Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSturen met wiet

Sturen met wiet

52 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik kan er echt niet tegen als ik voor idioot word uitgemaakt EI

en wil ook wel weten waarom je me meteen zo noemt
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Plimu zei:
ho ho ho niet zo boos, ik zeg alleen regulieren rokers (met tolerantie) kunnen makkelijk in het verkeer hun ding doen... het is aan de gebruiker verantwoordelijk te zijn en te beslissen of het wel kan of niet.
helaas zijn sommige mensen niet verantwoordelijk en rijden ze met te veel alcohol/wiet anderen aan, deze moeten aangepakt worden en niet de mensen die normaal rijden ook al hebben ze een half uur van te voren een joint gerookt,,,,
ik kies altijd als ik weg ga of ergenst heen ga of dat wel kan en denk ik van niet dan ga ik met de fiets.
Klik om te vergroten...
Boos? Ik? Haha. Anyhow, hoe wil je dat reguleren dan? Vind je het zelf ook niet een beetje krom klinken? Je mag dus volgens jou wel blowen als je nog normaal kunt rijden, maar niet rijden als je dat niet meer normaal kunt? Heb ik 'm zo?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je silstaat in de auto en bijvoorbeeld in de stad staat dan kunnen ze je denk ik weinig maken. Haal wel altijd je sleutels uit het contactslot.

Ik heb ooit overnacht in de auto na een avondje stappen. Sleutels in het contact gedaan, omdat ze me zo dik in de tas zaten. Een paar uur later werd ik wakker geklopt door twee agenten.

"goede morgen meneer. Wilt u even uitstappen, en meewerken aan een alcoholcontrole. Als u heeft gedronken wordt uw veroordeeld voor rijden onder invloed, want u sleutels steken in het contactslot"

Ik kon hoog of laag springen door hen uit te leggen dat ik daar op die (ook nog een kampeer) parkeerplaats stond om te slapen.
Zij gaven toen inderdaad ook aan dat als je sleutels in het slot rijden je voor de wet al rijdt.
Gelukkig heb ik een goeie lever en blies ik 0.0. Mocht zelfs nog blijven staan haha
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
Plimu zei:
ho ho ho niet zo boos, ik zeg alleen regulieren rokers (met tolerantie) kunnen makkelijk in het verkeer hun ding doen... het is aan de gebruiker verantwoordelijk te zijn en te beslissen of het wel kan of niet.
helaas zijn sommige mensen niet verantwoordelijk en rijden ze met te veel alcohol/wiet anderen aan, deze moeten aangepakt worden en niet de mensen die normaal rijden ook al hebben ze een half uur van te voren een joint gerookt,,,,
ik kies altijd als ik weg ga of ergenst heen ga of dat wel kan en denk ik van niet dan ga ik met de fiets.
Klik om te vergroten...
Boos? Ik? Haha. Anyhow, hoe wil je dat reguleren dan? Vind je het zelf ook niet een beetje krom klinken? Je mag dus volgens jou wel blowen als je nog normaal kunt rijden, maar niet rijden als je dat niet meer normaal kunt? Heb ik 'm zo?
Klik om te vergroten...

ik vind dat die keuze aan de juiste mensen aan hun is om te maken ja...
okey dan vatte ik het verkeerd op niks aan de hand dus :grin::grin:.
het is zeker krom, maar een regel die mij tot het hedan van vandaag goed heeft geholpen met veilig thuis komen, net als wanneer ik stoned ben ik altijd rustiger rij en voorzichtiger.

reactie vermogen gaat denk ik niet eens omlaag, elke keer dat ik snel moet reageren reageer ik sneller (omdat ik me besef stoned te zijn en ik dan beter op let) dan wanneer ik nuchter ben, maar ik denk dat dit persoonsgebonden is.(komt denk ik ook door een hoge tolerantie)

ja u hebt em :grin:
maar veel mensen kunnen deze verantwoordelijkheid niet nemen dus is het zeker krom.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Plimu zei:
ik vind dat die keuze aan de juiste mensen aan hun is om te maken ja...
okey dan vatte ik het verkeerd op niks aan de hand dus :grin::grin:.
het is zeker krom, maar een regel die mij tot het hedan van vandaag goed heeft geholpen met veilig thuis komen, net als wanneer ik stoned ben ik altijd rustiger rij en voorzichtiger.

reactie vermogen gaat denk ik niet eens omlaag, elke keer dat ik snel moet reageren reageer ik sneller (omdat ik me besef stoned te zijn en ik dan beter op let) dan wanneer ik nuchter ben, maar ik denk dat dit persoonsgebonden is.(komt denk ik ook door een hoge tolerantie)

ja u hebt em :grin:
maar veel mensen kunnen deze verantwoordelijkheid niet nemen dus is het zeker krom.
Klik om te vergroten...
Ok. You´re an idiot. Vergeet wat ik zei (:
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Plimu zei:
ik vind dat die keuze aan de juiste mensen aan hun is om te maken ja...
okey dan vatte ik het verkeerd op niks aan de hand dus :grin::grin:.
het is zeker krom, maar een regel die mij tot het hedan van vandaag goed heeft geholpen met veilig thuis komen, net als wanneer ik stoned ben ik altijd rustiger rij en voorzichtiger.

reactie vermogen gaat denk ik niet eens omlaag, elke keer dat ik snel moet reageren reageer ik sneller (omdat ik me besef stoned te zijn en ik dan beter op let) dan wanneer ik nuchter ben, maar ik denk dat dit persoonsgebonden is.(komt denk ik ook door een hoge tolerantie)

ja u hebt em :grin:
maar veel mensen kunnen deze verantwoordelijkheid niet nemen dus is het zeker krom.
Klik om te vergroten...
Ok. You´re an idiot. Vergeet wat ik zei (:
Klik om te vergroten...

waarom nou meteen zo ?


ik bedoel gewoon:

als iemand kan rijden (ook al is hij een beetje stoned ) dan moet deze gewoon aan het verkeer kunnen meedelen.
wanneer iemand duidelijk nog onder invloed is mag dit nooit,....
daarom voor ik naar huis ga of ergenst heen kijk ik even of ik nog best onder invloed ben en zo ja dan ga ik nergenst naar toe.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het gaat niet om je rijkunsten, maar om het feit dat je andere mensen in gevaar brengt. Het is een feit dat alcohol en wiet ervoor zorgen dat je situaties minder goed kunt inschatten en inderdaad je reactievermogen erdoor verslechtert. Dan kun je hoog of laag springen en zeggen dat je met je torenhoge tolerantie juist geconcentreerder rijdt, maar dat is natuurlijk je reinste onzin. Je gevoel vertelt je misschien dat het beter gaat, logisch redeneren zegt iets anders.

En dude! Rustig aan, neem dingen niet zo serieus.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
Het gaat niet om je rijkunsten, maar om het feit dat je andere mensen in gevaar brengt. Het is een feit dat alcohol en wiet ervoor zorgen dat je situaties minder goed kunt inschatten en inderdaad je reactievermogen erdoor verslechtert. Dan kun je hoog of laag springen en zeggen dat je met je torenhoge tolerantie juist geconcentreerder rijdt, maar dat is natuurlijk je reinste onzin. Je gevoel vertelt je misschien dat het beter gaat, logisch redeneren zegt iets anders.

En dude! Rustig aan, neem dingen niet zo serieus.
Klik om te vergroten...

ja sorry, ik ben vandaag na een lange periode, nuchter en voel me een beetje jumpy srry!

maar wat als iemand een enorm hoge tolerantie heeft en na het roken van een j niet eens zo heel stoned is en dus wel goed kan oordelen,
met alcohol rij ik niet meer, tenzij het weinig is (onder het blaas limiet)...
en ja het is stom om onder invloed in het verkeer te zijn ik geef toe :P

maar ik heb het niet over een auto besturen :P maar een bromfiets, das ook sturen (voelt zich nu een mafkees doordat u allen het over autos hebben besef k me net)
en heb geen torenhoge tolerantie, maar een gewone dagelijkse gebruiker tolerantie :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
You just proved my point. Again.

ExceptionalInsight zei:
Ok. You´re an idiot. Vergeet wat ik zei (:
Klik om te vergroten...
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#10
u snapt echt totaal niet wat ik bedoel,

okay let op:

iemand is nuchter, ookal heeft hij 2 uur voor het rijden een joint gerookt.

kan deze in uw oneindige visie nu zijn auto veilig besturen????..

het gaat ook steeds niet over mijzelf, maar over iemand een ficties verzonnen persoon om een stelling uit te kunnen leggen. laten we zeggen in dit geval een persoon die 30 jaar lang wiet rookt elke dag. en al 40 jaar auto rijd
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je doet het expres hè? Oke, ik trap er nog 1 keer in.
Plimu zei:
iemand is nuchter, ookal heeft hij 2 uur voor het rijden een joint gerookt.
kan deze in uw oneindige visie nu zijn auto veilig besturen????..
Klik om te vergroten...
Iemand die 2 uur geleden een joint gerookt heeft is niet nuchter.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#12
ExceptionalInsight zei:
Je doet het expres hè? Oke, ik trap er nog 1 keer in.
Plimu zei:
iemand is nuchter, ookal heeft hij 2 uur voor het rijden een joint gerookt.
kan deze in uw oneindige visie nu zijn auto veilig besturen????..
Klik om te vergroten...
Iemand die 2 uur geleden een joint gerookt heeft is niet nuchter.
Klik om te vergroten...

ik wil gewoon duidelijk maken wat ik bedoel, ik bedoel dit zeker niet vervelend tegen over u.

ik ben het zeker met u eens dat een persoon onder invloed niet een voertuig mag besturen.
helemaal wanneer het gaat om alcohol, omdat de motorische vaardigheden nog erger omlaag gaan en de gebruiker ook niet een beetje drinkt.

ik doe het echt niet express, ik wil gewoon dat we vanavond zeggen dat we elkaar begrijpen en niet met een een of het andere verwaring/ vaarheid/ ruzie weg gaan.

[/quote]
Iemand die 2 uur geleden een joint gerookt heeft is niet nuchter.[/quote]

ok maar in dit geval, is het persoon compleet 100% nuchter, dan kan deze toch wel aan het verkeer deelnemen...
en een zeer reguliere wiet gebruiker merkt na 2 uur al niet veel meer van die joint, en deze situatie bedoel ik.

dus de persoon is compleet nuchter , maar heeft wel enige tijd geleden een joint gerookt (die uitgewerkt is) mag deze deelnemen aan het verkeer?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Plimu zei:
ok maar in dit geval, is het persoon compleet 100% nuchter, dan kan deze toch wel aan het verkeer deelnemen...
Klik om te vergroten...
Ja. Dan wel. Of is het een strikvraag? Beschikt de persoon in kwestie nog gewoon over 2 ogen, 2 armen, 2 benen, 10 vingers en tenen?

dus de persoon is compleet nuchter , maar heeft wel enige tijd geleden een joint gerookt (die uitgewerkt is) mag deze deelnemen aan het verkeer?
Klik om te vergroten...
Definieer enige tijd geleden.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#14
ok nu komen we ergens.

[''ExceptionalInsight'']
Ja. Dan wel. Of is het een strikvraag? Beschikt de persoon in kwestie nog gewoon over 2 ogen, 2 armen, 2 benen, 10 vingers en tenen?
Klik om te vergroten...

ja de persoon is verder lichamelijk 100 %

------------------------------------------------------------
[/quote][''ExceptionalInsight'']
Definieer enige tijd geleden.[/quote]

de tijd dat het duurt voor deze persoon na een joint weer nuchter te worden, bij mij is dat bijvoorbeeld 2,5 uur.

dus zou ik 2,5 uur na dat ik een joint heb gerookt ( dus nuchter ben ) en lichamelijk 100 % in orde zijn volgens u aan het verkeer kunnen deelnemen ?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Plimu zei:
ok nu komen we ergens.

[''ExceptionalInsight'']
Ja. Dan wel. Of is het een strikvraag? Beschikt de persoon in kwestie nog gewoon over 2 ogen, 2 armen, 2 benen, 10 vingers en tenen?
Klik om te vergroten...

ja de persoon is verder lichamelijk 100 %

------------------------------------------------------------
Klik om te vergroten...
[''ExceptionalInsight'']
Definieer enige tijd geleden.[/quote]

de tijd dat het duurt voor deze persoon na een joint weer nuchter te worden, bij mij is dat bijvoorbeeld 2,5 uur.

dus zou ik 2,5 uur na dat ik een joint heb gerookt ( dus nuchter ben ) en lichamelijk 100 % in orde zijn volgens u aan het verkeer kunnen deelnemen ?[/quote]

Nee, want dat kun je niet zo stellen. THC wordt onregelmatig afgebroken, het kan wel dat jij je nuchter voelt, maar dan nog is de stof actief.

godver, je hebt die quote wel verneukt zeg, ik ga het niet eens proberen te repareren
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik ben zeker met u eens dat een persoon die zich snel nuchter voel dit nog steeds niet is omdat THC moet worden afgebroken en dit niet mogelijk is na een korte periode..
ik geef u ook zeker in uw bovenstaande oordeel gelijk, het is onverantwoordelijk aan het verkeer deel te nemen terwijl THC nog steeds actief in het lichaam is!
maar stel dit zou gebeuren:

ik voel me niet alleen nuchter (op dat moment) maar ben het 100% (lijntje lopen test, vinger op me neus test, iq test, tennisballen vangen uit een honkbal machine (auw)) kortom alle manieren om verandering in reactievermogen en intelligentie zijn getest, en ik kom er het zelfde uit als voor de test.

wat zou u in dit geval als oordeel geven?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Plimu zei:
ik ben zeker met u eens dat een persoon die zich snel nuchter voel dit nog steeds niet is omdat THC moet worden afgebroken en dit niet mogelijk is na een korte periode..
ik geef u ook zeker in uw bovenstaande oordeel gelijk, het is onverantwoordelijk aan het verkeer deel te nemen terwijl THC nog steeds actief in het lichaam is!
maar stel dit zou gebeuren:

ik voel me niet alleen nuchter (op dat moment) maar ben het 100% (lijntje lopen test, vinger op me neus test, iq test, tennisballen vangen uit een honkbal machine (auw)) kortom alle manieren om verandering in reactievermogen en intelligentie zijn getest, en ik kom er het zelfde uit als voor de test.

wat zou u in dit geval als oordeel geven?
Klik om te vergroten...
Ja. Dan vind ik het goed, als jij elke keer dat je met de auto ergens heen wilt al die tests doet en voor elk van die slaagt, dan mag jij van mij autorijden.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#18
bedankt, en slaap lekker alvast :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mocht je de neiging krijgen een jointje te moeten roken, ga dan op de passagierstoel zitten. en haal de sleutel uit het contact, als een agent aanklopt, kan je altijd zeggen, dat je met iemand meerijd, en eventjes aan het wachten bent.

Maar toch, verkeer en invloed van verdovende middelen vind ik niet kunnen.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#20
davie zei:
Er is ook nog een verschil tussen blowen en blowen. 1 jointje zorgt voor een onspannend gevoel en dat je rustiger en geconcentreerd rijdt. Maar als je meer blowd neemt dat weer af. En ik denk dat het ook per persoon verschilt.
Klik om te vergroten...

Blowen versuft, je word er echt niet geconcentreerder door hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."