Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

Korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

569 antwoorden
94 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Leuk jurkje. Staat je goed
Klik om te vergroten...
Kun je prima in zwemmen inderdaad:rage:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...29
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Hahahahahaha ik denk dat Zanz en ik het voor het eerst eens zijn.
18 graden hal-lo.
Klik om te vergroten...
Gewoon prima hoor. Niks kouds aan.

Koukleumen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
MaddMonkey zei:
Gewoon prima hoor. Niks kouds aan.

Koukleumen
Klik om te vergroten...

Ik vind dat dus ook koud. Snap echt niet hoe mensen in een huis dat standaard 17 of 18 graden is kunnen leven. Wel handig voor de portemonnee momenteel though, maar ik haaaat kou. Had ook altijd lichte onenigheid met collega’s op het werk die de verwarming heel laag eisten en het raam midden in de winter met periodes open wilde hebben staan ‘want daar krijg je een helder hoofd van’, nou, werkt echt lekker ja, met verkrampte ledematen, nek en rug en een bevroren brein van de kou, top.

Vervelende is dat je als koukleum ook vaak de aansteller wordt gevonden, terwijl het gewoon echt een nare sensatie is die je niet verzint lol.

Dusssss ja ik ben ook #team18gradeniskeikoud

Om even on-topic te blijven: ik herinner me van speed dat ik het in de come-up en in de actieve werkingsfase altijd wat warmer kreeg dan normaal, wel een lekkere warmte, niet overdreven. Relaxte glow. Maar wel soms even een raampje open of vestje uit. En dan later richting en in de uitwerkingsfase kreeg ik het juist vaak koud(er). Vaatvernauwing. Ik ging dan wel eens badderen, en kreeg het in die laatste fase zelfs in bad vaak moeilijk warm. Soms ook random warmte-flushes terwijl ik het overall koud had.

Dus die temperatuurschommelingen zijn wel ‘normaal’, vind het alleen wel bijzonder om dat dagen lang achter elkaar te hebben.
T
Terror11jeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Techneut zei:
Waarom gebruiken mensen nog coke als er pep is?
Klik om te vergroten...
Goeie vraag 😄😄
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Hierdoor dus
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Hahahahahaha ik denk dat Zanz en ik het voor het eerst eens zijn.
18 graden hal-lo.
Klik om te vergroten...
Thermostaat hier op 15 met uitzondering van 17-21.30 doordeweeks en 9-22u in het weekeind 👀 ben koukleum tot en met maar je went er echt aan.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind 18 graden in huis ook wel erg laag hoor 🙈
Ik heb hem zelf altijd op 20 staan.
En verder sluit ik me aan bij @Roze Olifant
In de come- up en tijdens gebruik van speed heb ik het warm. Maar in de comedown krijg ik het koud en rillerig en word ik altijd heel blij van een warme douche en in bed chillen met mijn electrische onderdeken aan🥰
Maar dagen koud hebben van speed heb ik nog nooit meegemaakt iig. En zeker als je maar 1 puntje hebt gehad lijkt me het niet dat het daardoor komt.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Dus die temperatuurschommelingen zijn wel ‘normaal’, vind het alleen wel bijzonder om dat dagen lang achter elkaar te hebben.
Klik om te vergroten...
Komt omdat het lichaam van slag is. Misschien heeft die een klein griepje opgelopen had ik ook vaak na pep gebruik
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Thermostaat hier op 15 met uitzondering van 17-21.30 doordeweeks en 9-22u in het weekeind 👀 ben koukleum tot en met maar je went er echt aan.
Klik om te vergroten...
Hier is de verwarming al 2 weken stuk (ja, op het ideale moment).
Temperatuur is misschien 13/14° als ik moet gokken en loop hier ook nog in short en tshirt. 😅
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Terror11je zei:
Goeie vraag 😄😄
Klik om te vergroten...
Omdat coke leuker is dan pep.
Excuseer.
Omdat goede kwaliteitscoke veel leuker is dan pep.

🥳
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Hier is de verwarming al 2 weken stuk (ja, op het ideale moment).
Temperatuur is misschien 13/14° als ik moet gokken en loop hier ook nog in short en tshirt. 😅
Klik om te vergroten...
Malloot! Das wel koud! Ik ben wel altijd lekker warm gekleed en heb een stapel dekens.
IMG_20220216_111337.jpg
Zo lig ik er ook ongeveer bij
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lol wat 1 reactie kan uitlokken. Ik denk dat het toch niet aan de speed lag.
Ik laat de speed voortaan wel staan. Met een klein nakje werd ik best wel recalcitrant en zakte eenmaal op het strand waren aanbeland door mijn benen :). Had misschien net iets teveel vodka op.
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je speed bij neemt word het effect dan alleen verlengd of ook versterkt? Had namenlijk ooit ergens gehoord of gezien dat het bijnemen geen nut had doordat t alleen verlengd werd
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
TeveelKaas zei:
Als je speed bij neemt word het effect dan alleen verlengd of ook versterkt? Had namenlijk ooit ergens gehoord of gezien dat het bijnemen geen nut had doordat t alleen verlengd werd
Klik om te vergroten...
Versterkt het ook. Ligt er wel aan hoe veel je bijneemt en hoe lang na de eerste dosering.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#14
TeveelKaas zei:
Als je speed bij neemt word het effect dan alleen verlengd of ook versterkt? Had namenlijk ooit ergens gehoord of gezien dat het bijnemen geen nut had doordat t alleen verlengd werd
Klik om te vergroten...
Dat hangt ervanaf hoeveel je al op hebt. Bijnemen heeft wel "nut" als je niet wil slapen of nog niet volledig hebt gedoseerd. Maar na verloop van tijd zit je wel aan je max qua effecten en daarna kan het door slaaptekort, gebrek aan eten en teveel aan spanning gewoon onprettig worden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het gaat niet over speed maar ik kon geen topic bedenken waar het beter past.
Ik heb lang geleden (datum is nog goed) een zooi Medikenet 30mg CR (dus langwerkende) gekregen.
Zelf gebruik ik ze niet, ik gebruik af en toe (op recept) gewone kortwerkende Methylfenidaat maar een kennis wil wel een paar langwerkende strips ruilen voor iets anders.
Het zijn capsules met hele kleine mini bolletjes er in.

Die kennis vraagt aan mij wat er gebeurd en voelt als je:
-capsule open maakt en los de bolletjes doorslikt
-of de bolletjes fijn maakt in een pillen crusher tot poeder en het dan snuift
-of dat verschilt in werking vergeleken gewoon heel slikken (zoals het hoort).

Ik zelf zou het niet weten. Ik heb nog nooit Methylfenidaat gesnoven of recreatief gebruikt. Ik vind het zelf (door adhd denk ik) niet recreatief en ook niet op speed lijken. Tuurlijk heb ik wel eens eigenwijs een pil (of 2) extra geslikt van mijn normale 10mg tabletten. Licht opgedokt, klammig, onrustig/trillen en totaal geen vergelijking met speed. Geen fijn gevoel imo.

Oh en hóé werken die lang werkenden? Gaat die capsule langzaam uiteen in je maag of zo? Of lost zo een capsule zo goed als meteen op en werken die bolletjes zélf gewoon langer dan de kortwerkende pillen die ik zelf heb/gebruik?
Dat laatste is een vraag van mijzelf. Gewoon nieuwsgierigheid omdat ik niet weet hoe dat werkt.


09E15D7F-E222-4829-80A7-EB6CFB6E3D63.jpeg075FCF6C-0DD7-4D0A-9F28-A607A46FA34C.jpeg
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
⬆️ Nobody….? ⬆️ ❓
N
Nya77Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Het gaat niet over speed maar ik kon geen topic bedenken waar het beter past.
Ik heb lang geleden (datum is nog goed) een zooi Medikenet 30mg CR (dus langwerkende) gekregen.
Zelf gebruik ik ze niet, ik gebruik af en toe (op recept) gewone kortwerkende Methylfenidaat maar een kennis wil wel een paar langwerkende strips ruilen voor iets anders.
Het zijn capsules met hele kleine mini bolletjes er in.

Die kennis vraagt aan mij wat er gebeurd en voelt als je:
-capsule open maakt en los de bolletjes doorslikt
-of de bolletjes fijn maakt in een pillen crusher tot poeder en het dan snuift
-of dat verschilt in werking vergeleken gewoon heel slikken (zoals het hoort).

Ik zelf zou het niet weten. Ik heb nog nooit Methylfenidaat gesnoven of recreatief gebruikt. Ik vind het zelf (door adhd denk ik) niet recreatief en ook niet op speed lijken. Tuurlijk heb ik wel eens eigenwijs een pil (of 2) extra geslikt van mijn normale 10mg tabletten. Licht opgedokt, klammig, onrustig/trillen en totaal geen vergelijking met speed. Geen fijn gevoel imo.

Oh en hóé werken die lang werkenden? Gaat die capsule langzaam uiteen in je maag of zo? Of lost zo een capsule zo goed als meteen op en werken die bolletjes zélf gewoon langer dan de kortwerkende pillen die ik zelf heb/gebruik?
Dat laatste is een vraag van mijzelf. Gewoon nieuwsgierigheid omdat ik niet weet hoe dat werkt.


Bekijk bijlage 45119Bekijk bijlage 45120
Klik om te vergroten...

Het valt niet aan te raden om dit te snuiven i.v.m de bindmiddels die er ook bij zitten ( weet niet als dat ook in die capsules zit of alleen 30mg werkende stof? )
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nya77 zei:
Het valt niet aan te raden om dit te snuiven i.v.m de bindmiddels die er ook bij zitten ( weet niet als dat ook in die capsules zit of alleen 30mg werkende stof? )
Klik om te vergroten...

Geen idee of er bindmiddel ook in de billetjes zelf zit. Lijkt me van niet, onnodig.

Dus zonder capsule zit er geen bindmiddel in denk ik.
Dus dat is geen issue
N
Nya77Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Geen idee of er bindmiddel ook in de billetjes zelf zit. Lijkt me van niet, onnodig.

Dus zonder capsule zit er geen bindmiddel in denk ik.
Dus dat is geen issue
Klik om te vergroten...

Ah ja, geen idee ben zelf alleen bekend met de tabletten van Sandoz. als ik de vertraagde afgifte door midden bijt ( harde tabletten) dan krijg ik wel de volle 54mg in één keer i.p.v de verlengde afgifte.
m
madhatterLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Geen idee of er bindmiddel ook in de billetjes zelf zit. Lijkt me van niet, onnodig.

Dus zonder capsule zit er geen bindmiddel in denk ik.
Dus dat is geen issue
Klik om te vergroten...
wassen met aceton ook en snuiven ?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."