Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickverschijnselen van Cannabis!

Afkickverschijnselen van Cannabis!

101 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
e
esprinsesLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben sinds 2 dagen gestopt met blowen,na ruim 10 jaar lang dagelijks minstens 6 a 8 jointjes gebruikt te hebben.
Ik heb wel degelijk last van afkickverschijnselen: bibberen,snelle hartslag,niet kunnen poepen,niet goed kunnen slapen,zweten en dat alles doorspekt met een angstgevoel.
zijn er meer mensen die dat hebben?
A
A'damLid
01-01-2024, 00:00
#2
1e joint was ik 12, ben nu 34, rook fulltime vanaf mijn 15e. Dit is de derde keer dat ik weer ga stoppen. Begon in mijn tienerjaren steeds meer te roken, omdat alles te langzaam ging in de klas ( te makkelijk), had echter ook een aggressieviteits probleem en als ik rookte was dat minder tot nihil. Dit betekent dat ik alles stoned heb gedaan in mijn leven. Heb mijn atheneum stoned doorlopen, evenals mijn studie op de HEAO, beide gehaald trouwens. Heb stoned mijn rijbewijs gehaald, wat er ging geen minuut voorbij dat ik niet stoned was ( als je het nog stoned kan noemen,voelde meer als sigaret ( van mijn 16e tot 27 sigaretten gerookt ).
Heb ook altijd stoned gewerkt, maar omdat ik altijd stomed ben en ook nog eens last heb van allergien, is dat nooit iemand opgevallen, vermoedens ok, maar als je beter presteerd dan de rest valt dit ook niet op.
2 keer via jellinek gestopt ( 5 maanden 1e keer gestopt, 2e keer 7 mndn ofzo) en nu zelf, want duurt te lang via jellinek ( bureaucratie ), en dan heb je geen zij meer om te stoppen.
Kreeg diazapan van jellinek, maar heb ik niet ingenomen.
Kwam nadat ik 2/3 maanden was gestopt in 1 keer heel veel aan, ja blowen maakt je dun en nee je bent geen blower als je maar 1 joint rookt.
Negatieve afkickverschijnselen die ik ondervond ( een dokter begeleide mij hield mijn fysieke en mentale gesteldheid bij )
- 2 tot 3 weken slaap je slecht in, oom al ben je kapot moe, je valt niet in slaap ( sta alsnog gewoon vroeg op )
- trillingen in de benen,werd er helemaal gek van...kreeg iets, maar ben de naam vergeten
- prikkelbaar
- slechter rijden in het verkeer, rij aggresiever en sneller en ben minder scherp ih begin, na een paar maanden wordt dit weer hetzelfde als toen je wel blowde.
- overmatig zweten ( dat is waarschijnlijk de teer en thc die je uitzweet
-warm/koud
-minder eetlust ih begin
- 1 e week had ik een verminderde weerstand
-onrustig
-verminderd concentratie vermogen, doordat je inrustig bent van het afkicken
Ik ga het nu weer proberen, maar zonder jellinek. Is nu mijn 2de dag en ondervind dezelfde afkickverschijnselen.
Ik heb gemerkt, dat de aflickverschijnselen afhangen van je gebruik en je begruikers periode.
Ikzelf rook best veel, id ochtens haal ik 20 euro en die is rond 7 uur op en dan haal ik meestal nog eens. 20 of 30 euro. Van 1 gram weed word ik echt niet stoned, moet er 2 of 3 achter elkaar roken om een beetje rustig te worden.

Sorry als mijn verhaal een beetje warrig is, heb nog niet geslapen natuurlijk, hoewel ik kapot moe ben.
Hopelijk hou ik het dit keer wel langer vol.
Ps. Afkicken van weed/hasj gaat gepaard met fysieke en mentale Klachten. Heb dat zelf ondervonden, net als meerdere mensen. Wetenschappelijk wordt er volgems mij weinig onderzoek gedaan hiernaar, als je twijfelt ga je naar een afkickkliniek en vraag je de begeleiders, doktoren, psychologen en ervarings deskundigen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
mmm, zal voor het grootste deel wel tussen je oren zitten dan die afkickverschijnselen :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ontwenningsverschijnselen: alleen bij mensen die langdurig en veel gebruikt hebben.
Zij kunnen last krijgen van: onrust, zweten, hoofdpijn, problemen met inslapen en trillen.
Klik om te vergroten...

Toch wel mogelijk dus, ontwenningsverschijnselen...

Hoezo je kan niet verslaafd raken aan Cannabis? :P
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
zelf gebruik ik te weinig om afkick verschijnselen te gebruiken. Maar een vriendin vanmij rookt al zo'n 23 jaar dag in dag uit wiet, ze staat er mee op en ze gaat er mee naar bed. Die vertelde de laast dat als ze een dag zonder zat ze lag te zweten in dr bed en overgeven, stinken uit dr huid hoofdpijn, misselijk, kortom ziek. Dit houdt een aantal dagen aan tenzij ze gewoon weer een jointje neemt. Je kunt me veel vertellen maar dit zijn toch echt wel afkick verschijnselen
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
vooral geestelijk : zin in een joint
lichaamelijk niet in slaap komen ( is dat lichamelijk eigenlijk :rolleyes: )
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
er zijn er wle een soort van bij sommige personen maar bij mij niet echt.. slapen heb ik zelfs niet zo veel last van gehad
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#8
dat zijn geen afkickverschijnselen,dat is hoe je normaal zonder wiet bent :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
haha, ik heb niet altijd hoofdpijn hoor! :grin:

Maar snap wat je bedoelt ja :)
B
BubblegumLid
01-01-2024, 00:00
#10
nee, wel misschien wat bijverschijnselen
moeite met in slaap komen uit bed komen
en je merkt hoe erger je vergeetachtiger je
bent geworden :P kei vervelend, maarja moet
niet al te moeilijk zijn om mee te stoppen
maarja als je nog niet hoeft :wink: :stoned:
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
het gaat niet om kunnen stoppen maar om willen stoppen :)
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lichamelijk? eerste 1-2 dag(en) zweten, verveling en slapeloos heid, zal wel tussen mijn oren zitten.
p
paulaLid
01-01-2024, 00:00
#13
mee eens

caatje zei:
zelf gebruik ik te weinig om afkick verschijnselen te gebruiken. Maar een vriendin vanmij rookt al zo'n 23 jaar dag in dag uit wiet, ze staat er mee op en ze gaat er mee naar bed. Die vertelde de laast dat als ze een dag zonder zat ze lag te zweten in dr bed en overgeven, stinken uit dr huid hoofdpijn, misselijk, kortom ziek. Dit houdt een aantal dagen aan tenzij ze gewoon weer een jointje neemt. Je kunt me veel vertellen maar dit zijn toch echt wel afkick verschijnselen
Klik om te vergroten...

ik rook het al 16 jr en ik heb ook last van koud zweet,trillen,sagareinig,opvliegerig als ik weer een poging doen,en inderdaad je krijg een bepaalde lichaamsgeur,alsof al die rottigheid eruit gegooid word
H
HBLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben nu met 'n poging bezig, vijf dagen niet geblowd. Is in principe 'n record. Heb ik er echt moeite mee. Kan amper slapen, lig uren wakker in m'n nest, heb 'n heel zwaar hoofd en voel me aan de ene kant klote, maar aan de andere kant voel ik me beter dan ik me in jaren heb gevoeld. Moet 't eigenlijk volhouden, maar twijfel nu wel. Misschien moet ik op vakantie naar 'n land waar je echt geen drugs kunt krijgen of waar je echt geen drugs mee naar toe kunt nemen. Maja kost weer geld en tijd. Suc6 iedereen :confused:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
HB zei:
Misschien moet ik op vakantie naar 'n land waar je echt geen drugs kunt krijgen of waar je echt geen drugs mee naar toe kunt nemen.
Klik om te vergroten...

in elk land is t te verkrijgen, het is alsof het op je voorhoofd staat geschreven dat je een gebruiker bent. Op de een of andere manier is er altijd wel wat te ritselen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
caatje zei:
HB zei:
Misschien moet ik op vakantie naar 'n land waar je echt geen drugs kunt krijgen of waar je echt geen drugs mee naar toe kunt nemen.
Klik om te vergroten...

in elk land is t te verkrijgen, het is alsof het op je voorhoofd staat geschreven dat je een gebruiker bent. Op de een of andere manier is er altijd wel wat te ritselen
Klik om te vergroten...

Denk jij dat je in Thailand ofzo het risico durft te nemen?! :beer:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Een goede dealer ziet idd aan je kop of en wat je gebruikt. En sowieso onbewust zoek je ook altijd wel die situaties op, maar in Thailand zou ik me nog wel inhouden.
K
KnikkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je stopt met blowen rook je meestal ook minder tabak aangezien de meeste mensen tabak bij hun joint doen. Als het nicotine niveau te laag word krijg je ontwenningsverschijnselen zoals:
gespannen-, rusteloos- en prikkelbaarheid, slapeloosheid en lichamelijke klachten zoals bijvoorbeeld buik- en hoofdpijn.

misschien komt het daardoor?
T
TommetjahLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb het niet, maar ik ben 15 jaar en ik blow nog maar een paar maandjes, wel logisch dat ik het nog niet heb :P
B
BonerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan dan niet slapen, denk gewoon constant aan wiet, en wat ik zou kunnen doen als ik stoned ben.

Kverveel me gwoon dan!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."