Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen met een griepje

Blowen met een griepje

26 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben de laatste 3 dagen ziek geweest, eregister een joint gerookt en ik moet zeggen. Ik werd er niet beter op, werd er flink duizelig van. En er zat steeds een negatief kantje aan de roes die ik door de joint kreeg, niet er prettig.

gr
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#2
knolselderij zei:
op het moment zelf is het wel lekker maar het is niet goed voor je afweersysteem.
het kan zo zijn dat je langer ziek bent, maar goed ik zou hem gewoon roken
Klik om te vergroten...

Dit is bs.[/quote]

net als sigaretten is dit gewoon slecht voor je weerstand en heb je aardig wat vitamine C nodig om dit op peil te houden, als je gewoon ''gezond'' bent zal je dit niet snel merken. Ben je echter al ziek zul je hier toch last van krijgen
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#3
knolselderij zei:
PepTalk zei:
knolselderij zei:
op het moment zelf is het wel lekker maar het is niet goed voor je afweersysteem.
het kan zo zijn dat je langer ziek bent, maar goed ik zou hem gewoon roken
Klik om te vergroten...

Dit is bs.
Klik om te vergroten...

net als sigaretten is dit gewoon slecht voor je weerstand en heb je aardig wat vitamine C nodig om dit op peil te houden, als je gewoon ''gezond'' bent zal je dit niet snel merken. Ben je echter al ziek zul je hier toch last van krijgen
Klik om te vergroten...

Ik ga toch met Pep mee, ik dacht te menen dat je T en B-cellen in je lichaam eigenlijk je 'afweerstysteem van de virussen(infecties etc.) en bacteriën' zijn. Die T en B-cellen hebben cannabinolreceptoren, waardoor die dus gestimuleerd werden.
Je eigenlijke afweersysteem gaat dan wel 'lui' worden op den duur, en dus op lange termijn wordt je daardoor slechter in het verdedigen tegen bacterien en virussen.

Nuja, ik heb het zojuist nog even opgezocht, dat kwam ik ongeveer terug tegen, maar ik had ooit eens een volledig onderzoek daarover gelezen, maar ik vind het niet direct terug.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
knolselderij zei:
net als sigaretten is dit gewoon slecht voor je weerstand en heb je aardig wat vitamine C nodig om dit op peil te houden, als je gewoon ''gezond'' bent zal je dit niet snel merken. Ben je echter al ziek zul je hier toch last van krijgen
Klik om te vergroten...

Ah, en nu sla je de spijker op z'n kop.
Sigaretten, bijna al het schadelijke in een blow word veroorzaakt door de tabak.

Of tabak wel je weerstand beïnvloed weet ik niet, kan hier ook vrij weinig wetenschappelijk bewijs voor vinden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
spacebilly zei:
ik ben de laatste 3 dagen ziek geweest, eregister een joint gerookt en ik moet zeggen. Ik werd er niet beter op, werd er flink duizelig van. En er zat steeds een negatief kantje aan de roes die ik door de joint kreeg, niet er prettig.

gr
Klik om te vergroten...

Had je in die 3 dagen wel gewoon gerookt?
Die duizeligheid kan namelijk goed komen door de nicotine, zeker als je meer dan een dag niet hebt gerookt merk je dit een stuk heftiger.
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#6
de eerste dag dat ik ziek werd had ik een joint gerookt. Kan die duizeligheid van de nicotine 1,5 uur later nog steeds voelbaar zijn?

gr
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
spacebilly zei:
de eerste dag dat ik ziek werd had ik een joint gerookt. Kan die duizeligheid van de nicotine 1,5 uur later nog steeds voelbaar zijn?

gr
Klik om te vergroten...

Nee,

Nicotine is maar een paar minuten tot een kwartier echt merkzaam werkzaam, na een uur merk je niets meer.

Duizeligheid door wiet heb ik nog nooit gehad. Wel misselijk,gedesorienteerd of wankel. Maar echt duizelig niet echt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."