Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen slecht voor je longen?

Blowen slecht voor je longen?

59 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
kloot de; m kloten (inform) 1 testikel, zaadbal: geen ~ niets; naar de kloten gaan te gronde gaan, mislopen 2 (scheldw) vervelende vent
Klik om te vergroten...

Is dat wel te koop?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
He nou niet gaan schelden he Kurkvos, Jij stelt hier de domme vragen. Dan kun je deze reacties verwachten.

@ Afgaan gek, longkanker preventief. Er zijn tientallen onderzoeken geweest, en nog gaande over dit onderwerp. Maar duidelijk word dat cannabis wel dingen bevat die de kans op kanker zouden verminderen, stoffen als Cannabidiol(CBD) en Dronabinol dacht ik ook. Die stoffen krijg je wel binnen bij het roken, maar je rook wel. En het schijnt dus niet zo danig effectief te zijn dat die stoffen meer goed doen dan dat je schade aan richt met het roken.
Als je wil dat je geen longkanker wil krijgen, en toch die stoffen wil binnenkrijgen zul je van het roken af moeten en over gaan op een andere manier van consumeren.

Rook hoort gewoon niet thuis in je longen. :wave:
w
weedloverLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja het is slecht voor je longen, want het zijn verbrandingsproducten die je inademt, of je nu 8x meer teer binnenhebt of niet, het is en blijft slecht

grtz
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#4
alles is schadelijk en iedereen overdrijft. de overheid overdrijft en die filmpjes overdrijven. Als je de waarheid wil weten moet je het zelf onderzoeken.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
iraqio zei:
alles is schadelijk en iedereen overdrijft. de overheid overdrijft en die filmpjes overdrijven. Als je de waarheid wil weten moet je het zelf onderzoeken.
Klik om te vergroten...

En dat post je in een subforum waar allemaal stoners rond hangen. :tearsofjoy:

Schitterend. Zullen we het onderzoek dan laten leiden door Kurikintonfox? :P

Er word niks overdreven. Dat jij longkanker licht opvat moet je zelf weten. Maar de gevaren en de risico's zijn wel degelijk echt. Als jij je longen verpest dan ga je niet direct dood, maar je komt daar over 40 jaar wel achter als je door blijft stomen.

Ondertussen ga ik zometeen even lekker mijn longen naar klote helpen. :)
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#6
er zijn mensen die cannabis roken om tumor groei de baas te blijven.

ik verzin dit niet,.

wel snap ik in hoeverre je onder invloed van propaganda moeilijk jezelf een voorzstelling kan maken dat cannabis dermate sterke anti-carcinogene eigenschappen heeft.

simpel gezegd- ik snap dat je het niet gelooft.

in 1974 wist DEA al van de anti- carcinogene eigenschappen.

wordt alsjeblieft wakker.

-gecorrigeerde versie-
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#7
tabak is erg slecht - van pure wiet roken gaat je kans op longkanker omlaag.

enjoy your day :)


-gecorrigeerde versie-
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hebt altijd redelijke posts, maar nu moet ik je toch in de reden vallen. Ook vind ik dat je jou post hierboven wel even mag aanpassen. Schapen? Ik mag aan nemen dat we hier allemaal volwassen zijn, dus dat kan anders.

De inname van de stof Cannabidiol zorgt inderdaad voor het verminderen van de kans op kanker, en eventuele groei daarvan. Maar het roken ervan blijft slecht voor je, wil je er dus je voordeel mee doen, zou ik het anders consumeren. Deze stoffen worden ook al in capsule vorm verstrekt. Roken is gewoon slecht, punt, klaar, einde discussie. :grin:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#9
hmmmja beetje teveel gezopen laatste tijd.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#10
de actieve inhoudsstoffen zijn ook in capsule vorm verkrijgbaar.
de werking is geweldig , en waarschijnlijk gezonder dan te roken.
maar hele volksstommen praten elkaar graag na ( kuddegedrag), zonder de hele issue van twee kanten te belichten.

uiteindelijk ben ik door google te gebruiken in de loop der jaren verschillende publicaties tegengekomenn die erop duiden dat de actieve inhoudstoffen van wiet dusdanig sterk zijn dat ze zelfs bij onverstandig gebruik ( lees : roken) enorm therapeutisch nut hebben.
het is wegens louter chaos mijnerzijds dat ik die url's niet bij de hand heb.

natuurlijk is tabak verschrikkelijk slecht.
maar met alleen pure joints , word je rustig oud.

longkanker is ook bij niet rokers en niet blowers aanwezig.
het roken van pure wiet verminderd gemiddeld de kans op longkanker.

nogmaals - ik neem terug = jullie zijn geen schapen- heb vorige posts gewijzigd-

Genuanceerder : mensen vertonen kuddegedrag , en sommigen verwijt ik dat ze te ver achteraan lopen.....
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dacht ff dat je gek geworden was van de afghaan en daardoor een onruststoker nadeed.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#12
DrippTone zei:
Je hebt altijd redelijke posts, maar nu moet ik je toch in de reden vallen. Ook vind ik dat je jou post hierboven wel even mag aanpassen. Schapen? Ik mag aan nemen dat we hier allemaal volwassen zijn, dus dat kan anders.

De inname van de stof Cannabidiol zorgt inderdaad voor het verminderen van de kans op kanker, en eventuele groei daarvan. Maar het roken ervan blijft slecht voor je, wil je er dus je voordeel mee doen, zou ik het anders consumeren. Deze stoffen worden ook al in capsule vorm verstrekt. Roken is gewoon slecht, punt, klaar, einde discussie. :grin:
Klik om te vergroten...
Enter nieuwe alinea:
In cannabis-rook zit inderdaad meer teer dan in tabak-rook (het exacte aantal keer weet ik niet), en je zult er, bij hevig gebruik (10 joints per dag?) ademshalingsproblemen van krijgen.
Inderdaad, that's it, cannabis roken veroorzaakt geen(!) (kans op) longkanker, het verminderd de kans zelfs. Je wil bewijs?
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/05/25/AR2006052501729_pf.html Voila, bewijs genoeg denk ik.
Geloof je dit niet?
Sluit jezelf dan op, en droom nog even verder in je eigen naive wereld. Dit valt gewoonweg niet te ontkennen.

No offence to anyone
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
Och jeetje, weer een stoner fabeltje. Rook is en blijft rook, of je nou bloemen rookt, krant of hout. Rook is gewoon slecht voor je longen, je hoort het niet in te ademen.
Als je je longen niet de tering in wilt helpen, ga dan vaporizen of verwerkt de wiet/hasj in eten of drinken.

Roken is slecht voor je longen.

Zo, klaar. Einde discussie.
Klik om te vergroten...

+1
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
SittaMan zei:
DrippTone zei:
Je hebt altijd redelijke posts, maar nu moet ik je toch in de reden vallen. Ook vind ik dat je jou post hierboven wel even mag aanpassen. Schapen? Ik mag aan nemen dat we hier allemaal volwassen zijn, dus dat kan anders.

De inname van de stof Cannabidiol zorgt inderdaad voor het verminderen van de kans op kanker, en eventuele groei daarvan. Maar het roken ervan blijft slecht voor je, wil je er dus je voordeel mee doen, zou ik het anders consumeren. Deze stoffen worden ook al in capsule vorm verstrekt. Roken is gewoon slecht, punt, klaar, einde discussie. :grin:
Klik om te vergroten...
Enter nieuwe alinea:
In cannabis-rook zit inderdaad meer teer dan in tabak-rook (het exacte aantal keer weet ik niet), en je zult er, bij hevig gebruik (10 joints per dag?) ademshalingsproblemen van krijgen.
Inderdaad, that's it, cannabis roken veroorzaakt geen(!) (kans op) longkanker, het verminderd de kans zelfs. Je wil bewijs?
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/05/25/AR2006052501729_pf.html Voila, bewijs genoeg denk ik.
Geloof je dit niet?
Sluit jezelf dan op, en droom nog even verder in je eigen naive wereld. Dit valt gewoonweg niet te ontkennen.

No offence to anyone
Klik om te vergroten...

Leer eens lezen man!

Daar staat dat er in de teer van wiet 50 procent meer concentratie aan chemicaliën die kanker veroorzaken zit dan bij tabak. Het enige verschil is dat de Cannabidiol ook in je longen komt die er voor zorgt dat de kanker cellen uitsterven en niet uitzaaien. Dus waarschijnlijk krijg je allemaal kleine beetjes longkanker die weer doodgaan en opgeruimd worden door je longen.

Maar dat je dus geen longkanker krijgt zolang je wiet rookt wil niet zeggen dat jij je longen niet beschadigd met de rook en de teer. En daar over hebben ze niks onderzocht in dat onderzoek, althans dat hebben ze dan niet gepubliceert.

Danku.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#15
hislordship zei:
DrippTone zei:
Och jeetje, weer een stoner fabeltje. Rook is en blijft rook, of je nou bloemen rookt, krant of hout. Rook is gewoon slecht voor je longen, je hoort het niet in te ademen.
Als je je longen niet de tering in wilt helpen, ga dan vaporizen of verwerkt de wiet/hasj in eten of drinken.

Roken is slecht voor je longen.

Zo, klaar. Einde discussie.
Klik om te vergroten...

+1
Klik om te vergroten...
Kanker zul te toch niet krijgen : http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/05/25/AR2006052501729_pf.html
En een iets langer, waar ze zeggen dat ze nog 'denken' dat je er geen kanker van krijgt: http://norml.org/index.cfm?Group_ID=6891
*edit*:
1: rustig blijven? ooit al van gehoord?
2: in het 2e artikel staat dat wel :wink: Ik heb het alleen over kanker, dit is idd off topic. Ik geef toe, bij heavy use zul je er 'rokerslongen' van krijgen. Maar niet de kanker ;P

Edit2:
http://www.drugpolicy.org/marijuana/factsmyths/ en lees "Myth: Marijuana is More Damaging to the Lungs Than Tobacco"
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
DrippTone zei:
Och jeetje, weer een stoner fabeltje. Rook is en blijft rook, of je nou bloemen rookt, krant of hout. Rook is gewoon slecht voor je longen, je hoort het niet in te ademen.
Als je je longen niet de tering in wilt helpen, ga dan vaporizen of verwerkt de wiet/hasj in eten of drinken.

Roken is slecht voor je longen.

Zo, klaar. Einde discussie.
Klik om te vergroten...
+1 niet meer, niet minder
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#17
SittaMan zei:
hislordship zei:
DrippTone zei:
Och jeetje, weer een stoner fabeltje. Rook is en blijft rook, of je nou bloemen rookt, krant of hout. Rook is gewoon slecht voor je longen, je hoort het niet in te ademen.
Als je je longen niet de tering in wilt helpen, ga dan vaporizen of verwerkt de wiet/hasj in eten of drinken.

Roken is slecht voor je longen.

Zo, klaar. Einde discussie.
Klik om te vergroten...

+1
Klik om te vergroten...
Kanker zul te toch niet krijgen : http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/05/25/AR2006052501729_pf.html
En een iets langer, waar ze zeggen dat ze nog 'denken' dat je er geen kanker van krijgt: http://norml.org/index.cfm?Group_ID=6891
*edit*:
1: rustig blijven? ooit al van gehoord?
2: in het 2e artikel staat dat wel :wink: Ik heb het alleen over kanker, dit is idd off topic. Ik geef toe, bij heavy use zul je er 'rokerslongen' van krijgen. Maar niet de kanker ;P

Edit2:
http://www.drugpolicy.org/marijuana/factsmyths/ en lees "Myth: Marijuana is More Damaging to the Lungs Than Tobacco"
Klik om te vergroten...

1. Hoe kun je mij eigenlijk druk vinden, typ ik als een ADHD'er?
2. In het artikel van de 2e link die je post staat duidelijk dat het onderzoek niks uitsluit en niet kan garanderen of cannabis een gezondheids risico met zich mee draagt of niet.
3. Er zijn in vergelijking met andere drugs maar heel weinig onderzoeken gedaan naar cannabis en of dat kanker veroorzaakt of niet.
4. Dus jij zegt dat je deze 'waarheid' niet kan negeren en als ik denk dat er nog veel meer onderzoek nodig is, dat ik dan naïef ben?

Sorry maar je komt een beetje dom op me over, zal wel door de wiet komen. :stoned:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Chemical zei:
Wiet roken is slecht voor je longen punt uit dat weet ik ook. Ik volg sittaman dat het geen grote kans geeft op kanker maar de teer alleen al is een aanleiding voor mij om niet te vaak weed te doen.
Klik om te vergroten...

Ah maar dat zegt hij niet, volgens hem is die kans er niet. Maar elk onderzoek waar hij mee aankomt zegt zelf uitgebreid dat het niks uitsluit, maar een van de weinige onderzoeken is, en dat ze dus niet garanderen dat die kans er niet is.

Cannabidiol zou kanker cellen laten afsterven, dat zou dus niet kunnen als die kanker cellen er niet zouden zijn. Dus je krijgt er waarschijnlijk wel kanker van, maar dat lost zichzelf weer op. Maar de schade aan je longen helen nooit, en Cannabidiol doet daar ook geen goed aan.

Heerlijk ook hoe jullie(jij en sittaman) jezelf in dat andere topic hopeloos op deze onderzoeken hebben gegooid zonder ze zelf helemaal te begrijpen. Succes met begrijpend lezen. :P
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#19
:tearsofjoy:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
DrippTone zei:
[...]
Klik om te vergroten...
Zo had ik het ook willen verwoorden, helaas blijkt stommiteit aanstekelijk te werken :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."