Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet slecht voor hersenen??

Wiet slecht voor hersenen??

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien is wiet zelfs wel bevorderlijk voor de aanmaak van nieuwe cellen in de hersenen...
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#2
zozamusic zei:
halo ik ben beggonnen op mijn 13 jaar met blowen
nu al 17 jaar en ik heb nog geen problemen gehad aan mijn hersens
ik kan nog goed meevolgen in de klas en kan helder denken.

maar ik ben wel door weed in een zware depresie beland
ik heb ook soms halusinaties :dingen zien die er niet zijn,paranoide aanvalen,bijna elke dag zware hoofdpijn,trillingen,...
ik ben te zwaar aan de weed gegaan en raad u echt beter af om niet teveel te smoren.
ik ben nu al mijn 2de week zonder weed doorgekomen en voel mij nu echt veel beter
en ik ga proberen nog 2 maanden geen jointje meer te roken.! weed maakt u 2-3 uurkes mega gelukig maar kan heel u leven lang ongelukig maken!
dus weed is afrader voor tieners! en ik heb er echt spijt van dat ik ben beginnen smoren!
Klik om te vergroten...
Dat zijn geen betrouwbare criteria bij de beoordeling of je wel of geen hersenschade hebt opgelopen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
De 'schade' van wiet is helemaal niet permanent omdat het in de hersens geen meetbare schade is; het duurt gewoon even voordat het weer helemaal op normaal is maar dat komt volgens mij ook vooral omdat als je lang veel hebt geblowed het gewoon lang duurt voordat alle THC helemaal uit je systeem is en pas dan begint het allemaal weer op 'normaal' te komen. Nogmaals, ik merk zelf niet zo heel veel verschil, behalve aan mijn longen eigenlijk.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom zo overtuigd ? De een typt NEE in hoofdletters om duidelijk te maken dat het niet hersteld. De ander zegt dat het "helemaal niet" permanent is met een loos argument erbij. (want geen meetbare schade zegt helemaal niets over permanent of niet)

Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
Waarom zo overtuigd ? De een typt NEE in hoofdletters om duidelijk te maken dat het niet hersteld. De ander zegt dat het "helemaal niet" permanent is met een loos argument erbij. (want geen meetbare schade zegt helemaal niets over permanent of niet)

Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?
Klik om te vergroten...


Uiteraard.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wacky zei:
Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?
Klik om te vergroten...

Is dit niet zo bij alle onderwerpen die onbekend zijn aan de mensheid?
Grootste en duidelijkste voorbeeld: Religie.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Wacky zei:
Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?
Klik om te vergroten...

Is dit niet zo bij alle onderwerpen die onbekend zijn aan de mensheid?
Grootste en duidelijkste voorbeeld: Religie.
Klik om te vergroten...

Ja, ik wou het er nog bij zetten, het word anders net zo een discussie over religie :tongueout:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Muah denk dat over het algemeen genomen de meeste forummers wel redelijk met elkaar eens zijn qua religie.

Maar offtopic ga je dan wel idd.. Dus ik zeg niks meer :openmouth:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zolang iemand met mate gebruikt is de kans groot dat het meer positieve als negatieve effecten heeft, in mijn ervaring dan. Feit blijft dat de een ontspoort en gek word van weinig blowen, en anderen 24/7 stoned zijn en geen steek veranderen.

Ik heb zelf een hoop positieve dingen ervaren door blowen, vooral qua mindset, en net zoveel negatieve, zoals paniekaanvallen, zware paranoia en gewoon fucked up lui zijn.

STRANQER zei:
Ik zou graag willen weten of wiet ook slecht is voor je hersens.
Klik om te vergroten...

Echt gezond zal het nooit zijn, maar als je je balans erin vindt zal het wel meevallen en kan het heel mooi en leuk zijn :stoned:
S
SjaakieLid
01-01-2024, 00:00
#10
nog mooier ik zie blowen als een medicijn, ben all 6 jaar niet verzekerd, met alles waar ik klachten mee heb is blowen me medicijn
k
kentuckyLid
01-01-2024, 00:00
#11
What's the problem? dan doe je het toch alleen in het weekend.

Alleen oppassen als je een psychische aandoening hebt (zoals schizofrenie) en/of daar medicijnen voor gebruikt. klik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."