Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met Blowen

Gestopt met Blowen

45 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#1
dag 1
G
GoedeWietLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik krijg het niet voor elkaar, stoppen met blowen. Maargoed, ik vraag me ook af waarom het nodig is. Vroeger blowde ik minimaal elke dag, en met het jaar in jaar uit oogsten van goede partijen buitenwiet, was de dag toch wel meestal met stonedheid gevuld. Mijn HBO ging moeizaam maar lukte wel met minimale inzet. Hersens heb ik wel, dat wist ik.

Aan het eind van de HBO was het crisis, oftwel, beslissingstijd. Ik ben toen een half jaar naar London verkast om eens wat werkervaring op te doen en mezelf los te rukken uit een vriendengroep waarbij doordeweeks elke avond flink geblowd werd en de weekenden interessante chemische feestjes waren. Ik kwam er in London meteen achter dat mijn hersens toch wel goed tot hun recht kwamen in volledig nuchtere toestand.

Na het half jaar London ben ik een pittige universitaire beta studie begonnen, die ik nu bijna afgerond heb. De regel sinds het begin van de studie was duidelijk: niet blowen als je de dag erna iets moet leren/doen. Je kan hier lang en breed over lullen, maar als ik savonds een goede joint rook, dan valt het verteren van moeilijk stof me de dag erna een heel stuk zwaarder (hogere wiskunde doorkrijgen bijvoorbeeld). Het is ook de motivatie die sneller op is als de THC nog een beetje aan je hersenschedel plakt.

De joints die ik nu nog rook zijn allen hasjjoints, en ze worden allemaal op vrijdag of zaterdag gerookt. Soms is mijn vriendin in het weekend werken, en dan ga ik op vrijdag laat stoned pitten en sta ik zaterdag weer met een joint op. Daar geniet ik dan ontzettend van. En het erge is, omdat het allemaal zo goed gaat vraag ik me af waarom ik nog moet stoppen. Goede redenen zijn de suffe dagen als je opstaat met een joint. Echt actief wordt ik dan niet meer (stuk hardlopen/fietsen/filmpje/stad in etc). Ook is gezondheid een goede reden, maar sinds ik niet meer rook moet ik zeggen dat 1 of 2 jointjes op vrijdag echt geen aanslag op mijn longen veroorzaken. Als ik zondag of maandag ga hardlopen heb ik er weinig last van. Als ik een keer zondig met een pakje sigaretten bij een krat bier dan voel ik het de week erna nog.

Maargoed, helemaal stoppen lukt dus niet. 8 jaar dagelijks blowen heeft zijn sporen nagelaten. Ik ben tevreden met mijn hasjjoints. Ik wordt er ook erg stoned van, maar zogauw ik er op vrijdag 2 of 3 rook, dan is die joint zaterdag eigenlijk al niet meer de moeite omdat het toch wel redelijk gewend. Een goede white widow joints is echt niets meer voor mij. Daar wordt ik alleen maar gedesorienteerd en para van.

Ik denk dat andere mensen hier wel van kunnen leren dat er toch echt wel een bepaalde conclusie gemaakt moet worden in je hoofd voordat je met succes jezelf beperkingen kan opleggen. Zelf moest ik eerst naar het buitenland voordat ik merkte dat nuchter toch wel een andere wereld is. Als je op zoek bent naar verandering, dan is de tijdelijke verandering van je leefomgeving misschien helemaal geen gek idee.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb nu nog wel af en toe geblowt, 3 keer; 2 keer in amsterdam (op feestjes), en een keer een hit van een bong toen een bekende van me jarig was, meer dan dat hoeft ook echt niet, het kost totaal geen moeite om niet naar de shop te gaan of toch maar mee te doen normaal. Voelde ook veel relaxter als ik het eens per maand (of minder) doe. Is eigenlijk met alle drugs zo.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben 3 dagen gestopt nu, en vindt het echt kut.

De eerste dag wou ik eerst wat gaan halen, maar ze hadden pas binnen een uur terug. Toen besefte ik hoe zielig het eigenlijk van mij was omdat ik mij had voorgenomen niet te blowen tijdens de examens. Dus gewoon niet teruggekeerd. Het voelt alsof ik iets tekort kom, ik moet 's avonds dat jointje hebben precies... Om rustig te worden. Nu probeer ik dus te stoppen, ik moet zeggen dat het vrij moeilijk is. Ik rookte hiervoor een halve joint per dag (genoeg om serieus hooked te worden). Ik voel wel dat de drang al minder is als de eerste 2 dagen... Het rare is dat als ik bij mijn vriendin ben, ik totaal geen nood heb aan wiet...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
niet blowen = :rock:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
*.exe zei:
Ai.. klinkt leuk die 4 weken maar dan he. Je zit nu nog maar in je dry high als je flink geblowd hebt. Oftewel, je lichaam is nog niet eens door de eigen detox heen. En dan heb ik het nog niet over evt. neerslachtige gevoelens op (middel)lange termijn en ook PAWS. Die laatste kunnen tot 2 jaar aanhouden.

Ben zelf ook gestopt, iets meer dan 8 maanden geleden ondertussen en ik was het kots- en kotszat na zo ongeveer 15 jaar daily paffen. Had dus om het zo te zeggen meer reden (drive) dan jij. Denk dat je zoiets ook wel nodig hebt. Namelijk, het stoppen en gestopt blijven is een proces met meerdere fasen. Als je deze kent en herkent kan je een terugval voorkomen. Ga er vanuit dat je nog e.e.a. te wachten staat. Desalniettemin positief van je! Laat ik dat niet vergeten te vermelden.

Ga ´es na waarom je blowde, wat het met je doet (kan je mss pas na een lagere stop inzien?) en waarom je het nog zou willen doen op termijn, hetzij in light-versie. Ben benieuwd. Succes met gestopt blijven.


*.exe
Klik om te vergroten...
Wat zijn PAWS?

Ik krijg altijd na 3 maanden een soort van cannabis terugval :flushed: :cry:
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#7
heb vanmiddag mijn laatste kleine beetje wiet in mijn pijpje gestopt, ik doe het ook niet meer, geen zin meer in. na ongeveer 11 jaar waarvan zeker 9 jaar dagelijks komt er nu een einde aan.

ben der klaar mee. En ik weet het heb het de afgelopen weken vaker gezegt, maar nu doe ik het. Het is op en ga niet naar de shop.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vandaag dag 14 met stoppen :) . Het niet gaan blowen vind ik niet zo moeilijk. Alleen slaat verveling nu wel vaak toe. Dus moet nog wel leren me te vermaken zonder heel de tijd op het idee te komen om te gaan blowen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben op het moment iets langer dan een maand gestopt met blowen, sinds 31 januari om precies te zijn. In de tijd vanaf toen tot nu heb ik wel een keer een hijs gehad, waarbij ik vergeten was dat ik was gestopt, maar heb er verder niet wat van gemerkt. Dat was een paar weken terug, ik heb ook de intentie om er nog minstens een tijdje mee te kappen, om daarna nog af en toe te blowen op bijv. feestjes.

Ik ben op 31 januari spontaan gestopt uit het niks, en ik ben eigenlijk redelijk blij dat ik ermee ben genokt. Ik heb best vaak de negatieve effecten van wiet gezien bij mensen, mensen die verslaafd raken en finaal inkakken, schijt krijgen aan hun vrienden, etc. Ik noem hier natuurlijk extreme voorbeelden, maar het trekt me niet meer.

Ik merk nu echt hoe enorm veel stoners eigenlijk over wiet praten hier. Serieus, als ze niet blowen praten ze wel over wiet, of grinders, nieuwe draaidozen, vloei, tipjes, soorten wiet, smaken van wiet, weet ik veel wat allemaal.. En intussen kost het ook nog bergen met geld. Nee, THC hoeft van mij niet meer. Ik wou het al eerder posten dat ik ben gestopt, maar pas na een maand komt het geloofwaardig over denk ik.

Nou ja, dat wou ik hierbij even kwijt.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
bak een taart en vier t
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een paar weken is niks, ik heb nu een jaar niet geblowd, na 7 jaar. Ja het bevalt, maar wacht nog even met een topic als deze.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jahoor. De overstroming van topics met een nutteloos bericht beginnen weer.
Dit bericht zou je zo in een andere topic kunnen plaatsen, maar je hoopt natuurlijk weer op aandacht.
Stom van me dat ik er nog op reageer ook.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
tomz0r zei:
Stom van me dat ik er nog op reageer ook.
Klik om te vergroten...
We zijn niet anders van je gewend
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
ExceptionalInsight zei:
tomz0r zei:
Stom van me dat ik er nog op reageer ook.
Klik om te vergroten...
We zijn niet anders van je gewend
Klik om te vergroten...

En ik hou me nog vaak in ook :P
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed man.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zie het meer als nog bezig zijn met stoppen,
gestopt ben je in mijn ogen pas na een jaar clean te zijn van thc.

Maar het is al een stap in de goede richting en hopelijk hou je het vol.
Stoppen is makkelijk, volhouden is een stuk lastiger.

En die paar trekjes, zijn toch een paar trekjes.
Dus je bent nog helemaal niet een maand gestopt.
Vergeten zijn dat je bent gestopt getuigd ervan dat je niet erg actief bezig bent met stoppen, of dat goed of slecht is ligt eraan of je ook clean wilt blijven.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik wil er ook graag af blijven, en dat trekje was ik nogal wazig, en pas toen ik de joint doorpasste had ik iets van "kut, ik was gestopt". Het is soms redelijk vervelend, als je met vrienden zit en het staat blauw, iedereen zit te blowen, voelt het zo raar om niet mee te doen, da's wel vervelend, heb dan ook iets van "waarom niet" maar doe het toch maar niet.

Iemand nog tips?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je stopt nooit voor niets, grootste bullshit!
Als hij geen thc meer in zijn lichaam wil zou dat aangemoedigd moeten worden, en als hij om tips vraagt zouden die van harte moeten worden gegeven.
Ook al rook je maar 1 jointje in het weekend, het kan een vorm van verslaving zijn als je niet zonder die joint in je weekend kan.
Ik weet niet in hoeverre dat bij AT zit, maar ik steun hem volledig in zijn poging tot stoppen.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ai.. klinkt leuk die 4 weken maar dan he. Je zit nu nog maar in je dry high als je flink geblowd hebt. Oftewel, je lichaam is nog niet eens door de eigen detox heen. En dan heb ik het nog niet over evt. neerslachtige gevoelens op (middel)lange termijn en ook PAWS. Die laatste kunnen tot 2 jaar aanhouden.

Ben zelf ook gestopt, iets meer dan 8 maanden geleden ondertussen en ik was het kots- en kotszat na zo ongeveer 15 jaar daily paffen. Had dus om het zo te zeggen meer reden (drive) dan jij. Denk dat je zoiets ook wel nodig hebt. Namelijk, het stoppen en gestopt blijven is een proces met meerdere fasen. Als je deze kent en herkent kan je een terugval voorkomen. Ga er vanuit dat je nog e.e.a. te wachten staat. Desalniettemin positief van je! Laat ik dat niet vergeten te vermelden.

Ga ´es na waarom je blowde, wat het met je doet (kan je mss pas na een lagere stop inzien?) en waarom je het nog zou willen doen op termijn, hetzij in light-versie. Ben benieuwd. Succes met gestopt blijven.


*.exe
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn maten zijn ook stoners en natuurlijk heb je het dan wel is over stashboxjes of binnestebuite of niet binnestebuiten, etc

maar iemand die motorrijden leuk vind heeft het ook als ie een dagje niet aan het rijden is over onderdelen, tourritten etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."