Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmoeite met opstaan

moeite met opstaan

47 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
s
skafmaarscherpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vape altijd best wel wat voor het slapen maar heb nooit echt meer moeite gehad met opstaan dan voor ik vapete. Ook nog niet gek geworden.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
endor zei:
Sublimo zei:
endor zei:
Gewoon niet slapen..
Klik om te vergroten...

Dan verlang ik de dag erna nog veel meer naar mijn bed.
Klik om te vergroten...

Spoil (speed)
Klik om te vergroten...

Spoil ?

Je kunt niet eeuwig blijven doorgaan met de speed. Ooit moet je slapen, en dan zal het nog veel moeilijker zijn om op te staan. :P
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier in Gent word speed vaak spoil genoemd. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
endor zei:
Hier in Gent word speed vaak spoil genoemd. :)
Klik om te vergroten...

Dankjewel. :) Ik had al zo een vermoeden. :P
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb dit ook altijd.
Maar als ik hasj rook is dit meestal stukke Minder, sta meestal fitter op als ik hasj heb Gerookt dan als ik nuchter op sta :tearsofjoy:
Maar me voorkeur blijft toch altijd wiet.
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien een beetje laat haha. Toch handig om te weten

uit interessante studies blijkt dat cannabis ook invloed kan hebben op de verschillende stadia van de slaap, en specifiek in de slow-wave slaap en de REM slaap.

Bron: Www.wietblog.com/18-03-2015-cannabis-en-slapen-een-voordeel-of-een-nadeel/?fdx_switcher=true
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sinds ik de philips somneo wake up light heb word ik eigenlijk wel elke ochtend heerlijk wakker. Er zijn nog weleens ochtenden dat ik me niet zo voel, maar dan voelt het opstaan in ieder geval een stuk minder lastiger.
b
bjo19Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag allemaal :w

je kent het wel, je word wakker, je voelt je lui, moe, geen motivatie om wat dan ook te doen en het liefst zou je gewoon willen blijven liggen, tv kijken of nog een joint roken..

Spijtig genoeg moet ik gaan werken en zou ik liefst nog wat vroeger kunnen opstaan om wat fijne dingen te doen. Natuurlijk zitten bovenstaande redenen me nogal behoorlijk in de weg.

Dus mijn vraag; is er iets om dit te verminderen? (zoals bv bij alcohol veel water drinken zodat je een mindere kater hebt) en komt dit omdat ik altijd weed rook net voor ik ga slapen of omdat ik gewoon weed in het algemeen rook?

Wou het deze avond uittesten, maar wegens omstandigheden is dit al niet meer mogelijk :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Door het blowen net voor het slapen gaan, slaap je op een andere manier.
Je blijft langer/korten of komt helemaal niet in bepaalde fases van je slaap.

Hierdoor kun je wat verward/vaag/moe opstaan.
De oplossing hiervoor is zoals je zelf al zegt: Niet net voor het slapen gaan blowen.

Ikzelf merk dat wanneer ik blow voor het slapen, juist minder slaap hoef te hebben dan wanneer ik nuchter in slaap val.
Het uit bed stappen valt bij mij ook altijd erg zwaar ( ook voor het blowen al), wat ik er aan doe?
Ik zet anderhalf uur voor dat ik er eigenlijk uit moet mijn wekker al, en blijf dan anderhalf uur lang snoozen. Op een gegeven moment ben ik dat elke keer wakker worden beu, en ga ik er toch maar uit. Maar dan wel op tijd en wakker :) .
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
yup allemaal waar wat hier staat, beste is gewoon niet meer blowen paar uur voor dat je slaapt, je kan er weinig aan doen, of mss hasj roken

of beter gewoon niet blowen (behalve vrijdag en zaterdag als je die discipline hebt)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeller zei:
yup allemaal waar wat hier staat, beste is gewoon niet meer blowen paar uur voor dat je slaapt, je kan er weinig aan doen, of mss hasj roken

of beter gewoon niet blowen (behalve vrijdag en zaterdag als je die discipline hebt)
Klik om te vergroten...

Waarom hasj roken? Dan heb je het niet? :tearsofjoy: :rolleyes:

endor zei:
Ik heb me ooit horen vertellen dat wiet een fase in je slaap overslaat.
Die fase blijkt essentieel te zijn voor de mentale gezondheid.
Ze hebben dan testen met katten gedaan door ze telkens ze in die fase geraken , hen wakker te maken.
De katten kwamen na bepaalde tijd gek , ze werden echt letterlijk gek.

Ok , ik heb geen bron van deze informatie , maar ik zeg maar wat ik heb gehoord.
Klik om te vergroten...

Klopt wel, maar ik zou ook gek worden wanneer ik telkens wanneer ik in een bepaalde fase van mijn slaap geraak wakker gemaakt word. Het is wel zo dat die fase van de slaap belangrijk is voor de verwerking van emotioneel (heftige) gebeurtenissen.

Ikzelf blow bijna elke avond net voordat ik ga slapen, en dit toch al bijna 3 jaar lang.
Normaal gezien ben ik nog steeds uitgeruster als ik stoned in slaap val, en heb geen last van onverwerkte emotionele ervaringen. Wel droom ik zeer, zeer zelden.

Als ik droom, lucide :hearteyes:
b
bjo19Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmm.. maar de laatste jaren heb ik ook wel heel wat heftige dingen te verwerken gehad.. Misschien door het weed roken dat ik dit nooit in mijn slaap heb kunnen verwerken?

hoe dan ook, ik zie het als een teken om een tijdje te stoppen, zien hoe dat lukt :tongueout:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#13
gewoon met je luie reet het bed uit, of stoppen met blowen

easy
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik dwing mezelf gewoon op te staan :tongueout:.
af en toe blijf ik wel eens te lang liggen maar dan spring ik er snel uit en dan ben ik wel wakker en helder voor de rest van de dag.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#15
gamezz zei:
ik dwing mezelf gewoon op te staan :tongueout:.
af en toe blijf ik wel eens te lang liggen maar dan spring ik er snel uit en dan ben ik wel wakker en helder voor de rest van de dag.
Klik om te vergroten...

heb ik ook , eenmaal mijn ogen open zijn , lig ik nog 5 minuten neer om te kijke of ik terug in slaap val.
Als dat niet 't geval is dan sta ik gewoon op.
p
psychedelicchickLid
01-01-2024, 00:00
#16
daar heb ik een trukje voor .. :P zet je wekker aan de andere kant van de kamer en zet hem echt keihard.. nou als ie afgaat schrik je, je een tierelier en ben je dus meteen wakker + je moet opstaan om je wekker uit te zetten and tadaaa je bent meteen uit je bed :grin:

ja het klinkt best wel stom .. maar het helpt wel haha ben je meteen uit die "fase"
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Moeite met opstaan? Wanneer je Clocky 'snoozed' rijdt 'ie als een dolle weg. Clocky springt van je nachtkastje en rijdt je kamer rond op zoek naar een plek om zich te verstoppen. Natuurlijk houdt Clocky zich niet stilletjes. Al luid piepend zal hij blijven rondrijden totdat je 'm te pakken hebt. Ga daar maar eens achteraan als je net wakker bent!
Klik om te vergroten...
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#18
je kan ook de avond van te voren al vast wat pep klaar leggen
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Moeite met opstaan? Wanneer je Clocky 'snoozed' rijdt 'ie als een dolle weg. Clocky springt van je nachtkastje en rijdt je kamer rond op zoek naar een plek om zich te verstoppen. Natuurlijk houdt Clocky zich niet stilletjes. Al luid piepend zal hij blijven rondrijden totdat je 'm te pakken hebt. Ga daar maar eens achteraan als je net wakker bent!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Een vriendin van me heeft die gehad. :tearsofjoy:
Zij slaapt door alles heen , geen wekker die haar wakker maakt.
Behalve deze.
U
UeWEclipseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind het altijd heerlijk om stoned te gaan slapen.

Ik val gewoon meteen in slaap en smorgens wordt ik helemaal fit wakker

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."