Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed In ADHD Pillen?

Speed In ADHD Pillen?

41 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#1
crazy jack zei:
in ritalin zit idd amfetemine,speed dus.ik heb ooit wel eens 2 van die pillen op van 10 mg of zoiets,en ik werdt er nog bijna strakker van dan als met speed.ik bleef door die 2 pillen ook 2 dagen strak,dus t werkt wel.ik heb dus geen adhd,anders werdt ik er niet strak van....
Klik om te vergroten...
Kerel ga lekker in de zandbak sterke verhalen vertellen.
c
crazy jackLid
01-01-2024, 00:00
#2
slipperman zei:
crazy jack zei:
in ritalin zit idd amfetemine,speed dus.ik heb ooit wel eens 2 van die pillen op van 10 mg of zoiets,en ik werdt er nog bijna strakker van dan als met speed.ik bleef door die 2 pillen ook 2 dagen strak,dus t werkt wel.ik heb dus geen adhd,anders werdt ik er niet strak van....
Klik om te vergroten...
Kerel ga lekker in de zandbak sterke verhalen vertellen.
Klik om te vergroten...

kerel,zeg liever meneer tegen mij,en welkom terug jongen!!!!speel jij nog in zandbakken joh?dan hoef je mij nog niet uit te nodigen in je zandbak!vandaar al die zandkastelen die je bouwt(letterlijk en figuurlijk).geloof t dan niet,jongen.ik hoef die troep van een ritalin nooit meer,met die 2 pillen van(?)mg,ben ik 2 dagen strak geweest.ik heb dan ook geen adhd,maar ben zeer relax van me zelf.misschien kan jij beter tegen ritalin,ligt er hoe druk je bent.misschien wordt jij er rustig van,zo ja,zou ik toch naar de dokter gaan of je zelf geen adhd heb.de ene kan beter snuiven,ik kan beter blowen en drinken.niemand uit mijn omgeving drinkt mij er uit en blowt mij er uit,niet om te bluffen(en niet om trots op te zijn).alleen met amfetemine wordt ik snel waus,met 1 gram kan ik 2 dagen dag en nacht doorgaan,maar ik heb t niet zo op amfetemine,geef mij maar wiet,veel lekkerder en gezonder.vroeger snoof ik veel,maar ik heb t voor gezien,ik vindt er niet zo veel meer aan,aan heel dat drugsgebeuren.dat heb je als je wat ouder wordt,dan is de loll er van af,en heb je minder nodig om goed waus te worden(als je t niet te veel doet.....)

ik ben er ook weer,mensen( :smoke: :beer: )
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
crazy jack zei:
slipperman zei:
crazy jack zei:
in ritalin zit idd amfetemine,speed dus.ik heb ooit wel eens 2 van die pillen op van 10 mg of zoiets,en ik werdt er nog bijna strakker van dan als met speed.ik bleef door die 2 pillen ook 2 dagen strak,dus t werkt wel.ik heb dus geen adhd,anders werdt ik er niet strak van....
Klik om te vergroten...
Kerel ga lekker in de zandbak sterke verhalen vertellen.
Klik om te vergroten...

kerel,zeg liever meneer tegen mij,en welkom terug jongen!!!!speel jij nog in zandbakken joh?dan hoef je mij nog niet uit te nodigen in je zandbak!vandaar al die zandkastelen die je bouwt(letterlijk en figuurlijk).geloof t dan niet,jongen.ik hoef die troep van een ritalin nooit meer,met die 2 pillen van(?)mg,ben ik 2 dagen strak geweest.ik heb dan ook geen adhd,maar ben zeer relax van me zelf.misschien kan jij beter tegen ritalin,ligt er hoe druk je bent.misschien wordt jij er rustig van,zo ja,zou ik toch naar de dokter gaan of je zelf geen adhd heb.de ene kan beter snuiven,ik kan beter blowen en drinken.niemand uit mijn omgeving drinkt mij er uit en blowt mij er uit,niet om te bluffen(en niet om trots op te zijn).alleen met amfetemine wordt ik snel waus,met 1 gram kan ik 2 dagen dag en nacht doorgaan,maar ik heb t niet zo op amfetemine,geef mij maar wiet,veel lekkerder en gezonder.vroeger snoof ik veel,maar ik heb t voor gezien,ik vindt er niet zo veel meer aan,aan heel dat drugsgebeuren.dat heb je als je wat ouder wordt,dan is de loll er van af,en heb je minder nodig om goed waus te worden(als je t niet te veel doet.....)

ik ben er ook weer,mensen( :smoke: :beer: )
Klik om te vergroten...

je hebt ook andere pillen als ritalin, die geven de energie gevende stoffen (weet niet hoe het in die pillen heet..) langzaam af, en dat blijf je idd lang voelen.. meestal werken deze pillen 12 uur lang dacht ik, als je er 2 van neemt is het 24 uur, en ben je aan je 2de dag bezig dacht ik zo.. dus zo gek verhaal hoeft het niet te zijn..
m
maxtcLid
01-01-2024, 00:00
#4
slipperman schreef:
crazy jack schreef:
in ritalin zit idd amfetemine,speed dus.ik heb ooit wel eens 2 van die pillen op van 10 mg of zoiets,en ik werdt er nog bijna strakker van dan als met speed.ik bleef door die 2 pillen ook 2 dagen strak,dus t werkt wel.ik heb dus geen adhd,anders werdt ik er niet strak van....

Kerel ga lekker in de zandbak sterke verhalen vertellen.


kerel,zeg liever meneer tegen mij,en welkom terug jongen!!!!speel jij nog in zandbakken joh?dan hoef je mij nog niet uit te nodigen in je zandbak!vandaar al die zandkastelen die je bouwt(letterlijk en figuurlijk).geloof t dan niet,jongen.ik hoef die troep van een ritalin nooit meer,met die 2 pillen van(?)mg,ben ik 2 dagen strak geweest.ik heb dan ook geen adhd,maar ben zeer relax van me zelf.misschien kan jij beter tegen ritalin,ligt er hoe druk je bent.misschien wordt jij er rustig van,zo ja,zou ik toch naar de dokter gaan of je zelf geen adhd heb.de ene kan beter snuiven,ik kan beter blowen en drinken.niemand uit mijn omgeving drinkt mij er uit en blowt mij er uit,niet om te bluffen(en niet om trots op te zijn).alleen met amfetemine wordt ik snel waus,met 1 gram kan ik 2 dagen dag en nacht doorgaan,maar ik heb t niet zo op amfetemine,geef mij maar wiet,veel lekkerder en gezonder.vroeger snoof ik veel,maar ik heb t voor gezien,ik vindt er niet zo veel meer aan,aan heel dat drugsgebeuren.dat heb je als je wat ouder wordt,dan is de loll er van af,en heb je minder nodig om goed waus te worden(als je t niet te veel doet.....)

ik ben er ook weer,mensen( )
so jij bent gek
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ff weer on-topic anders zlotje :)
N
Neophyte HardcoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
...

Bij mij zijn ze nog aan het onderzoeken of ik ADHD heb maar de therapeut (of wat het ook maar is..) zegd dat er veel dingen naar leiden...

heb hier gelezen dat iemand zei dat hij ook ADHD heeft en als hij speed gaan snuiven dat hij er niet veel van merkt (van de speed), alleen als hij veel gaat snuiven.. vind het nogal gek want bij mij is het net het omgekeerde.. als ik veel ga snuiven word ik heel rustig...
n
nexusLid
01-01-2024, 00:00
#7
moest het iemand boeien...

ritaline / rilatine bestaat zowel in vertraagde vrijgave als normale vrijgave. De stof die in ritaline, concerta en dergelijke ADHD middelen zit heet methylfenidaat en is qua effecten vergelijkbaar met amphetamine.

Dagelijks gebruik kan ertoe leiden dat het lichaam een weerstand opbouwd of de ritaline sneller kan afbreken. Vermits amphetamine en methylfenidaat op elkaar lijken kan het lichaam dus al op voorhand "gewend zijn" aan de pep nog voor je het ooit genomen hebt. Kruistollerantie heet zoiets. Ik heb er al vaker van gehoord bij verwante molecules...

In sommige gevallen wordt er trouwens nog altijd amphetamine voorgeschreven (mogelijk alleen in de VS?)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritalin
F
Florian01Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij mensen die Adhd hebben werkt Ritalin rustgevend.

Bij mensen die geen Adhd hebben werkt het tegenover gesteld.
b
boelsLid
01-01-2024, 00:00
#9
maxtc zei:
Gisteren ben ik met een maatje van mij aan de pep gegaan maar hij heeft adhd dus na allebei een lijn te hebben genomen voelde ik me al redelijk opgepept maar hij voelde niks en toen kwam hij met het verhaal:

'ja ik heb adhd dus ik voel er tog niks van want in mijn pillen zit ook pep'

maar dit is tog de grootste onzin als je adhd hebt moet je tog wel gewoon wat van de pep voelen.
En in adhd pillen kan tog nooit pep zitten?
Klik om te vergroten...

Ik heb ook ADHD, en als ge als ADHD'er amphetamine snuift, welke variante ervan ook dan worde innerlijk eindelijk is ne keer rustig, van Relatin ook, dan zedde opeens helder van gedachte
b
boelsLid
01-01-2024, 00:00
#10
wiet busje zei:
echt vaag, heb je ADHD. Krijg je Speed :grin:
maarja het schijnt wel te werken, best vaag..
Klik om te vergroten...

als ge relatin plet en opsnuifd kregde nog nen hardere rush dan van pep

:beer:
M
MissParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb gehoord dat mensen die ADHD een andere reactie hebben in hun hersenen dan andere mensen waardoor zij ook anders reageren op amphetamine
heb het gezien in een documentaire een tijd geleden
F
Florian01Lid
01-01-2024, 00:00
#12
boels zei:
wiet busje zei:
echt vaag, heb je ADHD. Krijg je Speed :grin:
maarja het schijnt wel te werken, best vaag..
Klik om te vergroten...

als ge relatin plet en opsnuifd kregde nog nen hardere rush dan van pep

:beer:
Klik om te vergroten...

nou, nou, dat valt ook wel weer mee :grin:
pep gevoel vind ik fijner en heftiger als Ritaline,
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#13
MissParanoid zei:
ik heb gehoord dat mensen die ADHD een andere reactie hebben in hun hersenen dan andere mensen waardoor zij ook anders reageren op amphetamine
heb het gezien in een documentaire een tijd geleden
Klik om te vergroten...


Als "Attention Deficit Hyperactivity Disorder" een werkelijke stoornis is dan is er bij ADHD simplistisch voorgesteld een onder-activiteit van bepaalde hersendelen waardoor een mate van concentratie onmogelijk wordt.
In onze hersenen zijn er continu prikkels die bepaalde gedeelten activeren danwel remmen.

Bij ADHD is de theorie dat bepaalde delen moeten worden gestimuleerd om een staat van rust cq concentratie te kunnen verkrijgen.

Bij iemand zonder ADHD kan een stimulatie dus inderdaad activatie betekenen. Bij iemand met ADHD kan het een vorm van rust betekenen.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: ...

Neophyte Hardcore zei:
Bij mij zijn ze nog aan het onderzoeken of ik ADHD heb maar de therapeut (of wat het ook maar is..) zegd dat er veel dingen naar leiden...

heb hier gelezen dat iemand zei dat hij ook ADHD heeft en als hij speed gaan snuiven dat hij er niet veel van merkt (van de speed), alleen als hij veel gaat snuiven.. vind het nogal gek want bij mij is het net het omgekeerde.. als ik veel ga snuiven word ik heel rustig...
Klik om te vergroten...

en bij weinig ga je zwaar hard?
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet nu niet of ik ADHD heb of niet. Ben er nooit voor getest ofzo.
Maar ik heb precies ook een ander gevoel van speed als men kameraden.
Ik kan goed leren op speed, ik ben er dus super geconcentreerd van.
Ook zijn mijn kameraden precies 3x zo wakker als mij. Ze kunnen geen 2 seconden stil zitten, ik kan mij gewoon rustig zetten op speed, iets drinken sigaretje roken zonder dat iemand het door heeft dat ik op de speed zit. Bij meerendeel van mijn kameraden zou ik er nog niet eens mogen aan denken om met hun ergens binnen te stappen en rustig ergens neer te zitten.
Heb ik nu ook ADHD of niet? :confused:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoeft niet, zijn beiden verschillende effecten van speed..

kan je gemakkelijk slapen als je speed gehad hebt?
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#17
JewCookie zei:
hoeft niet, zijn beiden verschillende effecten van speed..

kan je gemakkelijk slapen als je speed gehad hebt?
Klik om te vergroten...
Soms wel, soms niet. Maar meestal geraak ik toch wel in slaap, of ik moet extreem veel ophebben.
B
BorstemansLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb zelf ADHD en heb vaak speed gebruikt, ik word daar rustig van. In ritalin (het pilletje tegen ADHD) zit Methylfenidaat dat is een soort gelijke stof als speed. Als je ADHD hebt dan heb je geen of een slechte toevoer van dopamine, de stof die je nodig hebt om rustig te kunnen blijven. Door speed of andere verwante stoffen word de aanvoer dopamine gestimuleerd en word je rustig. Bij mensen die heel druk zijn door hun ADHD en het echt in grote mate hebben, kunnen zelfs van speed in slaap vallen.
N
Neophyte HardcoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nu ja als ik thuis ben en heb er wat "doorgegooid" dan kan ik echt goed slapen of beter gezegd dan val ik meteen in slaap... Als ik niets gesnoven heb dan heb ik vaak moeite met in slaap te geraken

En ondertussen weet ik dat dus ook al van die stoffen van ADHD pillen enz... maar dan vroeg ik mij af, voor mensen met ADHD kan speed toch niet slecht zijn dan toch ofwel?? Is een beetje gek vind ik daarom dat ik het mij afvraag
B
B._023Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Is het verkopen van ADHD pillen strafbaar? Zo ja onder wat voor categorie vallen ADHD pillen onder? 1. Hard drugs 2. Soft drugs 3. Geen drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."