Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoeie smoesjes bij de Shop als je je id niet bij je hebt

Goeie smoesjes bij de Shop als je je id niet bij je hebt

43 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Lord Herbal zei:
Mijn ID ligt nog in de auto, maar daar is mn vrouw mee weg... zei ik toen ik 16 was... en nee, het werkte niet... ik zag er niet zo heel oud uit :(
Klik om te vergroten...
:mrgreen:





Verder niets toe te voegen. Hij zit altijd in mijn portemonee, en als ik die niet heb, kan ik dus naast de shop niet in, ook geen wiet kaufen. easy as that.
S
Shiva1982Lid
01-01-2024, 00:00
#2
bdk zei:
-spaceman- zei:
iemand aanspreken die de shop uitloopt of in wil lopen en vragen of ie ook voor jouw wil scoren... is vaak genoeg gelukt vroegah bij mij!
Klik om te vergroten...

same here.
nu geen problemen meer, mijn vader haalt altijd wiet voor me
Klik om te vergroten...

Dat vind ik zo irritant! Zeker omdat de shops hier je gaan weigeren als je wiet voor minderjarigen meeneemt...

Ik ging vroeger altijd met een vriendin naar een marokaanse coffeeshop. Haar leuk doen en een hoop make-up op... werkte voor ons harstikke goed :grin:
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#3
wachten bij de achterdeur en daar wiet kopen :grin:
e
eckiesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Shiva1982 zei:
bdk zei:
-spaceman- zei:
iemand aanspreken die de shop uitloopt of in wil lopen en vragen of ie ook voor jouw wil scoren... is vaak genoeg gelukt vroegah bij mij!
Klik om te vergroten...

same here.
nu geen problemen meer, mijn vader haalt altijd wiet voor me
Klik om te vergroten...

Dat vind ik zo irritant! Zeker omdat de shops hier je gaan weigeren als je wiet voor minderjarigen meeneemt...
Klik om te vergroten...

Dat is idd heel erg irritant dat mensen je gaan vragen, ey kan je wat voor me halen? Ik doe het meestal wel want kon me voorstellen hoe het is om niet te kunnen halen. Maar je heb ook soms van die pushy gasten die maar door blijven zeuren, die mogen wat mij betreft op********.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik mag sinds mijn 14de coffeshop in, mijn vader had een zaak naast een shop dus van de eigenaar kreeg ik zelfs altijd extra :grin:

ik heb voor veel vriendjes enzo gaan halen, en eerlijk was ik zeker niet , als iemand me 20 euro geef voor wiet ik kocht 10 euro en pakte dan nog een beetje wiet eruit voor mezelf,
:mrgreen:
beste smoesje kan je uiterlijk zijn, die mensen vragen alleen aan je id als ze denken dat je jong eruitziet, wat je dan ga zeggen interesseerd hun niet veel dus zorg ervoor dat je niet jong eruitziet want shopeigenaar heeft jhouw 10 euro niet nodig, dus risico zullen ze niet nemen
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik in de shop:

Barman: Heb je je ID mee?
Ik: Nee die ligt thuis...
Barman: Hoe oud ben je dan?
Ik: 13 (Hoe ik daar bij kom weet ik nogsteeds niet :mrgreen:) ehhh.... 20 (Ik wou voor 20 euro halen :P) ehh ik bedoel 18 :mrgreen:
Barman: 13 20 18 wat is het nou?
Ik: Ja 18 jaar maar ik wou voor 20 euro halen. :mrgreen:
Barman: Hmm voor deze ene keer, maar volgende keer wel je ID mee nemen.

Toen was ik eigenlijk nog 16, ik had al heel vaak wiet gehaalt, maar op de een of andere manier was ik gewoon compleet de kluts kwijt toen ik daar stond :mrgreen:
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#7
yellowmoon zei:
ik mag sinds mijn 14de coffeshop in, mijn vader had een zaak naast een shop dus van de eigenaar kreeg ik zelfs altijd extra :grin:

ik heb voor veel vriendjes enzo gaan halen, en eerlijk was ik zeker niet , als iemand me 20 euro geef voor wiet ik kocht 10 euro en pakte dan nog een beetje wiet eruit voor mezelf,
:mrgreen:
beste smoesje kan je uiterlijk zijn, die mensen vragen alleen aan je id als ze denken dat je jong eruitziet, wat je dan ga zeggen interesseerd hun niet veel dus zorg ervoor dat je niet jong eruitziet want shopeigenaar heeft jhouw 10 euro niet nodig, dus risico zullen ze niet nemen
Klik om te vergroten...

:openmouth: vuile oplichter :openmouth: mensen zoals jij geven drugs een slechte naam weet je dat :rolleyes: :openmouth:
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#8
"hij is daarnet gestolen"
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
portomone pakke beetje in kijken en dan zegge kut ik ben hem vergeten
J
JerrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Z hebben mij 1 keer mijn ID gevraagd in de shop, maar ik ging helamaal geen iwet kopen daar. Ik was net naar een andere shop gegaan om daar mijn wiet te gaan halen (zonder problemen, nooit id gevraagd daar) en ik was lange vloeitjes en tipjes vergeten mee te nemen, ik denk ik loop vlug die shop binnen dan heb ik er ook!
ja niets ook niet, ik heb er niets meegekregen....
vond ik wel shit! maar nu heb ik enkele goede shops waar ik bijna weekelijks kom en nog nooit mij id gevraagd hebben
v
vireLid
01-01-2024, 00:00
#11
oooooooooooooo
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#12
dit is een goeie, en is bij mij nog nooit mislukt:

"In me auto/motor laten liggen"
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#13
azgaza zei:
Ik ben mijn ID echt een halfjaar kwijt geweest, maar meestal zei ik 'zit in men andere jas' toen ik nog af en toe om ID gevraagd werd. Over 3-4 maanden is het gedoe gelukkig over want dan ben ik ook eindelijk gewoon 18.
Klik om te vergroten...

hehe ik ben over 3/4 maanden ook 18 ^^
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#14
hoor de laatste tijd vaak de verhalen van de scooterrijbewijzen
die precies zo zijn als de normale rijbewijzen
bij ons word vaak snel naar het jaartal gekeken en kun je zo doorlopen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn ID heeft vleugels en een eigen wil gekregen :(

Mijn kameraad wou zijn pistool niet aan mij geven als hij mijn ID niet kreeg, dus mijn ID ligt nog bij mijn kameraad. Kijk: hier is die pistool :openmouth:

Is een rijbewijs ook goed?
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik laat altijd iemand anders halen..
Of spreek iemand aan
Maar bij de bakkerij @ eindhoven kreeg ik het 1 jaar geleden gewoon mee.. En een paar maanden later niet..
@Ehv-bewoners; Als er daar een man mnet een staartje staat hoef je het niet te probere, hij trapt nergens in :wink: Als er een kale dikke vent staat krijg je het zo mee.. Beetje knipogen en lief kijken :wink:
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Annæ zei:
hoor de laatste tijd vaak de verhalen van de scooterrijbewijzen
die precies zo zijn als de normale rijbewijzen
bij ons word vaak snel naar het jaartal gekeken en kun je zo doorlopen.
Klik om te vergroten...

gebruik ik ook altijd (ben dan wel 18 maar als ik jonger was had ik het zo kunnen gebruiken)

die mensen hebben dat nog niet door, maar dat zal niet lang meer duren vrees ik...
A
AlexLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja ach, komt er wel mooi op neer dat als iemand het wilt hebben, het makkelijk kan krijgen.
De paar keer dat ik gevraagd ben was ik gelukkig al 18 =]

Vind dat ze in Tilburg&Mtricht wel erg streng zijn, genoeg mensen die er makkelijk uit gegooid op elk moment van de dag.
C
CAPRIZONELid
01-01-2024, 00:00
#19
bestaan die wel goeie smoesjes :P
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neem gewoon je id mee, en als je nog geen 18 bent, jammer dan.

Toen ik nog geen 18 was liet ik anderen het voor me halen, net zo makkelijk.

Als de politie toevallig even komt controleren en jij staat daar als 16/17jarig mannetje wiet te halen, kunnen ze zo de tent dichtgooien. Wil je dat op je geweten hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."