Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen - Kotsen voorkomen

Blowen - Kotsen voorkomen

40 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Een lekker gedraaide joint helpt ook vaak.
Als ie veelste los is gedraaid krijg je van die gebakken lucht.
Maar draai m ook weer niet te strak want dan komt er niks uit.

en neem inderdaad een flesje water mee en wat snoep.
D
DSA900Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,,


Ik ben dus dit weekend van plan om te gaan blowen. Vorige keer moest ik erg kotsen enzo,
Hoe kan ik voorkomen dat ik moet kotsen?


Dennis.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik wordt alleen misselijk als ik het met tabak erbij rook...

maar miss is dat omdat ik niet rook (sigaretten)..

dus als je in het dagelijks leven niet rookt zal ik je aanraden om een puur pijpje te kopen (3-7 euro bij smartshop) en lekker daarmee te blowen. Ook stuk efficienter enzo :)
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#4
ok,

ik persoonlijk kan wel veel beter tegen sigaretten dan tegen joints (denk omdat op sigaretten een filter zit).
dus miss toch de moeite om te proberen.

iig: veel plezier :rock:
D
DSA900Lid
01-01-2024, 00:00
#5
timmaniac zei:
ik wordt alleen misselijk als ik het met tabak erbij rook...

maar miss is dat omdat ik niet rook (sigaretten)..

dus als je in het dagelijks leven niet rookt zal ik je aanraden om een puur pijpje te kopen (3-7 euro bij smartshop) en lekker daarmee te blowen. Ook stuk efficienter enzo :)
Klik om te vergroten...

Ik rook wel, maar niet overdreven veel ofzo. Ik kan bijvoorbeeld ook ineens stoppen met roken zonder dat ik er last van heb. Soms rook ik ook gewoon 2 week niet, en dan heb ik eens weer zin in een sigaret en dan neem ik er weer een. Zo gaat dat bij mij
D
DSA900Lid
01-01-2024, 00:00
#6
timmaniac zei:
ok,

ik persoonlijk kan wel veel beter tegen sigaretten dan tegen joints (denk omdat op sigaretten een filter zit).
dus miss toch de moeite om te proberen.

iig: veel plezier :rock:
Klik om te vergroten...

Haha oke. Wat ook zo kut is bij mij is dat het direct te zien is aan mijn ogen... En aangezien ik niet wil dat m'n ouders het weten, is dat kloten
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ga er voor even wat eten. Vette hap, maar ook weer niet te veel.

Als je geen sigaretten gewend bent, dan ga je over je nek van de tabak.
Meestal niet van de wiet.

Flesje water mee, een paar snoepjes voor als je een beetje duizelig wordt. Dit zuivert de bloedsuikerspiegel weer een beetje aan, vanwege de verhoogde bloeddruk die je van blowen krijgt.


Neem niet te veel meteen. rol liever drie jointjes met een beetje erin, dan één met alles erin.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#8
zoals loadrunner zegt beter geen al te dikke joint rollen, denk vooral dat daardoor het misselijkheidsgevoel iets te sterk is en je zo gaat kotsen

en vooral niet te veel denken aan kotsen..
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ondanks dat ik behoorlijk rook , kan ik wel misselijk worden van wiet met tabak, maar een pure heb ik nergens last van .
Probeer anders minder tabak erbij te doen .
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#10
geekos zei:
en vooral niet te veel denken aan kotsen..
Klik om te vergroten...


denk niet aan een roze olifant op een heel kleine fiets, denk niet aan een roze olifant op een heel kleine fiets.

ja dat niet ergens aan denken, dat werkt goed
:wave:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#11
weet niet of uw voorbeeld mij op een ironische manier uitlacht maar goed

stel : je bent rustig een heel dikke joint aan het blowen, na het blowen word je iet of wat misselijk en daarna komt iemand bij jou en zegt : "hey, jij ziet er echt niet goed uit, moet je kotsen fzo?"

stel : je bent rustig een heel dikke joint aan het blowen, na het blowen word je iet of wat misselijk en daarna denk je in jezelf van : "shit, ik hoop dat ik niet moet kotsen"

beide situaties resulteren meestal in 1 ding : kotsen

you feelin' me?
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
speltip 9
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toen ik begon met af en toe smoken - rond de leeftijd van 15. Moest ik ook heel vaak overgeven. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je nog niet zoveel gewend bent. Onervaren gebruikers weten vaak niet echt wanneer ze moeten stoppen. (als je zo skaf' bent dat je moet overgeven dan heb je gewoon teveel genomen). Gewoon rustig opbouwen dus, niet te veel, blow zoveel je lekker vindt, nooit meer.

Ook geldt voor mij in ieder geval dat ik van het roken van hasj minder snel de nijging krijg om misselijk te worden dan bij wiet.
Ik raad je dus aan om hasj te smoken i.p.v wiet.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#14
eet niet of uw voorbeeld mij op een ironische manier uitlacht maar goed

stel : je bent rustig een heel dikke joint aan het blowen, na het blowen word je iet of wat misselijk en daarna komt iemand bij jou en zegt : "hey, jij ziet er echt niet goed uit, moet je kotsen fzo?"

stel : je bent rustig een heel dikke joint aan het blowen, na het blowen word je iet of wat misselijk en daarna denk je in jezelf van : "shit, ik hoop dat ik niet moet kotsen"

beide situaties resulteren meestal in 1 ding : kotsen

you feelin' me?
Klik om te vergroten...

ik snap je wel :)

ik kaart alleen maar een geinig psychologisch fenomeen aan.

onze geest kan niet omgaan met ergens 'niet aan denken' dan denkt men er toch aan, snapt u :wink:

ik was je niet aan het uitlachen hoor :P ben gewoon beetje melig
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 14/15 was (volgens mij zit de topicstarter ook rond die leeftijd) ook een keer of 3 gehad dat ik moest kotsen van wiet. Meestal was het zo dat ik veel te veel in 1 keer had gerookt. Ik raad je aan om als je een keer hebt gekotst van wiet een maandje te stoppen met blowen, en dan heel rustig weer te beginnen. Een joint heeft geen haast. Als je hem in je eentje oprookt is het helemaal niet erg om hem halverwege uit te maken, en een kwartiertje of half uurtje later weer verder op te roken. Als je met andere mensen rookt zorg je er gewoon voor dat je er niet teveel van rookt.

Voor de rest kan (zoet) drinken, snoepen en gewoon wat eten (van tevoren) ook helpen.
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
en niet eerst gaan drinken (alcohol) en dan gaan roken ... dan word ik meestal ook onwel. De omgekeerde richting (eerst roken, dan drinken, dan roken) daar heb ik dan helemaal geen last van.

Mijn nonkel vroeg me zo ooit ook eens om een "pretsigaret" mee te brengen uit Nederland, hij was er wel benieuwd naar.
Op een avond, toen hij lekker alleen thuis was en al een paar glazen wijn gedronken had, besloot hij deze op te gaan roken. Maar je kent het wel hé, hij was naar buiten gegaan, en dan sta je daar in je eentje te blowen. Met als gevolg: snel snel lurken voor de buren het zien!
Misselijk dat hij er van was, hij wil het nooit meer proberen zei hij, en hij snapte ook niet wat ik er dan zo leuk aan vond!
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
De kosmos, en je onderbewustzijn, kennen het woordje "niet" niet.

Als je iets wilt, denk aan dingen die je wel wilt.


vb. ik wil niet slapen: hierdoor denk je aan slapen, en wordt je moe
hoe het wel moet; denk aan: Ik wil wakker zijn


of tijdens het blowen: Ik wil me lekker voelen.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#18
of ik wil voedsel in m'n maag (ipv uit m'n maag)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mirrorball zei:
Toen ik begon met af en toe smoken - rond de leeftijd van 15. Moest ik ook heel vaak overgeven. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je nog niet zoveel gewend bent. Onervaren gebruikers weten vaak niet echt wanneer ze moeten stoppen. (als je zo skaf' bent dat je moet overgeven dan heb je gewoon teveel genomen). Gewoon rustig opbouwen dus, niet te veel, blow zoveel je lekker vindt, nooit meer.

Ook geldt voor mij in ieder geval dat ik van het roken van hasj minder snel de nijging krijg om misselijk te worden dan bij wiet.
Ik raad je dus aan om hasj te smoken i.p.v wiet.
Klik om te vergroten...


Dit heb ik ook meegemaakt bij beginnende smokers. Toen ik zelf al een tijdje blowde en er af en toe iemand ging meesmoken die nog niet veel (of niks) gewend waren rookte ik zelf altijd een jointje. Maar als beginnend smoker heb je aan trekkie of 5-10 genoeg. Toch rookte de meeste gewoon door, en dan na een tijdje hakt ie er vanzelf hard in, en dan worden ze bleek, duizelig, gaan ze liggen en eventueel kotsen :P
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
frikandelletje van te voren en een blikje fanta ver langs,

en geen ik herhaal geen alcohol

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."