Mijn mening / gedacht:
Wiet is iets dat meer doet dan je wat relaxter maken, wiet veranderd (voor mij) een beetje
hoe je kijkt naar de wereld, en veranderd als in verruimt mijn visie/kijk op de wereld..
Waar ik vroeger haat voelde, voel ik nu begrip, en nee dit komt niet alleen door wiet maar
het heeft me zeker wel geholpen.
Kijk het grote probleem is de cultuur. onze cultuur, de westerse cultuur..
Als je het niet snapt, leg ik het kort uit:
Mensen zijn niet meer de prioriteit de dag van vandaag.Onze westerse / capitalistische cultuur bouwt zichzelf op uit productie, en vooruitgang..
En wat is er mis met vooruitgang vraag u zich af?
Kijk, elke medaille heeft een keerzijde, en hoe meer vooruitgang hoe meer MENSEN er de duppe van zijn.
Op wiet is een verbod gekomen, omdat in de jaren 60 - 70 (of toch rond die tijd) er mensen
waren met veel geld, en connecties, en omdat cannabis als grote concurent werd beschouwd van de productie van kleren toen, katoen & nylon enz.. waar al onze kleren dus uit gemaakt zijn nu.
De hennep vezels zijn buitengewoon sterk, van de plant zelf zijn er al meer dan
25.000 toepassingen gevonden, (dus zaken waarvoor ze het kunnen gebruiken)
en daar begint de miserie, die rijke mensen zagen meer winst in andere kledings stoffen en dan begint de bal te rollen.
En that's just the way it is, zoveel jaar geleden, beslissen mensen iets, en zonder enige echte reden word cannabis illegaal. want ja, "The War on drugs" die al miljoenen heeft gekost, heeft 0,0% vooruitgang opgeleverd, (als je mij niet geloofd,bron->
http://stopthedrugwar.org/chronicle .. heb een reportage gezien van mannen die meehielpen aan die war on drugs, en na zoveel jaar hadden ingezien dat ze eigenlijk helemaal verkeerd bezig waren, en hebben dan nu ook grote spijt van hun acties staat ok op die site)
maar buiten dat is "The war on drugs" een bewijs zwart op wit hoe fout ze waren toen, en nu.
Ok dat is misschien niet kort, maar toch wel nuttig om te weten hoe het komt dat het er de dag van vandaag zo aan toe gaat.
En UITERAARD vind de overheid redenen om het illegaal te maken, zelden met deftige reden, en nooit algemeen genoeg, voor elke gebruiker (zoals de stepping-stone theorie. wat trouwens bullshit is, onze cultuur is meer een steppingstone voor drugs dan cannabis!.)
(Akkoord dat er mensen zijn die niet omkunnen met wiet, maar kan iedereen autorijden? en ja, met niet auto te rijden kan je meer schaden berokkenen dan met niet overweg kunnen met smoren.)
Het is eigenlijk zuiver HOE de mensen kijken naar cannabis.
Mensen als geert wilders, filip de winter,bush... zijn sorry, een kankergezwel op de humanitaire vooruitgang.
Mijn petje gaat het te boven dat zulke mensen zoveel te zeggen hebben..
(maar het is nooit anders geweest..)
Tijd voor verandering? ik dacht het wel!
Hoe? ieder mens is en blijft een mens, besef dat jij BENT, en dat jij een wereld van verschil kan maken. doen we dat allemaal, dan kan het niet echt fout lopen...
(misschien een beetje utopisch maar toch
![:)]()
)
Wat ik zou willen doen?
Protesteren, u laten horen, veel & hard, zodat ze misschien een idee krijgen van wat er zich in een échte maatschapij afspeelt.
Politici zijn vaak zéér subjectief, en dan loopt het natuurlijk fout...