Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElke dag Speed Maakt je Leven Kapot

Elke dag Speed Maakt je Leven Kapot

75 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
clockcable zei:
Zoveel redenen :)
Je werkt met meer aandacht, de leuke dingen zijn leuker en de saaie dingen minder saai, de tijd vliegt echt om en je werkt een stuk harder door. Ik kwam voor het eerst een keer onder invloed op werk en ik kreeg complimenten van de chef dat ik zo hard aan het werk was.
Ik kom overigens niet rete-strak op werk, ik neem één lijntje net voor werk.
Klik om te vergroten...

Kun je ook nog naar het werk gaan zonder speed ?
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#2
Afgelopen 2 weken, omdat mn 2 dealers spoorloos zijn. Het is niet zo heel erg, maar als ik een 8-uur dienst draai wil ik toch wel graag een lijntje van tevoren.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
clockcable zei:
Afgelopen 2 weken, omdat mn 2 dealers spoorloos zijn. Het is niet zo heel erg, maar als ik een 8-uur dienst draai wil ik toch wel graag een lijntje van tevoren.
Klik om te vergroten...

Dat vindt ik toch een klein beetje problematisch. Dat is hetzelfde als elke dag een sigaret moeten roken.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is het ook, en ik zie het nog wel wat verder uit de hand lopen in de toekomst, maar ik ben een domme jongen en ik vind dat door de positieve veranderingen die speed in mijn leven brengen de negatieve te verwaarlozen zijn.
Ik kom mezelf waarschijnlijk wel tegen over een paar maanden, of mischien zelfs jaren.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
clockcable zei:
Is het ook, en ik zie het nog wel wat verder uit de hand lopen in de toekomst, maar ik ben een domme jongen en ik vind dat door de positieve veranderingen die speed in mijn leven brengen de negatieve te verwaarlozen zijn.
Ik kom mezelf waarschijnlijk wel tegen over een paar maanden, of mischien zelfs jaren.
Klik om te vergroten...

Is het dan nu niet tijd om daar verandering in te brengen ? Om te zorgen dat je speed gebruik leuk en recreatief blijft.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eigenlijk wel, maar zoals ik al zei, denk ik het allemaal wel beter te weten :) Iedereen met wat normaal verstand ziet zo'n verslaving wel aankomen, ik ook wel. Maar ik ervaar gewoon geen negatieve kanten aan mijn gebruik en als ik nu allemaal 'regels' ga opstellen qua mijn gebruik weet ik nu al dat daar niks van terecht komt, simpelweg omdat ik geen reden zie om mn gebruik te minderen. Mischien over een paar maanden, als mn neus verkracht is en ik zonder helemaal lam ben.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
clockcable zei:
Eigenlijk wel, maar zoals ik al zei, denk ik het allemaal wel beter te weten :) Iedereen met wat normaal verstand ziet zo'n verslaving wel aankomen, ik ook wel. Maar ik ervaar gewoon geen negatieve kanten aan mijn gebruik en als ik nu allemaal 'regels' ga opstellen qua mijn gebruik weet ik nu al dat daar niks van terecht komt, simpelweg omdat ik geen reden zie om mn gebruik te minderen. Mischien over een paar maanden, als mn neus verkracht is en ik zonder helemaal lam ben.
Klik om te vergroten...

Ik heb jou in het specifiek al vaak hetzelfde gezegd wat betreft je gebruik, maar ik merk dat het niet veel uithaalt. :)

Je kunt iig niet zeggen dat ik je nooit gewaarschuwd heb. :P
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga met alles stoppen wel met begeleiding van de huisarts en apotheker. En wiet ga ik wel blijven roken voornamelijk op moeilijke momenten...ik hoop dat het me deze keer lukt want iedere keer zeg ik tegen mezelf dit is het laatste zakje dat ik koop..deze keer meen ik het....hopelijk en nu slapen haha
D
DroomLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit is mijn eerste topic op dit forum.. Ik heb meteen een mooie binnenkomer.. :smoke:

Twee en een halve week geleden heb ik voor het eerst speed gebruikt op een feest..
Ik vond het een hele leuke ervaring en verbaasde me over het feit dat het zo goedkoop is
en het veel langer werkt dan welke drugs ik ooit geprobeerd heb..

Het gevoel wat het gaf was anders dan verwacht.. Ik dacht er opgefokt van te raken maar
in plaats daarvan gaf het me een vrolijk gevoel waarin ik met iedereen hele gesprekken wou voeren.. Die nacht ook doorgehaald op speed en dat was heel relax.. Toen ik thuis was gekomen van het feest nog even op internet gezeten.. Ik ging wat dingen opzoeken over speed en zo kwam ik op dit Forum terecht.. Ik heb zeker een paar uur zitten lezen in het speed forum.. Normaal kijk ik vluchtig door een forum heen maar deze keer heb ik gewoon hele topics uitgelezen van rond de 10 pagina's.. :confused:

Nadat ik weer geslapen had heb ik geen last van de speed dip gehad..
Ik dacht dit ga ik zeker nog wel een keer doen.. en een week later gebeurde dat ook..
Ik belde de dealer (de enige waar ik een nummer van had) en haalde 1 gram..
Die nacht voor de tweede keer op speed doorgehaald en de daarop volgende nacht gaan slapen..
Zo heb ik dat drie keer achter elkaar gedaan en heb ik 2 gram gebruikt in totaal.. (Dus in totaal 6 dagen elke dag gebruikt met 3 nachten slaap) Hiervan was afgelopen nacht de laatste..

Door de 6dagen dat ik elke dag Speed gebruikte is het vertrouwen van mijn vriendin in mij ook achteruit gegaan..Zij heeft net als mij er niks op tegen maar vind dagelijks gebruik triest..
De eerste 4 dagen heb ik het heel leuk gehad op de speed met alle positieve bijwerkingen die hier in de verschillende topics te vinden zijn.. Ik was super scherp.. Het huis was weer spik en span.. Ik kon uren lezen.. nutteloze filmpjes op internet bekijken.. drugsfilms kijken en natuurlijk sigaretten roken en water drinken..

Totdat gister begon dit was de 5de achtereenvolgende dag op speed.. Ik had al wat ruzie gekregen met mijn vriendin en zat hier heel erg mee.. Mijn laatste gram was aangebroken en ik begon al vroeg het goedje te nuttigen.. Ik heb de hele dag met een niet heel erg ok gevoel gezeten.. Sowieso was dit gevoel niet te vergelijken met de eerste keer dat ik speed had genomen.. De nacht brak aan en ik heb nog even spun (de film) gekeken tijdens dat ik spun was.. Rond een uur of 6 in de morgen kreeg ik opeens felle hartkloppingen.. Ik dacht eerst dat gaat wel weg totdat het me helemaal overnam en ik in een paniekaanval terecht kwam met hartritmestoornis en alles erop en eraan..

Dit duurde in totaal minimaal drie kwartier.. Het waren ook de naarste drie kwartier die ik ooit heb meegemaakt.. Ik probeerde mijn ademhaling goed onder controle te krijgen dit lukte wel maar tijdens dat ik dat deed ging ik op mijn hart letten die flink tekeer ging en soms zelfs leek te stoppen voor een iets te lange periode.. Een keer zelfs zo lang dat ik uit wanhoop CPR op mezelf probeerde... Me bloeddruk werd zo hoog dat ik een enorme druk in me hoofd voelde.. na een tijdje leek het zelfs of er bloed uit me hersens aan de binnenkant van me hoofd naar achter aan het stromen was..Dit ging door tot helemaal onderaan me rug met een traag tempo.. waardoor ik dacht dat er een partij bloed uit me hoofd aan het stromen was en zo een rechte baan naar me onderrug maakte..Hierdoor raakte ik natuurlijk nog meer in paniek en ik kon mezelf op geen mogelijkheid weer in een normaal hartritme krijgen.. ik Voelde me vingertoppen tintelen en ik dacht echt dat ik een bloeduitstorting had en langzaam aan het verlammen was (op een gegeven moment was de linkerkant van mijn gezicht helemaal verlamd).. ik had mezelf van me pc naar me bed en terug gesleept om te checken wat het kon zijn wat ik voelde.. Toen ik beschrijvingen over hersenbloedingen ging lezen hielp het me niet echt ik werd er niet rustiger van en ik kreeg niks van wat ik had duidelijk bevestigd.. Toch maar weer terug naar me bed gestrompeld en meerdere malen me vriendin gebeld.. die nam niet op dus heb ik uiteindelijk maar 112 gebeld..

Aan de lijn kreeg ik een vrouw die (nadat ik mijn klachten puffend en hijgend vertelde) zei dat ik sowieso geen hersenbloeding had maar dat ik aan het hyperventileren was.. Door het gevoel wat ik had kon ik haar maar niet geloven..Ze heeft even op me ingepraat om me ademhaling goed te laten verlopen.. Dit lukte wel maar mijn hard bleef maar tekeer gaan (en soms niet tot heel rustig kloppend) de druk op mijn hoofd bleef enorm, mede doordat ik in paniek was en me afvroeg wat er met me aan de hand was..Het hele gezeur ging nog een tijdje door tot ik er echt genoeg van had en voor de 3e keer 112 belde ik kreeg weer dezelfde vrouw aan de lijn als bij de eerste keer dat ik belde.. Omdat zij doorhad dat ik het niet kon stoppen uit mezelf heeft ze besloten een ambulance te sturen.. Het moment dat ik de telefoon ophing werd ik in 1 klap rustig en leek er niets meer aan de hand.. Me hart klopte niet heel normaal maar ik had geen overdreven druk op me hoofd en kon gewoon zelf naar beneden lopen om tegen het ambulance personeel te zeggen dat alles eigenlijk weer oke was.. Ze kwamen binnen en hebben mijn bloeddruk gemeten en een hartfilmpje gemaakt.

Toen ze weg waren heb de rest van de dag wel een onregelmatige hartslag gehad maar geen overdreven hoge bloeddruk of paniekaanvallen.. Wel had ik een heel raar gevoel in mijn nek en mijn ruggengraat.. (dat heb ik nu nog steeds trouwens..) Wanneer ik op mijn nek drukte eerder op de dag voelde ik het gevoel van de paniekaanval weer opzetten.. Het ambulance personeel vertelde me dat de stroom die vanaf mijn hersens tot onder aan me rug ging betekende dat mijn lichaam aangaf dat het in kritieke toestand was..

Ik weet niet of ik geluk heb gehad of dat ik verkeerd heb gehandeld tijdens de aanval maar mijn gevoel zegt wel dat het slechter had kunnen aflopen dan dat het gedaan heeft..

Ik ga nu slapen en zal na deze 6 dagen speed geen speed meer gebruiken.. Dit omdat ik het in vergelijking met andere drugs heel gevaarlijk vind en dat het zeer verslavend werkt.. Mensen op dit forum die het eens in de zoveel tijd gebruiken zullen zeggen dat het aan de persoon ligt maar ik denk dat het aan je situatie ligt (en vaak ook vrienden).. ik heb nu bijvoorbeeld vakantie..tijdens mijn studie zou ik deze 6 dagen nooit hebben meegemaakt..

Speed is misschien leuk voor sommige mensen maar ik zal het nooit meer gebruiken.. als ik iets zal gebruiken in de toekomst zal dit eerder een pilletje zijn (wat ik ook veel fijner vind voelen en veel minder tot niet verslavend vind)

Dus voor al de mensen die het leuk vinden voor eens in de zoveel tijd .. Good for you ..
Maar ik vind het na deze weken verreweg de meest gevaarlijke drugs die ik heb gebruikt..

Dus dont do drugs kids.. (Speed I mean) en zeker niet dagelijks..

Ik ben benieuwd naar meningen over mijn verhaal en mensen met soortgelijke verhalen..

Greetingzz Droom
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ooit al gehoord van verantwoordelijk gebruik ? Dan is er niks mis met speed.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deranged zei:
Ain't got no balls, son.
Klik om te vergroten...

Ik vind jouw reactie nu niet bepaald getuigen van respect voor de TS. Dat lijkt me iemand die wel een forum over drugs bezoekt om over drugs te schrijven en te lezen. Mocht het zo zijn dat je hier als "levend" bewijs even bij komt zitten is dat anders natuurlijk.

Mocht dat niet het geval zijn, beperk je tot het subforum "omzin" en val serieuze bezoekers niet lastig met je oftopic gebrabbel.

Aan TS,

Ik mag graag een lijntje speed nemen een nachtje lekker wakker te blijven. Het geeft me meer uren per week, als ADD doet speed eigenlijk niet meer dan dat. Keta, Fidge?????
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beetje misleidende titel, een geschiktere was geweest: "Een week flink speed misbruiken maakt je lichaam kapot"
Ik gebruik 4 a 5 keer in de week pep maar dan in de vorm van een lijntje voor werk en een paar lijntjes als ik bij vrienden ben en mijn leven gaat er echt niet aan kapot.
Ik ben wel blij dat we in een land leven waar je gewoon 112 kan bellen en kan zeggen dat je teveel drugs hebt gebruikt zonder dat ze meteen de politie meesturen.
S
ShitsFuckedUpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik had eens een keer een plakje spacecake gegeten en een best wel dik bommetje gepakt, aangezien wiet alles heel intens maakt en speed je ademhaling en hart weer wat sneller laat gaan was dit niet zo een goede combi, en je wordt er natuurlijk ontzettend paranoia van.

Ik lag op men bed probeerde te slapen en dacht dat het vloeitje van het bommetje elke keer als ik uitademde 1 luchtgat van 1 long blokkeerde , ik dacht dat 1 long aan het afsterven was en dat ik langzaam aan het doodgaan was.
Ook voelde ik het kleine brokje speed branden en ik dacht dat het door men darmen heen brandde.

Het enigste wat ik hiermee wil zeggen is: als je erg paranoia bent en best wel open en veel denkt, kan je best wel fucked zijn.
Kwa gevoel dan :rolleyes:
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Droom, je had waarschijnlijk hele goeie pep.
Ik heb het wel vaker gezegd, die 60% of meer pep is geweldig voor de ervaren gebruiker, maar best gevaarlijk voor de onervaren gebruiker.
Daarom is het belangrijk te weten wat je hebt. Testen.
Een overdosis pep is geen pretje, dat heb je wel gemerkt... :(

De kunst van pep gebruiken is echt: Zo min mogelijk. Less is more.
Het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar zelf neem ik eigenlijk nooit meer dan 20-30 milligram in eens.
Dat is wel dex, 64%.
Werkt het nog niet naar behoren pak ik nog eens 20 mg bij.
Snuiven doe ik niet meer, dat werkt gewoon niet lekker bij mij, geen idee waarom niet, maar dat verschilt van persoon tot persoon, bommen of opgelost in drinken werkt bij mij veruit het best.

In elk geval goed dat je weer de oude bent, nou nog ff goedmaken met je vriendin, en veel plezier met de MDMA.

:wave:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dan neem je wel speed puur voor de oppeppende effecten. Zelf vind ik het ook wel leuk om zo veel te nemen dat ik gewoon echt rete strak sta :grin:
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#16
clockcable zei:
Dan neem je wel speed puur voor de oppeppende effecten. Zelf vind ik het ook wel leuk om zo veel te nemen dat ik gewoon echt rete strak sta :grin:
Klik om te vergroten...

Wou net zeggen, je heb gewoon een klein puntje om wakker/fit te blijven, maar je kan ook gewoon een/wat flinke lijn(en) nemen voor het echt 'speed/strak-staan' gevoel.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#17
elke dag leven maakt je leven kapot :cry:
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#18
clockcable zei:
Dan neem je wel speed puur voor de oppeppende effecten. Zelf vind ik het ook wel leuk om zo veel te nemen dat ik gewoon echt rete strak sta :grin:
Klik om te vergroten...


Dat is wel waar ja, lekker in de studio dagenlang muziek maken en met die software klooien, alles onder het genot van wat dex en een jointje goeie hash of wiet.
Van dex in hoge doseringen wordt ik heel vaag in me kop, das voor mij niet de bedoeling.
De rush vind ik ook prettiger bij een lagere dosis.

Maar ieder zijn meug he, lekker vaag kan ook leuk zijn, dat hoor je me niet ontkennen.
Scheelt ook dat ik bijna 40 ben inmiddels, de kater is niet echt leuk meer bij een hoge dosis, als ik rustig aan doe heb ik weinig last.
Lekker chillen met een biertje erbij.. :beer:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Elke dag Speed Maakt je Leven Kapot
Klik om te vergroten...
Mee eens.
Maar om dat lange verhaal te lezen heb ik geen zin in
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dreuge zei:
elke dag leven maakt je leven kapot :cry:
Klik om te vergroten...
Kapotte speed maak je elke dag levend :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."