#1
SittaMan, Chemical en HetEindeVanAlles hebben er een vriendje bij! : Dar_master zei:allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
SittaMan, Chemical en HetEindeVanAlles hebben er een vriendje bij! : Dar_master zei:allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
ar_master zei:allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
de rook verlamt je trilharen maar zolang de rook niet radioactief is(ja tabaksrook is radioactief) kan et geen kanker veroorzaken.
en ja je hebt meer kans op psychoses en andere mentale aandoeningen, hoewel ik op 14 ben begonnen en niets heb ondervonden.

Winehouse zei:ar_master zei:allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
de rook verlamt je trilharen maar zolang de rook niet radioactief is(ja tabaksrook is radioactief) kan et geen kanker veroorzaken.
en ja je hebt meer kans op psychoses en andere mentale aandoeningen, hoewel ik op 14 ben begonnen en niets heb ondervonden.
Chips is ook radioactief..
Dat word namelijk bestraald zodat het langer houdbaar blijft.

Exceptional Insight zei:SittaMan, Chemical en HetEindeVanAlles hebben er een vriendje bij! : Dar_master zei:allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
Hellraiser_[NL] zei:Ik zelf ben pas begonnen met blowen op mijn 17e dit puur voor de ondwikeling.
zie om mij heen veel vrienden die al sinds hun 13e blowen achol drinken en roken.
veel van hun zullen hier ook last van krijg met school
zou als jou was voor je meisje gaan en lekker het blowen een paar jaartjes vergeeten
en stop met roken je adem gaat daarvan stinken
NorthernLightBE zei:Minder gaan blowen. Ik heb in iedere geval spijt dat ik zoveel blowde zo vroeg. Ik draag er dagelijks de gevolgen van -> enorm onderpresteren, jaren ouder dan klasgenoten, en vooral, Ik zal ook niet weten hoe mijn leven eruit gezien hebben zonder teveel te blowen, en vooral hoe ik zou geweest zijn zonder blowen. Maar, het is jouw keuze! Denk hieraan, bijna elke vriend waarmee ik ben beginnen blowen toen 14 jaar is helemaal anders uitgedraaid dan de rest van de jongens van die leeftijd, bijna allemaal onder toezicht van de jeugdrechter, kut schoolresultaten, 'blijven steken' ( letterlijk blijven hoe je bent voor je begon te blowen en amper 'upgraden'), kut relatie met de ouders. Ik zeg niet dat dat altijd zo gaat met veel ( +4joints /dag) blowen op 14 jaar, maar het heeft veel meer nadelen dan voordelen. Buiten de tamme gedemotiveerde zak dat je sowieso wordt als je teveel blowt, weet je nooit hoe je ECHT bent zou zijn zonder al dat blowen. Nu blow ik 1x per 2 dagen gemiddelde, maximum 2 per dag en dat gaat echt al veel beter. Ik zeg: voor je 18de hou het bij maximum 1-2 jointjes per week dan zal je niet te veel veranderen..
san am zei:en stop met roken je adem gaat daarvan stinken
KoxBox zei:san am zei:en stop met roken je adem gaat daarvan stinken
Oh neen! Nu heb je me overtuigd. Fuck die kanker, slechte adem is de grote boosdoener.
Hakvlees zei:Blowen terwijl je brein zich nog aan het ontwikkelen is, is fout. Voor de zekerheid kun je volgens mij beter pas na je 20e beginnen. Als je brein al ontwikkeld is heeft het in principe geen nadelige gevolgen (dat je brein helemaal afstompt is een fabel, je wordt er misschien wat apathischer van, maar dat is in mijn geval meer om dingen die eigenlijk ook geen fuck boeien)
Schizofrenie en psychoses ontwikkelen door wiet is eveneens een fabel. Als een persoon al aanleg heeft voor deze dingen kan het inderdaad getriggerd worden door overmatig drugsgebruik, maar als het al niet in je genen zit om een dat te ontwikkelen zal wiet je niet spontaan schizofreen of psychotisch maken.
Wat betreft depressiviteit door wiet, daar is enerzijds wel wat voor te zeggen. Je gaat meer nadenken over dingen. Het leven, de maatschappij, nut van het leven, etc. Daar kan ik soms een beetje down van worden omdat je je dan realiseert in wat voor achterlijke maatschappij je gedoemd bent te leven, en dat je leven als bewust geworden hoop organisch materiaal eigenlijk weinig zin heeft.
Overigens geldt dit ook voor andere psychoactieve drugs.
Maarja, dan denk ik, als ik stop met blowen/drugs denk ik misschien minder over zulke dingen na, maar wil ik dat wel? Ik ben geen type om 'ignorance is bliss' als levensmotto aan te nemen, dus dan zie ik de wereld liever voor wat het is.
Bovendien realiseer ik me dat de gedachte misschien grauw is, maar daardoor is mijn levensdoel wel geworden om alleen bezig te zijn met de dingen waar ik om geef en waar ik gelukkig van wordt, en dat heeft prima uitgepakt. Ik denk dat ik toch een stuk onbezorgder in het leven sta dan veel andere mensen
) prima met wat karakter, maar ja je merkt dat er wel wat emoties onderdrukt werden. Die eerste twee dagen heb ik ook gewoon veel na moeten denken...Hakvlees zei:je wordt er misschien wat apathischer van, maar dat is in mijn geval meer om dingen die eigenlijk ook geen fuck boeien)

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."