Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitaline (Methylfenidaat) snuiven, ervaringen?

Ritaline (Methylfenidaat) snuiven, ervaringen?

31 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
als Jij blij wordt van bindmiddel in je neus, doen!
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je het toch wil gaan snuiven,

niet te fijn stampen want hele fijne poeder kan door schieten naar je longen.

En dat is niet fijn. ik hb er longontsteking van gekregen. :kots: :kots: :kots: :kots:

Maar neem liever een echt ;nakkie:

Dan Ritalin.
:smoke: :smoke: :smoke:
D
Dr-AbsintheLid
01-01-2024, 00:00
#3
hoi

ik raad het zeker niet aan ik heb het enkele weken gedaan je verneukt gewoon je slijmvlies terwijl het effect niet echt positiever is dan dat je het in pilvorm neemt het begint wel sneller te werken ik heb wel nog nooit de modified release gesnoven daarintegen was me vorig medicament die ik kreeg voor me ADHD wel goed om te snuiven het gaat hier dan om captagon jammergenoeg uit de handel gehaald nu lees ik dat juilie in Nederland in geval van een diagnose zware ADHD dextroamfetamine met recept kan halen bij de apotheek dit is hier in Belgie voor zover ik weet het geval niet
Y
YahoeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat significant is, is dat voor iedereen ritalin een verschillende uitwerking heeft. Ik heb zelf ADHD en bij mij werkt het verdomd goed. Na jaren uit zelfmedicatie flink wat pep weg te gewerkt te hebben, eigenlijk ging er geen dag voorbij dat ik geen bolletje of hoeveelheid pep door m'n neus joeg zit ik nu geruime tijd aan de riti (4xd.d. 10 mg). Hoewel nog steeds die droge bek, ben ik vanaf dat ik ritalin ben gaan gebruiken, helemaal vd Pep af. Ik slaap weer prima en heb geen moment meer naar de pep geneigd. Soms snuif ik de ritalin wel eens, en hoewel een heel wat mildere werking, smaakt het wel! Geeft ook niet zo'n gruwelijke vieze smaak en stuk zachter vd neus. Mijn benzinekosten zijn een stuk minder, omdat ik rustiger rij en ik ben zo veel meer beheerst en houd overzicht! Daar waar ik dit zonder pep en zonder ritalin kwijt ben. Alsof ik jaren met -3 heb rondgelopen en toen ik de ritalin-bril opgezet kreeg het overzicht wederkeerde. Thank god DSM IV. Scheelt me ook aardig wat geld... Heel soms mis ik de goede pep, maar dat is meer tijdens feestjes... Dan stamp ik een stuk of wat ritalinpilletjes kaduuk, en voel me er aardig mellow door... My life is hack on track! :rockband:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb het al een keer gesnoven. Merkte dat ik veel meer kon gaan zuipen en wat meer energie had. Maar heb nog nooit speed gehad dus ken het verschil niet.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen ervaring mee, wel met methylfenidaatpilletjes slikken,

geeft me uiteraard wel ( als niet-ADHD'er) een opgepept en euforisch ( licht) gevoel,

maar is toch niet te vergelijken met the real thing: bv. 50_100 mg (dex)-amfetamine-sulfaat, zonder veel bindmiddel door je neusje

hheheh :mrgreen:
Y
YbezLid
01-01-2024, 00:00
#7
heb dit in mijn 16 jarige tijd vaak gedaan als ik wat gezopen had , ik vond het altijd wel relaxt, idd lichte euforie en meer energie en natuurlijk de praatspace!
b
bruuk83Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Op aanraden van iemand wel eens geprobeerd. Had niet een andere effect dan slikken vond ik. Was alleen vervelender, vies spul en teveel bindmiddel. Niet de moeite, bovendien zat je neus vrij snel vol met dat te fijne poeder, dus daarna neemt je neus sowieso nog slecht op. En je neus zat vol keiharde brokjes.

Over degene die begon over XTC snuiven, ik heb het een keer geprobeerd, maar vond het te rauw en vooral te veel snuifwerk. Anderen om me heen deden het wel iets vaker, die sloegen dan een blauwe kapot, mengden het met pep (omdat het dan minder pijn deed) en snoven dat. Smurfensnot noemden ze dat. Mjah, ieder zn ding. Het werkt wel sneller en wat harder, maar je neus zit wel gelijk helemaal vol voor 2 dagen met troep.
A
Alles geprobeerdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nibiru zei:
Hii Df-ers.

Ik heb van een vriend vernomen dat het snuiven van ritaline een speed achtig effect geeft.

Wat is hiervan waar? Is het schadelijker dan amfetamine?

Doen of niet doen?
Klik om te vergroten...
Speed is harder,als je ADHD heb, werkt een lijn Ritalin ondspannend, maar,er komt met alle bij, veel troep in je neus,ik stamp 2x10 fijn en neem er 6lijntjes uit,ik voel me eigen dan best,speed blijft speed
A
Alles geprobeerdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Speed werkt net anders maar als je ADHD heb,werkt 2x10 Ritalin fijn maken,4 lijnen en dan werkt het ontspannet, snuiven hoort eigenlijk niet,ik vind wel dat het beter werkt, gefocust
N
NibiruLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hii Df-ers.

Ik heb van een vriend vernomen dat het snuiven van ritaline een speed achtig effect geeft.

Wat is hiervan waar? Is het schadelijker dan amfetamine?

Doen of niet doen?
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind het niks.
Het zal wel een beetje een oppepper geven maar ik vind echte speed toch een stuk beter werken.
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb het een tijd geleden geprobeerd, veelal placebo, niet iets van oppepend, maar toch word ik geconcentreerde.
N
NibiruLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drientje zei:
als Jij blij wordt van bindmiddel in je neus, doen!
Klik om te vergroten...

Pilletjes worden toch wel eens gesnoven? Xtc bijv.
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Niet doen!, koop dan mdma poeder, waarom 120 mg fijn spul en de rest rommel?
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nibiru zei:
Drientje zei:
als Jij blij wordt van bindmiddel in je neus, doen!
Klik om te vergroten...

Pilletjes worden toch wel eens gesnoven? Xtc bijv.
Klik om te vergroten...

Nee.. Als je dit doet ben je echt een mongool.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee lijkt niet op speed. Wel iets opppend, maar echt neit fijn hoor .... ritalin snuiven!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gewoon slikken, je merkt het verschil waarschijnlijk niet.
N
NibiruLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik doe het niet :wink:

Bedankt voor jullie info! :wave:
m
misantropieLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb al vaak relatine gesnoven en voel het duizend keer harder dan gewoon in te slikken.
Speed geeft een hardere kick en het echte strak gevoel. Relatine maakt je aandachtiger, ook wakkerder. maar niet echt die kick dat je al je spieren voelt samenspannen. Je wordt ook socialer, en praatbuien etc..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."