Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsScannen Identiteitskaart

Scannen Identiteitskaart

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
a
aapje000Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok, erg bedankt :)
a
aapje000Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey,

ik was van plan om morgen naar een coffeeshop in Maastricht te gaan maar mijn identiteitskaart is in 2 gebroken en de chip is kwijt. Ik heb beide stukken nog wel en hij ziet er totaal niet vals uit ofzo, ik heb ook een rijbewijs om me te kunnen identificeren.

Ik vroeg me af of dit een probleem zou vormen om voorbij een eventuele ID scan aan de ingang te geraken?

Grtz
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben vrij zeker dat dat geen probleem is. :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rijbewijs moet voldoende zijn.
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maat van me, mocht er een keer niet binnen, omdat hij geen ID had. die was hij kwijt, hij had ook zo'n vervang pas (A4 papier met je gegevens op) maar dat mocht niet.

En hij heeft een lange baard enzo, dus tis niet dat hij onder de 18 eruit zag fzo..

Kzeg het maar ^^
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan kom je bij een kut shop :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Dan kom je bij een kut shop :P
Klik om te vergroten...

Nee juist niet,

De shops die gewoon ongeacht ( tot bepaalde hoogte natuurlijk) gewoon altijd om id vragen zijn juist goed. Door hun kan de overheid niet gaan zeiken over minderjarige die blowen, of een slecht tolerantie beleid.
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Oom Klaas zei:
Dan kom je bij een kut shop :P
Klik om te vergroten...

Nee juist niet,

De shops die gewoon ongeacht ( tot bepaalde hoogte natuurlijk) gewoon altijd om id vragen zijn juist goed. Door hun kan de overheid niet gaan zeiken over minderjarige die blowen, of een slecht tolerantie beleid.
Klik om te vergroten...

bij de shops in leiden vragen ze het alleen de eerste paar keer. daarna herkennen ze je wel.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ze je id kaart willen scannen zou ik gewoon naar een andere coffeeshop gaan, ik ben geen crimineel dus wil ik ook niet zo behandeld worden...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
cropp zei:
Als ze je id kaart willen scannen zou ik gewoon naar een andere coffeeshop gaan, ik ben geen crimineel dus wil ik ook niet zo behandeld worden...
Klik om te vergroten...


Ik denk dat de TS meer scannen in de zin van controleren bedoelt?
Of zijn er al shops waar je id gecheckt word, en zo ook gezien kan worden hoe vaak je er geweest bent en wat je gekocht hebt?
m
mercury.31Lid
01-01-2024, 00:00
#11
cropp zei:
Als ze je id kaart willen scannen zou ik gewoon naar een andere coffeeshop gaan, ik ben geen crimineel dus wil ik ook niet zo behandeld worden...
Klik om te vergroten...
daar heb je ook gelijk in, maar als je in Maastricht naar de shop wil heb je weinig keus, van iedere klant moet het ID ingescand worden, ongeacht hoe je eruit ziet enz.

De enige shop in Mestreech zonder ID scan protocol is de Boney's, maar die is alleen open als de baas er zin in heeft heb ik het idee..
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rijbewijs mag niet, alleen ID :wink:
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmokeMe zei:
Rijbewijs mag niet, alleen ID :wink:
Klik om te vergroten...

Je mag je in NL toch ook aan de politie identificeren met je rijbewijs, waarom dan niet bij shop?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Oom Klaas zei:
Dan kom je bij een kut shop :P
Klik om te vergroten...

Nee juist niet,

De shops die gewoon ongeacht ( tot bepaalde hoogte natuurlijk) gewoon altijd om id vragen zijn juist goed. Door hun kan de overheid niet gaan zeiken over minderjarige die blowen, of een slecht tolerantie beleid.
Klik om te vergroten...

Als jij een officieel document hebt waarop staat aangegeven dat je je id niet hebt en dit de vervanging is moeten ze het accepteren. Evenals een rijbewijs @ post boven mij, rijbewijs voldoet voor bijna alles behalve bepaalde bankzaken.
Vaak heb ik alleen m'n rijbewijs bij me, meer heb je echt niet nodig.
a
aapje000Lid
01-01-2024, 00:00
#15
mn identiteitskaart was niet ok, rijbewijs was voldoende. ben bij maxcy's geweest btw
p
psychedelicchickLid
01-01-2024, 00:00
#16
volgens mij moet je toch echt je ID hebben .. want een vriendin van me had ook haar rijbewijs laten zien maar dat was niet goed genoeg ? :P naja moest ze buiten wachten hihi

was bij kosbor trouwens :P
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hangt van shop tot shop af, mijn maat was zn ID kwijt en ook zon vervangpapier. In de kosbor werd ie geweigerd maar elke andere shop was geen probleem.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
spacelord zei:
Hangt van shop tot shop af, mijn maat was zn ID kwijt en ook zon vervangpapier. In de kosbor werd ie geweigerd maar elke andere shop was geen probleem.
Klik om te vergroten...
Had een maatje van me ook, maar hij had een bankpas met dezelfde naam en een schoolpas met foto en naam, toen mochten we alleen halen, en niet meer binnen roken...

Ik zou denk ik niet in discussie met die security of het barpersoneel gaan, maar gewoon naar de coffeeshop om de hoek gaan, ik hou niet dan die machtsposities...
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
In Tilburg is het geen probleem als je je ID niet hebt.
A4'tje is meer dan voldoende.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
Amateurtje zei:
In Tilburg is het geen probleem als je je ID niet hebt.
A4'tje is meer dan voldoende.
Klik om te vergroten...
Maar die neger bij de Grass is gewoon dom, da`s echt net een aap...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."