Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsblowen & roken ; TE JONG?

blowen & roken ; TE JONG?

56 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
ar_master zei:
allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
Klik om te vergroten...
SittaMan, Chemical en HetEindeVanAlles hebben er een vriendje bij! : D
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#2
ar_master zei:
allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
de rook verlamt je trilharen maar zolang de rook niet radioactief is(ja tabaksrook is radioactief) kan et geen kanker veroorzaken.
en ja je hebt meer kans op psychoses en andere mentale aandoeningen, hoewel ik op 14 ben begonnen en niets heb ondervonden.
Klik om te vergroten...

Chips is ook radioactief..
Dat word namelijk bestraald zodat het langer houdbaar blijft.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou ermee stoppen... Ben zelf begonnen met blowen toen ik 14 was, omdat ik gameverslaafd was.... Vond toen zelfs ook gamen weer erg leuk maar nu al zou er een playstation 4 zijn het lijkt me geen reet aan, en een internetverslaving kom je onmogelijk van af! :wave:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Winehouse zei:
ar_master zei:
allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
de rook verlamt je trilharen maar zolang de rook niet radioactief is(ja tabaksrook is radioactief) kan et geen kanker veroorzaken.
en ja je hebt meer kans op psychoses en andere mentale aandoeningen, hoewel ik op 14 ben begonnen en niets heb ondervonden.
Klik om te vergroten...

Chips is ook radioactief..
Dat word namelijk bestraald zodat het langer houdbaar blijft.
Klik om te vergroten...

Alsof iets radioactief moet zijn om er kanker van te krijgen...
M
Miepje91Lid
01-01-2024, 00:00
#5
allereerst vind k het raar idee om opje 13e al tebeginnen met blowen. ik heb 2 zusjes 1 van 16 en 1 van 12. het idee dat die van 12 over een jaar met een joint rondloopt.. uhm eng.

maargoed. de grootste schade van blowen is geloof ik nog steeds de tabak die je erbij gebruikt. in idd voor je longen. en verder valt het met je hersenen als het goed is wel mee. Tenminste als je langere tijd echt helemaal stopt.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vooral op de jonge leeftijd van 13 aan het begin van de pubertijd zijn er toch grote veranderingen in je denken en in je hersenen algemeen. Daarom is het juist voor zulke jongen personen erg schadelijk. Vooral als echt vaste blower. Daarom is het dan ook niet aan te raden het zo jong te doen , maarja.

:confused: maar met 13 al beginne ? moet er niet aan denken dat mijn broertje dit doet, ik bedoel , kereltje is net uit de periode dat meisjes ''vies'' zijn. Maarja, tegenwoordig :rolleyes:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
ar_master zei:
allereerst wil ik 1 ding recht zetten, je kan geen kanker krijgen van wiet.
Klik om te vergroten...
SittaMan, Chemical en HetEindeVanAlles hebben er een vriendje bij! : D
Klik om te vergroten...

Je kan gerust zijn :grin:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#8
Minder gaan blowen. Ik heb in iedere geval spijt dat ik zoveel blowde zo vroeg. Ik draag er dagelijks de gevolgen van -> enorm onderpresteren, jaren ouder dan klasgenoten, en vooral, Ik zal ook niet weten hoe mijn leven eruit gezien hebben zonder teveel te blowen, en vooral hoe ik zou geweest zijn zonder blowen. Maar, het is jouw keuze! Denk hieraan, bijna elke vriend waarmee ik ben beginnen blowen toen 14 jaar is helemaal anders uitgedraaid dan de rest van de jongens van die leeftijd, bijna allemaal onder toezicht van de jeugdrechter, kut schoolresultaten, 'blijven steken' ( letterlijk blijven hoe je bent voor je begon te blowen en amper 'upgraden'), kut relatie met de ouders. Ik zeg niet dat dat altijd zo gaat met veel ( +4joints /dag) blowen op 14 jaar, maar het heeft veel meer nadelen dan voordelen. Buiten de tamme gedemotiveerde zak dat je sowieso wordt als je teveel blowt, weet je nooit hoe je ECHT bent zou zijn zonder al dat blowen. Nu blow ik 1x per 2 dagen gemiddelde, maximum 2 per dag en dat gaat echt al veel beter. Ik zeg: voor je 18de hou het bij maximum 1-2 jointjes per week dan zal je niet te veel veranderen..
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hellraiser_[NL] zei:
Ik zelf ben pas begonnen met blowen op mijn 17e dit puur voor de ondwikeling.
zie om mij heen veel vrienden die al sinds hun 13e blowen achol drinken en roken.
veel van hun zullen hier ook last van krijg met school

zou als jou was voor je meisje gaan en lekker het blowen een paar jaartjes vergeeten

en stop met roken je adem gaat daarvan stinken
Klik om te vergroten...

Aan je spelling te zien betwijfel ik ten zeerste of het gewerkt heeft.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#10
NorthernLightBE zei:
Minder gaan blowen. Ik heb in iedere geval spijt dat ik zoveel blowde zo vroeg. Ik draag er dagelijks de gevolgen van -> enorm onderpresteren, jaren ouder dan klasgenoten, en vooral, Ik zal ook niet weten hoe mijn leven eruit gezien hebben zonder teveel te blowen, en vooral hoe ik zou geweest zijn zonder blowen. Maar, het is jouw keuze! Denk hieraan, bijna elke vriend waarmee ik ben beginnen blowen toen 14 jaar is helemaal anders uitgedraaid dan de rest van de jongens van die leeftijd, bijna allemaal onder toezicht van de jeugdrechter, kut schoolresultaten, 'blijven steken' ( letterlijk blijven hoe je bent voor je begon te blowen en amper 'upgraden'), kut relatie met de ouders. Ik zeg niet dat dat altijd zo gaat met veel ( +4joints /dag) blowen op 14 jaar, maar het heeft veel meer nadelen dan voordelen. Buiten de tamme gedemotiveerde zak dat je sowieso wordt als je teveel blowt, weet je nooit hoe je ECHT bent zou zijn zonder al dat blowen. Nu blow ik 1x per 2 dagen gemiddelde, maximum 2 per dag en dat gaat echt al veel beter. Ik zeg: voor je 18de hou het bij maximum 1-2 jointjes per week dan zal je niet te veel veranderen..
Klik om te vergroten...


1 van die beste vrienden van toen zit net vandaag in een psychiatrisch instelling geplaatst...fucked man. Weet waar je aan begint..kankerzooi
J
JonkasmokaLid
01-01-2024, 00:00
#11
hmmm, je verhaal doet me denken aan mijzelf... ik ben nu ook 15 en begonnen toen ik 13 was volgens mij, ik begon alleen eerst met roken en ben daarna pas begonnen met blowen. Ik heb ook een tijd lang vast geblowt. Na de zomervakantie dit jaar besloot ik te stoppen, omdat ik echt merkte dat ik al verslaafd was. Ik ben toen 2 maanden gestopt met blowen, en definitief gestopt met roken. Die 2 maanden waren volgens mij de moeilijkste maanden in mijn leven, ik wil je niet bang maken ofso, maar vooral als je vrienden lekker door blijven smoken, is het ongelofelijk moelijk om te stoppen. Ik ben nu helemaal gestopt met doordeweeks en op school blowen, maar ik doe het wel elk weekend.
Ben je van plan om defintief te stoppen?
i.i.g. heel veel succes!!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
san am zei:
en stop met roken je adem gaat daarvan stinken
Klik om te vergroten...

Oh neen! Nu heb je me overtuigd. Fuck die kanker, slechte adem is de grote boosdoener.
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
san am zei:
en stop met roken je adem gaat daarvan stinken
Klik om te vergroten...

Oh neen! Nu heb je me overtuigd. Fuck die kanker, slechte adem is de grote boosdoener.
Klik om te vergroten...

Nu heb je deze quote zo verkracht dat het lijkt alsof ík die stompzinnige opmerking maakte :( ik had die echter zelf al gequote.
t
twenty4sevenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hakvlees zei:
Blowen terwijl je brein zich nog aan het ontwikkelen is, is fout. Voor de zekerheid kun je volgens mij beter pas na je 20e beginnen. Als je brein al ontwikkeld is heeft het in principe geen nadelige gevolgen (dat je brein helemaal afstompt is een fabel, je wordt er misschien wat apathischer van, maar dat is in mijn geval meer om dingen die eigenlijk ook geen fuck boeien)
Schizofrenie en psychoses ontwikkelen door wiet is eveneens een fabel. Als een persoon al aanleg heeft voor deze dingen kan het inderdaad getriggerd worden door overmatig drugsgebruik, maar als het al niet in je genen zit om een dat te ontwikkelen zal wiet je niet spontaan schizofreen of psychotisch maken.

Wat betreft depressiviteit door wiet, daar is enerzijds wel wat voor te zeggen. Je gaat meer nadenken over dingen. Het leven, de maatschappij, nut van het leven, etc. Daar kan ik soms een beetje down van worden omdat je je dan realiseert in wat voor achterlijke maatschappij je gedoemd bent te leven, en dat je leven als bewust geworden hoop organisch materiaal eigenlijk weinig zin heeft.
Overigens geldt dit ook voor andere psychoactieve drugs.
Maarja, dan denk ik, als ik stop met blowen/drugs denk ik misschien minder over zulke dingen na, maar wil ik dat wel? Ik ben geen type om 'ignorance is bliss' als levensmotto aan te nemen, dus dan zie ik de wereld liever voor wat het is.
Bovendien realiseer ik me dat de gedachte misschien grauw is, maar daardoor is mijn levensdoel wel geworden om alleen bezig te zijn met de dingen waar ik om geef en waar ik gelukkig van wordt, en dat heeft prima uitgepakt. Ik denk dat ik toch een stuk onbezorgder in het leven sta dan veel andere mensen
Klik om te vergroten...

heb echt precies het zelfde met dat nadenken over het leven.. tja stoppe word hem toch niet=\\
F
FretzelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Naja het ligt er aan hoe jezelf bent.

Het antwoord op je vraag je "te jong?". Dan zeg ik volmondig "ja". Maar het blijft een mening.

Maar het verschilt echt per persoon hoe je ermee om gaat. Kanker krijgen van blowen en roken. Je kan van alles kanker krijgen inmiddels volgens de maatschappij waar in we leven. Niet zo paranoïa doen, gewoon leven zoals het hoort en geniet ervan(Maar doe dit met enige verantwoordelijkheid). Blow als je wilt of niet blowen als je niet wilt.

Het punt is. Kan jij je dagelijkse dingen op een normaal tempo voortzetten of word dit beperkt door je blow gedrag. Blijf je stil hangen in je leven of niet? Dat zijn allemaal persoonlijke keuzes. Waar bij wiet roken vaak niet een positieve draai er aan geeft.

Als jij vind zelf dat je te jong bent om te blowen roken. Stop ermee kijk hoe je je voelt. Maar hou in je achterhoofd 15 jaar is te jong. Je bent nog vol in emotionele en sociale ontwikkeling(Ik kan me niet voorstellen dat dit een positieve uitwerking heeft)
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#16
Damn wat ik hier in sommige posts teruglees is echt heel treffend.

Afgelopen maand had ik vakantie, en blowde ik er toch zo'n 4 per dag, en nu is het weer school en ik heb met mezelf afgesproken niets meer te roken.

Dat lukt (uiteraard :rolleyes: ) prima met wat karakter, maar ja je merkt dat er wel wat emoties onderdrukt werden. Die eerste twee dagen heb ik ook gewoon veel na moeten denken...

Je ware zelf vervaagt inderdaad vaak/altijd. Tenminste als je dagelijks wat wegblowt. Als je weekendblowt valt dat heel goed mee denk ik.

Dan vraag ik me altijd af hoe bijvoorbeeld Bob Marley ofzo daarmee omgaat :sunglasses:

OT: Antwoord is al 1.000x gegeven in het topic. :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hakvlees zei:
je wordt er misschien wat apathischer van, maar dat is in mijn geval meer om dingen die eigenlijk ook geen fuck boeien)
Klik om te vergroten...

:mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."