Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElke dag Speed Maakt je Leven Kapot

Elke dag Speed Maakt je Leven Kapot

75 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
D
DroomLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is mijn eerste topic op dit forum.. Ik heb meteen een mooie binnenkomer.. :smoke:

Twee en een halve week geleden heb ik voor het eerst speed gebruikt op een feest..
Ik vond het een hele leuke ervaring en verbaasde me over het feit dat het zo goedkoop is
en het veel langer werkt dan welke drugs ik ooit geprobeerd heb..

Het gevoel wat het gaf was anders dan verwacht.. Ik dacht er opgefokt van te raken maar
in plaats daarvan gaf het me een vrolijk gevoel waarin ik met iedereen hele gesprekken wou voeren.. Die nacht ook doorgehaald op speed en dat was heel relax.. Toen ik thuis was gekomen van het feest nog even op internet gezeten.. Ik ging wat dingen opzoeken over speed en zo kwam ik op dit Forum terecht.. Ik heb zeker een paar uur zitten lezen in het speed forum.. Normaal kijk ik vluchtig door een forum heen maar deze keer heb ik gewoon hele topics uitgelezen van rond de 10 pagina's.. :confused:

Nadat ik weer geslapen had heb ik geen last van de speed dip gehad..
Ik dacht dit ga ik zeker nog wel een keer doen.. en een week later gebeurde dat ook..
Ik belde de dealer (de enige waar ik een nummer van had) en haalde 1 gram..
Die nacht voor de tweede keer op speed doorgehaald en de daarop volgende nacht gaan slapen..
Zo heb ik dat drie keer achter elkaar gedaan en heb ik 2 gram gebruikt in totaal.. (Dus in totaal 6 dagen elke dag gebruikt met 3 nachten slaap) Hiervan was afgelopen nacht de laatste..

Door de 6dagen dat ik elke dag Speed gebruikte is het vertrouwen van mijn vriendin in mij ook achteruit gegaan..Zij heeft net als mij er niks op tegen maar vind dagelijks gebruik triest..
De eerste 4 dagen heb ik het heel leuk gehad op de speed met alle positieve bijwerkingen die hier in de verschillende topics te vinden zijn.. Ik was super scherp.. Het huis was weer spik en span.. Ik kon uren lezen.. nutteloze filmpjes op internet bekijken.. drugsfilms kijken en natuurlijk sigaretten roken en water drinken..

Totdat gister begon dit was de 5de achtereenvolgende dag op speed.. Ik had al wat ruzie gekregen met mijn vriendin en zat hier heel erg mee.. Mijn laatste gram was aangebroken en ik begon al vroeg het goedje te nuttigen.. Ik heb de hele dag met een niet heel erg ok gevoel gezeten.. Sowieso was dit gevoel niet te vergelijken met de eerste keer dat ik speed had genomen.. De nacht brak aan en ik heb nog even spun (de film) gekeken tijdens dat ik spun was.. Rond een uur of 6 in de morgen kreeg ik opeens felle hartkloppingen.. Ik dacht eerst dat gaat wel weg totdat het me helemaal overnam en ik in een paniekaanval terecht kwam met hartritmestoornis en alles erop en eraan..

Dit duurde in totaal minimaal drie kwartier.. Het waren ook de naarste drie kwartier die ik ooit heb meegemaakt.. Ik probeerde mijn ademhaling goed onder controle te krijgen dit lukte wel maar tijdens dat ik dat deed ging ik op mijn hart letten die flink tekeer ging en soms zelfs leek te stoppen voor een iets te lange periode.. Een keer zelfs zo lang dat ik uit wanhoop CPR op mezelf probeerde... Me bloeddruk werd zo hoog dat ik een enorme druk in me hoofd voelde.. na een tijdje leek het zelfs of er bloed uit me hersens aan de binnenkant van me hoofd naar achter aan het stromen was..Dit ging door tot helemaal onderaan me rug met een traag tempo.. waardoor ik dacht dat er een partij bloed uit me hoofd aan het stromen was en zo een rechte baan naar me onderrug maakte..Hierdoor raakte ik natuurlijk nog meer in paniek en ik kon mezelf op geen mogelijkheid weer in een normaal hartritme krijgen.. ik Voelde me vingertoppen tintelen en ik dacht echt dat ik een bloeduitstorting had en langzaam aan het verlammen was (op een gegeven moment was de linkerkant van mijn gezicht helemaal verlamd).. ik had mezelf van me pc naar me bed en terug gesleept om te checken wat het kon zijn wat ik voelde.. Toen ik beschrijvingen over hersenbloedingen ging lezen hielp het me niet echt ik werd er niet rustiger van en ik kreeg niks van wat ik had duidelijk bevestigd.. Toch maar weer terug naar me bed gestrompeld en meerdere malen me vriendin gebeld.. die nam niet op dus heb ik uiteindelijk maar 112 gebeld..

Aan de lijn kreeg ik een vrouw die (nadat ik mijn klachten puffend en hijgend vertelde) zei dat ik sowieso geen hersenbloeding had maar dat ik aan het hyperventileren was.. Door het gevoel wat ik had kon ik haar maar niet geloven..Ze heeft even op me ingepraat om me ademhaling goed te laten verlopen.. Dit lukte wel maar mijn hard bleef maar tekeer gaan (en soms niet tot heel rustig kloppend) de druk op mijn hoofd bleef enorm, mede doordat ik in paniek was en me afvroeg wat er met me aan de hand was..Het hele gezeur ging nog een tijdje door tot ik er echt genoeg van had en voor de 3e keer 112 belde ik kreeg weer dezelfde vrouw aan de lijn als bij de eerste keer dat ik belde.. Omdat zij doorhad dat ik het niet kon stoppen uit mezelf heeft ze besloten een ambulance te sturen.. Het moment dat ik de telefoon ophing werd ik in 1 klap rustig en leek er niets meer aan de hand.. Me hart klopte niet heel normaal maar ik had geen overdreven druk op me hoofd en kon gewoon zelf naar beneden lopen om tegen het ambulance personeel te zeggen dat alles eigenlijk weer oke was.. Ze kwamen binnen en hebben mijn bloeddruk gemeten en een hartfilmpje gemaakt.

Toen ze weg waren heb de rest van de dag wel een onregelmatige hartslag gehad maar geen overdreven hoge bloeddruk of paniekaanvallen.. Wel had ik een heel raar gevoel in mijn nek en mijn ruggengraat.. (dat heb ik nu nog steeds trouwens..) Wanneer ik op mijn nek drukte eerder op de dag voelde ik het gevoel van de paniekaanval weer opzetten.. Het ambulance personeel vertelde me dat de stroom die vanaf mijn hersens tot onder aan me rug ging betekende dat mijn lichaam aangaf dat het in kritieke toestand was..

Ik weet niet of ik geluk heb gehad of dat ik verkeerd heb gehandeld tijdens de aanval maar mijn gevoel zegt wel dat het slechter had kunnen aflopen dan dat het gedaan heeft..

Ik ga nu slapen en zal na deze 6 dagen speed geen speed meer gebruiken.. Dit omdat ik het in vergelijking met andere drugs heel gevaarlijk vind en dat het zeer verslavend werkt.. Mensen op dit forum die het eens in de zoveel tijd gebruiken zullen zeggen dat het aan de persoon ligt maar ik denk dat het aan je situatie ligt (en vaak ook vrienden).. ik heb nu bijvoorbeeld vakantie..tijdens mijn studie zou ik deze 6 dagen nooit hebben meegemaakt..

Speed is misschien leuk voor sommige mensen maar ik zal het nooit meer gebruiken.. als ik iets zal gebruiken in de toekomst zal dit eerder een pilletje zijn (wat ik ook veel fijner vind voelen en veel minder tot niet verslavend vind)

Dus voor al de mensen die het leuk vinden voor eens in de zoveel tijd .. Good for you ..
Maar ik vind het na deze weken verreweg de meest gevaarlijke drugs die ik heb gebruikt..

Dus dont do drugs kids.. (Speed I mean) en zeker niet dagelijks..

Ik ben benieuwd naar meningen over mijn verhaal en mensen met soortgelijke verhalen..

Greetingzz Droom
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ooit al gehoord van verantwoordelijk gebruik ? Dan is er niks mis met speed.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deranged zei:
Ain't got no balls, son.
Klik om te vergroten...

Ik vind jouw reactie nu niet bepaald getuigen van respect voor de TS. Dat lijkt me iemand die wel een forum over drugs bezoekt om over drugs te schrijven en te lezen. Mocht het zo zijn dat je hier als "levend" bewijs even bij komt zitten is dat anders natuurlijk.

Mocht dat niet het geval zijn, beperk je tot het subforum "omzin" en val serieuze bezoekers niet lastig met je oftopic gebrabbel.

Aan TS,

Ik mag graag een lijntje speed nemen een nachtje lekker wakker te blijven. Het geeft me meer uren per week, als ADD doet speed eigenlijk niet meer dan dat. Keta, Fidge?????
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beetje misleidende titel, een geschiktere was geweest: "Een week flink speed misbruiken maakt je lichaam kapot"
Ik gebruik 4 a 5 keer in de week pep maar dan in de vorm van een lijntje voor werk en een paar lijntjes als ik bij vrienden ben en mijn leven gaat er echt niet aan kapot.
Ik ben wel blij dat we in een land leven waar je gewoon 112 kan bellen en kan zeggen dat je teveel drugs hebt gebruikt zonder dat ze meteen de politie meesturen.
S
ShitsFuckedUpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had eens een keer een plakje spacecake gegeten en een best wel dik bommetje gepakt, aangezien wiet alles heel intens maakt en speed je ademhaling en hart weer wat sneller laat gaan was dit niet zo een goede combi, en je wordt er natuurlijk ontzettend paranoia van.

Ik lag op men bed probeerde te slapen en dacht dat het vloeitje van het bommetje elke keer als ik uitademde 1 luchtgat van 1 long blokkeerde , ik dacht dat 1 long aan het afsterven was en dat ik langzaam aan het doodgaan was.
Ook voelde ik het kleine brokje speed branden en ik dacht dat het door men darmen heen brandde.

Het enigste wat ik hiermee wil zeggen is: als je erg paranoia bent en best wel open en veel denkt, kan je best wel fucked zijn.
Kwa gevoel dan :rolleyes:
D
DroomLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deranged zei:
Ain't got no balls, son.
Klik om te vergroten...

Ik ken dit forum onderhand goed genoeg om te weten dat ik jou niet serieus moet nemen en dat je elk kritisch bericht over speed de kop in drukt om je eigen gebruik voor jezelf goed te praten.. Ik heb een eerlijk en open verhaal geschreven wat getuigd dat ik wel degelijk ballen heb en om te reageren om de 2e reactie ik heb gehoord van recreatief gebruik en dat is ook meestal mijn wijze van gebruik op deze speed periode na dan.. Maar toch ben ik erachter gekomen dat ik zelfs geen recreatief speed wil gebruiken nadat ik heb gemerkt wat speed met je kan doen als je het maar een beetje te ver laat gaan.. Het is nu de day after en ben net wakker.. Ik heb geen kater me lichaam voelt weer fijn aan en ik heb geen drang naar speed.. Mogelijk omdat ik gister in de middag al weer nuchter was en toen weer goed ben gaan eten..

Ik zal vast nog meer reacties krijgen van mensen die mij zwak vinden ofzow maar ik ben nuchter helemaal niet paniekerig aangelegd maar er speelde misschien wel onzekerheden mee die ik op dat moment had.. Die zijn nu ook weer weg en ik voel me goed..
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo serieus moet je het ook helemaal niet nemen.

Was gewoon het eerste wat in me op kwam toen ik je topic zag.

Just remember:

No one ever tells you beware of the hammer it will fuck uo your thumb while proudly showing you their pretty blue nail.

For it never is the tool that that is the source of any destruction.

It is always the man behind it handling it like a fool while failing to get a more constructive result instead.

En nou in het Nederlands:

Succes ermee verder. Komt vast wel weer een keer goed.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar toch ben ik erachter gekomen dat ik zelfs geen recreatief speed wil gebruiken nadat ik heb gemerkt wat speed met je kan doen als je het maar een beetje te ver laat gaan.. Het is nu de day after en ben net wakker.. Ik heb geen kater me lichaam voelt weer fijn aan en ik heb geen drang naar speed.. Mogelijk omdat ik gister in de middag al weer nuchter was en toen weer goed ben gaan eten..

Ik zal vast nog meer reacties krijgen van mensen die mij zwak vinden ofzow maar ik ben nuchter helemaal niet paniekerig aangelegd maar er speelde misschien wel onzekerheden mee die ik op dat moment had.. Die zijn nu ook weer weg en ik voel me goed..
Klik om te vergroten...

Ik had eigenlijk precies hetzelfde, alleen heb ik het veel tever laten gaan voordat ik erachter kwam ^^. Wat dat betreft is het goed dat je er vroeg bij bent.

Recreatief gebruik van speed is heel goed mogelijk hoor, maar als je er moeilijk vanaf kan blijven en je ondervind dit dan kun je maar beter helemaal stoppen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden. :stoned:
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tsja is toch een terug kerend thema in de pep hoek, nieuwsgieirge mensen kopen die ongeteste pep en rossen een grammetje weg.
Alsof het niets is !! En dat dan ook nog is in een tijdsmonent dat de relatie klote en dat is opzich echt heel erg fout, dope nemen als er problemen zijn dat is echt vragen om poblemen.
Ik neem nooit een gram per dag niet eens een 0,5 gr per dag.
En dan ook nog is 6 dagen door trekken.
Al met al had de TS misschien langer moeten lezen en eerst moeten lezen en toen pas de giftige stof amfetamine nemen. Eventueel afwegen kan 112 voorkomen.

Elke dag een vrije hand op de speed is niet gezond misschien ben jij idd wel erg verslavingsgevoelig en dus moet je oveal weg bij blijven.

Ik neem nu weer een paar pilletjes pep.

:mrgreen:

al een jaar ofzo .... ik ga helaas niet dood altijd als ik dood wil heeft God geen tijd.

Kus

Liesje
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom zou je dan ook willen elke dag snuiven?
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#11
Omdat je elke dag het effect van speed wil voelen?
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan hoor je geen speed te gebruiken? :) aanleg tot verslaving = fail
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#13
Elke dag snuiven maakt je niet meteen verslaafd, het kan ook gewoon recreatief gebruik zijn.
Jij checkt waarschijnlijk elke dag je mail, maar je kan er toch ook gewoon mee stoppen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
clockcable zei:
Elke dag snuiven maakt je niet meteen verslaafd, het kan ook gewoon recreatief gebruik zijn.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik 4 a 5 keer in de week pep maar dan in de vorm van een lijntje voor werk en een paar lijntjes als ik bij vrienden ben en mijn leven gaat er echt niet aan kapot.
Klik om te vergroten...
Als je voor werk en voordat je naar vrienden gaat vaak speed neemt en met die ferquentie zijn er volgens mij wel wat onderliggende oorzaken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
giftige stof amfetamine nemen
Klik om te vergroten...

Elke stof is giftig, de dosis maakt of de stof daadwerkelijk gevaarlijk is of niet.

clockcable zei:
Elke dag snuiven maakt je niet meteen verslaafd, het kan ook gewoon recreatief gebruik zijn.
Jij checkt waarschijnlijk elke dag je mail, maar je kan er toch ook gewoon mee stoppen.
Klik om te vergroten...

Jij wilt gewoon de waarheid niet onder ogen zien.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#16
De waarheid is voor iedereen anders yo. Mensen genoeg die frequent speed gebruiken zonder enige aanleg tot verslaving.

What's up met al dat ge-speedbash laatste tijd? :grin:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sublimo zei:
Jij wilt gewoon de waarheid niet onder ogen zien.
Klik om te vergroten...

Petrovic zei:
Als je voor werk en voordat je naar vrienden gaat vaak speed neemt en met die ferquentie zijn er volgens mij wel wat onderliggende oorzaken.
Klik om te vergroten...

Ik zeg toch ook niet dat ik niet verslaafd ben, ik zeg alleen dat veel gebruiken niet gelijk staat aan verslaafd zijn. Maar ik ben (nog) niet verslaafd, ik heb door omstandigheden nu al 3 weken geen pep kunnen kopen en ik heb geen last van ontwenning.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#18
No shirt Sherlock.

Mongool :wave:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ain't got no balls, son.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
clockcable zei:
Ik zeg toch ook niet dat ik niet verslaafd ben, ik zeg alleen dat veel gebruiken niet gelijk staat aan verslaafd zijn. Maar ik ben (nog) niet verslaafd, ik heb door omstandigheden nu al 3 weken geen pep kunnen kopen en ik heb geen last van ontwenning.
Klik om te vergroten...

Haha, je maakt een grapje he :P Speed is niet lichamelijk verslavend dus natuurlijk krijg je geen ontwenning. Maar als je iedere dag gebruikt ben je wel degelijk verslaafd.. Ik bedoel.. Waarom zou je anders iedere dag gebruiken? Dat heeft weinig meer te maken met recreatief gebruiken, dat is niet eens leuk joh, hoe kan het dan recreatief zijn :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."