Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilatie

LSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilatie

82 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
2
2C-G-5Lid
01-01-2024, 00:00
#1
vet trip report! binnenkort word het mijn eerste keer heb nieuwe albert hoffman 2010 blotters weten te regelen, heb er vet zin in als ik jouw report lees. :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mind_blowing zei:
@ de mede-filosofen boven me:
Check voor de lol anders is de film What the bleep do we know.
Daarin word vrij duidelijk aangegeven dat realiteit inderdaad niet bestaat, en ook waarom (quantum physics komen bijv. aan bod, maar ook op de al genoemde emoties word dieper ingegaan).

OT: Ik heb met een waar gevoel van genot je verslag gelezen, vette trip!
Heb zelf nog nooit LSD gedaan, maar ik wil 't zelf binnen niet al te lange tijd voor de eerste keer doen. Zat te denken aan de zomer (als ik dan al 'n bron heb gevonden..) , wat sitters en wat trippers, meeting organiseren ofzo :)
(ja, 'k weet dat er hier ook over een meeting gedacht werd, maar ik richt me voorlopig ff op m'n vriendenkring.. 'k wil niet m'n eerste keer met vreemden trippen :))
Klik om te vergroten...

Zou zeker je eerste keer met vrienden gaan trippen, ben ontzettend blij dat ik het in een vertrouwde omgeving heb gedaan!

Drientje zei:
Delcasa88 zei:
Ik had What the Bleep afgezet, vond het teveel spacend geblaat...

Misschien nog maar is een kans geven...
Klik om te vergroten...
Het is ook te veel zweverig geblaat. Kijk gewoon dit
Klik om te vergroten...

Ik geloof eigenlijk sowieso in parallelle universums, het is al getheoretiseerd door zoveel briljante wetenschappers en het moet eigenlijk wel waar zijn. Niet dat het voor ons te bevatten is, maar ik denk wel dat het universum op die manier in elkaar steekt.

2C-G-5 zei:
vet trip report! binnenkort word het mijn eerste keer heb nieuwe albert hoffman 2010 blotters weten te regelen, heb er vet zin in als ik jouw report lees. :)
Klik om te vergroten...

Thanks voor je compliment, ik wens je een hele mooie trip!
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, What the bleep vond ik 5 jaar terug wel vet. Maar nu vind ik dat ook te simplistisch, maar de bedoelingen van de makers waren wel zuiver. Bij The Secret proefde ik die zuivere bedoelingen veel minder. De basisinzet (follow your bliss) klopt wel, maar dan die uitwerking waarin struisvogelpolitiek als medicijn wordt aangeprezen. Dat ik daar 3 jaar terug nog enige sympathie voor kon opbrengen. :rolleyes: Maar gelukkig wordt men ouder en wijzer (uhum).

Deze docu Atom is wel echt cool om is te downloaden: http://www.bbc.co.uk/bbcfour/documentar ... atom.shtml
Gaat echt van de basis (wat is een atoom) naar het quantumgebeuren in de 3e en laatste aflevering.
(interessant weetje: als je alle atomen op deze aarde van hun lege ruimte zou ontdoen [en inelkaar zou drukken], dan hou je een massa over ter grote van een appel - wauw, de rest is allemaal 'ledigheid' )

ontopic: Fris report. Vooral dat met Jambers vond ik erg grappig.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rabbithole zei:
Ik geloof eigenlijk sowieso in parallelle universums, het is al getheoretiseerd door zoveel briljante wetenschappers en het moet eigenlijk wel waar zijn. Niet dat het voor ons te bevatten is, maar ik denk wel dat het universum op die manier in elkaar steekt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je de film hypercube interessant zou vinden. (ook wel cube2 genoemd). Wel eerst deel 1 kijken anders snap je er geen hol van :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
soldiermoney zei:
Rabbithole zei:
Ik geloof eigenlijk sowieso in parallelle universums, het is al getheoretiseerd door zoveel briljante wetenschappers en het moet eigenlijk wel waar zijn. Niet dat het voor ons te bevatten is, maar ik denk wel dat het universum op die manier in elkaar steekt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je de film hypercube interessant zou vinden. (ook wel cube2 genoemd). Wel eerst deel 1 kijken anders snap je er geen hol van :wink:
Klik om te vergroten...
Pfff, wat een slappe hap die film. Leuk hoor een beetje zeiken met quantum fysica maar het is echt heel slecht uitgewerkt en nog slechter geacteerd.

Geef dit lieve meisje eens een film tip die haar persoonlijkheid waadig is.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vond what the bleep wel goed! Ok, ik moest me wel eerst even over dat dove wijf heen zetten, maar toen ik dat eenmaal had gedaan, vond ik het toch wel erg boeiend om te kijken...

(Toch, trippend zou ik het weer niet echt kunnen denk ik... :mrgreen: )
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
kapitein-x zei:
Gaat echt van de basis (wat is een atoom) naar het quantumgebeuren in de 3e en laatste aflevering.
(interessant weetje: als je alle atomen op deze aarde van hun lege ruimte zou ontdoen [en inelkaar zou drukken], dan hou je een massa over ter grote van een appel - wauw, de rest is allemaal 'ledigheid' )
Klik om te vergroten...
En dat is weer zo'n weet je wat in mijn volgende trip naar boven komt drijven en me helemaal gaat pakken, ik weet het nu al.
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rabbithole zei:
Cogito ergo sum, lijkt me hier inderdaad een toepasselijke uitspraak. :)
Klik om te vergroten...

Een toepasselijke uitspraak? Maak daar even de toepasselijkste uitspraak van, joh :wink:
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drientje zei:
kapitein-x zei:
Gaat echt van de basis (wat is een atoom) naar het quantumgebeuren in de 3e en laatste aflevering.
(interessant weetje: als je alle atomen op deze aarde van hun lege ruimte zou ontdoen [en inelkaar zou drukken], dan hou je een massa over ter grote van een appel - wauw, de rest is allemaal 'ledigheid' )
Klik om te vergroten...
En dat is weer zo'n weet je wat in mijn volgende trip naar boven komt drijven en me helemaal gaat pakken, ik weet het nu al.
Klik om te vergroten...
Haha, ja, dat zijn leuke weetjes. In principe raak je eigenlijk niks aan, als je denkt dat je materie aanraakt.

Ik vond What The Bleep wel een aardige film, dr zit een hoop goeds in, maar dan valt zeker het een en ander op aan te merken.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drientje zei:
kapitein-x zei:
Gaat echt van de basis (wat is een atoom) naar het quantumgebeuren in de 3e en laatste aflevering.
(interessant weetje: als je alle atomen op deze aarde van hun lege ruimte zou ontdoen [en inelkaar zou drukken], dan hou je een massa over ter grote van een appel - wauw, de rest is allemaal 'ledigheid' )
Klik om te vergroten...
En dat is weer zo'n weet je wat in mijn volgende trip naar boven komt drijven en me helemaal gaat pakken, ik weet het nu al.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, dat is zeker iets wat in m'n volgende trip in m'n gedachten zou kunnen opkomen. :hearteyes: Sowieso zou ik de volgende keer wat meer mindfuck willen hebben om nog wat dieper op bepaalde inzichten in te kunnen gaan.

Ik heb What the bleep do we know dus niet gezien, misschien zijn sommige dingen wat nep maar ik vind de kern van het verhaal dan toch meestal wel interessant. Inderdaad: wat weten we nu eigenlijk? Iets waar ik bij het gebruik van welke willekeurige drug dan ook steeds weer op terugkom...

Wat is er nu eigenlijk zeker, als je het even heel mierenneukerig bekijkt? :grin:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#11
kapitein-x zei:
interessant weetje: als je alle atomen op deze aarde van hun lege ruimte zou ontdoen [en inelkaar zou drukken], dan hou je een massa over ter grote van een appel - wauw, de rest is allemaal 'ledigheid' .
Klik om te vergroten...

Mea Culpa. :rolleyes:
Mijn geheugen heeft mij parten gespeeld. Ik heb het bewuste feitje net nog even teruggezien, en het is iets minder indrukwekkend - maar nog steeds geweldig wat mij betreft. Het moet zijn: als je de atomen van alle 6 miljard mensen op deze aarde van hun lege ruimte ontdoet en bij elkaar neemt, dan houd je een massa over ter grote van een appel.

Nog steeds indrukwekkend toch?



Mind_blowing zei:
Niet dat dat lang te bestuderen/bewonderen zou zijn, die dichtheid zou namelijk een zwart gat creëren :P
Klik om te vergroten...

M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rabbithole zei:
Drientje zei:
kapitein-x zei:
Gaat echt van de basis (wat is een atoom) naar het quantumgebeuren in de 3e en laatste aflevering.
(interessant weetje: als je alle atomen op deze aarde van hun lege ruimte zou ontdoen [en inelkaar zou drukken], dan hou je een massa over ter grote van een appel - wauw, de rest is allemaal 'ledigheid' )
Klik om te vergroten...
En dat is weer zo'n weet je wat in mijn volgende trip naar boven komt drijven en me helemaal gaat pakken, ik weet het nu al.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, dat is zeker iets wat in m'n volgende trip in m'n gedachten zou kunnen opkomen. :hearteyes: Sowieso zou ik de volgende keer wat meer mindfuck willen hebben om nog wat dieper op bepaalde inzichten in te kunnen gaan.

Ik heb What the bleep do we know dus niet gezien, misschien zijn sommige dingen wat nep maar ik vind de kern van het verhaal dan toch meestal wel interessant. Inderdaad: wat weten we nu eigenlijk? Iets waar ik bij het gebruik van welke willekeurige drug dan ook steeds weer op terugkom...

Wat is er nu eigenlijk zeker, als je het even heel mierenneukerig bekijkt? :grin:
Klik om te vergroten...

Er is slechts één ding zeker, en dat is dat er verdomd weinig zeker is :wink:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cogito ergo sum, lijkt me hier inderdaad een toepasselijke uitspraak. :)
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#14
kapitein-x zei:
interessant weetje: als je alle atomen op deze aarde van hun lege ruimte zou ontdoen [en inelkaar zou drukken], dan hou je een massa over ter grote van een appel - wauw, de rest is allemaal 'ledigheid' .
Klik om te vergroten...

Niet dat dat lang te bestuderen/bewonderen zou zijn, die dichtheid zou namelijk een zwart gat creëren :P
l
lazyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: LSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilati

prachtig report, ik heb echt genoten tijdens het lezen :) goed voor je dat je eerste keer zo geweldig was !
t
taurusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: LSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilati

heb dit weekend geloof ik een reportage over lsd gezien op tv :sunglasses:
was echt wel interesant om te zien hoe het ontstaan is enz :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: LSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilati

taurus zei:
heb dit weekend geloof ik een reportage over lsd gezien op tv :sunglasses:
was echt wel interesant om te zien hoe het ontstaan is enz :)
Klik om te vergroten...

Als je dat al interessant vond, lees dit dan maar eens.
http://www.lycaeum.org/books/books/my_problem_child/
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: LSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilati

lazy zei:
prachtig report, ik heb echt genoten tijdens het lezen :) goed voor je dat je eerste keer zo geweldig was !
Klik om te vergroten...

Dankjewel! :)

taurus zei:
heb dit weekend geloof ik een reportage over lsd gezien op tv :sunglasses:
was echt wel interesant om te zien hoe het ontstaan is enz :)
Klik om te vergroten...

Ontzettend leuk voor je, maar wat heeft dat met mijn report te maken?
H
Hunter S TLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: LSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilati

Rabbithole zei:






De ervaring van een bonbon was echter nog duizendmaal heftiger: ik beet een stuk eraf, en direct liep het speeksel me letterlijk in de mond. Het was net of ik de kleuren van de smaken kon zien, en de smaak met al mijn zintuigen kon waarnemen. Wat een ongelooflijk bizarre beleving.

De lijnen en knoesten van het hout vervormden en bewogen zich in spiralen, waardoor er een soort abstract floraal patroon ontstond. Hier heb ik een hele tijd naar liggen kijken, terwijl ik de kleuren van de muziek kon ‘horen’.

Op verdere ontdekkingstocht door de flat haalde ik helemaal verwonderd van de prachtige kleuren het volgende parfumflesje uit de kast van Apparats huisgenoot:


In een opwelling besloot ik om wat parfum door de kamer te spuiten, en Apparat riep verrukt dat het net was alsof je de geuren kon proeven. Aangezien ik ook de kleuren van het eten en de muziek kon zien, vormde deze grensoverschrijding van zintuigen in mijns inziens de rode draad door mijn trip. Het was alsof we waren gezegend met een soort zesde zintuig, dat het mogelijk maakt om alles op een hele andere en nieuwe manier te ervaren.


Klik om te vergroten...



Synesthesie :hearteyes:
H
Hunter S TLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: LSD, het zesde zintuig: grensoverschrijding en compilati

Alleen ervaar je dat naar mijn weten pas bij hogere dosissen (correct me if I'm wrong).
Je hebt mazzel gehad dat je dit mocht meemaken!! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."