Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOuders en Weed

Ouders en Weed

49 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Fat Freddy's cat zei:
Ik rook zelf sinds ik 14 was, maar mijn kinderen moeten er ook niet meen aankomen, want dan neem ik het af en doe of ik het door het toilet spoel (doe ik natuurlijk niet echt :grin: )...

Kijk als ouder moet je ergens een grens trekken.
Klik om te vergroten...

Jaa en het dan zelf oproken cker :mrgreen:

Mijn ouders weten grotendeels van mijn gebruik en vinden het niet echt erg, en zelf stiekum toch ook wel interresant. Ik heb een Salvia D op me kamer, een paddokweekset in de woonkamer en binnenkort wietplantjes op het landje in duin. Beter kan je het bijna niet hebben :mrgreen:
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben dus een jongen van 16j en men ouders wisten voorheen niet dat ik blowde , nu zijn ze erachter gekomen . Ja je kunt al denken dat ze zeer boos zijn , ze vinden drugs iets voor slechte mensen etc ...

M'n ouders vinden drugs zo iets dat in een andere wereld thuishoort , ze zijn er vroeger ook nooit mee in contact gekomen en denken dat het alleen maar slecht is . Hoe kan ik m'n ouders nu laten inzien dat af en toe een jointje roken niet kwaad kan ?


grtz
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kun je wel vergeten.
M
Mesh5Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien roken je ouders (of hebben ze ooit gerookt).

Dan kan je gewoon zeggen dat het niet eens zo heel
slecht is (20 cigs) en dat je het 1 keer per maand doet.
Je kan ook zeggen dat je graag een vaporizer zou gebruiken
maar daar geen geld voor hebt. Misschien zijn je ouders
drankliefhebbers?

Mijn ouders weten het op het moment ook niet maar
ze staan altijd wel open voor discussie, laat ik daar nou heel goed in zijn.
Ik denk niet dat het mij veel zou deren.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeg dat men het ook gebruikt in de geneeskunde.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
kan je niet, want jointje kan wel kwaad :wave:
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#7
drugs iets voor slechte mensen etc ...
Klik om te vergroten...


Ah ja! Ik heb een 'heel erge' hekel aan mensen die zo denken. :mrgreen:
M
Mesh5Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kan ook een poging doen hun objectiviteit in
kwestie te trekken. Als mens moet je imo openstaan
voor dingen, anders kan je heel bekrompen raken.

"Mam jij bent een rascist"
"Jij benadeelt gebruikers zonder gegronde redenen"

Dan krijg je zo'n soort reactie terug:
"Ik heb genoeg redenen om gebruikers te benadelen"

Dan kan je nog zoiets proberen:
"Dan mag ik ook marokkanen benadelen"

Dan zou je wel wat sense in (bv) (bekormpen) gelovige ouders
kunnen praten, als het goed is hebben gelovigen respect voor andere
geloven. Net als het hoge misdaad percentage onder gebruikers is
er ook een hoog misdaad percentage onder marokkanen t.o.v
Nederlanders.
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mesh5 zei:
Je kan ook een poging doen hun objectiviteit in
kwestie te trekken. Als mens moet je imo openstaan
voor dingen, anders kan je heel bekrompen raken.

"Mam jij bent een rascist"
"Jij benadeelt gebruikers zonder gegronde redenen"

Dan krijg je zo'n soort reactie terug:
"Ik heb genoeg redenen om gebruikers te benadelen"

Dan kan je nog zoiets proberen:
"Dan mag ik ook marokkanen benadelen"

Dan zou je wel wat sense in (bv) (bekormpen) gelovige ouders
kunnen praten, als het goed is hebben gelovigen respect voor andere
geloven. Net als het hoge misdaad percentage onder gebruikers is
er ook een hoog misdaad percentage onder marokkanen t.o.v
Nederlanders.
Klik om te vergroten...

Matig voorbeeld maar een goede suggestie.

Je moet je ouders de waarheid laten zien. De echte wereld van drugs.
Dan zullen ze je begrijpen. Het nadeel is dat vele ouders daar niet open voor staan.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#10
"ik doe het eigenlijk omdat ik veels te weinig zakgeld krijg"
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#11
thx voor alle reacties . Ik heb al vele redene aangehaald maar ze begrijpen het gewoon niet ! M'n ouders zijn van de oude stempel dus drugs is en blijft slecht in hun ogen ! Ze laten het niet toe omdat ze te bezorgt zijn , maar als je 16 jaar bent weet je toch al wel wat goed en slecht voor je is , niet ? Nouja , nu heb ik maar besloten om alleen met gelegenheden een jointje te roken en het standpunt van m'n ouders te respecteren anders is er hier thuis teveel ruzie :) . Ik ga me nu maar concentrere op Alcohol , daar maken ze nix uit :P

grtz :stoned: :wave:
H
HappydudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
slecht plan als je het mij vraagt !!! alcohol is vele malen verslavender en slechter voor je lijf !! ik ken mensen die tot 3 x toe uit de bruin (heroïne) goot zijn gekomen maar uiteindelijk dood zijn gegaan aan jenever ....


zoek maar eens wat onderzoeks resultaten op over de dingen die je ouders doen zoals alcohol en dan ook over een wietje .. zoals gezondheids risicò analyses en verslavings risico`s en cijfer over sterf gevallen aan lever kanker en dan aan wiet .. ps. roken je ouders zelf tabak ?? sigaren misschien ??

en kijk eens hoeveel je ouders drinken .. mijn schoonpa schold me uit voor een kale junk maar na meting bleek hij op een maandag zo`n 5 biertjes (bok en zwaar bier) te drinken en dan een wijntje of 2 a 3 plus een cherrry of 2 a 3 te drinken .. dat is dus echt een ras alcohollist en zouden ze wat mij betreft niet in aanmerking moeten aten komen voor een lever transplantatie .............


zoek bijv. eens bij het C.A.D. en dat soort instellingenm .. er is genoeg over de milde onschadelijkheid en versclavings risico`s van wiet te vinden en de veel hogere risico`s van bijv. alcohol ..

darnaast is een hasish of wiet roker geen onrust stoker .. dat kun je van iemand met een vaatje bier of een fles jenever in z`n mik niet zeggen !!!
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weednator zei:
Ik ga me nu maar concentrere op Alcohol , daar maken ze nix uit :P

grtz :stoned: :wave:
Klik om te vergroten...

Typisch voorbeeld van onwetende mensen, misschien kan je dat als argument gebruiken? Alcohol is even of zelfs meer schadelijk dan af en toe een paar jointjes roken.
H
HappydudeLid
01-01-2024, 00:00
#14
:flushed: dubbel :flushed: dubbel
H
HappydudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
zoals gezegd zoek maar eens wat onderszoeks resultaten ... of nodig anders een x iemand uit van het bijv. het c.a.d. (cetrum voor alcohol en drugs) zeg bijv. dat je ouders dringend hulp nodig hebben ... zijn die mensen er eenmaal kkun je hun het 1 en ander uit laten leggen .. dan klinkt het toch weer anders als van hun eigen kind (die vinden ze meestall ontwetend of zelfs dom)
S
Static SearchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Happydude zei:
darnaast is een hasish of wiet roker geen onrust stoker .. dat kun je van iemand met een vaatje bier of een fles jenever in z`n mik niet zeggen !!!
Klik om te vergroten...

wees daar niet zo zeker van, over het algemeen heb je gelijk maar sommige mensen kunnen echt voor onrust zorgen met wat wiet in hun longen...
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#17
binnenkort ga ik die parents toch maar eens inlichten, is beter, zo is toch minder fijn....
H
HappydudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
mijn ouwe zij vroeger --> hoe weet je nou dat je goed spul krijgt etc. ... ik had toen al een plantje staan ... heb hem gewoon laten zien hoe de dingen werken ... van het plantje met de schaar droge en roke ..


maar jah tegenwoordig met de berichten in het nieuws van glas etc. in de weed .... :confused:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rook gewoon samen de vredespijp, en zeg: Niet lullen maar hijsen. Works like a charm.
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#20
Johannes de Tripper zei:
binnenkort ga ik die parents toch maar eens inlichten, is beter, zo is toch minder fijn....
Klik om te vergroten...

Eerlijk zijn is niet ALTIJD beter. :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."