Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJointje voor 5?!

Jointje voor 5?!

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom denken alle wietjunkies dat je zomaar iedereen kan lastigvallen voor wiet? Zomaar naar een wildvreemde toestappen terwijl die in een parkje zit "Kun je me een jointje verkopen?" of zoals de meest onbeschofte van al doen "Verkoop mij eens een jointje".
Of nog een voorbeeld,
"Hey, kun je toevallig een jointje verkopen?"
-"Nee, sorry ik heb geen wiet."
"Boehoeee, ik wil een jointje, een jointje, boehoee...."
Vorige week was ik op een feestje in Gent, komt een onbeschofte junkie met 5€ in kleingeld(!!) naar me toe "JOINTJE VOOR 5?!!!" schreeuwt 'm tegen me. Terwijl je helemaal niet hoefde te schreeuwen, we stonden nochtans buiten. Al zou ik dealen én wiet hebben zou ik hem nog geen joint verkopen, zo onbeschoft afkomen en grote mond geven voor een jointje...

Dus mensen, laat anderen alsjeblieft met rust voor wiet! En als je dan toch mensen komt lastigvallen ervoor doe 't dan vriendelijk en accepteer 't als ze niks hebben.

Alvast bedankt
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Belgen..
S
SloebertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad, iets irritanter bestaat niet... Al moet ik toegeven wanneer ik zonder zit het ook wel eens vriendelijk durf te vragen
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sloebertje zei:
Inderdaad, iets irritanter bestaat niet... Al moet ik toegeven wanneer ik zonder zit het ook wel eens vriendelijk durf te vragen
Klik om te vergroten...
Same here. Ik rook heel weinig dus zal het niet vaak voorkomen, maar als ik echt zin heb ga ik gewoon naar de dichtstbijzijnde stoner en vraag het vriendelijk :)

En als ze geen wiet hebben (of zeggen dat ze er geen hebben), jammer, dan niet
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Of dat je het geld dan aanneemt en zecht ja ik ga even naar de shop wacht hier op mij ok?
Of dat je hun het wiet geeft en dat ze dan een gat in het gripzakje maken en zeggen dat alles eruitgevallen is. ik ken het want ik woonde in een psychiatrisch ziekenhuis en daarnaast woonden allemaal megolen die je om wiet vroegen. heb je as? AS IK MOET AS HEBBEN GVDMME
en als je dan hun geld afpakt omdat je niet voor hun naar de shop wil gaan dat ze je dan gaan volgen en met grote ogen aanstaren als je dan binnenzit waardoor je het geld van de groepsleiding moet terug geven.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heh, geniaal.. Als een wildvreemde echt moeilijk tegen me gaat doen nadat ik een paar keer nee heb gezegd, mag die een duw in de sloot verwachten.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nooit echt last van gehad. Wel is van die stoere marokaantjes die het niet eens vragen maar zeggen ey geef mij is een jointje. Vind het beetje zielig. Verdom het ook om maar iets aan ze te geven...
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
ken het gevoel dat je in het park rustig aan het blowen bent dat er zo'n idioot komt vragen van ,heb je nog wat ? en als je dan nee zegt vragen ze 'zou ik dan eens mogen taffen?' als het kennisen zijn heb ik daar geen probleem mee voor een tafje te late neme maar volslage onbekende no way !!! ga zelf je wiet fixen!!! :angry:

moraal van het verhaal deel je wiet alleen met jezelf !!!
P
PaddoboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Welhallodaar zei:
Of dat je het geld dan aanneemt en zecht ja ik ga even naar de shop wacht hier op mij ok?
Of dat je hun het wiet geeft en dat ze dan een gat in het gripzakje maken en zeggen dat alles eruitgevallen is. ik ken het want ik woonde in een psychiatrisch ziekenhuis en daarnaast woonden allemaal megolen die je om wiet vroegen. heb je as? AS IK MOET AS HEBBEN GVDMME
en als je dan hun geld afpakt omdat je niet voor hun naar de shop wil gaan dat ze je dan gaan volgen en met grote ogen aanstaren als je dan binnenzit waardoor je het geld van de groepsleiding moet terug geven.
Klik om te vergroten...

hopelijk deed je dat express :grin:

ontopic:
tgoh van mij mogen ze wel eens een kans wagen
is gwoon te zien hoeveel ik op zak heb en mijn stemming is
ik kan ze wel begrijpen want vroeger deed ik dat ook wel, ik denk wel iedereen die zonder zit en wilt smoken
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#10
irritanter is nog is ze gewoon wille meedoen me je joint

"ey mag ek is taffe?"
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#11
Idd, spread the love. Verkoop zelf ook niks, maar als ik dr een aant paffen ben en mensen het vriendelijk vragen heb ik absoluut geen moeite om m'n joint te delen. HIer in Venlo word het wel vaker gevraagd, maar dat zijn meestal duitsers die ik dan doorverwijs naar de shop :)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb hier absoluut weinig problemen mee. Redelijk wat mensen komen mij vragen om een joint, maar dat zijn meestal wel aardige mensen. Omdat ik eigenlijk nooit 'te veel wiet' (dat bestaat niet eens) bij me heb verkoop ik eigenlijk nooit wat, maar meestal bied ik die mensen wel een paar sucken aan. Vloei en tip kun je ook altijd gewoon bij mij halen :)

Dus, jullie moeten gewoon betere hippies worden :(
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij, weet elke toerist die voor de wiet komt, dat ie een koffieshop moet zoeken. Zelfs als je naar Hotel + Amsterdam zoekt op de zoekmachine, zie je hoe dan ook, een koffieshop in je zoekresultaten
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Tsss hier wordt ook wat overdreven zeg! :)
Blijkbaar trek ik nooit onbeleefde mensen aan.
Als ik met parkavonden in het dorp in het park zit te chillen met wat mensen, en er komt niemand een joint vragen, why not? We zijn toch allemaal stoners onder elkaar?
Mijn ervaring zegt dat mensen die om een joint vragen meestal wat zachtaardiger zijn dan junks die pep of pillen willen afluizen. :stoned:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#15
shokora zei:
Ik heb hier absoluut weinig problemen mee. Redelijk wat mensen komen mij vragen om een joint, maar dat zijn meestal wel aardige mensen. Omdat ik eigenlijk nooit 'te veel wiet' (dat bestaat niet eens) bij me heb verkoop ik eigenlijk nooit wat, maar meestal bied ik die mensen wel een paar sucken aan. Vloei en tip kun je ook altijd gewoon bij mij halen :)

Dus, jullie moeten gewoon betere hippies worden :(
Klik om te vergroten...
same here...doe ook nooit moeilijk, laat ook graag andere mensen genieten en ook altijd vloei en tip.

wiet is nou juist een mooi middel om nieuwe mensen te ontmoeten...dit zijn dan dus de ontmoet momenten, mooier en simpeler kan niet toch. iemand vraagt om een gunst, jij verleent die gunst door slechts een paar trekjes te geven en voor je het weet ben je een uur verder en heb je een nieuwe "vriend" in je telefoon staan. behalve dan dat ik eigenlijk bijna nooit nummers uitwissel...meestal kom ik dat soort mensen gewoon weer tegen op straat, en anders niet.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik hoop dat ik het niet verkeerd heb gezegd, als ik wiet bij me heb of net zit te smooken, wil ik best wel wat verkopen (Delen?) hoor. Als iemand het vraagt mag die best een paar hijsjes nemen, maar als ik echt niks heb en je blijft doorzeuren, terwijl ik gewoon niks HEB, dan kun je aan mij echt een hele kwaaie hebben.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Angramar Temenos zei:
Ik hoop dat ik het niet verkeerd heb gezegd, als ik wiet bij me heb of net zit te smooken, wil ik best wel wat verkopen (Delen?) hoor. Als iemand het vraagt mag die best een paar hijsjes nemen, maar als ik echt niks heb en je blijft doorzeuren, terwijl ik gewoon niks HEB, dan kun je aan mij echt een hele kwaaie hebben.
Klik om te vergroten...

Ja maar dat is sowieso logisch, het blijft nog altijd jouw keuze om iets te geven of niet. Dus als je zegt dat je hem niets kunt geven en hij blijft doorzeiken is dat gewoon irritant.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
shokora zei:
Dus, jullie moeten gewoon betere hippies worden :(
Klik om te vergroten...

Ik snap sowieso niet echt waar de ophef over gemaakt wordt.. ik word zelf bijna nooit 'lastig gevallen' hiermee.
k
kippekontLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mij werd eerst zelfs een jointje aan geboden door een wildvreemde :openmouth:
Ik vroeg daarna vriendelijk aan hem of hij even voor ons naar de shoppa wilde gaan, en dat deed ie gewoon zonder moeite, stoners onder elkaar noem ik zoeits :stoned:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#20
ook dan geef ik wel een paar pofjes. die marrokaantjes praten nou eenmaal zo. ik weet dat ze het vaak helemaal niet zo arrogant bedoelen. maar vergeet niet dat die gasten vaak zijn opgevoed met geschreeuw van hun ouders, dus ze praten wat groffer, daar heb ik geen moeite mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."