Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCombinatie Wiet met Alcohol :s

Combinatie Wiet met Alcohol :s

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken blow ik en ik zou graag willen weten of er enkele risicos verbonden zijn aan het roken van wiet(niet puur) en drinken tegelijk.

Gr STRANQER
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vooral als je nog maar net blowt, is de combinatie met alcohol best wel zwaar en vaak vervelend. Vooral als je er veel bij drinkt, word je snel misselijk en/of slaperig. Als je het toch wilt proberen, zou ik eerst een joint roken en daarna gaan drinken ipv andersom. Dit kan wel relaxt zijn, zolang je niet veel van beide neemt.
H
HawkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou inderdaad ook eerst gaan blowen. Als ik gedronken heb, dan voel ik de wiet niet opkomen, en dan slaat ie na 20 minuten ineens in als een bom. Ben ik vroeger wel eens flink naar de klote van gegaan.
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maakt het uit of hij puur is of niet?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Muah, misschien als beginnende roker/blower dat je ( zeker als je dronken bent) kun je wat last hebben van de nicotine ( flauwig gevoel en/of misselijkheid)

Verder maakt het weinig uit qua combinatie met alcohol.
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#6
alcohol en wiet is nog al lastig om te controleren.
Het is prima te combineren maar daar is wel ervaring voor vereist.
Als je niet rookt, ga dan eens drinken en rook een peuk na enkele biertjes dan wordt het effect ook al enorm versterkt, bij weed is dit nog erger je moet dan uitkijken dat je niet ziek wordt.
Ik ben een keer erg ziek geworden omdat ik heel veel had gedronken en toen ging ik een 1e joint opsmoken en toen proefde ik de weed niet dus ik smoke door, was zo ziek als een hond zon 2 uur liggen kotsen was ook erg dom natuurlijk :rolleyes:
anyway prima combinatie maar doe het rustig aan blow inderdaad eerst voordat je gaat zuipen dan is het makkelijker in te schatten dan andersom.

overigens doe ik het bijna elk weekend maar probeer ik ermee te stoppen omdat je er veel te slaperig van wordt.
d
dark_ikkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
als je nog niet veel geblowed heb is dit niet aan te raden, zeker niet eerst drinken en dan eentje opsteken = :kots:
eerst eentje opsteken en dan rustig drinken kan je alles veel beter inschatten en kan het zeker plezierig zijn
in het weekend combineer ik dit altijd maar kan er ondertussen ook wel tegen en kan het wel goed inschatten
en ik word er alles behalve slaperig van, eerder actief en energiek, daarom dat ik ze graag combineer :stoned: :beer:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat ik de eerste 10 x dat ik blowde en dronk of gelijk, of tegen het eind van de avond zwaar over mn nek ben gegaan. Krijg je als je onervaren en vol wil zuipen en vol wilt smoken :P
Doe het allebei lekker rustig aan, dan komt het wel goed.
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je rustig aan doet komt het wel goed, gewoon niet teveel in 1 keer doen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met eerst drinken, maar ik zuip dan ook niet overdreven veel :wink:

Meestal ben ik na een jointje zo lam dat ik niet eens meer de moeite neem om te gaan drinken :mrgreen:
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vrijdag ng van over mn nek gegaan, 2 maanden niet meer dan 1 drankje gedronken, iets te veel wijn en daarvoor 2 jointjes, toen na het drinken nog een jointje. Die laatste joint werd teveel (ben sowiezo niet zo'n drinker).
Maar, zoals hierboven al is gezegd kan het wel voor een chille avond zorgen, goed naar je lichaam luisteren en als je al een beetje draaierig bent, zeker niet meer gaan blowen!
als je eerst blowt en daarna drinkt verminder je ook al het risico dat er wat fout gaat.
b
busterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er zitten geen risico's aan vast mists je rustig aan doet.
Persoonlijk vindt ik de combi geniaal!!!
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#12
stronken zijn is flexer dan dronken of stoned zijn..
maar.... een half haaltje,kan al teveel zijn..en geloof me,dan voel je je echt zoooooo kut.
ik drink meestal eerst tot ik echt goed aangeschoten ben, dan neem ik 2 haaltjes,drink ik weer wat, dan weer 2 haaltjes,, en dan weet ik dat ik goed zit. dat is de grens..

want meer willen gaat altijd fout,neem genoegen met wat je hebt, je kon namelijk ook nuchter zijn...
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zelf de ervaring, dat als je echt goed aangeschoten bent, en je dan 1 jointje rookt je helemaal verkeerd gaat, (misselijk, ziek, evenwicht kwijt).

Ik vind het een aanrader voor tijdens het uitgaan om een joint te draaien, even naar buiten te gaan, paar hijsjes nemen, dan weer terug naar binnen.

Wissel het dus af. Bouw het gelijktijdig op. Anders overvalt het een het ander.
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je dit gaat doen als je al gedronken hebt, is het belangrijk dat je een paar hijsjes pakt en dan eerst even een halfuurtje wacht hoe die valt.
Dus als je met n groepje zit mooi met z'n allen roken van 1 jointje.
Zeker als je nog niet zoveel blowt moetje hem niet te vol doen!
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik vind het zelf een geniaale combo :P
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#16
wobble zei:
ik vind het zelf een geniaale combo :P
Klik om te vergroten...
+1

Hoewel ik in mijn beginperiode toch wel wat fout ben gegaan door die combo, vind ik hem fantastisch. je moet je grenzen wat aftasten, zoeken naar die ideale verhouding tussen de twee. Ga je erover, dan merk je het wel en is de avond om zeep. Blijf je onder de grens of erop, krijg je een leuke avond.
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#17
gare shit:
wanneer ik eerst flink smoke en daarna ga zuipen voel ik me weer nuchter worden!
al weet ik dat ik niet nuchter ben dus ben ik nog wel space xD
maar ik zie gewoon exact als wanneer ik nuchter ben en praat ook een stuk beter dan wanneer ik alleen zuip of smoke xD
daarom hou ik t ook liever gewoon bij smoken of zuipen :tongueout:
met eerst zuipen en dan smoken heb ik nog niet zon problemen gehad maar dat heb ik ook nog niet bepaald vaak gedaan :tongueout:
a
altamiroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eerst n paar biertjes en dan n jointje en ik lig in vegetatieve toestand op de bank, of kotsend boven de wc...

Vind et wel heerlijk om een jointje te roken en een halfuurtje later een koud biertje drbij te pakken. Muziekje aan, ouwehoeren en n biertje of 3 en mijn avond is heerlijk relaxed.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het kan absoluut geen kwaad beide combineren, maar de eerste keren zou ik toch goed oppassen. Heb zelf heel erg ziek geweest toen ik straalbezopen een jointe opstak maargoed een mens moet zijn grenzen verzetten.
S
Smokin046Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Van alcohol raak je ongeremd, je denkt dat je alles wel even kan doen , en dat die laatste paar hijsjes er nog wel bij kunnen. Let er alleen op wat je doet, als je al ervaren bent, kan het heus geen kwaad, maar opeens kan die fout en te hard in slaan. En is je voorheen geweldige avond, toch weer geindigt op de wc :kots: .
Zelf vind ik het een gruwelijke combinatie :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."