Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmoeite met opstaan

moeite met opstaan

47 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gezond is het niet nee.
Maar s'ochtends een klein lijntje pep(uitgaand van goed spul) is wel ''beter'' dan 5 koppen koffie op een dag.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Gezond is het niet nee.
Maar s'ochtends een klein lijntje pep(uitgaand van goed spul) is wel ''beter'' dan 5 koppen koffie op een dag.
Klik om te vergroten...

Hoe kom je daar bij ?
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Gezond is het niet nee.
Maar s'ochtends een klein lijntje pep(uitgaand van goed spul) is wel ''beter'' dan 5 koppen koffie op een dag.
Klik om te vergroten...

Schijnt dat 5 koppen koffie per dag net gezond zijn.
Heb ik gehoord op 't nieuws op de radio.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
PepTalk zei:
Gezond is het niet nee.
Maar s'ochtends een klein lijntje pep(uitgaand van goed spul) is wel ''beter'' dan 5 koppen koffie op een dag.
Klik om te vergroten...

Hoe kom je daar bij ?
Klik om te vergroten...

Afgaand op leverschade en psychologische effecten van beide middelen.

endor zei:
PepTalk zei:
Gezond is het niet nee.
Maar s'ochtends een klein lijntje pep(uitgaand van goed spul) is wel ''beter'' dan 5 koppen koffie op een dag.
Klik om te vergroten...

Schijnt dat 5 koppen koffie per dag net gezond zijn.
Heb ik gehoord op 't nieuws op de radio.
Klik om te vergroten...

Nee, geen 1 kop is gezond. Caffeine is niet zo onschuldig.
Niet zomaar het nieuws geloven, zij baseren hun mededeling uit een onderzoek, wat altijd vrij nieuw is.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pep doet psychologisch veel meer kwaad dan caffeine. :openmouth:
Snuif jij elke ochtend een klein lijntje , ik zal elke dag 3 koppen koffie drinken.
We zullen zien we 't snelst gek word. :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
endor zei:
Pep doet psychologisch veel meer kwaad dan caffeine. :openmouth:
Snuif jij elke ochtend een klein lijntje , ik zal elke dag 3 koppen koffie drinken.
We zullen zien we 't snelst gek word. :wink:
Klik om te vergroten...

We hebben het hier ook niet over gek worden, maar oud worden of niet.
Gek kun je best oud worden, hoewel ik van mezelf weet dat ik geen psychose of andere psychische aandoening zou ontwikkelen bij 1 lijntje pep per dag.

Wat ik gewoon probeer te zeggen is dat amfetamine vrij overschat word in schadelijkheid.
Zolang je het verstandig en vooral met mate gebruikt is het zo erg nog niet.
Belangrijk is gewoon veel slaap, veel eten en dan is het niet zo schadelijk
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#7
1 lijn per dag is echt niet met mate. :openmouth:
1 lijn om de 2 maand is pas met mate.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
endor zei:
1 lijn per dag is echt niet met mate. :openmouth:
1 lijn om de 2 maand is pas met mate.
Klik om te vergroten...

Nee, dat is al bijna sporadisch.

Maar misschien is dit gewoon een meningsverschil, en moeten we wat meer OT blijven.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wandelen voor het slapen gaan, 45 min!
D
DeenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jongens, het is gewoon beiden niet goed...we hebben nu al een tijdje niet geblowed! Heb nergens last van, slaap heerlijk heb de energie voor drie weer te pakken:) Pep en koffie heb ik gelukkig niet nodig gehad!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
endor zei:
1 lijn per dag is echt niet met mate. :openmouth:
1 lijn om de 2 maand is pas met mate.
Klik om te vergroten...

Nee, dat is al bijna sporadisch.

Maar misschien is dit gewoon een meningsverschil, en moeten we wat meer OT blijven.
Klik om te vergroten...
Met mate gebruiken gaat er niet alleen om hoe vaak je het gebruikt, maar vooral hoeveel je gebruikt als je gebruikt.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha, doe ik ook.
De wekker aan de andere kant van de kamer en maximum volume, plus die irritante wektoon en niet de radio. En dan nog eens dat rondrijdend ding en sta ik wel op na 5 minuten.


hoewel
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#13
PepTalk zei:
Ik zet anderhalf uur voor dat ik er eigenlijk uit moet mijn wekker al, en blijf dan anderhalf uur lang snoozen. Op een gegeven moment ben ik dat elke keer wakker worden beu, en ga ik er toch maar uit. Maar dan wel op tijd en wakker :) .
Klik om te vergroten...

Daar word je juist zo duf en lamlendig van.
Het beste is 2 wekkers te zetten (1 van die ouderwetse analoge krengen met 2 bellen erop) en onmiddellijk uit bed gaan, naar beneden lopen, koud water op je gezicht, koffie zetten.

Dan ben je tegen de tijd dat je op het werk aankomt weer helder :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
weyoun22 zei:
PepTalk zei:
Ik zet anderhalf uur voor dat ik er eigenlijk uit moet mijn wekker al, en blijf dan anderhalf uur lang snoozen. Op een gegeven moment ben ik dat elke keer wakker worden beu, en ga ik er toch maar uit. Maar dan wel op tijd en wakker :) .
Klik om te vergroten...

Daar word je juist zo duf en lamlendig van.
Het beste is 2 wekkers te zetten (1 van die ouderwetse analoge krengen met 2 bellen erop) en onmiddellijk uit bed gaan, naar beneden lopen, koud water op je gezicht, koffie zetten.

Dan ben je tegen de tijd dat je op het werk aankomt weer helder :)
Klik om te vergroten...

Ik niet:) Wel chagrijnig.
Maar met meteen uit bed komen water in mn gezicht word ik ook niet blij wakker.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
endor zei:
Gewoon niet slapen..
Klik om te vergroten...

Dan verlang ik de dag erna nog veel meer naar mijn bed.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#16
weyoun22 zei:
PepTalk zei:
Ik zet anderhalf uur voor dat ik er eigenlijk uit moet mijn wekker al, en blijf dan anderhalf uur lang snoozen. Op een gegeven moment ben ik dat elke keer wakker worden beu, en ga ik er toch maar uit. Maar dan wel op tijd en wakker :) .
Klik om te vergroten...

Daar word je juist zo duf en lamlendig van.
Het beste is 2 wekkers te zetten (1 van die ouderwetse analoge krengen met 2 bellen erop) en onmiddellijk uit bed gaan, naar beneden lopen, koud water op je gezicht, koffie zetten.

Dan ben je tegen de tijd dat je op het werk aankomt weer helder :)
Klik om te vergroten...

Dat doe ik ongeveer ook , maar met 1 wekker.
Ik spring ook altijd direct uit mijn bed als de wekker gaat , als ik blijf liggen overslaap ik me waarschijnlijk.

Wat gewoon voor mij het beste is , is als je je wekker hoort direct opstaan , idd ook koud water op je gezicht doen , koffie zeten en een sigaret roken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb in het algemeen al moeite met opstaan. Het bed ligt gewoon veel te lekker. Daar valt echt bar weinig aan te doen. :tearsofjoy:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gewoon niet slapen..
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een mes boven je bed hangen die 5 seconden na het afgaan van je wekker op je keel valt als je niet opstaat. (kan ook met een bowlingbal alleen is deze moeilijk te bevestigen.)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
soldiermoney zei:
Een mes boven je bed hangen die 5 seconden na het afgaan van je wekker op je keel valt als je niet opstaat. (kan ook met een bowlingbal alleen is deze moeilijk te bevestigen.)
Klik om te vergroten...

En wat als je dan niet wakker wordt van de wekker ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."