Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet slecht voor hersenen??

Wiet slecht voor hersenen??

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wacky zei:
Waarom zo overtuigd ? De een typt NEE in hoofdletters om duidelijk te maken dat het niet hersteld. De ander zegt dat het "helemaal niet" permanent is met een loos argument erbij. (want geen meetbare schade zegt helemaal niets over permanent of niet)

Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?
Klik om te vergroten...


Uiteraard.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wacky zei:
Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?
Klik om te vergroten...

Is dit niet zo bij alle onderwerpen die onbekend zijn aan de mensheid?
Grootste en duidelijkste voorbeeld: Religie.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Wacky zei:
Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?
Klik om te vergroten...

Is dit niet zo bij alle onderwerpen die onbekend zijn aan de mensheid?
Grootste en duidelijkste voorbeeld: Religie.
Klik om te vergroten...

Ja, ik wou het er nog bij zetten, het word anders net zo een discussie over religie :tongueout:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Muah denk dat over het algemeen genomen de meeste forummers wel redelijk met elkaar eens zijn qua religie.

Maar offtopic ga je dan wel idd.. Dus ik zeg niks meer :openmouth:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zolang iemand met mate gebruikt is de kans groot dat het meer positieve als negatieve effecten heeft, in mijn ervaring dan. Feit blijft dat de een ontspoort en gek word van weinig blowen, en anderen 24/7 stoned zijn en geen steek veranderen.

Ik heb zelf een hoop positieve dingen ervaren door blowen, vooral qua mindset, en net zoveel negatieve, zoals paniekaanvallen, zware paranoia en gewoon fucked up lui zijn.

STRANQER zei:
Ik zou graag willen weten of wiet ook slecht is voor je hersens.
Klik om te vergroten...

Echt gezond zal het nooit zijn, maar als je je balans erin vindt zal het wel meevallen en kan het heel mooi en leuk zijn :stoned:
S
SjaakieLid
01-01-2024, 00:00
#6
nog mooier ik zie blowen als een medicijn, ben all 6 jaar niet verzekerd, met alles waar ik klachten mee heb is blowen me medicijn
k
kentuckyLid
01-01-2024, 00:00
#7
What's the problem? dan doe je het toch alleen in het weekend.

Alleen oppassen als je een psychische aandoening hebt (zoals schizofrenie) en/of daar medicijnen voor gebruikt. klik
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben hier waarschijnlijk nog de beginnende blower ;p maarnee, ik heb er geen last van hoor ;p

http://www.webmd.com/mental-health/news/20030701/heavy-marijuana-use-doesnt-damage-brain hierover iets over wiet ivm de hersenen :tongueout:
N
NoMoreSmokingLid
01-01-2024, 00:00
#9
alsje niet overdrijft is het niet slecht naar mijn weten...


als je zwaar gaat gebruiken , op lange termijn (enkele jaren / iedere dag/ enkele joints) , kan ik je verzekeren dat je mentaal het verschil gaat voelen . en dan niet in de positieve zin ...
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#10
NoMoreSmoking zei:
als je zwaar gaat gebruiken , op lange termijn (enkele jaren / iedere dag/ enkele joints) , kan ik je verzekeren dat je mentaal het verschil gaat voelen . en dan niet in de positieve zin ...
Klik om te vergroten...

Omdat je dan de volgende dag nog aan het na-stonen bent?
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#11
SittaMan zei:
NoMoreSmoking zei:
als je zwaar gaat gebruiken , op lange termijn (enkele jaren / iedere dag/ enkele joints) , kan ik je verzekeren dat je mentaal het verschil gaat voelen . en dan niet in de positieve zin ...
Klik om te vergroten...

Omdat je dan de volgende dag nog aan het na-stonen bent?
Klik om te vergroten...

Omdat je hele persoonlijkheid uiteindelijk verandert.
N
NoMoreSmokingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beanhead zei:
SittaMan zei:
NoMoreSmoking zei:
als je zwaar gaat gebruiken , op lange termijn (enkele jaren / iedere dag/ enkele joints) , kan ik je verzekeren dat je mentaal het verschil gaat voelen . en dan niet in de positieve zin ...
Klik om te vergroten...

Omdat je dan de volgende dag nog aan het na-stonen bent?
Klik om te vergroten...

Omdat je hele persoonlijkheid uiteindelijk verandert.
Klik om te vergroten...

dat inderdaad ook ,maar ik had ook last van felle gedachtestromen , dat je aan veel dingen tegelijk denkt, en dat die voortdurend door je hoofd gaan , alsof je het niet meer kan stoppen(al die gedachten in je kop)..

mentaal achteruitgaan dus...

kan ook wel iets te maken hebben met het gebruiken van cocaine en daarop blowen.

edit: Hasj /wiet + cocaïne of speed
Vergroot de kans op psychische klachten (angst, onrust)

die combinatie raad ik iedereen af :)
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of wiet ook slecht is voor je hersens.

Gr STRANQER
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo lang je het niet té veel doet kunnen je hersenen er helemaal tegen.
Tenzij je nog geen 15 bent, want dan zijn je hersenen gevoeliger of zo.
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#15
halo ik ben beggonnen op mijn 13 jaar met blowen
nu al 17 jaar en ik heb nog geen problemen gehad aan mijn hersens
ik kan nog goed meevolgen in de klas en kan helder denken.
maar ik ben wel door weed in een zware depresie beland
ik heb ook soms halusinaties :dingen zien die er niet zijn,paranoide aanvalen,bijna elke dag zware hoofdpijn,trillingen,...
ik ben te zwaar aan de weed gegaan en raad u echt beter af om niet teveel te smoren.
ik ben nu al mijn 2de week zonder weed doorgekomen en voel mij nu echt veel beter
en ik ga proberen nog 2 maanden geen jointje meer te roken.! weed maakt u 2-3 uurkes mega gelukig maar kan heel u leven lang ongelukig maken!
dus weed is afrader voor tieners! en ik heb er echt spijt van dat ik ben beginnen smoren!
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor zover ik weet laat wiet geen hersencellen afsterven en treed er geen blijvende hersenschade op door blowen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
IZ420 zei:
Zo lang je het niet té veel doet kunnen je hersenen er helemaal tegen.
Tenzij je nog geen 15 bent, want dan zijn je hersenen gevoeliger of zo.
Klik om te vergroten...

Dat zijn ze tot een jaar of 23 :)
't Enige wat ik weet is dat mijn IQ ten tijde van het cannabismisbruik 10 tot 15 punten lager lag.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oom Klaas zei:
IZ420 zei:
Zo lang je het niet té veel doet kunnen je hersenen er helemaal tegen.
Tenzij je nog geen 15 bent, want dan zijn je hersenen gevoeliger of zo.
Klik om te vergroten...

Dat zijn ze tot een jaar of 23 :)
't Enige wat ik weet is dat mijn IQ ten tijde van het cannabismisbruik 10 tot 15 punten lager lag.
Klik om te vergroten...

Same here, vooral op ruimtelijk inzicht en rekenen scoor ik aanzienlijk minder sinds ik blow..

zozamusic zei:
halo ik ben beggonnen op mijn 13 jaar met blowen
nu al 17 jaar en ik heb nog geen problemen gehad aan mijn hersens
ik kan nog goed meevolgen in de klas en kan helder denken.
maar ik ben wel door weed in een zware depresie beland
ik heb ook soms halusinaties :dingen zien die er niet zijn,paranoide aanvalen,bijna elke dag zware hoofdpijn,trillingen,...
ik ben te zwaar aan de weed gegaan en raad u echt beter af om niet teveel te smoren.
ik ben nu al mijn 2de week zonder weed doorgekomen en voel mij nu echt veel beter
en ik ga proberen nog 2 maanden geen jointje meer te roken.! weed maakt u 2-3 uurkes mega gelukig maar kan heel u leven lang ongelukig maken!
dus weed is afrader voor tieners! en ik heb er echt spijt van dat ik ben beginnen smoren!
Klik om te vergroten...

Naar aanleiding van deze tekst had ik een vraag: Je verteld dat je nog goed kan 'meevolgen' in de les, is dit ook het geval bij Nederlands of is dit altijd een hekelpuntje geweest?

Verder kan ik je verhaal bevestigen, als jong persoon ( zowiso onder 18, liefst 20) niet te veel blowen.

Wiet lijkt ( kan kan ) onschuldig zijn, maar alleen als je het met mate gebruikt. Bij overmatig gebruik is er ook niks aan de hand, totdat er negatieve symptomen naar boven komen. Dan ontstaat er vaak een vicieuze cirkel en is het hek van de dam..
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#19
zozamusic zei:
halo ik ben beggonnen op mijn 13 jaar met blowen
nu al 17 jaar en ik heb nog geen problemen gehad aan mijn hersens
ik kan nog goed meevolgen in de klas en kan helder denken.
maar ik ben wel door weed in een zware depresie beland
ik heb ook soms halusinaties :dingen zien die er niet zijn,paranoide aanvalen,bijna elke dag zware hoofdpijn,trillingen,...
ik ben te zwaar aan de weed gegaan en raad u echt beter af om niet teveel te smoren.
ik ben nu al mijn 2de week zonder weed doorgekomen en voel mij nu echt veel beter
en ik ga proberen nog 2 maanden geen jointje meer te roken.! weed maakt u 2-3 uurkes mega gelukig maar kan heel u leven lang ongelukig maken!
dus weed is afrader voor tieners! en ik heb er echt spijt van dat ik ben beginnen smoren!
Klik om te vergroten...

Naar aanleiding van deze tekst had ik een vraag: Je verteld dat je nog goed kan 'meevolgen' in de les, is dit ook het geval bij Nederlands of is dit altijd een hekelpuntje geweest?

Verder kan ik je verhaal bevestigen, als jong persoon ( zowiso onder 18, liefst 20) niet te veel blowen.

Wiet lijkt ( kan kan ) onschuldig zijn, maar alleen als je het met mate gebruikt. Bij overmatig gebruik is er ook niks aan de hand, totdat er negatieve symptomen naar boven komen. Dan ontstaat er vaak een vicieuze cirkel en is het hek van de dam..[/quote]


JA nederlands is echt een buisvak ik kan echt niet goed nederlands schrijven
ik heb namelijk dislectie en disortograpy. en ja das moelijk voor mij maar niemand kan dit begrijpen.
"haha jij kan niet schrijven en lezen haha" => stome mensen!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er zijn genoeg mensen die zelf dyslectisch zijn en het wel begrijpen. Ik heb het niet maar het viel me op, ik begrijp het ook zeker en bedoelde het niet als een persoonlijke aanval.
Je gebruikt waarschijnlijk Internet Explorer? Ik raad je aan om Mozilla Firefox te gebruiken, deze heeft een ingebouwde spellingscontrole.

Als je niet goed kunt schrijven en lezen hoef je niet perce dom te zijn.
Ben je daarnaast nog eens een puberende belg, tja dan is het een ander verhaal :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."