Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen!

Gestopt met blowen!

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben sinds vorige week zondag 18.00 gestopt met blowen.

Reden hiervoor is dat het veel geld kost (4 joints per dag), en je er alleen maar lam van wordt, heb nu een abonnement op de sportschool genomen en ben weer aan het trainen geslagen zodat ik lekker verlamd wordt en daardoor wat makkelijker in slaap kom.

Zit nog wel steeds met kammeraden in de shop, zij blowen allemaal nog wel, kan er niet echt mee zitten en heb ook echt geen drang om een joint op te steken ookal zit ik tussen de lucht, vind het best goed van mezelf en zit er ook meer om te socializen, ik blow al sinds dat ik 13 jaar was, dus dat is zon 9 jaar geleden, de laatste 6 jaar van het blowen ging het dag in dag uit en in het weekend heeeel veel (zoveel mogelijk).

Wat mij opvalt is dat ik nu meer dingen doe en niet meer uitstel, me aangezicht is ook een stuk helderder en ik weet meer dingen te onthouden op korte termijn, vind het echt helemaal top, het enige nadeel wat ik heb van het stoppen is dat ik last heb van zweetuitbraken, echt van die momenten dat er zomaar zweet uit me voorhoofd komt zetten, maar naar van wat ik gelezen heb valt dat nog wel mee, zijn genoeg mensen die depressief raken of gaan trillen of chagarijnig, helemaal geen last van (tot nu dan).

Dus ik kan het iedereen aanraden om te stoppen met blowen, het is niet makkelijk maar je bent lichamelijk niet verslaafd, het is gewoon een kewstie van verveling, ik doe nu gewoon andere dingen zoals het spelen van games, wat vaker het huishouden doen, meer met de hond naar buiten etc etc etc.

Peace and Love 2 all! :hearteyes:
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Proficiat :)

Wat betreft stoppen met roken; dat moet iedereen zelf uitmaken lijkt me, zolang je nog wel een dag zonder kan en je het kan betalen én natuurlijk goed presteert op werk/school moet het kunnen, of enkel in de weekenden.

In de shop zitten zonder zelf mee te roken is niks voor mij, dat kan ik niet :grin:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klasse man, ik ga binnenkort ook maar weer eens stoppen, school begint weer enzo.
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waar een wil is, is een weg :hearteyes:
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga ook binnenkort stoppen. Nu ga ik het lang proberen volhouden.

Pff wanneer je stopt gebeuren er zo'n toffe dingen, je vrienden zijn alleen thuis, hebben goede wiet, en dan zit je daar ja? 1 x kan toch geen kwaad, en ben je weer vertrokken.

Het langste dat ik ben kunnen stoppen is 3 weken, er was geen probleem tot ze met een joint voor men neus kwamen zwaaien..

Eerlijk gezegd vind ik wiet het moeilijkste voor te stoppen ( voor mij dan :grin: )

kan moeilijk slapen, komt wel vaker voor dat ik tot 5 u wakker lig dan..nja

Ik blow nu 3 jaar en rook niet.

Men wiet is nu op , en ga vanaf morgenavond stoppen!

Benieuwd hoe lang ik het nu ga volhouden, want men vrienden zijn nu ook gestopt!

Veel suc6 verder!

:wave:
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De ene stopt ermee, de ander begint :)
Ik wens je alleszins veel succes!
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gisteravond groot feest gehad met al me kammerade, groep van 20 man ofzo, allemaal dikke joints in de fik, en zelfs met me bezopen hazzzes heb ik nee kunnen zeggen, ben niet te stoppen ja! :hearteyes: :hearteyes:
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Good job!

Van plan om af en toe nog te blowen? Of gewoon NIKS meer.
Ik weet wel dat weinig roken onmogelijk is bij sigaretten, maar geen idee of het bij een ex-wietjunk ook zo is. :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zie geen reden om te stoppen, want ik doe mijn dagelijkse dingen wel gewoon, ik stel niks uit.
En ik vind het gewoon lekker =D

Maar als ik geen reden zie om te stoppen, is dat juist de verslaving?:tongueout:
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#10
je hebt blijkbaar de klik kunnen zetten, proficiat, heb ik ook 3 maand voor de vakantie gedaan, helaas ben ik van de ene moment op de andere weer hervallen naar dagelijks gebruik
zo gaat dat denk ik dan,

MAAR NU WEER NIETS! :rockband:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben geen echte stopper, maar doe het vaak wel gewoon bijvoorbeeld 5 dagen niet, dan koop ik me daarna een dikke jonko en ben ik knetter leip, soms smoke ik ook weken achter elkaar door, heel verschillend.

// ot

succes man!
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb er nu een week opzitten, dit is voor mij de eerste keer dat ik stop.

Vind het goed gaan, en ben ook niet van plan weer te gaan beginnen, ten eerste
bespaar ik veel geld (smookte zon 70eu in de week), ten tweede voel ik mij een
stuk fitter, en weet echt veel dingen makkelijker vast te houden.

Verder merk ik ook dat ik meer dingen doe die ik anders niet zou doen onder invloed,
en tjah bij mij was dat onder invloed meer wel dan niet, dus alleen maar voordelen :hearteyes:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stoppen met blowen; is een hobby van mij geworden :hearteyes:

Ook jij kan het!
Sucseks!
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindgamer zei:
Stoppen met blowen; is een hobby van mij geworden :hearteyes:

Ook jij kan het!
Sucseks!
Klik om te vergroten...

Ik wil er geen hobby van maken, ben nog nooit gestopt dus ben van plan het in één keer goed te doen, het enige wat vervelend is is de verveling die je lekker weg kan blowen, maar goed het leven heeft veel meer te bieden dan lam zijn, daarom deze actie.

Verder gaat het op het moment goed, vind wel dat het steeds zwaarder wordt aangezien de verveling toeslaat, maar vind het ook weer een uitdaging om mijn geest te tarten :tearsofjoy:
n
nancy04021984Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Je moet idd vervainging vinden voor het jointje wat je draait uit verveling.
Ik heb tien jaar lang elke dag heel wat jointjes weg gerookt en ja ook ik had moeite met stoppen.
Het viel niet mee.
Heb 2 weken niet kunnen slapen, zweet gutste van me kop en ach ook daar komt een eind aan hoor.
Weet je wat het is!
Ik heb nu pas door dat ik dus toen jaar lang heb stil gestaan. Geen stap vooruit gezet in me leven en nu in een half jaar tijd is er al zoveel veranderd en gaan dingen zoveel beter dan voorheen. Energie is veel meer aanwezig en heb ook echt weer de tijd, de moed en de kracht om iets te ondernemen.

Succes en weet dat die rotperiode ook weer weg gaat.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
tsjaa hier komt dan weer een reactie van een DIE HARD BLWOER ...

tsjaa stoppe met blowen heeft maar 1 voordeel ... je kunt niet meer ziek worden blowen 9 wel odor zat andere dignen waar jij zelf niets aan kunt doen denk aan uitlaatgassen en shit ) oww en nummer 2 ..het scheelt geld !!!

maar waarschijnlijk gebruik jij verkeerd ... je moet niet blowen je mag blowen ... en daar een balans in vinden is ontzettend moeilijk mer ik zelf ook nog wellis ... ik be een half jaar gelden een maandje gestopt ... ik had toen meer energie voelde me geweldig na de 1ste week stoppen ...echt ene heerlijk gevoel maar ja toen smokte ik dag en nacht ...terwijl dit helemaal niet kon ivm school, werk en weet ik welke shit nog meer..

maar na een maand kwam ik er achter dat ik ook weer wat miste in mijn leven ... die joint hoor nu eenmaal bij me leven en zou echt neit zonder willen ( ben ik verslaafd :P ??) nee maar zonder te ouwehoeren ik word sneller agressief de focus is over minder...

nu smoek ik wanneer ik behoefte er aan heb en wanneer het ook kan ... soms heb ik 5 minuten voro het werken zin in een joint en denk ik nee dan sta ik knetter op mijn werk .. ik haal dan wel wiet maar rook het na werken op (als ik er dan nog behoefte aan heb ) ... vroeger rookte ik elke dag 10 euro sowieso en nog wle meer als ik mee rekende wat ik van iedereen zo hier ne daar kreeg aan hijsen ... nu rook ik op drukke dagen wanener het niet kan maar 1 jointje om in slaap te komen en tot rust te komen ( ben nogal druk in het hooffie :grin: :P) maar heb ik behoefte om met een maat op de bank te hangen en 5 gram weg te smoke EN HET KAN !!! doe ik het ook ..

met drugs ( dat is wiet ook ) moet je een balans vinden ... en tsjaa ik ga ervan uit dat ik door blowen ( met leke drugs trouwens ) eerder dood ga ... maar laat mij maar liever morgen gelukkig dood gaan liefst met een joint op de lip ... dan wanneer ik helemaal niet doe en ik volgend jaar kankerpatient word en vervolgens 4 jaar lig te knokken !!! nee dank je !!!

btw age rook je ???? stop daar dan maar eerder mee !!! das slecht voor je wiet kun je ook af en toe eten en daar is niet kanker verwekkends aan ... wel lachwekkend :grin: vooral als het een tijdje is geleden D:

greetzzz gtje
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind het wel best zo, als je gaat stoppen moet je het ook goed doen en niet half, ik rook ook maar sindsdien niet meer zo veel, dat is de volgende kwelling waar ik mee ga stoppen, eerst ff van die wiet af aangezien dat mijn protomonee op eet, vind k echt zonde, pakje siggies kost nix en kan je veel langer mee doen, om gezondheid gaat me het niet echt, dood gaan we toch, vind alleen dat je smoked, je bent lam en daar zit je, weg geld, erg zonde. :kots:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed! ben zelf ook gestopt op 1januari. Pas als je stopt merk je wat wiet met je doet. Ik had nergens zin in, presteerde slechter, luier dan k al was. Ben nu energieker, gemotiveerder, socialer etc etc. Goed dat je het volhoudt. Ik blow nu 1x in de maand ofzo nog is een paar hijsen als ik uit de kroeg ofzo kom :P Dan ist nog wel leuk. Hou het vol!!
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ewie zei:
In de shop zitten zonder zelf mee te roken is niks voor mij, dat kan ik niet :grin:
Klik om te vergroten...

Nee idd, by my betekend het, zien blowen doet blowen..
Echt zwak van me eigen vind ik, achteraf kan ik me wel voor mn kop slaan dat ik er weer aan toe heb gegeven. Maar zzolang ik me smoke maatjes een dagje niet zie heb ik er ook gene moeite meer mee om een dagje niet te smoke dan ga ik ook lekker sporte zoals net. voelt beter
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
TheAgeOfMen zei:
om gezondheid gaat me het niet echt, dood gaan we toch
Klik om te vergroten...
Raar is dat altijd, van die typische rokersmentaliteit. Dood gaan we sowieso ja, maar dan liever niet nu en met zo weinig gezondheidsklachten als mogelijk.
TheAgeOfMen zei:
vind alleen dat je smoked, je bent lam en daar zit je, weg geld, erg zonde
Klik om te vergroten...
Hoe zie je dat dan? Van blowen heb je in ieder geval nog effect, roken doet niks, dat is bijna letterlijk je geld verbranden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."