Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSturen met wiet

Sturen met wiet

52 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
Een vriend van mij werd door de politie uit z'n eigen (stilstaande) auto gestuurd omdat hij een joint aan het roken was dus blijkbaar mag het niet. Belachelijk trouwens....
A
AtropaLid
Op LSD en Wiet ga ik zelf nog weleens het vekeer in op de fiets. Op een of andere manier ben ik erg op m'n hoede en doordacht.

Maar drugs horen niet in het verkeer. Hoewel het met Speed en Coke gewoon kan als je gewoon de tijd neemt om van A naar B te komen. Straaljager piloten gebruiken ook amfetamines.
M
Miss KittinLid
Het hangt er van af waar je staat met je auto. Is het binnen de bebouwde kom of in het centrum van de stad en je rookt in je geparkeerde auto even een jointje voordat je te voet weer verder gaat, lijkt het me geen probleem. Sta je met je auto even ergens stil (vluchtstrook of parkeerplaats langs de (snel)weg) om een joint te roken en ben je van plan om daarna de rit weer vrolijk voort te zetten, dan kan ik me voorstellen dat je aangehouden kunt worden...
F
FlugeltjeLid
Als je sleutels op het contact zitten is het verboden. Dan ga je 'rijden' volgens de wet

Heb je je sleutels niet op het contact kan je jezelf er nog uitpraten
W
WackyLid
Is maar net hoe de agent zich voelt die dag. En dat is vaak weer afhankelijk van hoe jij je gedraagt naar hem toe.

Zelfs lopend neem je deel aan het verkeer en mag je dus officieel niet onder invloed zijn. Volgens mij mag je zowieso officieel niet in het openbaar onder invloed zijn.

Gelukkig zullen de meeste agenten niet zo moeilijk doen, maar als je achter het stuur zit te blowen, dan zoek je natuurlijk wel het randje op.
F
Flip TripLid
Me is al meerdere keren gebeurd dat ik op een parkeerplaats sta ergens samen met een maat van mij, jointje draaiien of roken etc, dan komen de wouten es een kijkje nemen, dan is het meestal van wat doen jullie hier. Ff een jointje roken en dan gaat het 9 van de 10 keer zo van owke prettige avond nog. :grin:
d
davieLid
Ik rijd zelf ook beter als ik geblowd heb, althans rijd ik rustiger en ben nooit opgefokt van die idioten op de weg.

Maar ik was eerst ook aangehouden en hij deed niks. Hij vroeg alleen of ik nog iets had, terwijl de joint nog gloeide op grond zij ik niet gerookt te hebben. Best lastig zo'n controle. Ik liet de joint vallen en probeerde hem uit te trappen, maar dat was dus niet gelukt. En hij rook iets.

Ik had toen een paar voorgedraaide bij en hij nam die niet in beslag. Ik zei gewoon dat een maat van me net in de auto gerookt had. Hij zei alleen dat als hij die in beslag nam ik toch weer nieuwe ging halen, dus niks uitmaakte.

Maar het ligt er gewoon aan wie je treft.

Maar volgens mij kan je wel een boete krijgen van € 130 voor in het openbaar blowen of in je auto. Alleen ze hebben nog geen maatstaf wanneer je schuldig zou zijn.

In de wet staat iets van dat je niet mag rijden onder invloed van een stof die je zodanig beinvloed dat je een gevaar op de weg bent. Maar ik rijd juist beter, dus bij hoeveel je niet meer kan rijden is nog onbekend. In England was zelfs een onderzoek waaruit bleek dat mensen die geblowd hadden beter reden. Daarnaast kunnen ze je nog altijd pakken op ik geloof art. 5 van wegenverkeerswet. Daarin staat dat je geen gevaar op de weg mag zijn of andere mensen hinderen.

Dus het is maar net wie je treft of je er goed vanaf komt.
s
shokoraLid
Ik zit regelmatig knetterstoned op de fiets en ik moet zeggen, ik zou zo absoluut geen auto willen besturen. Vaak maak ik een stuk betere beslissingen dan wanneer ik niet stoned ben, en gaat het ook wel beter omdat je er langer over nadenkt. Maar het is echt dood eng, vooral als je echt goed stoned bent en het is diep in de nacht, krijg je echt die typische wiet paranoia tijdens het fietsen. Geeft op zich wel een kick, maar of het echt veilig is? Ik houd het bij een fiets, dan kan ik tenminste alleen mezelf doodrijden.
I
ImmoLid
Wromtraxe zei:
Ik rij juist beter met een joint! Alleen in lange tunnels vind ik het irritant
Klik om te vergroten...

Ja dag. Wat een onzin.
s
stevenkeuhLid
Flugeltje zei:
Als je sleutels op het contact zitten is het verboden. Dan ga je 'rijden' volgens de wet

Heb je je sleutels niet op het contact kan je jezelf er nog uitpraten
Klik om te vergroten...

Ik denk zelfs dat wanneer je achter het stuur zit "aanstalte maakt voor vertrekken"
dus dat dit ook strafbaar is :confused:
s
stevenkeuhLid
Immo zei:
Wromtraxe zei:
Klik om te vergroten...

Ja dag. Wat een onzin.
Klik om te vergroten...

Een vriend van me blow heel de dag door en rijd dus ook beter met de auto , wanneer ik met hem mee rijd wanneer hij niet stoned is valt het me op dat hij agressiever is en minder geconcentreerd rijd. vreemd maar waar... :wink:
g
greenpowerLid
Dit kan wel zo zijn, ik heb ook met mensen meegereden die met 2 glazen alcohol beter rijden als nuchter.
E
Exceptional InsightLid
stevenkeuh zei:
Immo zei:
Wromtraxe zei:
Klik om te vergroten...
Ja dag. Wat een onzin.
Klik om te vergroten...
Een vriend van me blow heel de dag door en rijd dus ook beter met de auto , wanneer ik met hem mee rijd wanneer hij niet stoned is valt het me op dat hij agressiever is en minder geconcentreerd rijd. vreemd maar waar... :wink:
Klik om te vergroten...
Het is een gegeven dat het je reactievermogen aantast, wat mensen er ook van vinden. Het zal best wat relaxt rijden na een jointje of een drankje, maar dat lijkt me schijn. Drugs horen niet in het verkeer, punt. En ik houd van cliché's zoals je ziet, dus; Stel je rijdt iemand dood omdat je niet snel genoeg reageerde.. "Jaaa maar dat gebeurt mij niet" .. Maar is het het waard om dat risico te lopen?
W
WromtraxeLid
Immo zei:
Wromtraxe zei:
Klik om te vergroten...

Ja dag. Wat een onzin.
Klik om te vergroten...
verklaar
s
stevenkeuhLid
Het is een gegeven dat het je reactievermogen aantast, wat mensen er ook van vinden. Het zal best wat relaxt rijden na een jointje of een drankje, maar dat lijkt me schijn. Drugs horen niet in het verkeer, punt. En ik houd van cliché's zoals je ziet, dus; Stel je rijdt iemand dood omdat je niet snel genoeg reageerde.. "Jaaa maar dat gebeurt mij niet" .. Maar is het het waard om dat risico te lopen?
Klik om te vergroten...

ik wil hier nog even op zeggen dat ik dit zelf niet zal doen , het is idd ook wara dat het reactievermogen verminderd , maar dan stel ik me de vraag is een ùinder reactie vermogen erger dan agressief rijden (wat ook mindere reactie brengt) mmmmm :)
E
Exceptional InsightLid
stevenkeuh zei:
Klik om te vergroten...

ik wil hier nog even op zeggen dat ik dit zelf niet zal doen , het is idd ook wara dat het reactievermogen verminderd , maar dan stel ik me de vraag is een ùinder reactie vermogen erger dan agressief rijden (wat ook mindere reactie brengt) mmmmm :)
Klik om te vergroten...
Als jij iemand te pletter rijdt en er wordt gekeken wie de schuldige is en uit onderzoek blijkt dat jij dope in je system had. Ik hoef niet eens verder te gaan, vul maar in.
d
davieLid
Er is ook nog een verschil tussen blowen en blowen. 1 jointje zorgt voor een onspannend gevoel en dat je rustiger en geconcentreerd rijdt. Maar als je meer blowd neemt dat weer af. En ik denk dat het ook per persoon verschilt.
s
stevenkeuhLid
Als jij iemand te pletter rijdt en er wordt gekeken wie de schuldige is en uit onderzoek blijkt dat jij dope in je system had. Ik hoef niet eens verder te gaan, vul maar in.
Klik om te vergroten...

daarom dat ik het zelf dus ook noooooit zal doen :wink:
P
PlimuLid
stevenkeuh zei:
Klik om te vergroten...

daarom dat ik het zelf dus ook noooooit zal doen :wink:
Klik om te vergroten...

kan het wel doen, wiet controles voeren de politie niet uit na een ongeluk, wiet blijft namelijk weken in iemands lichaam zitten, ze zouden dus de joint van vorige week nog kunnen vinden......
P
PlimuLid
davie zei:
Maar volgens mij kan je wel een boete krijgen van € 130 voor in het openbaar blowen of in je auto. Alleen ze hebben nog geen maatstaf wanneer je schuldig zou zijn.
Klik om te vergroten...

ik denk dat ze nooit beboeten voor openbaar smoken, het heeft geen zin..

minderjarigen denk ik wel dat ze lastig gaan doen, een vriendin van mij werd een keer thuis gebracht omdat een agent haar een jointje zag roken..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."