Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe wietpas

De wietpas

63 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hou het maar gewoon allemaal zoals het is, die grenzen zijn er niet voor niets :sunglasses:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie weet nu precies hoe het zit met de zogenaamde wietpas?
Tuurlijk vind je op internet wel een en ander, en staat daar dat je alleen met een pas wiet kan kopen / vaste klant bent.

Betekend dit dat je maar in 1 shop je wiet kan kopen? (waar je zgn lid bent).
Kun je alleen nog meer als hollander wiet kopen, en toeristen etc niet meer?

Deel hetgeen wat jij weet over de pas der wietjes!
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#3
De pas komt er bijna aan, ik las vandaag in mijn vaste Belgische krant er een uitgebreid artikel over.

De hoofdzakelijke bedoeling is de wiet terugdringen tot de lokale gebruikers. Met die pas kan je 3 gram per dag in 1 shop halen, maakt niet uit welke. Zo wil men buitenlanders ontmoedigen voor 3 gram helemaal naar Nederland te rijden.

Discriminatie van het hoogste niveau als je het mij vraagt, ondanks het zoethoudertje dat buitenlanders de pas ook kunnen aanvragen. Dat is maar een kleine pleister op de wonde.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet je maar Nederlander zijn, Belg. :wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
en op die pas zal dus wel geregistreerd worden hoeveel je hebt gekocht die dag? En als je dan bv naar amsterdam gaat dan zien ze dat je al 3 gram in je broekzak hebt? Aan e hand van die pas.
Tsja de illegale wiethandel zal nu vast en zeker alleen maar toe nemen.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#6
Andrew zei:
Moet je maar Nederlander zijn, Belg. :wave:
Klik om te vergroten...

Wat een domme opmerking, en dat hoor je dan van een Belg..

En de illegale handel zal zeker toenemen, ik ben benieuwd hoelang het zal duren voor de overheid spijt van de beslissing zal krijgen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Domme opmerking inderdaad. Denk dat wij vaak nog veel van de belgen kunnen leren, dat ter zijde :grin:

Het punt van illegale wiethandel is dat je MOET weten waar wat te krijgen is naast de shop, en dat weten touristen vaak niet gauw te vinden. Denk dat de overheid daar op hoopt.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik in Maastricht rondloop wordt ik op zijn minst 3 x aangesproken door drugkoeriers. Zij zoeken sneller klanten dan blowers hun nodig hebben :tearsofjoy:

De vraag is hoe sterk de overlast zal zijn met de toenemende illegale handel, het wordt afwachten.

En als je van ons wilt leren, neem dan geen voorbeeld aan onze regering. België is een apeland, ik ben er niet fier op dat ik Belg ben, wel dat ik Europeaan ben.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vreemd, ik kom vaak in maastricht en zie die drugsrunners ook niet. Hoeft ook niet, wellicht zien ze aan me dat ik geen interesse heb :grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja als je iemand met een gerolde sigaret in zijn bek en rode oogjes over het straat ziet strompelen van de ene naar de andere shop, lijkt het mij moeilijk me in te houden als straatdealer :grin:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dan kunnen we dus ook niet meer als brabanders even in Amsterdam naar de shop?

Dat lijkt me het grootste nadeel...
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#12
cropp zei:
Wat is precies coffeeshop overlast?

Niet de voorbeeldjes van stoffige ambtenaren maar echte overlast?
Klik om te vergroten...

Buitenlanders die hun parkeerboetes niet betalen en gaan staan op plaatsen waar ze niet mogen :tearsofjoy:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb nog nooit wat gemerkt van overlast bij mijn plaatselijke shop.. In de kroegen in dezelfde straat daarentegen wordt nog wel eens gevochten.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
spacelord zei:
cropp zei:
Wat is precies coffeeshop overlast?

Niet de voorbeeldjes van stoffige ambtenaren maar echte overlast?
Klik om te vergroten...

Buitenlanders die hun parkeerboetes niet betalen en gaan staan op plaatsen waar ze niet mogen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Wie heeft daar precies last van dan?
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#15
cropp zei:
spacelord zei:
cropp zei:
Wat is precies coffeeshop overlast?

Niet de voorbeeldjes van stoffige ambtenaren maar echte overlast?
Klik om te vergroten...

Buitenlanders die hun parkeerboetes niet betalen en gaan staan op plaatsen waar ze niet mogen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Wie heeft daar precies last van dan?
Klik om te vergroten...
ze willen nog wel eens gaan staan op plaatsen voor vergunninghouders of dergelijke.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
De rest van de overlast zal wel aangepraat zijn, ik kan zo snel echt geen andere overlast bedenken...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
cropp zei:
Wie heeft daar precies last van dan?
Klik om te vergroten...

Ik. Als het een beetje druk is, dan is er zelden parkeerplek te vinden.
Ook staan ''ze'' op invalide parkeerplaatsen of midden op de weg van de parkeerplaats.

Ook ben ik erg ongeduldig, en vind dat als ik 20 minuten in de rij moet gaan staan voor wat wiet voor een jointje ( die ik in die tijd gedraaid + gerookt had kunnen hebben) niet erg plezierig.

De prijzen gaan er door omhoog, en het ''maatschappelijke praatje in de shop'' verdwijnt door snelheid en gehaast.

De controle van de shop en politie strenger (hoewel het nog steeds mijn probleem is als ik iets doe wat niet mag.)

De buurt gaat (onterecht of niet) zeiken over hoeveel klanten de shop heeft, en heeft daardoor grote kans datie dicht moet.

Note: Dit zijn negatieve punten die ik, als klant van de coffeeshop, ervaar.
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat soort wantaferelen ken ik hier gelukkig niet, voor mij is het al druk in de shop als er meer dan 2 mensen in de rij staan. Zo'n wietpas zou hier dan ook totaal overbodig zijn, en ik weet wel dat ik, mocht die ik er komen, dan veel meer via-via zou kopen dan bij de shop. Want het is op zich geen geheim dat ik blow maar niemand hoeft bij te houden hoeveel ik dat doe, dat kan ik zelf prima.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk niet dat ze echt gaan bijhouden wat je wanneer gekocht hebt.
Dat de pas als het ware elke dag ''gereset'' word, en je dus alleen kunt zien dat je op die dag 3 gram gekocht hebt.
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb gelukkig al een tijdje meer als genoeg van blowen,

Maar ik vind dat deze wietpas een beetje stinkt! Waarom?

- Omdat iedereen weet dat dit het illegale circuit gaat bevorderen.
- Ze prive gegevens opslaan, ik las in een vorige reactie dat deze niet toegankelijk zijn maar geloof mij maar als jij je id aan de politie moet geven zij ook wel even kunnen checken hoe vaak jij in de coffeshop zit. Heb je dan ook nog een kop die ze niet aan staat blijft het misschien niet bij alleen een ID.

Vooral dat laatste punt baart mij zorgen, die prive gegevens. Ik weet niet wie er allemaal het nieuws een beetje in de gaten houd? Maar er word steeds meer (mis)/gebruik van onze prive gegevens gemaakt, denk aan de ov chipkaart waar opeens toch wel privegegevens van worden opgeslagen. Zo zijn er tal van voorbeelden die duidelijk aan geven dat wij niet moeten denken van "ik heb toch niks te verbergen".

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."