Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOuders en Weed

Ouders en Weed

49 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het net gezegt dat alcohol schadelijker is , maarja ze geloven er niets van !
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
over het algemeen raken mensen vlugger verslaafd aan wiet dan aan alcohol

alleen als je (na zoveel jaar) echt verslaafd bent aan alcohol dan kan het wel veel kwaad en is het vele malen erger dan wiet.

alcohol is bovendien ook sociaal aanvaard dus krijg je er bijna geen sociale problemen in tegenstelling tot wiet (of je het nu leuk vind of niet, het is zo :wink:)

van weed ga je jezelf isoleren na een tijdje met alleen maar mensen die ook blowen, bij alcohol krijg je dit niet, want dat is iets waar je mee op straat kan komen.

zolang je alcohol+verkeer niet combineert is alcohol veel beter dan weed, bovendien is het effect ook nog eens leuker
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weednator zei:
Ik ga me nu maar concentrere op Alcohol , daar maken ze nix uit :P

grtz :stoned: :wave:
Klik om te vergroten...

zolang jeje niet elke avond zat drinkt maar enkel in de weekends is er geen probleem (ik denk ook dat je dat bedoelt niet??)

ik vind alcohol sowieso veel leuker voor in de weekends dan weed
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#4
GewoonVOL zei:
Johannes de Tripper zei:
binnenkort ga ik die parents toch maar eens inlichten, is beter, zo is toch minder fijn....
Klik om te vergroten...

Eerlijk zijn is niet ALTIJD beter. :wave:
Klik om te vergroten...

klopt daarom aarzel ik ook.
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#5
barry zei:
Weednator zei:
Ik ga me nu maar concentrere op Alcohol , daar maken ze nix uit :P

grtz :stoned: :wave:
Klik om te vergroten...

zolang jeje niet elke avond zat drinkt maar enkel in de weekends is er geen probleem (ik denk ook dat je dat bedoelt niet??)

ik vind alcohol sowieso veel leuker voor in de weekends dan weed
Klik om te vergroten...

Jaja , tuurlijk alleen in de weekends , ben niet van plan om door de week zat te zijn :) .
S
SpacyMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
srry ik kan je niet helpe ... mijn ma het bekant alle drugs gedaan en vind het niet erg als ik blow das opzich wel relax
vraag maar aan Execuze die het bijna zen ma zover dat ie gewoon mag blowe :)
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jeller zei:
over het algemeen raken mensen vlugger verslaafd aan wiet dan aan alcohol

alleen als je (na zoveel jaar) echt verslaafd bent aan alcohol dan kan het wel veel kwaad en is het vele malen erger dan wiet.

alcohol is bovendien ook sociaal aanvaard dus krijg je er bijna geen sociale problemen in tegenstelling tot wiet (of je het nu leuk vind of niet, het is zo :wink:)

van weed ga je jezelf isoleren na een tijdje met alleen maar mensen die ook blowen, bij alcohol krijg je dit niet, want dat is iets waar je mee op straat kan komen.

zolang je alcohol+verkeer niet combineert is alcohol veel beter dan weed, bovendien is het effect ook nog eens leuker
Klik om te vergroten...

dat de effect leuker is verschilt elke persoon ik vnd zelf blowen+alcohol veel leuker als alleen alcohol of alleen wiet
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja vond ik vroeger ook het leukste
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Probeer het hen maar niet uit te leggen en verberg het, zie dat je goede resultaten haalt en blijft halen, je niet verloederd en op "het rechte pad" blijft kom dan over 2 jaar nog een terug met harde feiten en leg je rapport ernaast, dan zullen ze al wel wat moeten toegeven.
Uitleggen dat mensen met ziektes er baat aan hebben zal niet veel helpen.
Ze zullen dan gewoon zeggen dat jij toch niet ziek bent dus dat is al geen optie...
Je kan mss wel zeggen dat je het alleen bij speciale gelegenheden doet en dan niet drinkt ofzo, het kan idd in veel opzichten minder kwaad dan alcohol, het is minder toxisch(betwijfel eigenlijk wel of cannabis in de gewone gebruikershoeveelheden toxisch is) maar je raakt wel snel geestelijk verslaafd=> elke dag paffen of wekelijks enzo.

p.s. je kan op je 16 idd al uitmaken wat goed en slecht voor je is, maar toch niet zo echt bijster goed naar mijns inziens.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#10
je bent 16 jaar dan kun je naar mijn idee niet uitmaken wat goed en slecht is eigenlijk is blowen ook slecht en dat je goed ga presteren op school kan niemand weten ene kan het wel andere weer niet ik zat op havo vwo brugklas en nu heb ik alleen maar een vbo diploma bijvoorbeeld dus bij mij was het allesbehalve goed

er zijn ook mensen die zelfs beter kunnen leren als ze stoned zijn maar het is geen toeval hoe lager je school is hoe hoger aantal blowers in je klas :mrgreen:

als je zestien ben je kunt wel denken dat je weet wat goed en slecht is maar toch is een van de jaren waar je meeste fouten maak in het leven

blowenb is wel leuk maar moet je wel in controle kunnen houden elke dag blowen is een verslaving en leuk is het absuluut niet meer na een aantal jaren
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het ze ook gewoon gezegt op m'n 15e. Op m'n 16e zat ik aan tafel met een waterpijp in de hand en was aan het uitleggen hoe zoiets werkt :P . Nu blow ik nog af en toe, m'n ouders ook trouwens.
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik had ook de eerste keer dat ik genaait werd met blowen veel problemen ben toen gewoon door gegaan en na een stuk of 3 keer weer genaait te zijn heeft men moeder de strijd over gegeven en ik mag nu voortaan in het weekend blowen ik heb idd ook gezecht dat alcohol slechter is als wiet en mijn ma vind internet ook wel leuk dus die had dat zo op gezocht en moest ze me helaas voor haar tog gelijk geven. :wink:
T
TAWLLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geef ze stiekem een stukje space cake, en dan zeggen: zie je wel zo erg is het nog niet :smoke:
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben nu gewoon doorgegaan met blowen na ik gepakt ben . Ik moet nu heel precies zeggen waar ik uithang als ik thuis wegga. M'n pa heeft het nog altijd door dat ik blow, m'n moeder niet echt . Ik wordt er niet echt voor gestraft maar men ouders vertrouwen mij voor geen haard meer . Best wel kut . Als ik savonds vertrekt zegt m'n pa altij blijf van die rommel af ! Als ik dan 10 minuutjes later een jointje aan het roken ben voel ik me best wel ff kut , nouja tot ik dan stoned ben :stoned: .
T
TheGodfatherLid
01-01-2024, 00:00
#15
tis dat mijn ouders het niet erg vinden dat ik soms een jointje pak maar anders zou ik het denk ik niet meer doen...

krijg je toch een kut gevoel als je gaat blowen met een kut gevoel :(

maar er zijn altijd nog pillen :hearteyes:
t
temmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
@weednator: je ouders zjn net dezelfde als mij.
ze hebben ook zoiets van drugs drugs drugs!!
ze weten het niet van mij.
als ze al zouden weten dat ik gewoon sigarete rook gaat het hier al ferm tegenaan gaan.
ik hou het dus nog een tijd voor mezelf, tot ze me eventueel betrappe :smoke:
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#17
`betrappe doen ze op den duur togh wel is mijn ervaring
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bij mij is het net andersom :P Ik blow niet en mijn ouders wel hehe. :tearsofjoy:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had het mijn moeder gewoon vertelt, wiet laten zien enzo, en ze had er eigenlijk helemaal geen probleem mee.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn ouders zijn te onwetend in geval van drugs. Ze zetten hasj en wiet op 1 lijn (niet letterlijk) met coke en speed.

Softdrugs is volgens hun ook het as van het kwaad en zodra je een keer een joint gerookt hebt ben je een junk die in de goot gaat belanden.

Maar van de andere kant, zijn alle verslaafden niet ooit begonnen met weed :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."