Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVroeger, maar niet zo vroeger

Vroeger, maar niet zo vroeger

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Krijg je die tolerantie eigenlijk ook al van 1x per week blowen? Of moet je dan toch wel elke dag smoken?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volwassen, hehe :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
De laatste tijd heb ik het er vaker met vrienden over, dat we vroeger (toen we 14/15/16 waren) veel meer konden blowen dan nu wat eigenlijk best vreemd is. Als ik tegenwoordig een joint zou roken voordat ik naar school ga dan moet ik eigenlijk direct terug naar m'n bed, en toen rookte ik er zo af en toe 2 voor school en iedere pauze door tot 's avonds voor het slapen gaan.
Ik rook dan nu wel wat minder, maar ik heb tegenwoordig meer gewenning bij wiet dan toen dat ik dus minder stoned word van dezelfde hoeveelheid wiet als toen.
Destijds was ik van 1 joint hartstikke knetter maar werd ik er lang niet zo suf van, nu is het effect nog steeds heerlijk trouwens maar ik kan er toch minder goed tegen.

Herkennen meer mensen dit?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik rook het ook niet de hele dag :tearsofjoy:
'k Rook misschien 0,66 gram wiet per dag en dat is al veel.

Ik wou gewoon weten of er meer mensen waren die het herkennen.
p
paniniLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik denk dat het te maken heeft met dat je op de middelbare eerder de verlplichting voelt om naar de les te gaan en daarom minder snel de makkelijke weg koos. ook ben je als volwassene eerder verplicht om normaal te doen en zo, en dan "schijt aan alles" gevoel heb je nu mss wat minder, onbewust :stoned:

is maar een theorie hoor, maar denk dat het daardoor komt :stoned:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zou het dan toch gebeuren Klaas?

Als jij je verstand krijgt wordt je gek van vreugde....
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Verstand heb ik wel, alleen gebruik ik het niet echt volgens mij.
Dat komt wel met de jaren, ik zie mezelf ook niet nog lang door blowen op deze manier want af en toe lijkt het wel of de tijd bij mij jarenlang heeft stil gestaan.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb dus ongeveer het tegenovergestelde, vroeger lagen we na een 3 euro voorgedraaide met 4 man voor 2 uur voor pampus, nu draait vaak iedereen zijn eigen jointje, en daar kan een voorgedraaide bij lange na niet tegenop...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat heet tolerantie croppie!
En klaas ... je lichaam heeft nu meer moeite met het afbreken van de wiet, misschien?!?!
Vroeger was je lever nog jong en ongeschonden. Nu gebruik je meer andere drugs misschien / alcohol erbij?!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Dat heet tolerantie croppie!
Klik om te vergroten...
Als het beestje maar een naam heeft, ik geniet er niet minder door :stoned:
Flameon zei:
En klaas ... je lichaam heeft nu meer moeite met het afbreken van de wiet, misschien?!?!
Klik om te vergroten...
Heet dit dan antitolerantie?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aftakeling, doelt hij op volgens mij.

Maar ik heb het over de momenten dat ik er niets anders bij gebruik flameon, maar je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben dat m'n lichaam het minder goed aankan. Alhoewel ik me fysiek en mentaal beter voel dan in die periode.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
dat m'n lichaam het minder goed aankan
Klik om te vergroten...

Dat bedoel ik inderdaad, en dan met name je lever.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
lolnoob zei:
Krijg je die tolerantie eigenlijk ook al van 1x per week blowen? Of moet je dan toch wel elke dag smoken?
Klik om te vergroten...
Ook dan, maar dan gaat het natuurlijk wel langzamer
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik merk vooral na het vele blowen door de jaren heen, dat ik nogsteeds goed stoned kan worden (kan ook door de hoeveelheid in een joint die groeit) maar ik word veel eerder nuchter en moe.
na 1 a 2 uur begint het al bestwel uit te werke en word ik nogal slaperig.

na 3 a 4 uur als ik niks blow gaat de moeheid langzamerhand weer weg!

dat is de rede dat ik probeer veel minder te blowe, vind de nadele steeds meer opwegen.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#15
bij wiet heb ik dat maar vooral met alcohol heb ik dat dat ik vroeger veel en veel meer kon drinken ofja toen was het zuipen dan tegenwoordig
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flameon zei:
met name je lever.
Klik om te vergroten...

De lever loopt bij mijn weten lang niet genoeg schade op bij (intensief)blowen om de afbrekende werking ervan te doen beïnvloeden.

Wat ik denk, is dat er bij blowen bepaalde hormonen vrijkomen/niet opgenomen worden.
Dit veroorzaakt ( net als serotonine bij MDMA) een blij gevoel dat wij stoned/high noemen.
Net als bij serotonine lijkt het me dat die ''wiethormonen'' niet uit een onuitputbare put komen en dus op kunnen raken.
De sedatieve en realiteit beïnvloedende werking blijven, maar de ''space'' verdwijnt als gevolg van het ''tekort'' aan deze hormonen.

Ikzelf heb precies hetzelfde wat Klaas zegt, en vind dit best wel vervelend.
Ik weet dat de oplossing stoppen is, mahjah.. :stoned:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
knolselderij zei:
bij wiet heb ik dat maar vooral met alcohol heb ik dat dat ik vroeger veel en veel meer kon drinken ofja toen was het zuipen dan tegenwoordig
Klik om te vergroten...

Ik heb dat ook. Mwah of meer kon drinken eigenlijk niet .... maar dat je sneller opgeknapt bent. Als ik een paar dagen achter elkaar zuip, met carnaval bv, dan heb ik de laatste dag geen kater maar merk ik wel aan mijn lichaam hoe slecht het is

Lever wordt bij alcohol idd meer belast dan bij blowen
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat de lever bij matig aspirine gebruik nog zwaarder belast word dan wanneer je 24/7 blowt.

Ook kan het verschil in effect zijn oorzaak niet in de lever vinden, aangezien het THC- rijke bloed meteen in de hersenen aankomt.
Het ''filteren'' door de lever begint misschien gelijktijdig met de opname door de hersenen, maar het zal toch even tijd nodig hebben wil dit merkbaar zijn...
Mocht het dus aan de lever liggen, dan zou het verschil in effect alleen meer merkbaar zijn na het begin van je stonedheid.

Zelf merk ik juist sneller nuchter te zijn door mijn gewenning dan dat het langer duurt.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik snap opzich wel wat klaas bedoeld, vroeger, maar niet zo vroeger blowde we zo 8 jointjes, ik kan het nog wel aan maar daar heb ik geen behoefte meer aan...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#20
panini zei:
ik denk dat het te maken heeft met dat je op de middelbare eerder de verlplichting voelt om naar de les te gaan en daarom minder snel de makkelijke weg koos. ook ben je als volwassene eerder verplicht om normaal te doen en zo, en dan "schijt aan alles" gevoel heb je nu mss wat minder, onbewust :stoned:

is maar een theorie hoor, maar denk dat het daardoor komt :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat daar wel wat inzit ja. Als het moet ben je meer van fuck it ik ga gewoon stoned worden en iedereen kan de tering krijgen. Als je dat nu nog denkt dan word je gewoon een loser uiteindelijk... Meeste mensen willen dat niet natuurlijk..

Mja misschien heb je nu ook minder spanning om te ontladen, denk dat daarom stoned zijn ook zo chill is als je 16 hebt. Ik heb namelijk precies dezelfde effecten als die jij beschrijft Oom Klaas. Je hebt denk ik dan meer spanning, energie en onrust (meisjes, hormonen, depressies, school, toekomst vaag, problemen met je zelfbeeld). Maar goed ook maar een theorie ook hoor...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."