Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBarstende koppijn door teveel amfetamine, wat moet ik doen? Naar spoed gaan?

Barstende koppijn door teveel amfetamine, wat moet ik doen? Naar spoed gaan?

176 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag 3. T is allemaal uit mijn bloed. 😠. Geen zakske meer waar een minipuntje nog aanhangt 😓.

Valt eigenlijk gerust mee hoor. T is al verleidelijker om te vergeten dat t MET eigenlijk helemaal niet ok was...

Maar ik houd vol!
D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
De Zandman
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Gefeliciteerd alvast
Vanaf nu moet het elke dag een beetje beter gaan.. !
Keep on fighting against it!
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vind je echt super goed bezig, ben stiekem hartstikke trots op je. Je komt van ver dat je dit nu allemaal doet is echt super sterk van je!

Go on girl!!!! ❤️ 🍀
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
OT is de koppijn al verminderd?
Nu je niks meer neemt qua amfetamine, ( RESPECT!) zou je van die koppijn af moeten komen....
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey, ja, d'r koppijn is toen weg gegaan.

Maar...het is nikske te vroeg dat ik stop met die speed....heb 2 opgezwollen rode voeten waarvan de linkse al 2 dagen zeer pijnlijk...dat gaat vandaag iets beter, maar ga toch es naar de dokter. Zowel bij handen en voeten had ik dit regelmatig bij speedgebruik in combi met erg koud gevoel...nu houd t echter aan...

Gevaarlijk spul!!!!!!

Thx voor de steun, jullie. Big hug!!!
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goeiemorgen lieve mensen,

Ik zit met een probleem. Ik zou dus moeten recupereren van een paar weken gebruik waarbij ik ontzettend veel nachten doorhaalde.
Ik heb deze nacht weer amper 4 uur geslapen en inmiddels kan er geen amfetamine meer in mijn bloed zitten...
Ik zit en zat met een serieus slaapprobleem wat mede de oorzaak was van misbruik van pepmiddelen, eerst dus concerta.
Ondanks 25mg tranxene (neem ik liever niet en slechts heel zelden want ben verslaafd geweest aan benzo's) en een hele trazodone haalde ik maar 4 uur.

Toen ik opstond zag ik zo immens scheel dat t echt niet veilig was...dit heb ik wel vaker bij ontwenning, maar nu was t echt extreem en erger. Ik zag dingen minstens viervoudig I p v dubbel. (Viervoudig...hoe kan dat? Ik heb slechts 2 ogen. Soit).

Bijgevolg ben ik tegen 2 deuren geknald, tafeltje omgestoten enzo...

Maar...ik rook ook en binnenshuis, dit terug veranderen naar buiten is geen optie nu denk ik. Ik ga voorlopig moeten stoppen met roken....t was echt gevaarlijk. Sigaret paar keer laten vallen en t was moeilijk te weten welke van de 4 asbakken de juiste was...

Omdat ik me dus echt nauwelijks of eerder niet kon redden, nam ik na een tijd een concerta en die nam het scheelkijkprobleem gelukkig weg...

Ik denk dat er me nog een stevige periode recuperatie voor de boeg staat qua vermoeidheid. Maar hoe in godsnaam als je niet goed of nauwelijks slaapt? Trager dan...en rusten zou 70 procent zo goed zijn als slapen, dus veel rusten.

Ik merk wel dat ik nu al effe dacht "zou ik geen concerta gaan bijhalen?". Dus hier komt een eerste serieuze trigger voor herval: mijn slaapproblemen en de vermoeidheid erdoor... Oppassen geblazen dus!

Slaapproblemen heb ik al jarenlang en weet hulpverlening geen raad mee.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Big hug 4 you! Doorzetten nu!
Stoppen met roken op dit moment zou ik even in de parkeermodus zetten.
Teveel tegelijk is geen goed idee.
Eerst het een, daarna het ander.

Qua insomnia zou je aan je arts kunnen voorleggen, om zolpidem icm quetiapine te nemen.
Zolpidem is een goed en vrij modern slaapmiddel , en de quetiapine legt het piekermolentje stil...als je last krijgt van rusteloze benen, neem je een beetje sifrol.
Ikzelf heb ook al mijn hele leven slaapproblemen, en deze medicijnen helpen mij toch aan wat uurtjes slaap.
Alleen de verdomde nachtmerries, die maken dat ik nogal eens wakker word, drijfnat van het zweet....

Overweeg deze medicatie maar eens!
Uiteraard iov je ha
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, doorzetten...

Maar de concerta is uitgewerkt en t scheel kijken begint terug...echt niet plezant en wreed onhandig.

Zolang ik hier de boel niet in de fik steek blijf ik idd liefst nu nog effe roken.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb je een mogelijkheid dat je iemand kunt vragen om bij je te blijven? Vraag het gewoon. Als dat echt niet kan. Dan toch misschien huisartsenpost bellen kijken wat er voor mogelijkheden zijn.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat moet erg lastig voor je zijn. Doe jezelf een groot plezier en ga daar niet voor terug grijpen naar middelen. Zoek zoveel mogelijk afleiding. Om niet te roken lijkt me nog zwaarder als je gewent bent om te roken. Denk dat je het je zelf daardoor nog lastig gaat maken.
Ergens hoop ik het je kracht kunt halen uit dit topic. De meeste van ons zijn jou voor gegaan, en dat wat wij kunnen kun jij zeker weten ook!
Wil je zo graag steun geven en helpen. Helaas zijn we beperkt , toch hoop ik dat je aan ons een steun hebt.

You're strong girl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Laat dat roken nou maar even doorgaan.
Ik denk dat je die nicotine nog even nodig hebt.
Qua doorzetten hanteerde ik altijd op de moeilijke momenten, de gedachte dat het ooooo zo zonde zou zijn, om na een (steeds langer wordende) tijd, alsnog toe te geven aan cravings.
Naarmate je langer clean bent, hoe te sterker die gedachtengang wordt, dus!
Houd vol, het wordt beter, iedere dag weer een klein beetje!
Jij kunt het!
Dit heb je nu al laten zien!
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Zoraa @De Zandman: ja. Gelijk hebben jullie. Concerta is niet zo gevaarlijk, maar toch, zou daar ook liever niet in hervallen want heeft me bij schaarste bij speed gebracht en nog meer nare dingen toch.

Maar ofwel zou er iemand bij mij moeten blijven, ofwel moet ik naar t ziekenhuis vrees ik. Scheel kijken was weer zo erg dat ik niet meer kon lezen of typen, stappen haast onmogelijk, enz.
Ik heb dus nu nog 1 concerta bijgepakt. Dat is mijn voorlaatste dus heb niet meer veel speling. Maar anders kon ik mijn berichten niet meer lezen of wat dan ook. Zoals hier schrijven.
En ik val kortstondig in slaap tijdens sigaret...

Ziekenhuis of iemand die bij mij kan blijven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed advies van @Zoraa
Je moet er eigenlijk voor zien te zorgen, dat je deze zware strijd niet in je eentje zou moeten voeren...
En whatever you do, ga never nooit de discussie met jezelf aan, of je wel of niet terugvalt omdat je de stof zo nodig hebt!
Die discussie verlies je in deze gevallen haast altijd!
Houd vol , en gebruik niet.
Het wordt straks beter!
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fairflower.. helemaal aan het begin van deze rollercoaster, namelijk in je hoogsteigen persoonlijke thread zit het antwoord al in je vraagstelling.

Vijf concerta's en een grammetje. Wat wil je? Damn..
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fairflower zei:
Maar ondanks mijn neiging om me van de depressiviteit te verlossen. Ga k mijn best doen om deze raad op te volgen.
Dank je! 🤗
Klik om te vergroten...
Als ik 1 ding van jou geleerd heb is dat ik zeker weer dat je wilt stoppen. Vind je zo eerlijk en sterk!!! Met horten en stoten kom jij er wel!!!

BE STRONG GIRL 🍀 :redheart:
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beady zei:
Fairflower.. helemaal aan het begin van deze rollercoaster, namelijk in je hoogsteigen persoonlijke thread zit het antwoord al in je vraagstelling.

Vijf concerta's en een grammetje. Wat wil je? Damn..
Klik om te vergroten...
Confronterend seg 😊☺
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kun je niet een crisis dienst bellen
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat ik zeker niet meer zou gebruiken als ik jou was en gewoon goed water drinken en eten en proberen te slapen, dan komt het vast goed.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey mensen,

Weet er iemand of ik mij zorgen moet maken om echt barstende koppijn na teveel gebruik van speed en concerta's?

Ik heb vandaag al 5 concerta s genomen minimum en dit nadat ik al meer dan een gram speed op had overdag en 's avonds. Ik heb ook helemaal niet geslapen....

Ik wist niet dat t zo uit de hand liep.
Kan dit erg gevaarlijk zijn?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Veel drinken en rusten.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."