Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerking speed vergeleken met jaren geleden

Werking speed vergeleken met jaren geleden

162 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk dat niemand je een objectief onderbouwde mening kan geven.

goed dat je tests hebt gedaan, maar L-D Apmphetamine sulfaat is nog altijd hetzelfde spul.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Te veel dingen waar het aan kan liggen denk ik om er achter te komen. Een molecuul is een molecuul, daar verandert niks aan in ieder geval.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tegenwoordig wordt ervaar ik de rust en orde in mijn hoofd. Daarbij kan ik uren filosoferen en gesprekken voeren. Ook voel een rush in mijn lichaam. Dit voelt erg lekker aan met golven van prikkels.

Vergeleken met speed die ik 13 jaar geleden snoof, is de werking nu niet meer je van het. Het lijkt wel minder potent. Alsof het minder goed en hard werkt. Ook mis ik de energie die ik er vroeger van kreeg. Die energie kick was zo groot dat je niet wist wat te doen om het kwijt te raken. Je moest gewoon keihard bezig gaan. Hakken, rennen dansen whatever. Maar tegenwoordig heb ik dit helemaal niet meer. Vraag me af wat hiervoor de reden is.

Ligt niet aan mij persoonlijk ...ik gebruik regelmatig recreatief. Gebruik max 300mg over een dag. Heb ook niet echt tolerantie opgebouwd. Dus dat is het niet.
Mijn amfetamine is 60%+ getest. Maandag breng ik een extra sample weg om het zeker te weten. Heb waarschijnlijk vrij zuivere en goede amfetamine. :rock:
Misschien ligt het aan het veranderde productieproces? Andere grondstoffen? Een net andere verbinding die weer anders werkt? Ik heb geen idee.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niemand hier op het forum die ervaring heeft met speed van 10 jaar terug en nog langer geleden? Vraag me af of diegene verschil merkt kwa effect?

Als voorbeeld. Vanmiddag heb ik wat amfetamine opgehaald om te testen. Dit komt van een bron die niet bepaald laag op de ladder staat. Mij is een nummer doorgegeven van een sample dat is ingeleverd. Na een telefoontje bleek dit 68% getest te zijn. Maandag ga ik naar een ander testcentrum in de buurt om een contra monster in te leveren, en die 68% te bevestigen. Ik ga ervan uit dat die bron eerlijk 68% spul heeft geleverd.

Vanmiddag heb ik als test +- 400mg gesnoven. Ik merkte er wel effect van. Alleen niet dat knal effect van jaren terug. Ik merkte een goede head rush, body rush en had zin om te praten. Maar niets vergeleken met vroeger, in vergelijking is het gewoon mellow en minder hard.
Ik heb s'middags die 400mg gesnoven ongeveer om 15:00 a 16:00. Vanavond om 23:00 ben ik gewoon in slaap gevallen. Ik heb 5 uur diep geslapen om nu om 4:00 klaar wakker te zijn zonder kater. Niet echt het effect wat je verwacht van zuivere pep. :confused:
Ik ben ook bekend met het effect van speed die zwaar versneden is met caffeïne en andere troep. En dit pik ik er meteen tussenuit. Dat van vanmiddag had zeker wel flink effect, maar voor mijn gevoel niet echt knallen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verschil in kwaliteit of productie zal er altijd wel zijn maar uiteindelijk wordt je ook gewoon ouder en daar zit ook wel degelijk wat verschil in. De speed die ik snoof in 1994 had een heel andere werking dan wat ik gebruikte in 2011. Veel beter en energieker leek het, terwijl ik ook speed heb gehad van 73% in laatstgenoemde jaartal.

Je lichaam verandert, je hersenen veranderen, jij verandert, de speed verandert...

Vroeger was alles beter :wink:
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt helemaal gelijk, de pep van tegenwoordig haalt het niet bij de pep van zo'n 10 jaar terug.
Ook al heb je 70+% het geeft niet het effect van de ouderwetse pep.

Heb er heel lang naar gezocht, bij veel mensen geïnformeerd, en al m'n vrienden ervaren het ook zo.
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn twee opties.
Optie 1 is dat er vroeger Pervitin (meth) inzat. Het schijnt dat als er 3 a 5 % doorheen zit, je al hele potente pep hebt.
Optie 2 is dat er andere olie wordt gebruikt.
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
Koop meth, meng het door je speed, kaken op elkaar en gooi je bevindingen hier neer. Tot die tijd baseren we ons beiden op een vermoeden. Groetjes aan Kokkie!
Klik om te vergroten...

Zo, de snotneus denkt interessant te zijn :wave:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#8
ooscaar zei:
Koop meth, meng het door je speed, kaken op elkaar en gooi je bevindingen hier neer. Tot die tijd baseren we ons beiden op een vermoeden. Groetjes aan Kokkie!
Klik om te vergroten...

Ik heb in het verleden wel eens meth gebruikt. Dat is toch totaal anders "knallen" dan speed. En waarom je meth vervuilen? Zonde van dat goddelijke goedje :P


Van het weekend heb ik een proef uitgevoerd. Ik heb mijn broertje en zijn vrienden mijn amfetamine laten gebruiken. Getest op 61%. Ze hadden een feestje dus dat kwam goed uit.
Ze vonden het allemaal top spul. Ze stonden te knallen, springen, kaakschaatsen en wisten van gekkigheid niet wat ze aan het doen waren. Grappig om te zien. Ze reageerden totaal anders dan mij. Veel wilder, energieker en gekker.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
dubbel0seven zei:
Ze vonden het allemaal top spul. Ze stonden te knallen, springen, kaakschaatsen en wisten van gekkigheid niet wat ze aan het doen waren. Grappig om te zien. Ze reageerden totaal anders dan mij. Veel wilder, energieker en gekker.
Klik om te vergroten...

Precies dat ja.. Na een paar jaar zijn de effecten simpelweg veel minder sterk dan de eerste keren, daarom lijkt het alsof het vroeger beter was. Hoor het continu maar de moleculen zijn niet gewijzigd...

* hij wist er wel vanaf dat je die proef deed neem ik aan? :P
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het kan toch zijn dat je vroeger amfetamine gebruite met een andere stof er doorheen, of gewoon een andere stof dan amfetamine. Of dexamfetamine, of wat voor samenstelling of aanverwante dan ook. Het kan ook aan je beleving liggen.

Wat je zou kunnen proberen is aan verschillende ''soorten" amfetamine en aanverwante proberen te raken en kijken wat het effect is. Maar of zo'n onderzoek verstandig is weet ik niet, bovendien weet je het dan ook niet helemaal zeker, want je gaat dan af op een herinnering en dat is sowieso niet echt betrouwbaar.

Wat ook zou kunnen is dat er gewoon data bestaat van onderzoeksgegevens waaruit blijkt dat wat vroeger als pep werd verkocht iets anders is dan wat nu pep heet.

Een discussie over zoiets heeft natuurlijk totaal geen nut, maar dat is wel gebleken.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
dubbel0seven zei:
Ze vonden het allemaal top spul. Ze stonden te knallen, springen, kaakschaatsen en wisten van gekkigheid niet wat ze aan het doen waren. Grappig om te zien. Ze reageerden totaal anders dan mij. Veel wilder, energieker en gekker.
Klik om te vergroten...
* hij wist er wel vanaf dat je die proef deed neem ik aan? :P
Klik om te vergroten...

Mij broertje vierde zijn verjaardag. Mij was gevraagd of ik "goed spul" kon leveren. Dit was uiteraard geen probleem. En ik ben gewoon blijven hangen om wat te snuiven en enkele biertjes te drinken. Zodoende kon ik goed zien wat voor een effect de amfetamine had op de jongeren. En dit was toch best wel anders dan het effect wat ik ervaarde. :grin:
Dit doet mijn vermoeden bevestigen dat met de tijd, gewenning en veelvuldig gebruik het effect van speed afneemt. Veranderingen in de hersenen spelen natuurlijk ook een rol.
Iedereen was toch alleen maar versneden caffeïne gewend. Allemaal hadden ze praatjes over hoeveel gram ze per avond konden snuifen. Lekker stoer hahahaha. Maar enkele puntje's Amfetamine, 61% getest,deed iedereen rond stuiteren. Knallen als een malle. Wel grappig om te zien. :grin:

Joopiejo zei:
Het kan toch zijn dat je vroeger amfetamine gebruite met een andere stof er doorheen, of gewoon een andere stof dan amfetamine. Of dexamfetamine, of wat voor samenstelling of aanverwante dan ook. Het kan ook aan je beleving liggen.

Wat je zou kunnen proberen is aan verschillende ''soorten" amfetamine en aanverwante proberen te raken en kijken wat het effect is. Maar of zo'n onderzoek verstandig is weet ik niet, bovendien weet je het dan ook niet helemaal zeker, want je gaat dan af op een herinnering en dat is sowieso niet echt betrouwbaar.

Wat ook zou kunnen is dat er gewoon data bestaat van onderzoeksgegevens waaruit blijkt dat wat vroeger als pep werd verkocht iets anders is dan wat nu pep heet.

Een discussie over zoiets heeft natuurlijk totaal geen nut, maar dat is wel gebleken.
Klik om te vergroten...

In het verleden heb ik vrijwel alle beschikbare soorten amfetamine gebruikt. Racemisch/straat Amfetamine, Dexamfetamine, Pervetine/Methamfetamine en stoffen als pure Efedra etc.
Al deze soorten hebben een verschillende werking. Zeer herkenbaar en makkelijk van elkaar te onderscheiden. Dit verklaart niet het verschil in ervaring van "vroeger" en nu.
Mijn eerste keer Amfetamine is nu 13 jaar geleden. Voor mijn gevoel werkte de Amfetamine uit die tijd beter/anders dan de Amfetamine van tegenwoordig. Destijds kocht ik een grammetje van een straatdealer. We snoven makkelijk enkele grammen per nacht. Daaruit concludeer ik dat het nogal onzuiver/versneden moest zijn geweest.
Tegenwoordig heb ik spul getest op 61%. En per nacht gebruik je daar echt geen grammen van.
De eerste ervaringen, van tig jaar geleden, die lijken al snel beter/anders. Maar niemand heeft overtuigend bewijs dat aantoont dat er "vroeger" andere types Amfetaminen werden geproduceerd. Zelfs de mensen bij het testcentrum ontkrachten dit. En daar beschikken ze nog wel over testresultaten die dit kunnen bevestigen.

Joopiejo zei:
Het kan toch zijn dat je vroeger amfetamine gebruikte met een andere stof er doorheen, of gewoon een andere stof dan amfetamine.
Klik om te vergroten...

Het gerucht gaat dat er in het verleden pep werd verkocht die enkele procenten Methamfetamine bevatte. Tegenwoordig valt dit vrij lastig te bewijzen. En navraag bij het testcentra leverde ook niets op. Daar beweerden ze dat de Amfetamine niet veranderd is. Alleen de productiemethoden. Maar het uiteindelijke resultaat is en blijft Amfetamine, het molecuul is niet veranderd. Dus ja......je kunt blijven discussiëren...maar zonder bewijs kom je nergens.

Joopiejo zei:
Wat ook zou kunnen is dat er gewoon data bestaat van onderzoeksgegevens waaruit blijkt dat wat vroeger als pep werd verkocht iets anders is dan wat nu pep heet.
Klik om te vergroten...

Ik heb de vraag gesteld bij het testcentrum. Het antwoord was helder,kort en duidelijk, Amfetamine is door de jaren heen niet veranderd. Het molecuul is gelijk met die van de jaren 90. Alleen door het verbieden van bepaalde chemicaliën zijn de productieprocessen veranderd. Het eindresultaat is en blijft hetzelfde. Wel kunnen de verschillende productiemethoden verschillen opleveren in de structuur, kleur, geur, smaak en het effect.

Joopiejo zei:
want je gaat dan af op een herinnering en dat is sowieso niet echt betrouwbaar.
Klik om te vergroten...

Het is ook een feit dat gebruikers uit verschillende jaartallen allemaal beweren dat de Amfetamine uit het verleden beter/anders werkt. Verder heeft niemand overtuigend bewijs dat bevestigd dat er "vroeger" andere pep werd geproduceerd dan tegenwoordig.
Feit is gewoon dat met de tijd, het gebruik en gewenning het effect van Amfetamine doet afnemen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha dat kan ik me goed voorstellen, daar stuiterde ik ook enorm op 5 jaar geleden.

peppie zei:
Ik kan er maar een ding over zeggen: als je die pep van toen nooit gehad hebt, weet je niet waar je over praat.
Er zijn op meerdere fora discussies over. Doe je huiswerk zou ik zeggen
Klik om te vergroten...

Als je die pep van toen niet hebt laten testen is jouw bewering net zo waardeloos. Je praat over een wit poeder en jaren geleden, niet echt een betrouwbare basis dus. Herinneringsvervalsing is een bewezen feit en amfetaminemoleculen zijn niet veranderd. de term pep is ook al vrij oud en ook die is voor zover bekend niet veranderd. Ik heb mm huiswerk wel gedaan. Zorg even voor onderbouwing van je beweringen of accepteer gewoon dat je brein misschien niet meer in staat is om hetzelfde effect teweeg te brengen... :wave:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#13
peppie zei:
Ik kan er maar een ding over zeggen: als je die pep van toen nooit gehad hebt, weet je niet waar je over praat.
Er zijn op meerdere fora discussies over. Doe je huiswerk zou ik zeggen :wave:
Klik om te vergroten...

Je kunt natuurlijk tot in het oneindige discussies blijven voeren. En herinneringen van "vroeger" blijven verheerlijken. Maar zonder overtuigend bewijs, een testresultaat bijvoorbeeld, blijft het bij een herinnering van "vroeger".
Ik heb mijn huiswerk wel gedaan. Ik heb zelfs navraag gedaan bij het testcentrum. En een discussie bewijst nu eenmaal helemaal niets. Zonder bewijs blijft dit een verdenking/herinnering. :)
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Idd speed van paar jaar terug was stukken beter..heeft niks mee gewenning te maken..ze versnijde het veel te hard en een soort olie zou nimmer mogen geimporteerd worden van china ofzo..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
lotske1984- zei:
Idd speed van paar jaar terug was stukken beter..heeft niks mee gewenning te maken
Klik om te vergroten...
lotske1984- zei:
Al heel veel geld in de 8-9 jaar dagelijks..
Klik om te vergroten...
viewtopic.php?f=10&t=52517&start=40

Na zoveel tijd geen gewenning? :P
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat begrijp ik..maar tis zo tristig hier in belgie pffff..word precies erger en erger..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh nee, zeker niet letterlijk voor jou, meer algemeen voor iedereen die beweert dat je werkelijk een ander effect krijgt van twee samples amfetamine met hetzelfde zuiverheidspercentage zonder verdere werkzame stoffen maar gemaakt van andere grondstoffen :wink:
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@smartie spijtig dat je geen nummers mag uitwisselen.. :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
lotske1984- zei:
@smartie spijtig dat je geen nummers mag uitwisselen.. :)
Klik om te vergroten...
Hoezo, wou je daten Lotske? :P

Fresh zei:
Er zijn wel +300 amfetamine recepten, links om rechtsom, uiteindelijk is het allemaal hetzelfde (zelfde molecuul) maar kan uitwerking anders zijn, daar ging het om. Maar het is dweilen met de kraan open hier merk ik
Klik om te vergroten...

Een molecuul werkt altijd hetzelfde vriend, zolang je blijft beweren dat dat niet zo is kun je inderdaad blijven dweilen :P Alleen als het molecuul afwijkt of er andere vervuiling/reststoffen inzitten werkt het anders.

ooscaar zei:
En welk molecuul is de boerenkoolstamppot van jouw moeder en jouw oma dan precies? 2,4-aardappelboerenkolamide?
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy:

3,4-ventielboerencholine komt het meeste voor bij de testservice
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@tekzor oei.. :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."