Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe wietpas

De wietpas

63 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hou het maar gewoon allemaal zoals het is, die grenzen zijn er niet voor niets :sunglasses:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie weet nu precies hoe het zit met de zogenaamde wietpas?
Tuurlijk vind je op internet wel een en ander, en staat daar dat je alleen met een pas wiet kan kopen / vaste klant bent.

Betekend dit dat je maar in 1 shop je wiet kan kopen? (waar je zgn lid bent).
Kun je alleen nog meer als hollander wiet kopen, en toeristen etc niet meer?

Deel hetgeen wat jij weet over de pas der wietjes!
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#3
De pas komt er bijna aan, ik las vandaag in mijn vaste Belgische krant er een uitgebreid artikel over.

De hoofdzakelijke bedoeling is de wiet terugdringen tot de lokale gebruikers. Met die pas kan je 3 gram per dag in 1 shop halen, maakt niet uit welke. Zo wil men buitenlanders ontmoedigen voor 3 gram helemaal naar Nederland te rijden.

Discriminatie van het hoogste niveau als je het mij vraagt, ondanks het zoethoudertje dat buitenlanders de pas ook kunnen aanvragen. Dat is maar een kleine pleister op de wonde.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet je maar Nederlander zijn, Belg. :wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
en op die pas zal dus wel geregistreerd worden hoeveel je hebt gekocht die dag? En als je dan bv naar amsterdam gaat dan zien ze dat je al 3 gram in je broekzak hebt? Aan e hand van die pas.
Tsja de illegale wiethandel zal nu vast en zeker alleen maar toe nemen.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#6
Andrew zei:
Moet je maar Nederlander zijn, Belg. :wave:
Klik om te vergroten...

Wat een domme opmerking, en dat hoor je dan van een Belg..

En de illegale handel zal zeker toenemen, ik ben benieuwd hoelang het zal duren voor de overheid spijt van de beslissing zal krijgen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Domme opmerking inderdaad. Denk dat wij vaak nog veel van de belgen kunnen leren, dat ter zijde :grin:

Het punt van illegale wiethandel is dat je MOET weten waar wat te krijgen is naast de shop, en dat weten touristen vaak niet gauw te vinden. Denk dat de overheid daar op hoopt.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik in Maastricht rondloop wordt ik op zijn minst 3 x aangesproken door drugkoeriers. Zij zoeken sneller klanten dan blowers hun nodig hebben :tearsofjoy:

De vraag is hoe sterk de overlast zal zijn met de toenemende illegale handel, het wordt afwachten.

En als je van ons wilt leren, neem dan geen voorbeeld aan onze regering. België is een apeland, ik ben er niet fier op dat ik Belg ben, wel dat ik Europeaan ben.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vreemd, ik kom vaak in maastricht en zie die drugsrunners ook niet. Hoeft ook niet, wellicht zien ze aan me dat ik geen interesse heb :grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja als je iemand met een gerolde sigaret in zijn bek en rode oogjes over het straat ziet strompelen van de ene naar de andere shop, lijkt het mij moeilijk me in te houden als straatdealer :grin:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dan kunnen we dus ook niet meer als brabanders even in Amsterdam naar de shop?

Dat lijkt me het grootste nadeel...
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Vreemd, ik kom vaak in maastricht en zie die drugsrunners ook niet. Hoeft ook niet, wellicht zien ze aan me dat ik geen interesse heb :grin:
Klik om te vergroten...

ik was me net hetzelfde aan 't afvragen :) wel genoeg fransozen die de weg naar de "caffeeshop" willen weten maar nog niet eens een idee hebben wat "left" of "right" is.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maximaal 3 gram? Oh god, wat zullen al die kindertjes nu toch moeten doen nu er geen 18+ers voor ze naar de shop kunnen gaan.. Oh, ik weet het! Ze gaan de illegale handel in duiken en zullen geen btw hoeven te betalen voor hun grammetje :grin:.

Hoe meer ik over die wietpas hoor, hoe dommer ik 't vind. Ik heb erg het gevoel als of de regering niet eens hun plannen doordenkt, alles maar invoeren maar niet aan de consequenties denken :confused:.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
cropp zei:
Dan kunnen we dus ook niet meer als brabanders even in Amsterdam naar de shop?

Dat lijkt me het grootste nadeel...
Klik om te vergroten...

Jawel, alleen als je voordat je naar Amsterdam gaat de maximale hoeveelheid wiet in Brabant haalt kan je in Amsterdam natuurlijk niet nog meer kopen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
En dan nu van mij wellicht de enige positieve reactie op ''de wietpas'''.

Voor de leden die, in dit geval helaas, uit België komen: Voor jullie blijft het natuurlijk nadelig.
Echter voor mij als Hollander uit een grensgemeente is het toch wel fijn.

Niet meer een kwartier wachten op een parkeerplek ( zaterdagavond en zondagmiddag), en daarna een kwartier wachten in de rij.
Om daarna tot de conclusie te komen dat ik niet chill een jointje kan roken in de shop, omdat elke stoel bezet is door een belg, fransoos of pool.

Natuurlijk zal de illgegale straathandel in de grensgemeentes toenemen, maar dat is voor hoogstens 1 jaar. Daarna weten ( ook alle domme) Belgen hopelijk wel dat ze hier niet zomaar aan wiet gaan geraken, en beter ( en goedkoper) een lokale dealer kunnen aanspreken.

Ik lever en dan misschien wel 2 gram op in, maar ik rook er gelukkig ook geen 5 per dag.
Ook zal ik wat privacy moeten opgeven, hoewel daar toch niemand toegang tot gaat krijgen.

Kortom: Voor mij als inwoner van een door drugstoeristen bezochte stad.
En nou kan ik me voorstellen dat het in Goes nog lang niet zo erg is als in bijv. Maastricht.
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar als alle buitenlanders niet meer naar hier komen dan zullen de shops in de grensgebieden het wel ff benauwd krijgen. Vraag me af wat dat met de kwaliteit/prijs van wiet doet.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Over een paar jaar ben ik toch gestopt met blowen, dan heb ik er al geen last meer van :)
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#18
De zoveelste nutteloze, ondoordachte, niet-verder-kijken-dan-ons-neus-lang-is beslissing. Het lijkt verdomme bijna de politiek van België wel. Overtreed Nederland niet de wet door buitenlanders niet toe te laten?
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#19
zal dit niet ook zijn om te kunnen registreren wat coffeshops verkopen?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
J-j-j-j-j-junks.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."