OK Klaas , ik dacht gelezen te hebben, dat je wel bij parnassia en bavo onder behandeling was geweest en de emiliehoeve wel kent , maar je zei het zo volgens mij ,dat je niet op de hoeve was geweest voor langere tijd ofzo , en DAT ,,(gezien steeds jouw terugval dus ) zou wel eens het beste ook voor jou kunnen zijn gewoon 1 jaar er helemaal tussen uit echt ,om aan je EMOTIES TE WERKEN , nieuwe dingen weer aan te leren what ever .
Dit was na al die slappe eerdere meet programmaatjuhs ,uiteindelijk ,zelfs voor die opgegeven shotter met zn 200 mg meet alleen al per dag ,,plus niet te weinig de rest erbij nog , toch het beste gebleken ever ,om in een pittige structuur ( waar ik vroeger ook niks van moest hebben , beetje gaan stampen en slaan met honkbalknuppel groepsencounters enzo , vonden de zware shotters toen erg minnetjuhs lachuhn enzo ,,,op die hoeve ,jajajaj ik heb het geweten alsnog toen ik niet meer kon op laatst , maar was wel mn redding .
Daarom ben ik uit dankbaarheid en hel veel mooie herinneringen ook ,op hyves een groepshyve gaan opzetten voor ex bewoners/staf van die Tg waar ik ook gezeten hebt toen( die commune is opgehouden te bestaan half 90 tiger jaren , jammer ), ik kon er niks meer over vinden op de pc en zag via via dat meer oud bewoners er naar op zoek waren ,vandaar mijn iniatief . Binnen kort gaan we een reunie houden met jamband erbij , Ik ben erg trots op deze hyves ,heb al veel ouwe peers die op zoek waren naar elkaar over 25 jaar commune en uit alle periodes weer bij elkaar gebracht dus ,,zelfs kids van de kidsafd van toen die we ook daar hadden van verslaafde ouders ,,hebben weer ouders , vrienden enzo , weer gevonden na 20 jaar weer zelfs,dat vind ik te gek nu .
Maar nogmaals ,door echte "'groepsencounters "te gaan doen ,te mediteren ,enzov,, wat alleen in veilige setting op een tg als de emilieve bv kan ,,( dit heeft mij na heel veel geknok uiteindelijk ook erdoor geholpen ) en zal je daar zal echt met de billen bloot moeten , alle ouwe troep, shit , pijn enzov er uit moeten gooien je kent het wel waarschijnlijk dan, wat ik bedoel ) , is misschien voor jouw ook de enige weg op lange termijn ,,maar goed wat ik al eerder zei , ieder zal zijn of haar weg moeten gaan , maar wel hopelijk voordat het te laat is en dat is het meestal helaas,,en dat bedoel ik nu .
Jongen het ga je goed verder en iedereen hier , maar ik ben nog aan het herstellen van een 3 maandelijkse zware en gvd mislukte kuur voor de hepatitus c, moet nu op nieuw medicijn wachten in 2010 met ipv nu nog 50 % 75 %kans dan op genezing .Kan nu nog 2 a 3 mnd duren eer het gif van de kuur er uit is ben zeer moe nog . En voorlopig staat mn professionele drumcarriere al 10 jaar op laag pitje wat zoveel betekent voor mij , maar helas ook dat was nog een latent kadootjuh uit die tijd , sja eigen schuld toch echt dikke bult maar doet heel pijn moet eerst op 2010 wacheten , voor nieuw middel dus schiet lekker op , maar blijf optimist tot in de kist ,zei mn grootvader zaliger altijd ook jajahaha.
All the best alsnog ,,, groet van Aad
Oom Klaas zei:
Duidelijker kan ik m'n boodschap niet brengen, die helaas niet overkomt.
Emilihoeve zal ik maar dan duidelijk neer zetten,
daar ben ik al geweest.
Ik weet hoe het is op de parnassia bavo groep in monster,
heb er juist heel veel geleerd en goede kennissen opgebouwd die mij tot de dag van vandaag steunen. En de gedachtegang is voor mij wel juist, niet voor iedereen werkt 1 juiste manier, ik blijf verslaafd; iedere keer wanneer ik gestopt was maar na tijden weer 1 jointje rookte ging het weer fout. Ik wil wel nog blijven blowen, ook al is het eens in het jaar, dat geef ik niet op.
Klinkt junkie, verslaafd en zwak, maar dit is de weg die ik bewandel Mijn weg die me zal brengen waar ik wil. En ik wil niet de junkie zijn of worden, de drijfkracht in me is erg groot en dat heb ik in mijn leven al veel te veel bewezen (niet dat ik me wou bewijzen, even terzijde).
De persoon die ik was, die kon omgaan met middelen word ik weer.
Ik kan een goed leven leiden, geen last hebben van afhankelijkheid (afhankelijkheid is er dan wel, maar zal geen last bezorgen) en goed functioneren en aanpassen in de maatschappij. Ik wéét hoe het moet, alleen de uitvoering moet nog aan de werkt worden en kan altijd verbeteren.
Ik wou dit even kwijt, om misschien duidelijkheid te scheppen in mijn denkwijze en/of argumentatie.
Discussie is voor mij dan ook over,
en kennelijk (zonder verwijten hoor, ik blijf vriendelijk) voor jou ook.
Laten we dit zoals je zei afsluiten,
in ieder geval echt bedankt dat je medeleven toont op een voor mij oprecht overkomende manier wat ik niet heel vaak zie hier (niet >heel< vaak op even duidelijk te zijn voor de overige members) en dat vind ik ook echt tof. 27 jaar clean, echt een hele knappe prestatie en dat verleden omzet in creativiteit een manier, al drum ik dan niet maar schrijf ik, ook gebruik en erg goed werkt.
'k Ben nu helemaal kapot door een lopende verhuizing en bijkomende werkzaamheden,
vandaag 13 uur bijna nonstop bezig geweest waar ik zo van kan genieten...werken is lekker en geeft me een soort van vrijheid in m'n hoofd.
Bedankt en ik zal je vast nog wel zien in andere subfora op een andere manier.