Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs als uitweg

drugs als uitweg

66 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SloebertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugs zullen je voor een zeer korte periode een euforisch (of wat dan ook) gevoel geven... Daarna zal je waarschijnlijk is een nog groter gat vallen! Drugs zijn niet de oplossing voor uw probleem.
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet de gevolgen en gevaren voor verslaving, consequenties zijn dan ook voor mij.
Kan me niet veel schelen, maar sta nog geen stap verder.
heroine is de beste maatregel denk ik, maar zo ver ga ik nu nog niet.
Denk inderdaad weed, bij verslaving kan dit geen kwaad.
Zou lsd, ghb of xtc helpen?
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hypodermic zei:
Ik weet de gevolgen en gevaren voor verslaving, consequenties zijn dan ook voor mij.
Kan me niet veel schelen, maar sta nog geen stap verder.
heroine is de beste maatregel denk ik, maar zo ver ga ik nu nog niet.
Denk inderdaad weed, bij verslaving kan dit geen kwaad.
Zou lsd, ghb of xtc helpen?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat; goeie sex tijdens een smack roes; perfect is!
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
lsd kan je in ieder geval nieuwe inzichten geven en de verslavingskans is minimaal. ook is het goedkoper dan de rest omdat je het niet zo vaak kan doen als weed ofzo.

ik weet dat je het liever niet hoort, maar het is nu eigenlijk niet het moment om jezelf te verliezen in drugs. maar goed jij vroeg om advies en lsd is dan mijn advies.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hypodermic,

Je geeft aan slecht in je vel te willen zitten maar geen professionele hulp te willen zoeken omdat je je ouders niet ongerust wilt maken.
Hoe oud ben je? Het is namelijk zo dat iedere hulpverlener een beroepsgeheim heeft en er wordt niks verteld aan je ouders zonder jou toestemming. Daar hoef je je dus niet druk om te gaan maken.

Als jij uitspraken doet over zelfmoord, dan lijkt het me juist wel heel verstandig om eens te gaan praten met een psychiater.
Als je zo slecht in je vel zit moet je absoluut geen drugs gaan gebruiken, want de kans dat je dan verslaafd raakt aan het middel is zeer groot.
Drugs moet je never nooit gebruiken om je beter te voelen. Dan gebruik je het op de foute manier en dan is de kans aannemelijk dat je in de problemen raakt, en dat zullen je ouders dan wel te weten komen!

Verder is door andere leden genoeg aangedragen wat je kunt doen om je beter te voelen!
Succes
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Drugs als afleiding of op pepper zal je alleen dubbel en dwars in je noten slaan. Als je verslaaft raakt aan wiet ( zoals ik, heb moeite met stoppen ) baal je alleen nog meer en het zal niks echt positiefs in je leven brengen. Als je wiet gaat gebruiken hou het op die een of twee keer in de week. XTC zal je de 1e keer misschien geweldig vinden maar de aftermath is het niet waard, helemaal niet als je slecht in je vel zit. ( depressies vanwege opgebruikte serotonine, en sinds je zo te horen zowiezo al een beetje moeite hebt met de serotonine aan de gang te houden in je hoofd.. ) LSD kan je een keer proberen als je een beetje redelijk goed in je vel zit, alleen het zal hoogst waarschijnlijk niet een erg leuke trip worden. LSD drukt je namelijk nogal graag met de neus in de feiten. Coke, heroine en speed zou je alleen kunnen moeten als je je leven toch al weg wilt gooien. ( ja andere DF'fers ik weet dat er iets zoals zelfbeheersing bestaat, maar dat heeft dit persoon zo te zien zowiezo al niet sinds hij zichzelf wilt op peppen met drugs. )

Maar sinds je nu een groot risico hebt op verslaving omdat je het wilt gebruiken om je beter te voelen raad ik je het allemaal ten sterkste af. Rook hoogstends een jointje met wat vrienden iedere week, anders zal je alleen meer spijt en hekel aan jezelf krijgen.

dus vertaling: het zal je nu gegarandeerd alleen maar slechter laten voelen.

ik ben aardig knetter nu dus negeer mn vage taalgebruik, denk ik o_O
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hypodermic zei:
Laatste weke voel ik me echt rotslecht in min vel.
Een beetje vanalles in me hoofd da rondspookt en zoek beetje meer actie :sunglasses:
Ik wil da kutgevoel dan ook kwijt en drie mogelijkheden die ik als uitweg zie:
suicide, psycholoog of gewoon lekker van de wereld weg zijn.
Persoonlijk klinkt het eerste niet echt aangenaam, het tweede zal me niet veel voldoening geven, dus geef ik liever de voorkeur aan het derde.
Ik zou dus drugs pakken om mij wat gelukkiger te voelen en gewoon es wat anders te doen. mijn vraag is nu welke drugs ik het beste daar voor zou nemen? en hoe ik deze het best opbouw? liefst nog gemakkelijk te verkrijgen..

gegroet :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Hier heb ik dus nooit last van, als je ergens niet goed over in je vel zit doe je dat meestal zelf, het zit dus tussen je oren, drugs is hier geen oplossing voor aangezien (bijna) alle drugs je gemoedstoestand versterkt, dat betekend als je hele dag blij en gelukkig bent geweest je die dag waarschijnlijk lekker en goed voelt, als je de hele dag slecht in je vel zit (of zelfs nog langer) zal dit het gevoel alleen maar versterken.

Woorden zoals zelfmoord vind ik wel ernstig, ook al zeg je niet dat je het van plan bent, maar je noemt het toch, dat betekend dat ergens in je onderbewustzijn dat wel degelijk een optie voor jou is, maar dat je bewustzijn dat tegenhoud omdat het jou toch onredelijk lijkt, maar wat je niet weet is dat je als je op zulke momenten zoiets zegt toch dichtbij bent.

Als ik jou was zou ik met mijn dokter gaan praten, uitleggen wat er aan de hand is, die zal je dan wel doorsturen naar een psycholoog die met jou een praatje gaat maken en kijken waar dat gevoel weg komt, als je zelf een redelijk nuchter denkend persoon bent zal je samen met deze hulpverlener wel een oplossing voor je probleem vinden.

Ga geen drugs gebruiken, drugs is voor recreatie niet voor het onderdrukken van slechte gevoelens :smoke:

Peace! :smoke:
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Het is namelijk zo dat iedere hulpverlener een beroepsgeheim heeft en er wordt niks verteld aan je ouders zonder jou toestemming
Klik om te vergroten...

Dit was ik nog vergeten te vermelden :sunglasses:
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Probeer zoveel mogelijk weg te gaan met vrienden, mijn aandacht proberen af te leiden, maar het geeft me allemaal geen voldoening meer :confused:
Voelt :kots: aan.
Als ik naar psycholoog ga, komen mijn ouders dat sowieso wel te weten via via. Gaat snel de ronde, en dit wil ik niet. En het kost een heleboel geld, tijd, en resultaten zijn niet gegarandeerd..
Ben niet van plan stommiteiten uit te halen, heb er goed over nagedacht..
Lsd en wiet aan te raden dus?
En als dit me voldoening geeft, kan ik draad terug oppikken :)
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#10
LSD/paddo's etc alleen als je hoofd er recht op zit. en als je een tripsitter hebt die je vertouwd. Anders zal het zeker niet fijn zijn. Dus gebruik het niet om verveling tegen te gaan oid. Het kan ook schadelijk zijn ( voor je ego, stemming, zelfbeeld )als je er heel slecht mee om gaat.

Wiet bevorderd een depressie ook niet echt naar de postieve kant, één avondje blowen in de week zal niet veel kwaad doen hoor. maar kijk gewoon uit :rock: rawk.

Ik zou het als ik jou was bij de wiet/alchohol houden met wat vrienden er bij :)
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hypodermic zei:
Probeer zoveel mogelijk weg te gaan met vrienden, mijn aandacht proberen af te leiden, maar het geeft me allemaal geen voldoening meer :confused:
Voelt :kots: aan.
Als ik naar psycholoog ga, komen mijn ouders dat sowieso wel te weten via via. Gaat snel de ronde, en dit wil ik niet. En het kost een heleboel geld, tijd, en resultaten zijn niet gegarandeerd..
Ben niet van plan stommiteiten uit te halen, heb er goed over nagedacht..
Lsd en wiet aan te raden dus?
En als dit me voldoening geeft, kan ik draad terug oppikken :)
Klik om te vergroten...

Wiet kan je gebruiken om je rustig te gaan voelen (werkt soms andersom, zoals bij mij), je kan natuurlijk ook iemand hier op het forum kiezen om er over te praten, stuur mij bv es een berichtje met je probleem, ik ken je toch niet, misschien dat we er over kunnen praten :smoke:

Aangezien het anoniem is kun je alles vertellen.

LSD/paddos of andere tripmiddelen zou ik als ik jou was niet doen in die state-of-mind, aangezien het je gevoelens erg versterkt, en zowizo als het je 1e keer wordt kan het erg overweldigend zijn, wat kan resulteren in paranoia/badtrip/megatrip :sunglasses:
t
thomas604Lid
01-01-2024, 00:00
#12
het is heel simpel, met wiet kan je bv heel even je problemen vergeten door aan totaal andere dingen te denken, of je kan denken aan wat de oorzaak van je problemen kunnen zijn en eventueel een oplossing vinden, al is dit niet zo evident, of je kan aan al je problemen beginnen denken en je depressieve gevoel nog versterken.

Er wordt hier gewaarschuwd voor het gebruik van lsd omdat dit kan leiden tot een bad trip, maar ik zou je niet enkel willen waarschuwen, ik zou het je zelfs willen verbieden, omdat je lsd voor de eerste keer wilt gebruiken terwijl je kampt met depressieve gedachten, ik denk eerlijk gezegd dat je niet gaat weten wat je overkomt en je érg slecht gaat voelen, ook de dagen erna, wat niet de bedoeling is.
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Geen lsd dus.. zal het bij wiet houden dan.
Bedankt voor het advies.
:wave:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik zou niet weten of je geen lsd kan doen maar het lijkt me overdreven dat het niet kan tenzij je manisch depressief bent
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#15
ExceptionalInsight zei:
Hoe oud ben jij?
Klik om te vergroten...
net wat ik dacht te zeggen
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een combinatie van Hero en Wit lijkt me het beste voor jou - dat raad ik je tenminste aan. Probeer een keertje bruin te doen en daarna de basepijp (NIET chinezen je bruin, spuiten voor het goede effect). Je zult je stukken beter voelen.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb ook een jaar lang drugs gebruikt, tijdens een suïcidale periode. Zelf kwam ik er beter uit. Dat had vooral met mijn LSD gebruik te maken. Dus gewoon gebruiken. Ik werd op ten duur wel enorm paranoia en ging nogal schizofrenisch denken. Tijdens dit tafereel, had ik overigens nog wel een diploma gehaald.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
Een combinatie van Hero en Wit lijkt me het beste voor jou - dat raad ik je tenminste aan. Probeer een keertje bruin te doen en daarna de basepijp (NIET chinezen je bruin, spuiten voor het goede effect). Je zult je stukken beter voelen.
Klik om te vergroten...
lol :tearsofjoy: , hopelijk snapt ie het sarcasme
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#19
buzzrider zei:
ExceptionalInsight zei:
Hoe oud ben jij?
Klik om te vergroten...
net wat ik dacht te zeggen
Klik om te vergroten...

Zal dit een verschil uitmaken in jullie antwoorden?
Is van geen belang toch.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mensen die zeggen dat ze zelfmoord overwegen doen het niet, drugs; gewoon een wietje af en toe roken? Houd het in de hand, een keer per week trakteer je je erop, of 's avonds eentje, ik kan het mij wel voorstellen als je veel aan je hoofd hebt dat je het even 'vergeten' wilt, maar let gewoon op.. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."