Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVroeger, maar niet zo vroeger

Vroeger, maar niet zo vroeger

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oom Klaas zei:
dat m'n lichaam het minder goed aankan
Klik om te vergroten...

Dat bedoel ik inderdaad, en dan met name je lever.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
lolnoob zei:
Krijg je die tolerantie eigenlijk ook al van 1x per week blowen? Of moet je dan toch wel elke dag smoken?
Klik om te vergroten...
Ook dan, maar dan gaat het natuurlijk wel langzamer
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik merk vooral na het vele blowen door de jaren heen, dat ik nogsteeds goed stoned kan worden (kan ook door de hoeveelheid in een joint die groeit) maar ik word veel eerder nuchter en moe.
na 1 a 2 uur begint het al bestwel uit te werke en word ik nogal slaperig.

na 3 a 4 uur als ik niks blow gaat de moeheid langzamerhand weer weg!

dat is de rede dat ik probeer veel minder te blowe, vind de nadele steeds meer opwegen.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#4
bij wiet heb ik dat maar vooral met alcohol heb ik dat dat ik vroeger veel en veel meer kon drinken ofja toen was het zuipen dan tegenwoordig
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
met name je lever.
Klik om te vergroten...

De lever loopt bij mijn weten lang niet genoeg schade op bij (intensief)blowen om de afbrekende werking ervan te doen beïnvloeden.

Wat ik denk, is dat er bij blowen bepaalde hormonen vrijkomen/niet opgenomen worden.
Dit veroorzaakt ( net als serotonine bij MDMA) een blij gevoel dat wij stoned/high noemen.
Net als bij serotonine lijkt het me dat die ''wiethormonen'' niet uit een onuitputbare put komen en dus op kunnen raken.
De sedatieve en realiteit beïnvloedende werking blijven, maar de ''space'' verdwijnt als gevolg van het ''tekort'' aan deze hormonen.

Ikzelf heb precies hetzelfde wat Klaas zegt, en vind dit best wel vervelend.
Ik weet dat de oplossing stoppen is, mahjah.. :stoned:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
knolselderij zei:
bij wiet heb ik dat maar vooral met alcohol heb ik dat dat ik vroeger veel en veel meer kon drinken ofja toen was het zuipen dan tegenwoordig
Klik om te vergroten...

Ik heb dat ook. Mwah of meer kon drinken eigenlijk niet .... maar dat je sneller opgeknapt bent. Als ik een paar dagen achter elkaar zuip, met carnaval bv, dan heb ik de laatste dag geen kater maar merk ik wel aan mijn lichaam hoe slecht het is

Lever wordt bij alcohol idd meer belast dan bij blowen
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat de lever bij matig aspirine gebruik nog zwaarder belast word dan wanneer je 24/7 blowt.

Ook kan het verschil in effect zijn oorzaak niet in de lever vinden, aangezien het THC- rijke bloed meteen in de hersenen aankomt.
Het ''filteren'' door de lever begint misschien gelijktijdig met de opname door de hersenen, maar het zal toch even tijd nodig hebben wil dit merkbaar zijn...
Mocht het dus aan de lever liggen, dan zou het verschil in effect alleen meer merkbaar zijn na het begin van je stonedheid.

Zelf merk ik juist sneller nuchter te zijn door mijn gewenning dan dat het langer duurt.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap opzich wel wat klaas bedoeld, vroeger, maar niet zo vroeger blowde we zo 8 jointjes, ik kan het nog wel aan maar daar heb ik geen behoefte meer aan...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#9
panini zei:
ik denk dat het te maken heeft met dat je op de middelbare eerder de verlplichting voelt om naar de les te gaan en daarom minder snel de makkelijke weg koos. ook ben je als volwassene eerder verplicht om normaal te doen en zo, en dan "schijt aan alles" gevoel heb je nu mss wat minder, onbewust :stoned:

is maar een theorie hoor, maar denk dat het daardoor komt :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat daar wel wat inzit ja. Als het moet ben je meer van fuck it ik ga gewoon stoned worden en iedereen kan de tering krijgen. Als je dat nu nog denkt dan word je gewoon een loser uiteindelijk... Meeste mensen willen dat niet natuurlijk..

Mja misschien heb je nu ook minder spanning om te ontladen, denk dat daarom stoned zijn ook zo chill is als je 16 hebt. Ik heb namelijk precies dezelfde effecten als die jij beschrijft Oom Klaas. Je hebt denk ik dan meer spanning, energie en onrust (meisjes, hormonen, depressies, school, toekomst vaag, problemen met je zelfbeeld). Maar goed ook maar een theorie ook hoor...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
knolselderij zei:
Lever wordt bij alcohol idd meer belast dan bij blowen
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Lever word toch gewoon praktisch niet belast met blowen of vergis ik me nou?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je vergist je niet
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Adrenochroom zei:
Flameon zei:
knolselderij zei:
Lever wordt bij alcohol idd meer belast dan bij blowen
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Lever word toch gewoon praktisch niet belast met blowen of vergis ik me nou?
Klik om te vergroten...

Haha precies daarom rook je die shit toch, om je lever te vermijden :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee, ik rook het om stoned te worden eigenlijk.. :beer:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Nee, ik rook het om stoned te worden eigenlijk.. :beer:
Klik om te vergroten...

Ja duh maar ik bedoelde roken in plaats van eten lol
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Flameon zei:
met name je lever.
Klik om te vergroten...

De lever loopt bij mijn weten lang niet genoeg schade op bij (intensief)blowen om de afbrekende werking ervan te doen beïnvloeden.

Wat ik denk, is dat er bij blowen bepaalde hormonen vrijkomen/niet opgenomen worden.
Dit veroorzaakt ( net als serotonine bij MDMA) een blij gevoel dat wij stoned/high noemen.
Net als bij serotonine lijkt het me dat die ''wiethormonen'' niet uit een onuitputbare put komen en dus op kunnen raken.
De sedatieve en realiteit beïnvloedende werking blijven, maar de ''space'' verdwijnt als gevolg van het ''tekort'' aan deze hormonen.

Ikzelf heb precies hetzelfde wat Klaas zegt, en vind dit best wel vervelend.
Ik weet dat de oplossing stoppen is, mahjah.. :stoned:
Klik om te vergroten...

De space is er gewoon nog hoor, ik kan nog steeds trippen op wiet :sunglasses:
Maar het suffe gevoel is gewoon veel sterker geworden.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
PepTalk zei:
Nee, ik rook het om stoned te worden eigenlijk.. :beer:
Klik om te vergroten...

Ja duh maar ik bedoelde roken in plaats van eten lol
Klik om te vergroten...
Vreetkick?
t
theelichtjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
kun je niet beter wat hash roken, en dan s'avonds weer wiet?
ikzelf zou het echt niet volhouden als ik de hele dag stoned op school/werk zou moeten zitten.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Klaas , je word gewoon oud. Net als een bejaarde heb je eerder je middag dutje nodig. Met een joint trigger je dat sneller :P
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Receptoren die beschadigd zijn kunnen inderdaad niet meer goed gerepareerd worden. Receptoren die ongevoelig of juist overgevoelig zijn geworden voor signalen kunnen dacht ik nog wel herstellen.
Of bij cannabisgebruik sprake is van permanente beschadiging van de receptoren weet ik zo niet, ze worden in ieder geval wel een stuk minder actief.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#20
Eens wat meer high wiet proberen dan stoned wiet, niet in de ochtend blowen, wat meer hasj roken, niet blowen voor het slapengaan, dan slaap je minder diep en sta je moe op, en met die joint dat je net na het opstaan rookt verbeterd het vast niet. En het hangt denk ik ook een beetje af van de omgeving, je kan nu lekker stoned in de warmte naar muziek luisteren binnen terwijl je als tiener in de koude buiten vlug nog je jointje stond te roken en dan je best moest doen om niet te veel naar wiet te ruiken, je kon je niet volledig laten gaan...

en ook: tolerantie is een bitch

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."