Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met Blowen

Gestopt met Blowen

45 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben ook gestopt, sinds 23 januari, met blowen en roken. Van tussen de 3 tot 10 jointjes per dag (en tussendoor roken) naar helemaal niks meer.

En het bevalt me best wel eigenlijk. :grin:

Alleen wat je zegt, als je ergens met maten aan het hangen bent of 's avonds zit te chillen en er geeft iemand een joint door, pak ik hem nog wel aan uit gewoonte. Maar ik heb nog geen hijs genomen, en ben het voorlopig ook niet meer van plan. Misschien dat ik op reggae sundance een hijsje van de bong neem, maar tot die tijd niks. :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
'k ben nog steeds blij dat ik gestopt ben, geen zwakke momenten meer gehad! Stukken beter geheugen is het gevolg, voel me veel helderder.. :hearteyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mirrorball zei:
Mooi verhaal AT :wave:
Klik om te vergroten...

Dankjewel ^^.
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
gefeleliciteerd dat je gestopt bent met blowen!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
'k ben er nog niet helemaal zolang ik trek heb in een joint denk ik zo, al merk ik wel dat ik steeds meer mezelf zie als een "niet-blower" en het daarom dus wat makkelijker wordt.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is heel belangerijk, zolang jij jezelf ziet als iemand-die-blowde-maar-nu-porbeer-te-stoppen gaat het moeilijk zijn, als je zelfbeeld shift naar ik-ben-iemand-die-niet-blowt gaat het een stuk makkelijker.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blowen is af en toe lekker, maar stoppen is inderdaad heerlijk.
Ik heb een rede om te stoppen, maar evengoed ik heb nu meer energie, kom niet meer zo suf me bed uit, en ik kan weer tot 10 tellen
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik word er vaak best para van moet ik zeggen, is ook nog een reden om te stoppen :).
b
blowvaakblowveelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ellesdee zei:
bak een taart en vier t
Klik om te vergroten...
Dit blijf ik gewoon de heerlijkste reactie vinden :tearsofjoy:
@ AT : Wel heel goed van je dat je stopt, ik zou het niet willen :wink:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik ben ook weer eventjes gestopt. wordt er ook altijd redelijk "anders" van maar dat vindt ik nooit een probleem. juist lekker dat zweverige. maar de 24e heb ik een toelatingsexamen voor school en wil dan wel volledig nuchter zijn.

als ik die toets heb gehad begin ik wel weer hoor. nog 1 zomer compleet verjunken en dan, als het goed is, weer naar school.
t
tom-knaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben ook een dagelijkse blower en wil ook stoppen maar ik vind het wel onzin 100% stoppen je kan wel 1x in de maand een half jointje roken daar word je toch al knetter stoned van en slecht is het niet.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#12
tom-knaapje zei:
Ben ook een dagelijkse blower en wil ook stoppen maar ik vind het wel onzin 100% stoppen je kan wel 1x in de maand een half jointje roken daar word je toch al knetter stoned van en slecht is het niet.
Klik om te vergroten...
Maar dat is lastig vol te houden. Als je genoeg discipline hebt lukt het, maar het is vaak zo dat je dan weer vaker gaat blowen tot het weer gewoon dagelijks is.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben ook gestopt. Sinds drie dagen al.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Extisi zei:
Ik ben ook gestopt. Sinds drie dagen al.
Klik om te vergroten...

Ik hoop dat je pas 3 dagen bedoeld, anders heb je nog totaal niet de juiste instelling om het voort te zetten.
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Na 15 jaar intensief blowen (als in:dagelijks, minimum 1, liever meer) had ik er op een dag genoeg van, en ben van de ene op de andere dag ermee gestopt.
Ook al beweerde ik jarenlang dat ik GEEN last ondervond van het blowen (ik was toch netjes afgestuurd, ging braaf werken en deed wat de maatschappij van me verwachtte), na het stoppen merk je pas wat voor een invloed het toch heeft op je leven.
Ik sta veel makkelijker op, onthou beter, kan verschillende taken opslaan in mijn geheugen en correct uitvoeren zonder lichtjes geïrriteerd te worden van het vele werk.
Heb onlangs nog wel eens een jointje gerookt (op Grandmaster Flash's zijn nieuwe cd-voorstelling), en dat was echt heerlijk, maar meer hoeft niet meer voor mij. Zeker niet meer elke dag, laat staan elk weekend ... been there, done that, ain't going back!

Dus aan alle quitters: keep ya head up! Daarna kan je tenminste nog eens ECHT genieten van een blowtje!!!
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oom Klaas zei:
Extisi zei:
Ik ben ook gestopt. Sinds drie dagen al.
Klik om te vergroten...

Ik hoop dat je pas 3 dagen bedoeld, anders heb je nog totaal niet de juiste instelling om het voort te zetten.
Klik om te vergroten...


Kromme opmerking. Ik bedoelde namelijk AL en geen PAS.
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#17
als je het volhoud, succes met je terugval.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik blow niet meer











maar ook niet minder :stoned:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Extisi zei:
Oom Klaas zei:
Extisi zei:
Ik ben ook gestopt. Sinds drie dagen al.
Klik om te vergroten...

Ik hoop dat je pas 3 dagen bedoeld, anders heb je nog totaal niet de juiste instelling om het voort te zetten.
Klik om te vergroten...


Kromme opmerking. Ik bedoelde namelijk AL en geen PAS.
Klik om te vergroten...

Dat heb je in mijn ogen niet de juiste instelling.
En hoezo een kromme opmerking? 3 dagen is helemaal niets op een jaar gebruiken (of meer).
Die 3 dagen niet gebruiken is zo makkelijk, 't word alleen maar moeilijker hoe langer 't duurt.
G
GoedeWietLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik krijg het niet voor elkaar, stoppen met blowen. Maargoed, ik vraag me ook af waarom het nodig is. Vroeger blowde ik minimaal elke dag, en met het jaar in jaar uit oogsten van goede partijen buitenwiet, was de dag toch wel meestal met stonedheid gevuld. Mijn HBO ging moeizaam maar lukte wel met minimale inzet. Hersens heb ik wel, dat wist ik.

Aan het eind van de HBO was het crisis, oftwel, beslissingstijd. Ik ben toen een half jaar naar London verkast om eens wat werkervaring op te doen en mezelf los te rukken uit een vriendengroep waarbij doordeweeks elke avond flink geblowd werd en de weekenden interessante chemische feestjes waren. Ik kwam er in London meteen achter dat mijn hersens toch wel goed tot hun recht kwamen in volledig nuchtere toestand.

Na het half jaar London ben ik een pittige universitaire beta studie begonnen, die ik nu bijna afgerond heb. De regel sinds het begin van de studie was duidelijk: niet blowen als je de dag erna iets moet leren/doen. Je kan hier lang en breed over lullen, maar als ik savonds een goede joint rook, dan valt het verteren van moeilijk stof me de dag erna een heel stuk zwaarder (hogere wiskunde doorkrijgen bijvoorbeeld). Het is ook de motivatie die sneller op is als de THC nog een beetje aan je hersenschedel plakt.

De joints die ik nu nog rook zijn allen hasjjoints, en ze worden allemaal op vrijdag of zaterdag gerookt. Soms is mijn vriendin in het weekend werken, en dan ga ik op vrijdag laat stoned pitten en sta ik zaterdag weer met een joint op. Daar geniet ik dan ontzettend van. En het erge is, omdat het allemaal zo goed gaat vraag ik me af waarom ik nog moet stoppen. Goede redenen zijn de suffe dagen als je opstaat met een joint. Echt actief wordt ik dan niet meer (stuk hardlopen/fietsen/filmpje/stad in etc). Ook is gezondheid een goede reden, maar sinds ik niet meer rook moet ik zeggen dat 1 of 2 jointjes op vrijdag echt geen aanslag op mijn longen veroorzaken. Als ik zondag of maandag ga hardlopen heb ik er weinig last van. Als ik een keer zondig met een pakje sigaretten bij een krat bier dan voel ik het de week erna nog.

Maargoed, helemaal stoppen lukt dus niet. 8 jaar dagelijks blowen heeft zijn sporen nagelaten. Ik ben tevreden met mijn hasjjoints. Ik wordt er ook erg stoned van, maar zogauw ik er op vrijdag 2 of 3 rook, dan is die joint zaterdag eigenlijk al niet meer de moeite omdat het toch wel redelijk gewend. Een goede white widow joints is echt niets meer voor mij. Daar wordt ik alleen maar gedesorienteerd en para van.

Ik denk dat andere mensen hier wel van kunnen leren dat er toch echt wel een bepaalde conclusie gemaakt moet worden in je hoofd voordat je met succes jezelf beperkingen kan opleggen. Zelf moest ik eerst naar het buitenland voordat ik merkte dat nuchter toch wel een andere wereld is. Als je op zoek bent naar verandering, dan is de tijdelijke verandering van je leefomgeving misschien helemaal geen gek idee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."