Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsblowen & negatieve effecten

blowen & negatieve effecten

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
j
jonko91Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vertel jouw problemen hieromtrent er zullen wel mensen zijn die dit herkennen met deze problemen heb ik alvast te kampen maar ik ga proberen te stoppen omdat ik nog iets wil doen met men leven en cannabis toch wel een aantal slecht eigenschappen op mij heeft maar dan ook weer positieve

-Is vrij paranoia bij vreemden en teruggetrokken (Bij vrienden niet ,nuchter niet)
-Ziet vrienden steeds minder en minder (gewoonweg geen interesse meer in vrienden,lui, spreekt nauwelijks af)
-Is paranoia op druk bevolkte plaatsen (uitgang etc..) ziet eerder af dan dat hij geniet
etc...



als jij ook te kampen hebt met één van die negatieve effecten van cannabis schrijf ze maar neer ik zal ze met plezier lezen

grtz
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#2
motivatie is bagger.. maar voor de rest heb ik geen negatief effect die op me werkt.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
-Motivatie idd.
-Terug getrokken en stil bij onbekende.
-Lui.
-Stoned heb ik meer last van mn sociale angsten vooral omdat ik er dan meer aan denk.
-Stoned heb ik het best moeilijk om bijvoorbeeld op het centrum te lopen met al die mensen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eum, lui zijn in hoeverre dat een negatief effect is. :P
En soms wel eens last hebben van the munchies, niet echt negatief maar wel in de zin van dat het belachelijk veel geld kost.

Het goedkoopste aan blowen is de wiet. Tabak, tips, blaadjes(of vloeitjes voor de noorderburen), drinken en eten daarentegen... :mrgreen:
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja voor Belgen misschien

In de shop zijn tabak, vloe en tip gratis
k
kennehLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja, same here, onrustig en beetje introvert worden als ik stoned ben bij onbekenden
nuchter geen last van, of bij vrienden ook geen last van
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
SmokeMe zei:
Ja voor Belgen misschien

In de shop zijn tabak, vloe en tip gratis
Klik om te vergroten...

Feit.

Edit: Tabak ook? Dat wist ik niet. Maar eten en drinken niet. :wink:
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
^ Ik kan blowen wat ik wil, maar in die rotzooi wil ik dan nog steeds niet doodgevonden worden
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#9
toen ik nog blowde:
Tunnelvisies
Angsten
Mezelf niet meer horen denken(ja paranoia want je hoort jezelf wel denken xD)
'S middags om 2 uur m'n bed uit komen enzo
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#10
- Bij mij triggered het zo af en toe eens iets wat wellicht lijkt op een acid/pado flashback. Niet noodzakelijk echt negatief of zwaar heftig, maar het kan wat rare situaties opleveren.
- Soms komt er iets al existentiële angst boven water, als ik erg filosofisch bezig ben. Kan wel eens een lichte vorm van paniek opwekken, maar het gaat nooit te ver. Achteraf vind ik het stiekem ook wel okay.
- Dorst als een paard. Ik tik liters water weg als ik goed stoned ben. Vervolgens lijkt een bezoek aan de plasbak echt een uur te duren. Positief: goed voor de nieren? :wink:
- Funest voor mijn stem. Blowen + zingen = Een enorm gebrek aan bereik. (In mij geval dan)

Overigens rook ik alleen puur, uit een pijpje of waterpijp. Die angst voor mensen/massa's/onbekenden/etc. en het niet op willen/hoeven zoeken van vrienden heb ik totaal niet. Ik vind het vaak juist heerlijk om me onder de mensen te bevinden. Ik ben dan alleen veel meer laid back qua conversatie. :wink:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#11
negatieven effecten:

luiheid
sporten daar komt niks meer van
moeheid

goed dat ik gestopt ben met doordeweek smoken (tenzij ik vakantie heb)

*als je 's morgensvroeg rookt ben je de hele dag moe en lui
*als je 's middags rookt ben je 's avonds moe en lui
*als je 's avonds rookt ben je de dag erna s'morgens niet uit bed te krijgen en vies lui
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#12
Demotivatie: mijn carriere op de universiteit begint te vervagen door de joint
Teruggetrokken
Lui
Vreemde hersenkronkels en de maatschappij steeds meer beginnen haten

Van paranoia heb ik volgens mij geen last
b
bosvosLid
01-01-2024, 00:00
#13
mijn gebruik is momenteel niet problematisch.

Het enige negatieve dat ik ervaar is vermoeidheid. Als ik eens op mijn eentje een jointje opsteek of een waterpijpje aansteek, dan is dat meestal tegen middernacht. Daarna kijk ik een film of ik game wat en dat zorgt er meestal voor dat ik véél te laat ga slapen en veel te lang blijf liggen overdag. Nuja, ik doe dat ook enkel als ik niet moet werken of naar school moet.

Ik moet wel zeggen dat ik positieve effecten waarneem ook.
Ik ben een pak rustiger geworden, vroeger was ik één brok zenuwen en stress. Als ik nu zou stoppen met wiet roken ben ik er wel zeker van dat ik die eigenschap nog zou blijven houden. Ik heb gewoon geleerd dat je je niet altijd moet stresseren.

én ik heb minder last van mijn knieën, maar ik betwijfel dat dit door de wiet komt, het is enkel leuk om te denken dat die wiet zo'n goeie pijnstiller is :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
spacelord zei:
Van paranoia heb ik volgens mij geen last
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zoals iedereen hier al zegt luiheid. Als ik blow doe ik die dag niks nuttigs meer en blow ik veel in een korte tijd dan gebeurt er in die tijd ook niks noemenswaardigs.
Verder kan ik er van gaan piekeren, hele tijden van nadenken over onbelangrijke dingen.
Ik denk er veel aan en bedenk een heel schema wanneer ik kan blowen en wanneer niet. Ook steek ik vaak een joint op en denk ik na een paar hijsen waarom ben ik aan het blowen.
Wanneer ik een tijdje niet blow ben ik veel helderder en beter bezig met dingen die discipline vergen. De emoties voelen ook puurder aan zonder THC in mijn lichaam.

In verband met de examens heb ik besloten een maand niet te blowen, zit nu zonder problemen op dag 12 woehoe :grin:
Niet echt ontopic, maar ik wilde het graag even kwijt :flushed:
p
psychedelicchickLid
01-01-2024, 00:00
#16
-ik krijg altijd van die schokjes door me lichaam, soms wat ergere en dat ziet er nogal mongolisch uit volgens mij .. ? :openmouth:
-stil als ik blow waar mensen bij zijn die ik amper ken, ligt er ook echt aan met wie ik blow zoals mt mijn vriend voel ik me geweldig en is me fantasie uiteenlopend en moet ik mega veel lachen.
-ik kan dan echt in 0,5 seconden in dromenland zijn haha als ik nuchter ben ik 1 seconden mja dan plan je het dan ga je in je bedje liggen enzo mja als ik wiet heb gerookt kan ik overal in slaap vallen haha
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Niks chiller dan een jointje uit je raam, voor het slapen gaan :) (rijmt :wink: )
d
dark_ikkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#18
na een jaar dagelijks jointje roken toch eens minderen denk ik zo

tolerantie, stoned zijn is gewoon niet zo fijn meer als vroeger, het is zo gewoontjes
merk ook wel dat ik moeilijker heb met beslissingen maken, snel van gedacht verander of gewoon niet weet wat ik moet kiezen
gedachten die af en toe op hol slaan,
wil ik iets doen, denk ga eerst eentje roken, zin om iets te doen volledig weg ..
ben altijd al een uitsteller geweest maar nu is het wel serieus erger geworden

para had ik vroeger soms last van nu wel nooit meer, mss omdat ik er ook beter mee kan omgaan

nuja ik wil er weer meer van genieten dus ga proberen enkel nog in het weekend jointjes te roken :)
K
KAKKENLid
01-01-2024, 00:00
#19
NIET ZOVEEL WIET SMOKEN OFANDERS GADE DOOD MAN
BEN IK NU ECHT DE ENIGE MENS HIER OP AARDE MET EEN VERSTAND???? :rolleyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
KAKKEN zei:
NIET ZOVEEL WIET SMOKEN OFANDERS GADE DOOD MAN
BEN IK NU ECHT DE ENIGE MENS HIER OP AARDE MET EEN VERSTAND???? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je bent in ieder geval niet de enige zonder.

En wat manisch depressief ook? Of gewoon een enorm groot ego?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."