Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspasje voor buitenlanders

pasje voor buitenlanders

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan gaan we toch ff een half uurtje verder weg met de trein...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je wil niet weten hoeveel nette toeristen gebruik maken van onze coffieshops, en zo enorm veel inkomsten aan de steden brengen (hotels, cafes restaurants, supermarkten ook).

Het zijn er maar 2 of 3 die het verpesten voor de rest.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
loadrunner zei:
Dan gaan we toch ff een half uurtje verder weg met de trein...
Klik om te vergroten...

Dat bedoel ik dus...'t heeft geen zin, al heb je straks pasjes tot Amsterdam, dan gaan mensen wel naar Alkmaar :P
't Heeft geen zin, afschaffen en gewoon houden zoals het was, klaar.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Achterlijk plan. Ten eerste is het belachelijk om van iedereen die wel eens bij een coffeeshop komt de gegevens op te slaan (het blijft maar gekker worden...). Ten tweede werkt het niet eens, omdat de belgen waarschijnlijk nog steeds wel komen om te kopen van straatdealers, (de markt is er al het moet alleen even opgevuld worden door dealers ipv coffeeshops).
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er staat ook dat niet-nederlanders zo een pasje kunnen aanvragen, waarom zou het dan discriminatie zijn?

Maar vind het verder nog steeds dom idee, als je dan bijv. dagje ergens naar toe bent of vakantie in Nederland ofzo. En je wilt spontaan ff wat roken, dan kan dat niet. Je moet dan van te voren bedacht hebben dat je daar naar een coffeeshop wilt.. mafketels...
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
BT2303 zei:
Dan rijden de Belgen toch gewoon een stukje verder als ze meer wiet willen halen?
Klik om te vergroten...

Gaan ze wel naar Eindhoven :grin:
Klik om te vergroten...

zoals mij :sunglasses:
G
GrasfetichistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hello mensen :grin:,
Ik vind het helemaal stom die mensen denken toch aan hun zelf alleen maar, wie kan het nu storen dat iemand uit belgie zoals ik naar nederland gaat en 10 gram wiet pakt bv : 5gr voor mij 5gr voor een vriend. Jullie kunnen dat niet inbeelden wat het is om 5 gram wiet te hebben moeten we op 1 dag 400 Km rijden van brussel tot bv. : tilburg,
Nederland is het enige land waar je kwaliteitswied vind, en nog voor 5 gram worden er soms Politie controles gemaakt waar je boete + je wiet moet afgeven en terug zonder nieks naar huis,

Hiermee bedoel ik, zelfs al vinden ze een mogelijkheid om ons te doen stoppen is het normaal dat een wietroker alles zal kunnen doen om aan zijn wiet te geraken.

Waarom moet de regering voor mijn lichaam beslissen, ik doe wat ik wil ???
Mij part ben ik ermee akkoord dat je tot 5 gram mag gaan per dag hiermee doe ik 3 - 5 dagen,
maar dan zou het ook leuk zijn dat het export ook toegelaten word,

Moeilijk uit te spreken sorry te veel haat, voor 2 -3 gram 5 uren met de politie verloren meerdere keren en werd behandeld zoals ik een crimineel was :kots:

Sorry voor alle niet verstaanbare zinnen :grin: gewoon doorgeschreven een beetje hiiiiiiiiii hihih :grin:

Mvg,
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Grasfetichist zei:
Hello mensen :grin:,
Ik vind het helemaal stom die mensen denken toch aan hun zelf alleen maar, wie kan het nu storen dat iemand uit belgie zoals ik naar nederland gaat en 10 gram wiet pakt bv : 5gr voor mij 5gr voor een vriend. Jullie kunnen dat niet inbeelden wat het is om 5 gram wiet te hebben moeten we op 1 dag 400 Km rijden van brussel tot bv. : tilburg,
Nederland is het enige land waar je kwaliteitswied vind, en nog voor 5 gram worden er soms Politie controles gemaakt waar je boete + je wiet moet afgeven en terug zonder nieks naar huis,

Hiermee bedoel ik, zelfs al vinden ze een mogelijkheid om ons te doen stoppen is het normaal dat een wietroker alles zal kunnen doen om aan zijn wiet te geraken.

Waarom moet de regering voor mijn lichaam beslissen, ik doe wat ik wil ???
Mij part ben ik ermee akkoord dat je tot 5 gram mag gaan per dag hiermee doe ik 3 - 5 dagen,
maar dan zou het ook leuk zijn dat het export ook toegelaten word,

Moeilijk uit te spreken sorry te veel haat, voor 2 -3 gram 5 uren met de politie verloren meerdere keren en werd behandeld zoals ik een crimineel was :kots:

Sorry voor alle niet verstaanbare zinnen :grin: gewoon doorgeschreven een beetje hiiiiiiiiii hihih :grin:

Mvg,
Klik om te vergroten...

De regering beslist voor jou aangezien hun ook op moeten draaien voor de gezondheidszorg, verslavingszorg en overlast.

Dat de export niet toegelaten word ligt niet aan onze ( Nederlandse) regering.
Als het in bv. in Belgie legaal(aka gedoogd) was zou jij met je wietje gewoon de grens over mogen. Aangezien dit niet mag, en tegen de wet is word jij inderdaad als een crimineel behandeld want iemand die de wet overtreed is.. idd een crimineel..

Maar ja dit is dan weer de mening van een Hollander die maar een paar km voor zn wiet moet rijden en er verder geen problemen mee kan krijgen..
G
GrasfetichistLid
01-01-2024, 00:00
#9
WTF gezondheidsproblemen het is geen xtc of cocaine of heroine maar gewoon gras plant wiet,
In belgie zelf als ik me laat controlleren en heb wiet op zak het is maar gewoon een grammetje of twee ze geven het gewoon terug en als ze het bijhouden geven ze geen pv want dan roken ze het zelf,

Ik ben er niet mee akkoord verslaving ???, wie moet er praten van verslaving iedere minister of parlementsleden DRINK ELKE AVOND minimum zijn glas wijn of champagne als hem thuis komt en als het niet thuis is is het op zijn kantoor, waarom is dit geen verslaving ??

Je moet niet overdrijven wiet is geen gevaarlijk drugs je kan nog altijd controle hebben na roken en rijden maar met alcohole heb je dat controle niet meer dus zouden ze eerder alcohole moeten verboden

Mvg
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je moet sowieso niet rijden onder invloed, ook niet van THC.
G
GrasfetichistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hahaha wat is dat voor commentaar ?????,
Was het gewoon om iets te zeggen of verveel je je een beetje ???


Zal verder niets zeggen een lekkere jointje amnesia aansteken en NO Stress :)

Je bent uit Nederland je zal me nooit begrijpen dus kan ik hier verder niets opzeggen, GL :stoned:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#12
Grasfetichist zei:
Hahaha wat is dat voor commentaar ?????,
Was het gewoon om iets te zeggen of verveel je je een beetje ???


Zal verder niets zeggen een lekkere jointje amnesia aansteken en NO Stress :)

Je bent uit Nederland je zal me nooit begrijpen dus kan ik hier verder niets opzeggen, GL :stoned:
Klik om te vergroten...
Het is een feit dat je reactievermogen er (drastisch) door achteruit gaat, waardoor het onverantwoordelijk is om achter het stuur te stappen. Wil jij het risico lopen de dood van iemand op je geweten te hebben omdat jij niet zonder je jointje tijdens het rijden kan? Rook dat ding dan gewoon na het rijden, of rook er twee. Dan heb je je joint, en rijd je in ieder geval veilig.
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is wettelijk niet echt mogelijk ook, gezien het discriminatie is voor andere EU burgers. Daarom hebben ze dat ook nooit gedaan voor paddos.
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dan rijden de Belgen toch gewoon een stukje verder als ze meer wiet willen halen?
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#15
hallo,

Vanaf volgend jaar kan je in Nederlands-Limburg alleen nog softdrugs kopen met een pasje. Zo hopen de Nederlanders de overlast van drugstoeristen te beperken.
Dit is een van de speerpunten uit het nieuwe plan ‘Limburg stelt zijn grenzen’ van de Nederlands-Limburgse gemeenten met coffeeshops. Volgens de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers de oplossing om het drugstoerisme aan banden te leggen. In het nieuwe plan worden alle Limburgse coffeeshops omgedoopt tot besloten clubs.

Leers: “Daardoor kan de toegang worden geweigerd aan mensen die geen lid zijn. Het pasje of een vingerafdruk bewijst je lidmaatschap.” Buitenlanders kunnen vooralsnog ook lid worden omdat uitsluiting in strijd zou zijn met de Europese regelgeving.

Om het drugstoeristen nog minder aantrekkelijk te maken mag er per persoon nog maar maximaal 3 gram wiet per dag worden gekocht. Daarbij wordt er ook voor gezorgd dat er slechts één coffeeshop kan worden aangedaan per dag. “We zijn nu aan het kijken hoe we de pasjessystemen van de verscheidene coffeeshops in één systeem kunnen verwerken.” Andere maatregelen zijn het instellen van gelijke openings- en sluitingstijden en het alleen nog laten betalen met een betaalpas, waardoor anonimiteit helemaal uitgesloten is.

Ik vind dit persoonlijk overdreven, het klopt dat er iets aan het drugstoerisme moet worden gedaan maar niet op deze manier. Hierdoor denk ik dat wiet nog sterker in de illegaliteit komt in de landen waar wiet verboden is.

Wat vinden jullie hiervan ?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gewoon dichtgooien die shops, allemaal lekker zelf je plantje kweken. :grin:


Als Nederland nou echt slim was dan zouden ze de hele handel legaal maken. Dan kunnen ze lekker BTW/accijns vangen van die drugs troeristen. :grin: Boost voor onze economie. Maarjah zo slim zijn ze niet.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja kansloos natuurlijk. Nu gaan die toeristen zeuren bij de klanten die zo'n pasje hebben, dat is onvermijdelijk, dat leidt tot irritaties, ruzies, vechtpartijen. Daar is het ze natuurlijk ook om te doen, zodat ze kunnen zeggen; "Zie je wel! Drugstoeristen bezorgen ons landje overlast, laten we alle coffeeshops maar sluiten." .. Let maar op.

LSDmathXtc zei:
het klopt dat er iets aan het drugstoerisme moet worden gedaan
Klik om te vergroten...
Oh? Laat Belgen ook lekker hun wietje halen en weer naar huis gaan. Altijd dat gezeik over zogenaamd overlast.. wat voor fokking overlast?
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#18
LSDmathXtc zei:
Om het drugstoeristen nog minder aantrekkelijk te maken mag er per persoon nog maar maximaal 3 gram wiet per dag worden gekocht.
Klik om te vergroten...
Officieel mag er nu ook maar 5 gram worden gekocht (als ik me niet vergis), al wordt dit lang niet altijd gehandhaafd.

DrippTone zei:
Als Nederland nou echt slim was dan zouden ze de hele handel legaal maken. Dan kunnen ze lekker BTW/accijns vangen van die drugs troeristen. :grin: Boost voor onze economie. Maarjah zo slim zijn ze niet.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ze daar zeker wel aan hebben gedacht, maar of principieel niet willen omdat ze star zijn in hun denkwijze en tegen drugs zijn of omdat het niet binnen de EU past (nu heb ik het over de heersende partijen, er zijn ook partijen die hier wel voor staan).

En nu ga ik slapen verdomme want ik wist precies wat ik op ExceptionalInsight wou antwoorden maar ik heb nu geen flauw idee meer hoe ik m'n antwoord moet afmaken, ik zal het later nog wel aanpassen..
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#19
Slecht idee, gewoon legaliseren die hap.

Wiet hoort in de supermarkt tussen de groente!
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drie gram goede wiet is ook meer dan genoeg :wink:
wat mij betreft moet iemand in de europese unie inzien dat legaliseren van drugs de beste manier is. is het in heel europa legaal en nooit gezeik..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."