Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssluiting coffeeshops MENING

sluiting coffeeshops MENING

45 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DRUGSBUGSLid
01-01-2024, 00:00
#1
binnen een paar jaar kan je wss nergens meer in nederland weed kopen.
de sluiting van deze cofeeshops is nog maar het begin..


waarom doen ze zo moelijk ovr een plant die al eeuwen voor de beschaving was ?
de natuur heeft die plant gemaakt.
wie zijn wij om dat verboden te maken ?
een fucking PLANT
alchol kan je op 16 (volgends de wet dan) eender waar kopen,
in een frietuur
in de nachtwinkel
in de supermarkt
..

terwijl alchol volgens mij een veel zwaardere drug is dan weed.

ik snap het fucking probleem niet en zou dat zoo graag eens tegen de wereld (of gewoon belgie en nederland :rolleyes: ) zeggen maar dat kan niet.

weed heeft mij een chiller persoon gemaakt, het boeit mij niet meer wat mensen van me denken,
smorende mensen zijn over het algemeen (zeker niet allemaal) toch iets vredelievender enzo dan mensen die bv heel drinken ?
maar daar heeft de overheid geen probleem mee..

ik snap het niet
echt niet.

:stoned: :stoned: :stoned:
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf ook problemen om het te begrijpen, maar volgens mij draait het allemaal uiteindelijk om geld. Het zijn economische redenen die het huidige drugsbeleid hebben gemaakt.
En het paddoverbod komt bijvoorbeeld door de druk die werd uitgeoefend op nederland door andere landen, met name Frankrijk denk ik.
D
DRUGSBUGSLid
01-01-2024, 00:00
#3
pawelonius zei:
Ik heb zelf ook problemen om het te begrijpen, maar volgens mij draait het allemaal uiteindelijk om geld. Het zijn economische redenen die het huidige drugsbeleid hebben gemaakt.
En het paddoverbod komt bijvoorbeeld door de druk die werd uitgeoefend op nederland door andere landen, met name Frankrijk denk ik.
Klik om te vergroten...


maar de overheid verdient massa's door de verkoop van tabak en alchol..
dus zou er voor hun toch enkel meer geld binnen komen ?
paddo's.. nog zo iets
gecreëerd door de natuur verboden door de overheid..
p
pilliemonsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
hier in bergen op zoom zijn ze al gesloten :angry: en in roosendaal ook.
het is gewoon iets wat nederland bizonder maakt en nu gaan ze dat verbiede.


OT: kk triest :( !
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik zou het alleen maar dom vinden,
we kennen de vrijheid, we hebben hem al geproefd, we hebben er voor gevochten!! :rock:
en dan zouden ze het af pakken... nee tuurlijk niet :angry: als ze dat willen doen moeten ze eerst maar eens de criminaliteit totaal neutraliseren, anders verdwijnd het wietgebruik gewoon ondergronds
en komt er zo weer criminaliteit naar boven(dealers, etc(je kent het wel))
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goede zaak, allemaal verbieden. Dat werkt het beste.
D
DRUGSBUGSLid
01-01-2024, 00:00
#7
Joint-Evangelist zei:
ik zou het alleen maar dom vinden,
we kennen de vrijheid, we hebben hem al geproefd, we hebben er voor gevochten!! :rock:
en dan zouden ze het af pakken... nee tuurlijk niet :angry: als ze dat willen doen moeten ze eerst maar eens de criminaliteit totaal neutraliseren, anders verdwijnd het wietgebruik gewoon ondergronds
en komt er zo weer criminaliteit naar boven(dealers, etc(je kent het wel))
Klik om te vergroten...


idd en ik snap niet dat ze ondertusse nog niet beseffen dat wat je verbied alleen maar meer gewilt is (vooral voor de jeugt dan)
een legale hande is toch beter dan een illigale ?

maar zo slim zijn ze blijkbaar niet
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#8
en trouwens dan heb je ook nog eens die drugs toeristen,
die speciaal helemaal vanuit amerika(mag je niet smoke :stoned: )
helemaal naar amsterdam komen om daar een jointje (legaal) te kome roken,
dat is dan toch kassa voor onze overheid :P (als we het dan toch al over mierenneuken hebben :P )
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hele documentaire over de situatie in amerika, hier groeien we naartoe als we de shops gaan sluiten lijk. Boeiend filmpje hoor :P Snap sowieso niet dat shops moeten sluipen omdat er te veel toeristen op af komen, ligt het probleem dan niet bij de omliggende landen en niet NL

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... b=1&dur=3#
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat kan jou het schelen? Achterlijke schijnvrijheden. Als je dope wilt kom je er toch wel aan. Laat ze maar lekker alles sluiten, maar dan ook niet mauwen als het verkeerd gaat, want dat gaat het natuurlijk.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
sjaak herremans zei:
Hele documentaire over de situatie in amerika, hier groeien we naartoe als we de shops gaan sluiten lijk. Boeiend filmpje hoor :P Snap sowieso niet dat shops moeten sluipen omdat er te veel toeristen op af komen, ligt het probleem dan niet bij de omliggende landen en niet NL

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... b=1&dur=3#
Klik om te vergroten...

Nee, belgie en frankrijk hebben er geen last van, integendeel doordat 'hun volk' hier wiet kan halen hebben ze zelf minder dealers.

Verder is het onmogelijk de coffeshops open te houden vanwege de toenemende druk van de EU.
Ook probeert de overheid het te verbieden aangezien je van blowen lui word-> Luie mensen werken niet of minder veel/hard waardoor er minder belasting binnen komt-> hierdoor kan het onderwijs niet betaald worden, zitten bejaardetehuizen overvol en sta je elke dag uren in de file's.

Jullie zeggen allemaal dat je van blowen een 'chiller' medemens word en iedereen in z'n waarde kan latem, en dit klopt ook. Maar ikzelf en naar ik begrijp hebben de meeste blowers ook een vergroot inlevingsvermogen, dus probeer je eens in te leven in de politici.

Verder vind ik hetzelf natuurlijk zeker net zo erg dat de shops sluiten, maar ik kan het ook begrijpen.

Er zit gelukkig nog wel 1 voordeel aanvast, de wiet verdwijnt in het criminele circuit waardoor het een stuk goedkoper word dan in de shop. Alhoewel de kwaliteit en betrouwbaarheid hier op moet inleveren natuurlijk.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mensen 's ochtends brak in de auto is ook niet alles :P
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#13
na de griep toch maar verhuizen naar mexico :P
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
Wat kan jou het schelen? Achterlijke schijnvrijheden. Als je dope wilt kom je er toch wel aan. Laat ze maar lekker alles sluiten, maar dan ook niet mauwen als het verkeerd gaat, want dat gaat het natuurlijk.
Klik om te vergroten...
dan gaan we ook in nederland die thug life leven :mrgreen:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het sluiten van coffeeshops is naar mijn mening zinloos.
Het brengt alleen maar meer mensen op de straat voor dope.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bergen op Zoom meldt zich.... :angry:
Nu is er nog veel politiecontrole na de sluiting van de shops vorige week. Maar het is een kwestie van afwachten en dan vieren de drugsrunnertjes feest hier. En dan beginnen de problemen pas echt. Want die mannekes springen gewoon op je motorkap als je niet uitkijkt.
Ik geef liever m'n goeie geld aan de shop weg, dan aan die frusties.
Er zijn vele manier om eraan te komen en zo lukt het ons ook wel. Maar het handige 'ff naar de shop' is er niet meer bij en daar hebben we nu al last van!
En we doen geen vlieg kwaad met ons goei gedrag :smoke:

Laten ze gewoon enkel de Belgen weren (sorry Belgen :flushed: ), dan kunnen wij tenminste gewoon ons jointje roken.
Ik heb aan een uitvalsweg naar belgie gewoond hier, bij een shop, en last van de Belgen? Ik niet hoor. Tja, het was wat drukker zo tegen 20.00uur. Parkeren kunnen ze ook niet :P Maar who cares?
Ze gaan toch ook weer weg...
Domste beslissing ever.

Ik heb ook 2 zoontjes. Ik zou liever hebben dat ze naar de shop gaan straks als ze wat groter zijn, dan dat ze het ergens halen waar het daglicht helemaal niet komt.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ehm.. heb ik iets gemist? Sinds wanneer is het zeker dat alle coffeeshops gesloten gaan worden?
J
JoeDutchCoastLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik snap de reden tot sluiting wel.
Maar vind het niet echt nodig.

Ik vind het vreselijk irritant, als je bijv naar de shop gaat, en der komen van die snotneusjes naar je toe die vragen of je wiet voor ze wilt halen.
Als jochies van 13/14 al lopen te blowen, snap ik idd wel wrom mensen gaan klagen en de shops dicht willen hebben.

Maar mensen die blowen en het gwn relaxend vinden, voor die mensen moeten de shops gwn open blijfen.
Je kan niet iets geven en dan ineens afnemen, nederland haed er eerder aan moeten denken vind ik.
Nu lijkt het me nogal moeilijk om alle shops te sluiten.
Alleen amsterdam al, zoveel toeristen komen daarheen voor de shops.
Het zal zeker wel rellen veroorzaken als alle shops sluiten!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
ImmortalTech zei:
Ehm.. heb ik iets gemist? Sinds wanneer is het zeker dat alle coffeeshops gesloten gaan worden?
Klik om te vergroten...

Niet alle, maar vorige week zijn ALLE shops in Bergen op zoom en roosendaal definitief gesloten.
Ook Middelburg en heel zeeuws-vlaanderen zit zonder. Het is nu of Goes of Breda geworden als ik me niet vergis.
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
sjaak herremans zei:
Hele documentaire over de situatie in amerika, hier groeien we naartoe als we de shops gaan sluiten lijk. Boeiend filmpje hoor :P Snap sowieso niet dat shops moeten sluipen omdat er te veel toeristen op af komen, ligt het probleem dan niet bij de omliggende landen en niet NL

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... b=1&dur=3#
Klik om te vergroten...

Nee, belgie en frankrijk hebben er geen last van, integendeel doordat 'hun volk' hier wiet kan halen hebben ze zelf minder dealers.

Verder is het onmogelijk de coffeshops open te houden vanwege de toenemende druk van de EU.
Ook probeert de overheid het te verbieden aangezien je van blowen lui word-> Luie mensen werken niet of minder veel/hard waardoor er minder belasting binnen komt-> hierdoor kan het onderwijs niet betaald worden, zitten bejaardetehuizen overvol en sta je elke dag uren in de file's.

Jullie zeggen allemaal dat je van blowen een 'chiller' medemens word en iedereen in z'n waarde kan latem, en dit klopt ook. Maar ikzelf en naar ik begrijp hebben de meeste blowers ook een vergroot inlevingsvermogen, dus probeer je eens in te leven in de politici.

Verder vind ik hetzelf natuurlijk zeker net zo erg dat de shops sluiten, maar ik kan het ook begrijpen.

Er zit gelukkig nog wel 1 voordeel aanvast, de wiet verdwijnt in het criminele circuit waardoor het een stuk goedkoper word dan in de shop. Alhoewel de kwaliteit en betrouwbaarheid hier op moet inleveren natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Indeed :stoned:, maar denk dan wel van ja---> Maaaar :P Wiet is ook een "beetje"(<--voor de haters...) cultureel erfgoed hea :P , naast de kaas en klompen past binnen het kader ook toch echt wel een jointje(toch?) :stoned: , maar je hebt wel gelijk man. ik snap ook wel dat ze er problemen over maken, maar soms kun je dingen beter accepteren dan er over te lopen frusteren :P en of ze het nou willen of niet als coffeeshops worden verboden dan word dat baantje al snel door gegeven aan de ondergrondse ratten :P en of iedereen daar zo blij mee is :confused: , maar zoals jy ook al zei dan gaat de kwaliteit/betrouwbaarheid ook achteruit dat dus ook de ontspannings meter reduceerd :kots: en het aantal gebruikers (waarschijnlijk) afneemt. wat de overheid waarschijnlijk dus al van plan is :kots: maarja blowe doe je met mate en je moet er zkr niet in door draaien, overal waar te voor staat is te veel :) :P (duuuuh) et puis na de pil is het leven ook nog steeds chill :wink:

Peace out :stoned: Maar peptalk je brengt wel waarheid :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."