Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen met een griepje

Blowen met een griepje

26 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#1
het enigste wat me nog vermaaken dan is blowen als ik ziek ben
werkt goed bij mijn hooftpijn
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dubz zei:
In m'n gehele 'blow-carriere' ben ik in totaal drie keer out gegaan. En dat was alle drie de keer een combinatie van griep/koorst + wiet + alcohol.
Klik om te vergroten...

Als je echt griep en koorts heb, is het zowiso niet verstandig te zuipen. Daarbij dan nog blowen is ook gewoon retarted.

Dat je out ging lag gewoon aan je algehele zwakke lichaam + alcohol.
L
LaunchedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is ook niet te onderbouwen denk ik.
Het enige wat evt. de weerstand zou verlagen is de nicotine in de tabak.

Je jointje delen is zelfs op lange termijn goed voor je weerstand.
Je deelt hem met meerdere mensen die andere virussen ed. bij zich dragen, op het begin word je nog ziek, maar op lange termijn word je weerstand hoger.

Ook drink ik wanneer ik stoned ben het liefste vruchtensappen, waar vitamientjes inzitten en zo dus me weerstand van blowen omhoog gaat!

Wel blow je vaak buiten, waar het nat en koud is en dus slecht voor de weerstand... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ja daar dacht ik ook aan, van die nicotine, maar volgens mij verlaagt wiet je weerstand ook wel een beetje. Gewoon omdat je er zo moe van word e.d en toch niet veel meer slaapt.
Ik zei het ook omdat ik het voor mijn gevoel zelf ondervonden heb: ik heb het namelijk als ik veel blow snel koud. Dan zit ik te rillen terwijl het best een normale temperatuur is terwijl als ik dan een week niet geblowd heb daar totaal geen last van heb. Het lijkt mij toch dat dit met weerstand te maken heeft. Ben ik de enige die dit merkt?

Wat je zegt trouwens over die vruchtensappen wil ik mensen wel voor "waarschuwen": ik heb zelf redelijk gevoelige tanden; en waar gaan je tanden kapot van? Zoete vruchtendrankjes. Wat drink je het liefst als je stoned bent? Juist... Een vriend van mij heeft hier serieuze problemen mee en je hebt maar één gebit dus dat heeft mij wel aan het denken gezet.

Peace!
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben eigenlijk nooit echt ziek, alleen verkouden. Dan kan ik wel gewoon doorblowen, het zorgt er bij mij voor dat ik tijdelijk minder last van het hoesten e.d. heb. Dat klinkt heel onlogisch maar dat is wel hoe ik het persoonlijk ervaar. (doe dan wel altijd maar 1/8e peuk in de joint)

Maar het zal eigenlijk wel averechts werken, maargoed voor mij is het een goed tijdelijk medicijn. :P
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb zelf enkel positieve ervaringen met te blowen als ik ziek ben (alleen kan het roken wat lastig zijn in je keel)
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#6
op het moment zelf is het wel lekker maar het is niet goed voor je afweersysteem.
het kan zo zijn dat je langer ziek bent, maar goed ik zou hem gewoon roken
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Wel blow je vaak buiten, waar het nat en koud is en dus slecht voor de weerstand... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

BS
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
acidboy zei:
PepTalk zei:
Wel blow je vaak buiten, waar het nat en koud is en dus slecht voor de weerstand... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

BS
Klik om te vergroten...

Vandaar de :rolleyes: ??

knolselderij zei:
op het moment zelf is het wel lekker maar het is niet goed voor je afweersysteem.
het kan zo zijn dat je langer ziek bent, maar goed ik zou hem gewoon roken
Klik om te vergroten...

Dit is bs.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#9
als ik ziek ben voel ik me meestal al stoned
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik koorts heb blow ik nog dus kan makkelijk.
Verstandig zal het zeker niet zijn.
N
NoMoreSmokingLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik zou je geen zorgen maken , in de 3 jaar dat ik gerookt heb. had ik een paar keer griep, en ik bleef men gewone hoeveelheid doorroke... voor mij persoonlijk hielp het tegen het slecht voelen... wel moet ik zeggen , je moet minder roken om hetzelfde te voele:)
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ben de laatste 3 dagen ziek geweest, eregister een joint gerookt en ik moet zeggen. Ik werd er niet beter op, werd er flink duizelig van. En er zat steeds een negatief kantje aan de roes die ik door de joint kreeg, niet er prettig.

gr
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#13
knolselderij zei:
op het moment zelf is het wel lekker maar het is niet goed voor je afweersysteem.
het kan zo zijn dat je langer ziek bent, maar goed ik zou hem gewoon roken
Klik om te vergroten...

Dit is bs.[/quote]

net als sigaretten is dit gewoon slecht voor je weerstand en heb je aardig wat vitamine C nodig om dit op peil te houden, als je gewoon ''gezond'' bent zal je dit niet snel merken. Ben je echter al ziek zul je hier toch last van krijgen
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#14
knolselderij zei:
PepTalk zei:
knolselderij zei:
op het moment zelf is het wel lekker maar het is niet goed voor je afweersysteem.
het kan zo zijn dat je langer ziek bent, maar goed ik zou hem gewoon roken
Klik om te vergroten...

Dit is bs.
Klik om te vergroten...

net als sigaretten is dit gewoon slecht voor je weerstand en heb je aardig wat vitamine C nodig om dit op peil te houden, als je gewoon ''gezond'' bent zal je dit niet snel merken. Ben je echter al ziek zul je hier toch last van krijgen
Klik om te vergroten...

Ik ga toch met Pep mee, ik dacht te menen dat je T en B-cellen in je lichaam eigenlijk je 'afweerstysteem van de virussen(infecties etc.) en bacteriën' zijn. Die T en B-cellen hebben cannabinolreceptoren, waardoor die dus gestimuleerd werden.
Je eigenlijke afweersysteem gaat dan wel 'lui' worden op den duur, en dus op lange termijn wordt je daardoor slechter in het verdedigen tegen bacterien en virussen.

Nuja, ik heb het zojuist nog even opgezocht, dat kwam ik ongeveer terug tegen, maar ik had ooit eens een volledig onderzoek daarover gelezen, maar ik vind het niet direct terug.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
knolselderij zei:
net als sigaretten is dit gewoon slecht voor je weerstand en heb je aardig wat vitamine C nodig om dit op peil te houden, als je gewoon ''gezond'' bent zal je dit niet snel merken. Ben je echter al ziek zul je hier toch last van krijgen
Klik om te vergroten...

Ah, en nu sla je de spijker op z'n kop.
Sigaretten, bijna al het schadelijke in een blow word veroorzaakt door de tabak.

Of tabak wel je weerstand beïnvloed weet ik niet, kan hier ook vrij weinig wetenschappelijk bewijs voor vinden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
spacebilly zei:
ik ben de laatste 3 dagen ziek geweest, eregister een joint gerookt en ik moet zeggen. Ik werd er niet beter op, werd er flink duizelig van. En er zat steeds een negatief kantje aan de roes die ik door de joint kreeg, niet er prettig.

gr
Klik om te vergroten...

Had je in die 3 dagen wel gewoon gerookt?
Die duizeligheid kan namelijk goed komen door de nicotine, zeker als je meer dan een dag niet hebt gerookt merk je dit een stuk heftiger.
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#17
de eerste dag dat ik ziek werd had ik een joint gerookt. Kan die duizeligheid van de nicotine 1,5 uur later nog steeds voelbaar zijn?

gr
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
spacebilly zei:
de eerste dag dat ik ziek werd had ik een joint gerookt. Kan die duizeligheid van de nicotine 1,5 uur later nog steeds voelbaar zijn?

gr
Klik om te vergroten...

Nee,

Nicotine is maar een paar minuten tot een kwartier echt merkzaam werkzaam, na een uur merk je niets meer.

Duizeligheid door wiet heb ik nog nooit gehad. Wel misselijk,gedesorienteerd of wankel. Maar echt duizelig niet echt.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk dat griep + blowen niet écht kwaad kan. Ik vind 't wel fijn om een blowtje te roken met een verstopte neus, want dan is het een kwestie van de rook door je neus uitblazen, je neus snuiten en je neus is open.
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi mensen,
Ik ben eergisteren 18 geworden echter ben ik al een tijdje half ziek.
Nou wilde ik het toch vieren en blow ik gewoon :stoned:
Hebben jullie ervaring met blowen me een griepje?
ik wordt er veel waziger van maar ik hoop niet dat het mijn ziek-zijn verlengt of zo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."