweest zie ik ook dingen zoáls flitsen in mn ooghoeken etc.

Heb 1 x gehad na 4 nachten wakker te zijn, dat ik voor 100% zeker wist dat een vriend van mij bij zn auto stond, de auto was er wel hij lag alleen te slapen op bed haha
D
DNLLLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb ooit na een flink aantal lijnen hele sterke pep flink gehallucineerd. Ik zag de muren heen en weer golven, het plafond kronkelde alle kanten op en het gekste was dat ik een arm uit mijn schoen die op de grond lag zag komen die me probeerde te grijpen. Daar schrok ik eigenlijk best van. Ik lag op bed en de hele kamer draaide en kronkelde en alles leek in golven te gaan. Maar ik heb het vaker, vooral als ik al een tijdje wakker ben. Dan gaan de muren kronkelen en zie ik golvende bewegingen. Ook heb ik een keer na ongeveer twee/drie nachten wakker van de pep een Seroquel van 100mg ingenomen en toen begon ik echt zwaar te hallucineren. Ik zag van alles door de kamer vliegen en als ik naar een aquarium in die kamer keek zag ik echt vet rare beesten zwemmen, zeker geen vissen in ieder geval haha. Dat trok na een halfuurtje wel weer weg. Maar ik stoor me er niet echt aan als ik hallucineer want ik weet dat het van de pep en slaapgebrek komt.
S
Space_GirlLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb al zoooo vaak hallucinaties gehad :grin: maar ik stoor me eigen daar opzich niet zo aan.
Zie soms de gekste dingen, zoals mensen die op de snelweg fietsen :grin: soms heb ik wel wat vervelendere paranoia en dan lijkt het inderdaad net of dat er bijvoorbeeld beestjes op je lopen. Wij zijn 1 keer zo wappie geweest, waren we 5 dagen wakker :openmouth: maar toen hallucineerde ik zeker haha toen werd het tijd om te gaan slapen :grin:
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#15
meestal begint het na 40 uur wakker echt erg te worden. Bosjes,auto-reflecties en andere voorwerpen voor mensen aan zien tot op 5 meter afstand. Ook heb ik vaak als ik dan ga douchen en naar beneden kijk alsof er een soort zwerm van kleine vliegjes naar boven komt vliegen.
S
Space_GirlLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb het van hele goeie soms ook al na een nacht :grin: Inderdaad dingen voor mensen aanzien enzo.
Muziek horen terwijl er niks aan staat. vorige keer was het zelfs zo dat ik een heel radio gesprek hoorde terwijl er geen radio aan stond :tearsofjoy: nou dan ben je ook al ver :)
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Space_Girl zei:
Ik heb het van hele goeie soms ook al na een nacht :grin: Inderdaad dingen voor mensen aanzien enzo.
Muziek horen terwijl er niks aan staat. vorige keer was het zelfs zo dat ik een heel radio gesprek hoorde terwijl er geen radio aan stond :tearsofjoy: nou dan ben je ook al ver :)
Klik om te vergroten...

haha die gesprekken ja, die hoor ik ook altijd in de verte echt bizar. Maar komt dat omdat het goeie peppie is ja? of gewoon door een grote hoeveelheid.
S
Space_GirlLid
01-01-2024, 00:00
#18
Haha geen idee eigenlijk maar dat maak ik me eigen meestal wijs :grin: maar het zou ook aan de hoeveelheid kunnen liggen :grin:
U
User81923Lid
01-01-2024, 00:00
#19
60 uur geen slaap en je hebt hallucinaties... Zo lang opblijven is goed mogelijk met speed
S
ShroomLid
01-01-2024, 00:00
#20
De eerste keer dat ik zo'n 70+ uur wakker was had ik niets geen hallucinaties, maar ik was wel dood op, van die momenten slaap ik de volgende dag vaak heel de dag.
Maar toen ik laatst een keer van maandag ochtend tot donderdag avond ben doorgegaan begon ik die donderdag toch wel behoorlijk hard te hallucineren, in het donker door de stad, op de fiets. Bij iedere boom, ieder hoopje fietsen, elke auto, bij elk obstakel wat ik tegen kwam stonden een of meer personen te bukken alsof ze wat zochten, mja schimmen, whatever, op het moment dat ik er langs fietste was er helemaal niets meer, best freaky maar ik wist dat het door slaapgebrek kwam dus vond het eigelijk wel grappig.
Ik zag ook in de lucht zeg maar verschillende lagen hangen, als hele dunne rook gordijnen verspreid over alles eigenlijk wel, ik fietste er doorheen en het leek wel of ik gewoon letterlijk de windstromen zag bewegen.
Ik hallucineerde harder dan een portie paddo's mij tot nu toe hebben laten zien.

Freak on zou ik zeggen. Ik wil er iig binnenkort mee stoppen, maar ja, easier said then done

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."