Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilatie

LSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilatie

82 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
S
Sneaky_UserLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hahaha ik twijfel, ik verander steeds van mening. Eerst wilde ik met 100 beginnen, daarna dacht ik nee ik doe eerst 50 en als het bevalt doe ik een paar uur later 100, dan dacht ik weer nee ik doe 50/70... Pffff ik word moe van mijzelf ken je dat? Ik wil gewoon dat het perfect is. Ik zou balen als het te weinig is en ik zou ook balen als het TE overweldigend zou zijn. Ik denk dat het 70/70 wordt. Voor nu dan :grin:
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sneaky_User zei:
Hahaha ik twijfel, ik verander steeds van mening. Eerst wilde ik met 100 beginnen, daarna dacht ik nee ik doe eerst 50 en als het bevalt doe ik een paar uur later 100, dan dacht ik weer nee ik doe 50/70... Pffff ik word moe van mijzelf ken je dat? Ik wil gewoon dat het perfect is. Ik zou balen als het te weinig is en ik zou ook balen als het TE overweldigend zou zijn. Ik denk dat het 70/70 wordt. Voor nu dan :grin:
Klik om te vergroten...

He jij :)

Niet teveel nadenken... Knip 3/4 van je zegel af, (lege maag) wacht een klein uurtje, hard genoeg?
prima :)

En anders bijnemen :wink:

Sorry voor offtopic, was een plezier om lezen!
L
LoodLid
01-01-2024, 00:00
#3
wow ! jullie trippen wel hard op maar 50ug ! De eerste en tot nu toe enige keer dat ik LSD heb gebruikt deed ik rond de 70ug en ik had toen het idee dat het meer spacen was dan echt trippen zoals op een portie paddo's of DMT (logies) dus was een beetje teleurgesteld dat ik zo weinig had genomen. Echter nu ik dit zo lees is het wel verstandig geweest laag te beginnen aangezien sommige mensen blijkbaar erg heftig op t spul reageren.
Mooi reportje btw lekker uitgebreid.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi report! Ik keek er al een tijdje naar uit en je hebt er echt een vermakelijk verhaal van gemaakt. Krijg zelf ook wel weer zin in een zegeltje als ik dit lees! Hihihihi, even wachten tot de zomer nog en we de kleine even lekker bij oma en opa kunnen onderbrengen... :wink:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel mooi report en op sommige stukken heel herkenbaar (al heb ik alleen ervaring met paddo's/truffels en niet met LSD) en grappig omschreven. :grin:

Klinkt als een geweldige eerste keer. Ik hoop dat ik er binnenkort ook voor de eerste keer aan mag gaan geloven :hearteyes:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks mensen! :) Het was inderdaad een prachtige ervaring. De eerste keer is onvergetelijk, en zal niet tegenvallen denk ik... Ik barstte in ieder geval gedurende de hele trip van geluk, voor mijn gevoel. :hearteyes: Ik heb al ontzettend veel zin in de volgende keer!
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla Singer zei:
Mooi report! Ik keek er al een tijdje naar uit en je hebt er echt een vermakelijk verhaal van gemaakt. Krijg zelf ook wel weer zin in een zegeltje als ik dit lees! Hihihihi, even wachten tot de zomer nog en we de kleine even lekker bij oma en opa kunnen onderbrengen... :wink:
Klik om te vergroten...

Oh ik hoop dat dit de "lsd-gedachte"-ouder-generatie wordt!

Dan zouden we pas een leuke leefwereld hebben :hearteyes:


Enja, veel mensen reageren heel verschillend op kleine dosissen, opletten...
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#8
leuk verhaal bunny ^^ Maakt me alleen nog maar nieuwsgieriger naar LSD, denk dat ik het in de zomer maar eens ga doen:P

En ofc is Burial gewoon de shiznit :hearteyes:
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar wat voor mij altijd het ultieme bewijs is dat er geen één werkelijkheid is, is het veranderen van je zintuigen. Als je niet op je zintuigen kunt vertrouwen, op wat dan wel? De hele wereld is alleen maar zoals wij het interpreteren, en zoals wij het zien verschijnen. De wereld verschilt per persoon en per wezen. Een persoon of dier die de wereld bijvoorbeeld alleen maar in grijstinten ziet ervaart alles wellicht heel anders, of iemand met een sterke reukzin ziet alles misschien in geuren... Ik vind dit een fijne conclusie om te hebben getrokken, aangezien ik, als ik me kut voel, altijd kan denken: dit is subjectief, deze gevoelens praat ik mezelf aan en ik kan me hier ook los van maken als ik het wel. It's all in the head...
Klik om te vergroten...

Briljant gast!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgin zei:
Maar wat voor mij altijd het ultieme bewijs is dat er geen één werkelijkheid is, is het veranderen van je zintuigen. Als je niet op je zintuigen kunt vertrouwen, op wat dan wel? De hele wereld is alleen maar zoals wij het interpreteren, en zoals wij het zien verschijnen. De wereld verschilt per persoon en per wezen. Een persoon of dier die de wereld bijvoorbeeld alleen maar in grijstinten ziet ervaart alles wellicht heel anders, of iemand met een sterke reukzin ziet alles misschien in geuren... Ik vind dit een fijne conclusie om te hebben getrokken, aangezien ik, als ik me kut voel, altijd kan denken: dit is subjectief, deze gevoelens praat ik mezelf aan en ik kan me hier ook los van maken als ik het wel. It's all in the head...
Klik om te vergroten...

Briljant gast!
Klik om te vergroten...
Rabbithole is een meisje. Ten minste, de laatste keer dat ik haar zag volgens mij wel.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo'n briljant meisje kom je niet vaak tegen in ieder geval. Die vergissing maakte ik aanvankelijk ook. Tot ik die prachtige blauwe ogen met eigen ogen zag.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor de mooie complimenten weer! :)

En ja, de laatste keer dat ik mezelf naakt in de spiegel bekeek was ik inderdaad nog van het vrouwelijke geslacht. Maar goed, ik schijn als een vent te schrijven (misschien omdat ik geen br33z4h-taal gebruik?), dus het is een rookie mistake van alle newbies hier.

Deranged zei:
Zo'n briljant meisje kom je niet vaak tegen in ieder geval. Die vergissing maakte ik aanvankelijk ook. Tot ik die prachtige blauwe ogen met eigen ogen zag.
Klik om te vergroten...

Right back at you, zo'n briljante jongen dan. :wink:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Toen ik je report las dacht ik ook dat je een gozer was. Des ondanks was het report aanleiding genoeg om verliefd op je te worden!

Ik heb een aantal stukjes opgeslagen in een bestandje en ga vanavond een report schrijven. Allereerst voor mezelf, ik stoei nogsteeds met sommige aspecten van mijn ervaringen. Hopelijk creert schrijven een duidelijkheid in de chaos.

Ik heb nooit LSD gedaan maar heb de laatste tijd ervaringen gehad op paddo's en MDMA die zo ongelofelijk vergelijkbaar zijn met wat jij hier hebt opgeschreven en wat ik in meer of mindere maten met elke drugs heb ervaren. Die onbeschrijfelijke ervaringen die je binnenkrijgt doordat er een 'zesde zintuig' ontstaat in jezelf. Een plek waar je heen kan waar niks is zoals je gewend bent, toch ontzettend warm en vertrouwd aanvoelt. Ik begin er meer en meer overtuigd van te raken dat niet 1 drug dat doet, maar allemaal.

En als ze dat allemaal doen.... Hebben we het dan mssn niet ook al in ons zonder drugs?

Er is geen realiteit, jijzelf bent realiteit.

It seems so clear, and yet so far... Je hebt me in iedergeval weer aangezet tot denken, en ben ik blij om :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is mijn gedachte juist ook. Als onze perceptie zo beïnvloedbaar is door wat dan ook (drugs, maar ook door onze emoties en door natuurwetten), is er dan wel van een realiteit te spreken? Wij kunnen in ieder geval geen objectieve realiteit die voor iedereen gelijk is waarnemen, dat staat vast. Als je verder filosofeert zou je ook kunnen bevragen of er überhaupt wel een realiteit is, als niemand het waarneemt, is het er dan wel? Een beetje het idee van: maakt een boom die omvalt wel geluid als er niemand in de buurt is om die luchttrillingen om te zetten in geluid? :wink: LSD is natuurlijk wel het middel bij uitstek om je zintuigen te betwijfelen. Fijn in ieder geval dat ik je aan het denken hebt gezet, dan heb ik m'n doel bereikt! En het leuke is dat je hier de rest van je leven lekker over mag twijfelen. :hearteyes:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rabbithole zei:
En het leuke is dat je hier de rest van je leven lekker over mag twijfelen. :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Perceptie vorm je op basis van ervaringen, twijfel is gebaseerd op tegenstrijdige ervaringen waardoor je geen perceptie hebt van wat de ware aard van iets is.

Maar wat als ervaringen zo in 1 lijn met elkaar lopen dat er geen tegenstrijdigheden meer zijn? Is het dan niet ontzettend dom om toch te blijven twijfelen... :rolleyes: Kun je op een gegeven moment niet stoppen met twijfelen en jouw perceptie tot waarheid verheffen?

*Terwijl ik bovenstaande schreef bedacht ik me:*
Misschien is het juist wel veel leuker om dat niet te doen :) Zoeken is misschien wel veel leuker dan vinden :smoke:

Maar dan.... Misschien is datgeen je kan vinden wel degelijk veel leuker dan de zoektocht ernaar....

En dus moet ik concluderen dat je gelijk hebt :tearsofjoy: Twijfelen, twijfelen, twijfelen xD
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#16
@ de mede-filosofen boven me:
Check voor de lol anders is de film What the bleep do we know.
Daarin word vrij duidelijk aangegeven dat realiteit inderdaad niet bestaat, en ook waarom (quantum physics komen bijv. aan bod, maar ook op de al genoemde emoties word dieper ingegaan).

OT: Ik heb met een waar gevoel van genot je verslag gelezen, vette trip!
Heb zelf nog nooit LSD gedaan, maar ik wil 't zelf binnen niet al te lange tijd voor de eerste keer doen. Zat te denken aan de zomer (als ik dan al 'n bron heb gevonden..) , wat sitters en wat trippers, meeting organiseren ofzo :)
(ja, 'k weet dat er hier ook over een meeting gedacht werd, maar ik richt me voorlopig ff op m'n vriendenkring.. 'k wil niet m'n eerste keer met vreemden trippen :))
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik had What the Bleep afgezet, vond het teveel spacend geblaat...

Misschien nog maar is een kans geven...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Delcasa88 zei:
Ik had What the Bleep afgezet, vond het teveel spacend geblaat...

Misschien nog maar is een kans geven...
Klik om te vergroten...
Het is ook te veel zweverig geblaat. Kijk gewoon dit
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Of kijk gewoon naar mij, zo'n soort documentaire ben ik ook nog wel.
2
2C-G-5Lid
01-01-2024, 00:00
#20
vet trip report! binnenkort word het mijn eerste keer heb nieuwe albert hoffman 2010 blotters weten te regelen, heb er vet zin in als ik jouw report lees. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."