Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst

Angst

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
wiet ga je, en zeker in het begin, ook brabbelen en heel veel hyena lachen...van die tijd moet je juist genieten. en dat je je loom voelt is ook normaal.

maar dat is wel ietsje anders dan paniekaanvallen denk ik.
D
DSVMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik heb een jaar geleden voor het eerst een joint gerookt,en die was me erg bevallen. Maar een maat van me moest kosten enzo,en ik kreeg af en toe angstaanvallen.

Later heb ik het nog 2 keer gedaan,maar durfde niet voluit te roken. Dus ben toen niet ver weg geweest.

2 maanden geleden wilde ik het dan weer eens proberen,maar ik was heel erg zenuwachtig (zat gewoon te rillen van zenuwachtigheid :( ). Ik was alleen en kreeg weer een angstaanval,na een tijdje was deze over en ben ik gewoon stoned geweest.

Maar nu wil ik weer eens met vrienden smoken,maar ben gewoon vet zenuwachtig(bang voor angstaanval),en door die zenuwachtigheid denk ik dat ik die angstaanvallen krijg?

Ik wil weer eens relax een jointje roken,zonder zenuwachtig en bang te zijn om een angstaanval te krijgen.

Heeft hier iemand nog eens las van gehad?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest. Dus.. ontspan. Het klinkt alsof je al bang bent voor je het doet, het hele punt is dat wiet bijna nooit nerveus/bang maakt, bij mij althans helemaal nooit. Het is gewoon pure ontspanning.
Echter over pre-angst kan ik wel mee praten gezien ik ooit hypochondrie had (heb mijzelf een jaar geleden genezen). En de hele kern is gewoon niet de angst toelaten, gewoon doen en ontspannen, je ziet zelf dat er niks mis gaat.

Die agnst van de voren is volledig misplaatst wat wiet betreft, het is zo.. normaal, ontspannend en bij mij zelfs tégen angst en stress.

En mocht je rustig zijn vooraf en toch angst krijgen dan raad ik je af nog te blowen, dan is het vast niet goed op jouw hersens.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#4
in het begin toen ik smoorde had ik da ook n paar keer. maar da was enkel savonds als ik alleen thuis was enz... maar dat was maar enkele kere voorgevalle en enkel als ik veel smoorde, en ik een paar dage een horrorfilm had gezien. vooral als het n film was over geesten ofzo. dan dacht ik da er geeste ware hier binnen (regelmatig kraakt ook het plafond (hout) en tlijkt dan of er bove iemand loopt, wa het dan ook wel eng maakt :tongueout:)
en ik dacht toen dus da ik nie mogt denke da er geeste ware, omda ze dan wiste da ik da dacht en da ze een teken zoude geve ofzo? rare gedachten gehad soms vroeger als ik smoorde dus.

maar tegenwoordig hebek da niemeer, sinds na da ik getript heb ongeveer denkik...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb nog nooit last gehad van angstaanvallen of iets in die richting. Zijn nou ook niet direct dingen die door de wiet komen. Wat azgaza hierboven al zei: dat het lijkt alsof je al bang bent voor het gebruiken ervan.
Bij mij werkt het, net als bij azgaza, eigenlijk áltijd ontspannend. En inderdaad tegen stress en angst.

Dus probeer inderdaad gewoon te ontspannen, kijk of je ff iemand kan regelen die alleen thuis is ofzo. Zorg dat je met niet te veel mensen bent, gewoon 2 goeie vrienden van je die het bijvoorbeeld al wat langer doen.
En ja, zet je eigen muziekje op en ga gewoon lekker op de bank chillen. Doe een mooie film ofzo.
Zorg dat er in ieder geval absoluut geen stress-factoren aanwezig zijn. (heb het idee dat je daar wel een beetje gevoelig voor bent..)
En dan gewoon genieten, doe het rustig aan, neem 3 hijsjes en leg m weer ff weg ofzo. Je merkt snel genoeg wat je precies merkt omdat het zo snel gaat. Dus lekker makkelijk doseren:)
En laat je niet opfokken, dat je meer gaat blowen dan je zelf wilt.
Zo moet het denk ik wel goedkomen, en als je nu nog angstaanvallen en dat soort dingen krijgt. Tsjah, dan is blowen misschien niet helemaal jouw drug.. (beetje overlapping met wat azgaza ook allemaal gezegd heeft.. maargoed, maakt niet uit toch?)
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#6
angst aanvallen :openmouth:

zonde man :openmouth:
een joint roken is hartstikke relax, ik snap niet dat je er bang voor bent, je moet je ff over dat punt heen zien te zetten, en gewoon rustig met een beste vriend van je een jointje draaien en dan gewoon een paar heise nemen ofzo en dan gewoon ff afwachten, dan word je denk ik minder bang voor t effect en dan neem je als je wilt gewoon nog wat sucke van die joint....
X
Xtc BobLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik snap ook niet echt dat je bang bent om een joint te roken je moet gewoon lekker chille in de zetel en niet zenuwachtig zijn want angstaanvalle krijg je niet van een joint je krijgt ze gewoon omdat je echt bang bent het feit dat je net een joint hebt gerookt heeft er weinig mee te maken :smoke:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Xtc Bob zei:
angstaanvalle krijg je niet van een joint je krijgt ze gewoon omdat je echt bang bent het feit dat je net een joint hebt gerookt heeft er weinig mee te maken :smoke:
Klik om te vergroten...

hmmm, het heeft toch wel veel met wiet te make hoor:

-mild to severe anxiety
-panic attacks in sensitive users or with very high doses (oral use increases risk of getting too much)
-paranoid & anxious thoughts more frequent
Klik om te vergroten...

bron : http://erowid.org/plants/cannabis/canna ... ects.shtml

en ik had geen angst om zjees te paffe... twas gwn een soort van paranoia denkbeeld da ik soms kreeg als ik veel smoorde (tegenwoordig dus niemeer)
D
DSVMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jullie hebben gewoon gelijk.

Maar aangezien die maat van me toen 4 uur lang moest kotsen enzo,ben ik bang dat als iets gebeurd binnen die uren,dat je er niet zo uit kunt stappen.

Maar ik moet gewoon relax weer een jointje gaan roken,en niet zenuwachtig gaan doen :)
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
just chil als je een joint gaat roken en niet zenuwachtig worden... just smoke it
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb er ook verschillende mensen om zien kotsen
bij mijn eerste blow (slechts een paar trekken) werd ik ook misselijk
maar dacht gewoon 'er zit nu gewoon stofje in mijn hersenen, dat zorgt ervoor dat ik nu zo voel' dit kalmeerde zowel de misselijkheid als de lichte paranoia die ik had.
Misschien dat zo'n gedachte je ook kan helpen tot rust komen, en als je gewoon te zenuwachtig voor bent doe het niet, dan gaat het niet leuk worden. En een jointje is toch bedoeld om relaxt te chillen. Het hoeft niet, het mag!
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik blow, wordt ik vrijwel altijd nerveus en angstig. En dat heeft niets te maken met hoe ik me vooraf voel en bij welke mensen ik ben. De rare gedachten die ik krijg van wiet krijg ik gewoon NIET uit mijn hoofd, hoe hard ik ook probeer. Als ik over de straat loop/fiets bijvoorbeeld en er rijdt een auto traag achter mij dan krijg ik meteen het gevoel dat ik achtervolgd wordt. Ik besef op het moment zelf wel dat het de wiet is die al die angstige gedachten veroorzaakt, maar dan nog kan ik me niet ontspannen als ik gesmoord heb. Dus gewoon chillen helpt niet bij mij.. Maar als ik alleen ben, merk ik toch dat ik wat meer op mijn gemak ben. Waarschijnlijk omdat ik dan niet zoveel rekening moet houden met mijn omgeving.
Ik denk dat ik gewoon één van de weinige personen ben die zo raar reageert op wiet, erg vervelend :( .
t
tailsLid
01-01-2024, 00:00
#13
achter school een jointje, zaaliigg :stoned:
snap niet dat je er bang voor bent eigelijk
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze hebben het niet over bang zijn voor een joint, stoere

Ze hebben het over de rare en soms paranoïde gedachtenpatronen die in hun hoofd sluipen als ze hun joint al hebben opgerookt. Goed voor jou dat jij dat nooit hebt.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tip van de slager: bij zoveel angst (zelfs voor gebruik) gewoon niet gebruiken. Sterker nog: niets gebruiken.
t
tailsLid
01-01-2024, 00:00
#16
ah dan heb ik dat verkeerd begrepen

nee ik ben blij dat ik dat niet heb =/
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja ik had dat ook toen ik juist met weed begonnen was...
Vorig jaar ofzo, maar als je angstig bent zal je angstaanvallen krijgen, of als je je onzeker voelt.
Weed verstrekt u gevoelens...
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#18
njah ik heb soms wel eens van die angst aanvallen. zijn zeer heftig, je voelt kriebels overal in je lijf(vooral in buik en gezicht), je voelt de angstuitdrukking op je gezicht komen.
het houdt even aan maar na een paar minuten is het weg hoor.
het is niet zo fijn op een feestje maar als je aan het chillen bent is het wel best leuk vind ik.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re:

Soma zei:
Als ik blow, wordt ik vrijwel altijd nerveus en angstig. En dat heeft niets te maken met hoe ik me vooraf voel en bij welke mensen ik ben. De rare gedachten die ik krijg van wiet krijg ik gewoon NIET uit mijn hoofd, hoe hard ik ook probeer. Als ik over de straat loop/fiets bijvoorbeeld en er rijdt een auto traag achter mij dan krijg ik meteen het gevoel dat ik achtervolgd wordt. Ik besef op het moment zelf wel dat het de wiet is die al die angstige gedachten veroorzaakt, maar dan nog kan ik me niet ontspannen als ik gesmoord heb. Dus gewoon chillen helpt niet bij mij.. Maar als ik alleen ben, merk ik toch dat ik wat meer op mijn gemak ben. Waarschijnlijk omdat ik dan niet zoveel rekening moet houden met mijn omgeving.
Ik denk dat ik gewoon één van de weinige personen ben die zo raar reageert op wiet, erg vervelend :( .
Klik om te vergroten...

ik zie veel vergelijkingen van jou wat ik ervaar met weed te roken,neen je bent niet de enige :wink:
gewoon afblijven zou ik zeggen,maar persoonlijk kan ik het niet laten als er in groep gerookt word...meestal voel ik mij wat onrustig,maar niet altijd :openmouth:
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#20
met weed heb ik al altijd problemen gehad(net als een vriend van mij),ik voel mij reeds na 2 trekken van een joint mij enorm loom,ik voel mij niet op mij gemak(soort van angstig zijn) :( ,ik kan ook soms helemaal niet meer zwijgen en vertel de grootste zever (paranoia?)en dan maar nog te zwijgen om de(overdreven)lachbuien,het is met mij soms zo erg dat ik daarna geen mens meer ben om nog uit te gaan of om een herberg binnen te stappen,want normaal ben ik dan allerminst :tearsofjoy: en dat kan al reeds gebeuren na 2 a 3 trekken van een joint hé !!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."