#1
Argulas zei:Ik heb nu héél kort en bondig uitgelegd met welk idee en probleem ik vecht. Ik kan er denk ik ondertussen uren over praten. Misschien moet ik eens beginnen aan een boek?
Hoe staan jullie tegenover deze ideeën? Wat vinden jullie hiervan?
Beste Argulas, ik herken veel in je verhaal. Het lijkt me verstandig als je nu even flink de tijd neemt om je inzichten te verwerken in je dagelijks leven. Stop echt even met trippen, je loopt met meer vragen rond dan antwoorden zo lijkt het. Dit verwerkingsproces is echt belangrijk gezien de intensiteit van je ervaringen. Onthou dat trippen constructief moet zijn, dat wil zeggen, dat je je niet moet vervreemden van je normale leven, maar er iets aan toe wilt voegen. Je leven verdiepen en er een positieve wending aangeven. Je zit immers voorlopig nog wel even 'vast' in dit lichaam, dus gebruik je inzichten om jezelf en je omgeving een positieve impuls te geven. Mediteer, ga sporten, pak een oude hobby op of zoek een nieuwe, lees het werk van bijv. Plato, Spinoza, Descartes, verdiep je in boeddhisme/hindoeisme/tao, bedenk hoe je je inzichten op sociaal vlak kunt gebruiken, etc. Maak er een spel van om je leven zo leuk en uitdagend mogelijk te maken. Alles ligt immers open, your life is yours to create! Vecht er vooral NIET tegen, je zult zien dat een normaal leven met juist geintegreerde inzichten meer geluk oplevert dan een ascetisch, afgezonderd leven in meditatie...
P.S. Praten met 'lotgenoten' wil ook nog weleens helpen..