Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst

Angst

27 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rook je jointje gewoon op een rustige plaats waar je niet gestoord wordt, neem je tijd, ontspan je en rook enkel als je zin hebt :wink: En zeker niet zenuwachtig zijn, dat gevoel wordt alleen maar versterkt nadat je wiet gerookt hebt :)
Wees blij dat je wiet kan roken en geniet van je jointje! :stoned:
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#2
hoe gespannener je bent, hoe groter de kans dat het mis gaat.. en je dus de volgende keer weer bang bent.

Ga eens met wat vrienden smoken, laat ze eerst een paar joints roken voordat je meedoet. Kijk er goed naar en ontspan en zie dat het niet goed gaat, zie hoe ze lachkicks krijgen en helemaal niet gaan kotsen. wis die gedachtes en dan kan je het ook eens proberen
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#3
De paniekstoornis, vroeger hyperventilatie genoemd, heeft als belangrijkste kenmerk: de paniekaanval.

Een paniekaanval is het plots, zonder aanwijsbare aanleiding, optreden van 'niet goed worden of onwel worden' gepaard gaand met angst of een paniekgevoel. Tijdens een paniekaanval treden minstens vier of meer van de volgende lichamelijke verschijnselen en gevoelens op:

bonzend hart of overslaand hart of hartkloppingen
beklemmend gevoel op de borst
zweet breekt uit, klamme handen
trillen / beven
kortademig of moeilijk ademen (hyperventileren)
gevoel van stikken of brok in de keel
misselijkheid, maagpijn of plotse diarree
duizeligheid, onvast op de benen, licht gevoel in het hoofd (bang om flauw te vallen)
de omgeving als vreemd ervaren
zichzelf als vreemd ervaren of gevoel van onwerkelijkheid
bang voor controleverlies of gek te worden
bang om dood te gaan of ‘iets’ te krijgen (hartinfarct, hersenbloeding, kanker)
verdoofd gevoel of tintelingen in bijv.handen, lippen (rond de mond)
warme opvliegers of koude rillingen.
Een tweede belangrijk kenmerk bij de paniekstoornis is dat men voortdurend bang is om een nieuwe aanval te krijgen (anticipatieangst genoemd). ‘IK ben bang HET weer te krijgen’
Dit is dan ook dikwijls de reden waarom men allerlei situaties vermijdt. Men noemt dit agorafobie.

Het is dus niet zo dat men alle klachten moet hebben. Ook kan het dat bepaalde klachten wel eens verschuiven en dat men meer last heeft van enkele andere klachten, en dat andere wegblijven.
Sommige mensen met een paniekstoornis zijn zo bang voor een nieuwe aanval dat ze bepaalde situaties gaan vermijden (agorafobie). Naast vermijding is er ook dikwijls sprake van anticipatieangst en hypochondrische gedachten.

Mensen met een paniekstoornis zullen op lange termijn zo angstig en onzeker worden dat hun vrijheid steeds beperkter wordt. Ook de stemming wordt steeds ‘somberder’ en lusteloos. Zowel de thuissituatie, het werk, vrije tijd als relaties lijden eronder. Men wordt nauwelijks begrepen hetgeen steeds meer het gevoel geeft ‘er alleen voor te staan’, terwijl men zich toch afhankelijk blijft opstellen.

Zelfs binnen de geestelijke gezondheidszorg worden paniekklachten vaak onderschat, niet herkend of vastgesteld. Mensen met een paniekstoornis worden soms ten onrechte in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen. Een dergelijke opname maakt dat de betrokkene zich als ‘gek’ ervaart. Mensen met een paniekstoornis zijn zéker niet gek of gestoord, integendeel, het zijn gewone mensen met een gezond verstand. Men schat dat ongeveer 7% van de bevolking tussen 15 en 65 jaar een paniekstoornis heeft of kan krijgen.

Paniekstoornis is goed behandelbaar en zelfs op vrij korte termijn.
D
DSVMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Topic is meer dan een jaar oud,geen last meer van.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#5
DSVM zei:
Topic is meer dan een jaar oud,geen last meer van.
Klik om te vergroten...

ikzelf ben 37 jaar,heb er soms nog last van :tearsofjoy:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#6
neem eens wat valeriaan 2 uur van te voren , en rook dan 2 trekjes.
dit zal hoe dan ook kalmer vallen dan zonder valeriaan.

als je de keuze hebt , en een goede koffieshop- vraag dan om een indica wietje, zoals bijvoorbeeld k2, afghani, bigbud, lavender, top44,l.a. confidential,sensi star.
indicas zijn angstremmend.
veel wietjes zijn van andere oorspong , of hebben iets erin gekruisd dat niet bepaald angtremmend is.
ik vermoed haast dat je eerste joints van dat type waren.

vaak wordt door bar-medewerkers een indica verkeerd ingeschat als wiet voor ervaren gebruikers.
je wordt wel slomer van indica , maar niet angstig.
sneeuwitje, white widow, early pearl, silver haze en nog een heleboel worden vaak ten onrechte als indica verkocht.
ze lijken er op , een maal in het zakje , maar ruiken er niet naar , werken niet als indica en groeien vaak ook niet als indica.
dus verdiep je in de materie , en kweek zelf je indica , is wat ik je aanraad.


gebruik geen sigaretten tabak , maar een heel klein beetje ( een paar draadjes) hallfzware shag.
sigaretten kunnen soms wat raar in het hoofd slaan als je niet veel rookt.
shag heeft een kalmer effect op het hoofd(=andere toevoegingen).

als je gaat blowen , zorg dan voor een kalme sfeer.
doe gordijnen ietsje dicht , doe schoenen uit , zet iets lekkers te drinken klaar , en een relaxed muziekje op.

set en setting zijn sleutel tot succesvol drugs genieten
de mensen met wie je gebruikt
de plek waar je gebruikt

bepalen hoe je drugs op jou overkomen.
angstigheid = bad vibe
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#7
bedankt voor de tip afghaan-gek :wink: ,klinkt goed wat je beschrijft :wink: ,maar het kan ook liggen aan het feit dat ik medicatie neem(fluvoxamine & xanax)en ik drink nogal stevig vooraleer ik begin aan een joint :stoned: .raar dat ik laatstgeleden vrijdag tijdens een lsd-trip,een gedeelte van een joint gerookt heb,en dat ik mij niet onrustig voelde,zoveel te beter voor mij hé :grin:,het blijft voor mij een raadsel :rolleyes: :wave:
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hee, dit heb ik ook :) Ik kan best een jointje roken, maar enkel en alleen als ik alleen ben, op een rustige plek, zonder andere mensen om me heen..heel vreemd

Dit jaar op vakantie ook, op de camping een jointje gerookt, maar toen we naar de kroeg liepen werd ik beroerd, dus ik de duinen in, helemaal alleen, niet eens geluid van andere mensen, muziekje aan (telefoon) en gewoon chillen.. dan gaat t goed..

Misschien is dat meer de angst om misselijk te worden waar andere mensen bij zijn, als ik in mn eentje een paar uur lig te kotsen kan ik daar niet mee zitten, maar als er andere mensen bij zijn vind ik het irritant

Edit: misschien zelfs een tip, eerst alleen doen op een plek waar het niet uitmaakt als je misselijk wordt, zorg ook dat je geen zorgen aan kop hebt, dat je bijvoorbeeld de volgende dag/erna naar de verjaardag van je oma moet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."