Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssluiting coffeeshops MENING

sluiting coffeeshops MENING

45 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Exceptional Insight zei:
Wat kan jou het schelen? Achterlijke schijnvrijheden. Als je dope wilt kom je er toch wel aan. Laat ze maar lekker alles sluiten, maar dan ook niet mauwen als het verkeerd gaat, want dat gaat het natuurlijk.
Klik om te vergroten...
dan gaan we ook in nederland die thug life leven :mrgreen:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het sluiten van coffeeshops is naar mijn mening zinloos.
Het brengt alleen maar meer mensen op de straat voor dope.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bergen op Zoom meldt zich.... :angry:
Nu is er nog veel politiecontrole na de sluiting van de shops vorige week. Maar het is een kwestie van afwachten en dan vieren de drugsrunnertjes feest hier. En dan beginnen de problemen pas echt. Want die mannekes springen gewoon op je motorkap als je niet uitkijkt.
Ik geef liever m'n goeie geld aan de shop weg, dan aan die frusties.
Er zijn vele manier om eraan te komen en zo lukt het ons ook wel. Maar het handige 'ff naar de shop' is er niet meer bij en daar hebben we nu al last van!
En we doen geen vlieg kwaad met ons goei gedrag :smoke:

Laten ze gewoon enkel de Belgen weren (sorry Belgen :flushed: ), dan kunnen wij tenminste gewoon ons jointje roken.
Ik heb aan een uitvalsweg naar belgie gewoond hier, bij een shop, en last van de Belgen? Ik niet hoor. Tja, het was wat drukker zo tegen 20.00uur. Parkeren kunnen ze ook niet :P Maar who cares?
Ze gaan toch ook weer weg...
Domste beslissing ever.

Ik heb ook 2 zoontjes. Ik zou liever hebben dat ze naar de shop gaan straks als ze wat groter zijn, dan dat ze het ergens halen waar het daglicht helemaal niet komt.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ehm.. heb ik iets gemist? Sinds wanneer is het zeker dat alle coffeeshops gesloten gaan worden?
J
JoeDutchCoastLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik snap de reden tot sluiting wel.
Maar vind het niet echt nodig.

Ik vind het vreselijk irritant, als je bijv naar de shop gaat, en der komen van die snotneusjes naar je toe die vragen of je wiet voor ze wilt halen.
Als jochies van 13/14 al lopen te blowen, snap ik idd wel wrom mensen gaan klagen en de shops dicht willen hebben.

Maar mensen die blowen en het gwn relaxend vinden, voor die mensen moeten de shops gwn open blijfen.
Je kan niet iets geven en dan ineens afnemen, nederland haed er eerder aan moeten denken vind ik.
Nu lijkt het me nogal moeilijk om alle shops te sluiten.
Alleen amsterdam al, zoveel toeristen komen daarheen voor de shops.
Het zal zeker wel rellen veroorzaken als alle shops sluiten!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
ImmortalTech zei:
Ehm.. heb ik iets gemist? Sinds wanneer is het zeker dat alle coffeeshops gesloten gaan worden?
Klik om te vergroten...

Niet alle, maar vorige week zijn ALLE shops in Bergen op zoom en roosendaal definitief gesloten.
Ook Middelburg en heel zeeuws-vlaanderen zit zonder. Het is nu of Goes of Breda geworden als ik me niet vergis.
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
sjaak herremans zei:
Hele documentaire over de situatie in amerika, hier groeien we naartoe als we de shops gaan sluiten lijk. Boeiend filmpje hoor :P Snap sowieso niet dat shops moeten sluipen omdat er te veel toeristen op af komen, ligt het probleem dan niet bij de omliggende landen en niet NL

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... b=1&dur=3#
Klik om te vergroten...

Nee, belgie en frankrijk hebben er geen last van, integendeel doordat 'hun volk' hier wiet kan halen hebben ze zelf minder dealers.

Verder is het onmogelijk de coffeshops open te houden vanwege de toenemende druk van de EU.
Ook probeert de overheid het te verbieden aangezien je van blowen lui word-> Luie mensen werken niet of minder veel/hard waardoor er minder belasting binnen komt-> hierdoor kan het onderwijs niet betaald worden, zitten bejaardetehuizen overvol en sta je elke dag uren in de file's.

Jullie zeggen allemaal dat je van blowen een 'chiller' medemens word en iedereen in z'n waarde kan latem, en dit klopt ook. Maar ikzelf en naar ik begrijp hebben de meeste blowers ook een vergroot inlevingsvermogen, dus probeer je eens in te leven in de politici.

Verder vind ik hetzelf natuurlijk zeker net zo erg dat de shops sluiten, maar ik kan het ook begrijpen.

Er zit gelukkig nog wel 1 voordeel aanvast, de wiet verdwijnt in het criminele circuit waardoor het een stuk goedkoper word dan in de shop. Alhoewel de kwaliteit en betrouwbaarheid hier op moet inleveren natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Indeed :stoned:, maar denk dan wel van ja---> Maaaar :P Wiet is ook een "beetje"(<--voor de haters...) cultureel erfgoed hea :P , naast de kaas en klompen past binnen het kader ook toch echt wel een jointje(toch?) :stoned: , maar je hebt wel gelijk man. ik snap ook wel dat ze er problemen over maken, maar soms kun je dingen beter accepteren dan er over te lopen frusteren :P en of ze het nou willen of niet als coffeeshops worden verboden dan word dat baantje al snel door gegeven aan de ondergrondse ratten :P en of iedereen daar zo blij mee is :confused: , maar zoals jy ook al zei dan gaat de kwaliteit/betrouwbaarheid ook achteruit dat dus ook de ontspannings meter reduceerd :kots: en het aantal gebruikers (waarschijnlijk) afneemt. wat de overheid waarschijnlijk dus al van plan is :kots: maarja blowe doe je met mate en je moet er zkr niet in door draaien, overal waar te voor staat is te veel :) :P (duuuuh) et puis na de pil is het leven ook nog steeds chill :wink:

Peace out :stoned: Maar peptalk je brengt wel waarheid :stoned:
H
H3DII31Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mensen komen er toch wel aan, als ze willen. Het enige wat zal veranderen is dat de grens voor een groep mensen te groot wordt (naar een dealer gaan) en dat ze het voor de groep die ze hierdoor niet "beschermen" voor de drugs het alleen maar stukken gevaarlijker maken doordat ze het enkel kunnen krijgen door het illegale circuit in te gaan.

Hartstikke hypocriet dat alcohol gelegaliseert is, hoeveel mensen gaan er dood of kapot aan alcohol? Of aan roken? Hoeveel mensen worden wel niet wat aangedaan doordat een persoon zich niet meer kon beheersen onder invloed van alcohol...

Tuurlijk snap ik dat er ook grenzen moeten zijn, of in ieder geval dat het niet té vrij moet zijn in de zin dat je het kan gebruiken zonder dat je weet wat je gebruikt. Dat vind ik niks, zorg maar voor goede voorlichting en laat het dan de mensen gebruiken die bereid zijn de risico's te accepteren.

Dat ze het gevaarlijk voor de gezondheid vinden oké, maar om het dan maar domweg te verbieden? Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Bullshit. Leg het ze dus maar uit wat het gevaar nou is, verstrek goede informatie erover.

Dat vind ik met alle drugs zo, dat mensen niet weten wat ze gebruiken, hoe het samen met andere middelen werkt en het illegale gedeelte maken het juist zo gevaarlijk.

In eerste instantie zou ik het allemaal legaal willen zien, en dan niet bij de eerste de beste shop om te hoek als zestienjarige je weekvoorraad heroine inslaan. Het moet niet makkelijk te krijgen zijn maar de mensen die bereid zijn de risico's te nemen moeten wel de mogelijkheid krijgen, en die moet je niet het illegale circuit indrijven met alle risico's van dien.

Aan de andere kant bescherm je dus ook wel een bepaalde groep mensen door het te verbieden, die zullen niet naar een dealer durven gaan en die zullen dus niet in aanraking met die drugs komen. Bij bijvoorbeeld heroine begrijp ik dat wel, met de informatie die ik heb denk ik dat dat vooral mis gaat, en dan ook goed mis. Daar red je mensen gewoon mee, door dat te verbieden. Maar ik weet niet of dat de juiste keuze is, onwetende mensen moeten er iig niet aan kunnen komen (al is dat ook een beetje krom, want deze zullen dan ook naar het illegale circuit gaan, al is dat weer een grotere stap en is er dan kans dat ze er al meer over te weten zijn gekomen) mensen die de risico's weten moeten de mogelijkheid kunnen krijgen, wie is de overheid om te bepalen wat jij met je leven doet? Als je er geen andere mensen mee lastig valt en jij voor de mogelijke kosten/narigheid opdraait.

Legaal dus, net als alcohol, het illegale maakt het alleen nog maar gevaarlijker voor de groep die het echt wil proberen, en zeker bij iets als wiet of hasj ontneem je de burgers gewoon vrijheid... Er zijn grenzen, maar als iemand inziet wat hij/zij doet, vind ik dat hij tot bepaalde grenzen zelf mag weten wat hij doet.


Hmm, ik zal dit misschien nog eens overtypen, beetje rommelig/herhaling/onsamenhangend.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik sluit me bij EI aan, ik heb me nog nooit wat aan getrokken van den haag en dat zal ook niet zo snel gebeuren...

ik kan de heren in den haag wel vertellen dat het gruwelijk uit de hand kan lopen, en dat ik er echt niet minder door ga blowen, ik wil het best om fietsen om naar de shop te gaan, maar ik ga net zo lief naar een dealer, het verschil zit hem niet in de prijs, hoeveelheid of kwaliteit, maar in de gezelligheid van de shop en de fietsafstand er naar toe...

ik zou zeggen laat lekker open, uit maatschappelijk belang en niet uit eigen belang...
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn mening / gedacht:

Wiet is iets dat meer doet dan je wat relaxter maken, wiet veranderd (voor mij) een beetje
hoe je kijkt naar de wereld, en veranderd als in verruimt mijn visie/kijk op de wereld..
Waar ik vroeger haat voelde, voel ik nu begrip, en nee dit komt niet alleen door wiet maar
het heeft me zeker wel geholpen.

Kijk het grote probleem is de cultuur. onze cultuur, de westerse cultuur..
Als je het niet snapt, leg ik het kort uit:

Mensen zijn niet meer de prioriteit de dag van vandaag.Onze westerse / capitalistische cultuur bouwt zichzelf op uit productie, en vooruitgang..
En wat is er mis met vooruitgang vraag u zich af?
Kijk, elke medaille heeft een keerzijde, en hoe meer vooruitgang hoe meer MENSEN er de duppe van zijn.

Op wiet is een verbod gekomen, omdat in de jaren 60 - 70 (of toch rond die tijd) er mensen
waren met veel geld, en connecties, en omdat cannabis als grote concurent werd beschouwd van de productie van kleren toen, katoen & nylon enz.. waar al onze kleren dus uit gemaakt zijn nu.
De hennep vezels zijn buitengewoon sterk, van de plant zelf zijn er al meer dan 25.000 toepassingen gevonden, (dus zaken waarvoor ze het kunnen gebruiken)

en daar begint de miserie, die rijke mensen zagen meer winst in andere kledings stoffen en dan begint de bal te rollen.

En that's just the way it is, zoveel jaar geleden, beslissen mensen iets, en zonder enige echte reden word cannabis illegaal. want ja, "The War on drugs" die al miljoenen heeft gekost, heeft 0,0% vooruitgang opgeleverd, (als je mij niet geloofd,bron-> http://stopthedrugwar.org/chronicle .. heb een reportage gezien van mannen die meehielpen aan die war on drugs, en na zoveel jaar hadden ingezien dat ze eigenlijk helemaal verkeerd bezig waren, en hebben dan nu ook grote spijt van hun acties staat ok op die site)
maar buiten dat is "The war on drugs" een bewijs zwart op wit hoe fout ze waren toen, en nu.


Ok dat is misschien niet kort, maar toch wel nuttig om te weten hoe het komt dat het er de dag van vandaag zo aan toe gaat.

En UITERAARD vind de overheid redenen om het illegaal te maken, zelden met deftige reden, en nooit algemeen genoeg, voor elke gebruiker (zoals de stepping-stone theorie. wat trouwens bullshit is, onze cultuur is meer een steppingstone voor drugs dan cannabis!.)
(Akkoord dat er mensen zijn die niet omkunnen met wiet, maar kan iedereen autorijden? en ja, met niet auto te rijden kan je meer schaden berokkenen dan met niet overweg kunnen met smoren.)

Het is eigenlijk zuiver HOE de mensen kijken naar cannabis.
Mensen als geert wilders, filip de winter,bush... zijn sorry, een kankergezwel op de humanitaire vooruitgang.

Mijn petje gaat het te boven dat zulke mensen zoveel te zeggen hebben..
(maar het is nooit anders geweest..)

Tijd voor verandering? ik dacht het wel!
Hoe? ieder mens is en blijft een mens, besef dat jij BENT, en dat jij een wereld van verschil kan maken. doen we dat allemaal, dan kan het niet echt fout lopen...
(misschien een beetje utopisch maar toch :) )

Wat ik zou willen doen?
Protesteren, u laten horen, veel & hard, zodat ze misschien een idee krijgen van wat er zich in een échte maatschapij afspeelt.
Politici zijn vaak zéér subjectief, en dan loopt het natuurlijk fout...
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze doen maar.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
tevreden niet :sunglasses:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jonge tieners die wiet willen proberen zullen naar een dealer gaan en het kopen.
Hier komt bij dat de dealer ze waarschijnlijk ook iets anders probeert aan te smeren.
Pillen, poeders etc. Wat misschien ook nog goedkoper is en "leuker".

Dan gaat het echt fout.
In het ergste geval wordt er ook nog in wapens gehandeld.

Coffeeshops zijn/waren er om soft- en harddrugs gescheiden te houden.

Plantjes groeien, laten we met z'n alle wietplantjes wild gaan zaaien. :rock: :smoke:
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#14
alcohol is ook al lang ingeburgerd, iedereen drinkt wel eens graag een pintje bier of een wijntje en daar horen natuurlijk ook de koning en ministers,... bij.
de sluiting van alle coffeeshops zou geen goed idee zijn.
dan komt de wietverkoop trug helemaal in de illigaliteit.
en dat gaat voor veel meer problemen zorgen dan nu.
volgens mij is het ook te danke dat de oudere van nu nog wat van de oude stempel zijn.
drugs is taboe, rook één joint en je bent meteen gedoemd als junk,...
belachelijk eigelijk magoed, wat kan je er tegen doen ?
als iemand een idee heeft... ik doe mee !!!
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wietje zei:
Mijn mening / gedacht:

Wiet is iets dat meer doet dan je wat relaxter maken, wiet veranderd (voor mij) een beetje
hoe je kijkt naar de wereld, en veranderd als in verruimt mijn visie/kijk op de wereld..
Waar ik vroeger haat voelde, voel ik nu begrip, en nee dit komt niet alleen door wiet maar
het heeft me zeker wel geholpen.

Kijk het grote probleem is de cultuur. onze cultuur, de westerse cultuur..
Als je het niet snapt, leg ik het kort uit:

Mensen zijn niet meer de prioriteit de dag van vandaag.Onze westerse / capitalistische cultuur bouwt zichzelf op uit productie, en vooruitgang..
En wat is er mis met vooruitgang vraag u zich af?
Kijk, elke medaille heeft een keerzijde, en hoe meer vooruitgang hoe meer MENSEN er de duppe van zijn.

Op wiet is een verbod gekomen, omdat in de jaren 60 - 70 (of toch rond die tijd) er mensen
waren met veel geld, en connecties, en omdat cannabis als grote concurent werd beschouwd van de productie van kleren toen, katoen & nylon enz.. waar al onze kleren dus uit gemaakt zijn nu.
De hennep vezels zijn buitengewoon sterk, van de plant zelf zijn er al meer dan 25.000 toepassingen gevonden, (dus zaken waarvoor ze het kunnen gebruiken)

en daar begint de miserie, die rijke mensen zagen meer winst in andere kledings stoffen en dan begint de bal te rollen.

En that's just the way it is, zoveel jaar geleden, beslissen mensen iets, en zonder enige echte reden word cannabis illegaal. want ja, "The War on drugs" die al miljoenen heeft gekost, heeft 0,0% vooruitgang opgeleverd, (als je mij niet geloofd,bron-> http://stopthedrugwar.org/chronicle .. heb een reportage gezien van mannen die meehielpen aan die war on drugs, en na zoveel jaar hadden ingezien dat ze eigenlijk helemaal verkeerd bezig waren, en hebben dan nu ook grote spijt van hun acties staat ok op die site)
maar buiten dat is "The war on drugs" een bewijs zwart op wit hoe fout ze waren toen, en nu.


Ok dat is misschien niet kort, maar toch wel nuttig om te weten hoe het komt dat het er de dag van vandaag zo aan toe gaat.

En UITERAARD vind de overheid redenen om het illegaal te maken, zelden met deftige reden, en nooit algemeen genoeg, voor elke gebruiker (zoals de stepping-stone theorie. wat trouwens bullshit is, onze cultuur is meer een steppingstone voor drugs dan cannabis!.)
(Akkoord dat er mensen zijn die niet omkunnen met wiet, maar kan iedereen autorijden? en ja, met niet auto te rijden kan je meer schaden berokkenen dan met niet overweg kunnen met smoren.)

Het is eigenlijk zuiver HOE de mensen kijken naar cannabis.
Mensen als geert wilders, filip de winter,bush... zijn sorry, een kankergezwel op de humanitaire vooruitgang.

Mijn petje gaat het te boven dat zulke mensen zoveel te zeggen hebben..
(maar het is nooit anders geweest..)

Tijd voor verandering? ik dacht het wel!
Hoe? ieder mens is en blijft een mens, besef dat jij BENT, en dat jij een wereld van verschil kan maken. doen we dat allemaal, dan kan het niet echt fout lopen...
(misschien een beetje utopisch maar toch :) )

Wat ik zou willen doen?
Protesteren, u laten horen, veel & hard, zodat ze misschien een idee krijgen van wat er zich in een échte maatschapij afspeelt.
Politici zijn vaak zéér subjectief, en dan loopt het natuurlijk fout...
Klik om te vergroten...

aan tavel bij de wereld draait door :grin:
en dan allemaal van die hoge dudes oproepen om in discussie te komen(als ze durven..)
en dan maar hopen dat we slapende honden hebben wakker gemaakt :smoke:
Ik doe mee!! :rockband:
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#16
DrippTone zei:
Goede zaak, allemaal verbieden. Dat werkt het beste.
Klik om te vergroten...

Hoezo verbieden dan?(just curious :wink: )
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#17
LSDmathXtc zei:
alcohol is ook al lang ingeburgerd, iedereen drinkt wel eens graag een pintje bier of een wijntje en daar horen natuurlijk ook de koning en ministers,... bij.
de sluiting van alle coffeeshops zou geen goed idee zijn.
dan komt de wietverkoop trug helemaal in de illigaliteit.
en dat gaat voor veel meer problemen zorgen dan nu.
volgens mij is het ook te danke dat de oudere van nu nog wat van de oude stempel zijn.
drugs is taboe, rook één joint en je bent meteen gedoemd als junk,...
belachelijk eigelijk magoed, wat kan je er tegen doen ?
als iemand een idee heeft... ik doe mee !!!
Klik om te vergroten...

ik wou eigenlijk een soort van religie/levensstijl oprichten genaamd: "Marijuanisme"
ik wou er zelfs nog een boek over gaan schrijven(I'm sirieus!!) met beloofde land Jâméo :wink:
als je meer wilt weten :P ik hoop dat het boek ooit uitkomt :stoned:
als je erover wil nadenken, er zit een verhaal achter :wink:
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#18
daar gaat dan alles waar nederland voorstaat, ik ben dus een fervent tegenstander.

om eerlijk gezegd zo moeten alle drugs legaliseren en dan moet gecontrolleerde verkoop met pasjes en het aantal wat je koopt om zxo voorkomen van misbruik.

maar das een hersenspinsel sta enorm strak namelijk
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is allemaal heel raar, maar er zijn zoveel regels die verzonnen zijn door "de overheid" die zelfs een mongool nog beter zou kunnen vaststellen.
Hier in Rotterdam moesten er ook heel wat coffeeshops sluiten ivm de basisscholen die binnen een grens van 100m oid lagen.
Dan moest de ene coffeeshop sluiten en 10 m verderop mocht de coffeeshop blijven bestaan.
I mean What the fuck?!
Net zoals dat je in de coffeeshops geen joints mag roken met tabak erin.
I mean What the fuck?!

Net zoals bepaalde fietspaden waar je met je brommer mag rijden waar bordjes staan met losloop plaats voor honden. Dat is zo kanker gevaarlijk, echt een kind van 3 kan nog betere regels verzinnen. En die mensen die die regels vaststellen boeit het allemaal geen flikker als ze maar betaald krijgen.

Niet dat ik me er echt druk om maak.
Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal als je in een wereld leeft met zoveel debielen.
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heeey mensen :stoned:

dankjewel voor al deze steen sterke argumenten :grin:
ik heb binnekort me levo betoog en het heeft als standpunt sluiting coffeeshops,
tuurlijk ben ik tege dit afschuwelijke vooruitzicht...
maaree ik zeg dankjewel tege allen die hier een post hebben gezet, ik zal er zeker paar
gebruiken voor naslagwerk :) zie je nou wel dat drugs en school wel same gaan :wink:

peace out

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."