Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen!

Gestopt met blowen!

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
ExceptionalInsight zei:
Ik bedoelde uiteraard een prettig, bewustzijnsveranderend effect, niet de negatieve gevolgen :þ
Klik om te vergroten...
Effecten van een lage dosering
In tabak zitten duizenden stoffen, maar één van die stoffen, nicotine, produceert het prettige gevoel waardoor mensen telkens weer een nieuwe sigaret opsteken.

Nicotine kan een roker zowel opwekken als ontspannen, afhankelijk van de dosis.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
nicolai zei:
ExceptionalInsight zei:
Ik bedoelde uiteraard een prettig, bewustzijnsveranderend effect, niet de negatieve gevolgen :þ
Klik om te vergroten...
Effecten van een lage dosering
In tabak zitten duizenden stoffen, maar één van die stoffen, nicotine, produceert het prettige gevoel waardoor mensen telkens weer een nieuwe sigaret opsteken.

Nicotine kan een roker zowel opwekken als ontspannen, afhankelijk van de dosis.
Klik om te vergroten...
Ik hoef niet te weten wat wikipedia vindt, ik heb zelf ook een paar jaar gerookt, maar ik heb nooit dergelijke effecten gemerkt. Ik rookte omdat ik het leuk/lekker vond om te doen, niet omdat het me een bepaalde roes zou geven. Het enige 'stressverminderende' (wat veel mensen gebruiken als excuus om te roken) is het feit dat je even met je gedachten ergens anders bent, omdat je iets te doen hebt.
s
spaceTEELid
01-01-2024, 00:00
#3
higher Force zei:
Ik blow ook al een paar weken niet meer om ff flink af te bouwen voor het nieuwe schooljaar..:P
merk wel dat ik er wel soms zin in heb maarja dan ga ik maar lekker sporten of gamen :smoke:
ben niet van plan om het nooit meer te doen maar het terug te brengen naar 1x a 2x per maand i.p.v. elke dag, t lukt tot nu toe aardig :grin:
Klik om te vergroten...
juist dit ga ik dus ook doen weetje ik blow nu idd ook elke dag alleen ga gwoon ff 2 weekjes stoppen en daarna gwoon in t weekend een keertje als t kan en ga weer abbonement op sportschool nemen en daar meer tijd in steken.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sinds begin juli gestopt met blowen, net 7 weken opname achter de rug en zit nu alweer een week thuis...voel me wel meer opgewekt ed. maar minder "levenslust" dan eerst, in hoeverre je daar in mijn oude situatie over kon spreken. Maar op de lange termijn is 't altijd goed om te stoppen :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag ben ik ook 11 dagen gestopt met blowen. Dit is de zoveelste keer, maar nu gaat het ook echt lukken. Mijn motivatie is stukken sterker dan vorige pogingen. Vorige keren was ik niet van plan helemaal te stoppen, maar dacht ik net als hierboven iemand schrijft dat ik het na 2 weken wel weer alleen in het weekend zou doen of dat soort ideeen. Werkt niet dus. Nu stop ik helemaal en minimaal voor een jaar ofzo. (In principe permanent, maar wie weet kan ik het over een paar jaar wel weer met mate ofzo) Heb al zonder veel moeite bij blowende vrienden zitten toekijken.
J
JUNGLISTLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit is de 3e dag sinds ik gestopt ben en ik voel me niet echt actiever dan eerst ofzo maarja :grin: Ik wil gewoon de eerste paar maanden van m'n nieuwe opleiding goed beginnen, daarna zie ik wel verder. Succes allemaal :)
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben sinds vorige week zondag 18.00 gestopt met blowen.

Reden hiervoor is dat het veel geld kost (4 joints per dag), en je er alleen maar lam van wordt, heb nu een abonnement op de sportschool genomen en ben weer aan het trainen geslagen zodat ik lekker verlamd wordt en daardoor wat makkelijker in slaap kom.

Zit nog wel steeds met kammeraden in de shop, zij blowen allemaal nog wel, kan er niet echt mee zitten en heb ook echt geen drang om een joint op te steken ookal zit ik tussen de lucht, vind het best goed van mezelf en zit er ook meer om te socializen, ik blow al sinds dat ik 13 jaar was, dus dat is zon 9 jaar geleden, de laatste 6 jaar van het blowen ging het dag in dag uit en in het weekend heeeel veel (zoveel mogelijk).

Wat mij opvalt is dat ik nu meer dingen doe en niet meer uitstel, me aangezicht is ook een stuk helderder en ik weet meer dingen te onthouden op korte termijn, vind het echt helemaal top, het enige nadeel wat ik heb van het stoppen is dat ik last heb van zweetuitbraken, echt van die momenten dat er zomaar zweet uit me voorhoofd komt zetten, maar naar van wat ik gelezen heb valt dat nog wel mee, zijn genoeg mensen die depressief raken of gaan trillen of chagarijnig, helemaal geen last van (tot nu dan).

Dus ik kan het iedereen aanraden om te stoppen met blowen, het is niet makkelijk maar je bent lichamelijk niet verslaafd, het is gewoon een kewstie van verveling, ik doe nu gewoon andere dingen zoals het spelen van games, wat vaker het huishouden doen, meer met de hond naar buiten etc etc etc.

Peace and Love 2 all! :hearteyes:
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Proficiat :)

Wat betreft stoppen met roken; dat moet iedereen zelf uitmaken lijkt me, zolang je nog wel een dag zonder kan en je het kan betalen én natuurlijk goed presteert op werk/school moet het kunnen, of enkel in de weekenden.

In de shop zitten zonder zelf mee te roken is niks voor mij, dat kan ik niet :grin:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klasse man, ik ga binnenkort ook maar weer eens stoppen, school begint weer enzo.
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waar een wil is, is een weg :hearteyes:
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ga ook binnenkort stoppen. Nu ga ik het lang proberen volhouden.

Pff wanneer je stopt gebeuren er zo'n toffe dingen, je vrienden zijn alleen thuis, hebben goede wiet, en dan zit je daar ja? 1 x kan toch geen kwaad, en ben je weer vertrokken.

Het langste dat ik ben kunnen stoppen is 3 weken, er was geen probleem tot ze met een joint voor men neus kwamen zwaaien..

Eerlijk gezegd vind ik wiet het moeilijkste voor te stoppen ( voor mij dan :grin: )

kan moeilijk slapen, komt wel vaker voor dat ik tot 5 u wakker lig dan..nja

Ik blow nu 3 jaar en rook niet.

Men wiet is nu op , en ga vanaf morgenavond stoppen!

Benieuwd hoe lang ik het nu ga volhouden, want men vrienden zijn nu ook gestopt!

Veel suc6 verder!

:wave:
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De ene stopt ermee, de ander begint :)
Ik wens je alleszins veel succes!
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gisteravond groot feest gehad met al me kammerade, groep van 20 man ofzo, allemaal dikke joints in de fik, en zelfs met me bezopen hazzzes heb ik nee kunnen zeggen, ben niet te stoppen ja! :hearteyes: :hearteyes:
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Good job!

Van plan om af en toe nog te blowen? Of gewoon NIKS meer.
Ik weet wel dat weinig roken onmogelijk is bij sigaretten, maar geen idee of het bij een ex-wietjunk ook zo is. :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zie geen reden om te stoppen, want ik doe mijn dagelijkse dingen wel gewoon, ik stel niks uit.
En ik vind het gewoon lekker =D

Maar als ik geen reden zie om te stoppen, is dat juist de verslaving?:tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."