Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnder invloed van THC stilstaande auto

Onder invloed van THC stilstaande auto

59 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Deze discussir is zowel hier als elders vaak genoeg gevoerd. Niemand rijd beter onder invloed wat diegene zelf ook denkt.
Nogmaals deze discussie voeren heeft geen zin. Je rijd gewoon NIET onder invloed van wat dan ook. Punt.
Natuurlijk ben en rijd je rustiger na wiet. Je hebt jezelf “verdoofd”.
Klik om te vergroten...
Ik zit jouw reacties beetje te lezen en jij bent echt een naar persoon
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
anoniempje12341 zei:
Ik zit jouw reacties beetje te lezen en jij bent echt een naar persoon
Klik om te vergroten...

WTF?
Je bent nog geen half uur lid en weet nu al dat ik een naar persoon ben? Leuke binnenkomer... 😳
Ik zo een donkerbruin vermoeden (ik voel het aan mijn water zeg maar) dat het nieuwe lid @anoniempje12341 het hier uiteindelijk niet lang zal uithouden. Call me crazy (oh wacht, het was “naar“) maar ik heb er in de afgelopen 9 jaar hier zoveel meteen bijdehand en fout binnen zien komen dat je het eigenlijk op je vingers na kan tellen.

Oh well, time will tell! (Hee dat rijmt!)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
anoniempje12341 zei:
Ik zit jouw reacties beetje te lezen en jij bent echt een naar persoon
Klik om te vergroten...
Houd op joh, de dunne heeft gewoon gelijk.
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Houd op joh, de dunne heeft gewoon gelijk.
Klik om te vergroten...
Hij kan wel gelijk hebben, maar de toon waarop die reageert op sommige mensen die overduidelijk met hun handen in t haar zitten.. komop hey, verder dat iemand een nieuw account aanmaakt betekent niet dat die nooit op het forum heeft gekeken?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
het klinkt gek maar bij mij werkt een lichte high ook wel beter met rijden ik zie alles kijk overal heen en zie zelfs bladere bewege in me ooghoek byv ‘ en ik rij inplaats 70 gewoon netjes 50 als dagelijkse blower wen je deraan heb je tollerantie en werk blowen net wat anders ‘ maar ieder zijn mening of zijn ‘ feit ‘
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
anoniempje12341 zei:
Hij
Klik om te vergroten...

He shit, die Koninginnen avatar helpt toch niet genoeg geliefde DF’rs...
Maar goed, ik ben nu veel te moe om een nutteloze discussie te gaan voeren die toch op niets uitdraait.
Dus jij @anoniempje12341 hebt gelijk: (“de ander gewoon gelijk geven“ werkte ook bij mijn neefje van 4, dus wie weet) ik ben een naar persoon.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
In 600 meter kan een hele hoop gebeuren...
c
chainsmoker1998Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo

Ik chill regelmatig met een paar vrienden bij een parkeerplaats circa 600 meter van mijn huis tijdens het chillen roken we eigenlijk regelmatig wel een joint (dit is de enige afstand die ik rij onder invloed). Hier ga ik heen met de auto we willen natuurlijk niet in de kou staan. Recentelijk is er dus politie langs gekomen en vriend van mij zn wiet is ingenomen en mijn auto is onderzochtz de rest heeft het allemaal snel weg kunnen stoppen. Ik was op dit moment wel onder invloed maar er is geen speekseltest uitgevoerd als dit wel gebeurd was was ik dan de lul? Ik had al een verhaal klaar liggen dat ik de auto hier laat staan en hem morgen ophaal als ik met de hond ga lopen het is dus mijn verhaal tegen die van de politie of zie ik dit verkeerd?

Bijvoorbaat dank!
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi

Ze kunnen je doorsturen naar RDW als je word gepakt.
Maar je mag NOOIT zeggen dat je elke dag wiet of hasj rookt.
Als ze je vragen moet je altijd zeggen dat je 1x in de 2 maanden rookt.
Anders mogen ze je rijbewijs afpakken!
Thc is een sterk middel in je bloed en kan zes weken later terug gevonden in je bloed.
Dus als je word gepakt gaan ze je testen maar zal je moeten volhouden dat je die dag dat je achter het stuur zat niet had gerookt maar de dag ervoor wel een aantal jointjes als je uitslag b.v. 280 is.
Dan kunnen ze je niks maken en kan je het altijd aanvechten.
Praat hier over met een advocaat als het zover komt.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zelf rij veel voorzichtiger als ik stoned ben.
En dan kunnen mensen wel zeggen je bent stoned dus je reactie vermogen is slomer.
Maar toch durf ik te zweren dat het veiliger is bij mij om in de auto te zitten als ik stoned ben dan nuchter.

Ik rij rustig en ben voorzichtiger en alles is meer intenser dus kijk beter en doe niet haastig.
Dit hoeft niet voor iedereen zo te zijn maar bij mij werkt het wel zo.

En in 600m kan er weinig gebeuren!
Overdrijven is ook een vak op df.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rebell zei:
Ik zelf rij veel voorzichtiger als ik stoned ben.
En dan kunnen mensen wel zeggen je bent stoned dus je reactie vermogen is slomer.
Maar toch durf ik te zweren dat het veiliger is bij mij om in de auto te zitten als ik stoned ben dan nuchter.

Ik rij rustig en ben voorzichtiger en alles is meer intenser dus kijk beter en doe niet haastig.
Dit hoeft niet voor iedereen zo te zijn maar bij mij werkt het wel zo.

En in 600m kan er weinig gebeuren!
Overdrijven is ook een vak op df.
Klik om te vergroten...
Deze discussir is zowel hier als elders vaak genoeg gevoerd. Niemand rijd beter onder invloed wat diegene zelf ook denkt.
Nogmaals deze discussie voeren heeft geen zin. Je rijd gewoon NIET onder invloed van wat dan ook. Punt.
Natuurlijk ben en rijd je rustiger na wiet. Je hebt jezelf “verdoofd”.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blijkbaar hebben mensen deze inzicht vaker gekregen en proberen dat bespreekbaar te maken.
Maar omdat sommige mensen denken dat wat de wet voorschrijft altijd de waarheid is krijg je een antwoord als dit.

De Dunne zei:
Nogmaals deze discussie voeren heeft geen zin. Je rijd gewoon NIET onder invloed van wat dan ook. Punt.
Klik om te vergroten...

Dit gaat niet over onder invloed rijden van wat dan ook. Dat heb ik nooit gezegd.
Dit gaat over rijden na het blowen.
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het hier mee eens zijn en dit weten net als ik.
En omdat jij het er niet mee eens bent betekent dat niet dat een discussie er over voeren geen zin heeft en blijkbaar dus zelfs nodig is!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rebell zei:
Blijkbaar hebben mensen deze inzicht vaker gekregen en proberen dat bespreekbaar te maken.
Maar omdat sommige mensen denken dat wat de wet voorschrijft altijd de waarheid is krijg je een antwoord als dit.



Dit gaat niet over onder invloed rijden van wat dan ook. Dat heb ik nooit gezegd.
Dit gaat over rijden na het blowen.
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het hier mee eens zijn en dit weten net als ik.
En omdat jij het er niet mee eens bent betekent dat niet dat een discussie er over voeren geen zin heeft en blijkbaar dus zelfs nodig is!
Klik om te vergroten...
Als je eerst blowt en dan gaat rijden rij je wel degelijk onder invloed.
Net als dat je eerst alcohol drinkt en dan gaat rijden rij je ook onder invloed. Heeft niks met de wet of mening te maken.
Jij vind jezelf blijkbaar niet onder invloed als je hebt geblowt terwijl dat wel zo is. Ik weet dat de gemiddelde blower dat niet van zichzelf vind omdat ze niet willen toegeven dat ze wel onder invloed rijden.
Maar zoals ik zei, je rijd gewoon niet onder invloed. Dan breng je anderen in gevaar.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dus uit onderzoek blijkt..
Stoned rijden is niet zo gevaarlijk als de overheid het doet lijken.


Al die onderzoeken bij elkaar werden uiteindelijk gebundeld in één onderzoeksverslag. Daaruit bleek: wiet heeft een negatieve impact op de rijvaardigheid. Maar cannabis viel in de laagste van de vier opgestelde risicocategorieën: 1 tot 3 keer zoveel kans op een ongeval. Daarmee is stoned rijden ongeveer net zo gevaarlijk als één of twee glazen bier drinken, je radio instellen, onderweg iets eten, of langdurig kijken naar reclameborden langs de weg.

https://www.vice.com/nl/article/j5b...zo-gevaarlijk-als-de-overheid-het-doet-lijken


De kans is groot dat mensen niet als medische gebruiker erkend worden als ze vanwege stress dagelijks wiet roken. ‘Recreatieve’ blowers kunnen daarom bij controles keihard de sjaak zijn, terwijl zulke maatregelen Nederland nauwelijks veiliger maken.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het zou me niets verbazen dat het vervoeren van kinderen een negatievere impact heeft op je rijvaardigheid dan het roken van wat cannabis. Toch lijkt het me niet heel realistisch, haalbaar of wenselijk om het rijden met kinderen in de auto te verbieden. Het lijkt me toch een stuk makkelijker om niet stoned achter het stuur te kruipen dan nooit meer je kinderen mee te mogen nemen in de auto.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#16
600 meter valt reuze mee. Ik zie vrijwel iedereen na een groot festival onder invloed wegrijden die meerdere combinatie's drugs op hebben ..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rebell zei:
Dus uit onderzoek blijkt..
Stoned rijden is niet zo gevaarlijk als de overheid het doet lijken.


Al die onderzoeken bij elkaar werden uiteindelijk gebundeld in één onderzoeksverslag. Daaruit bleek: wiet heeft een negatieve impact op de rijvaardigheid. Maar cannabis viel in de laagste van de vier opgestelde risicocategorieën: 1 tot 3 keer zoveel kans op een ongeval. Daarmee is stoned rijden ongeveer net zo gevaarlijk als één of twee glazen bier drinken, je radio instellen, onderweg iets eten, of langdurig kijken naar reclameborden langs de weg.

https://www.vice.com/nl/article/j5b...zo-gevaarlijk-als-de-overheid-het-doet-lijken


De kans is groot dat mensen niet als medische gebruiker erkend worden als ze vanwege stress dagelijks wiet roken. ‘Recreatieve’ blowers kunnen daarom bij controles keihard de sjaak zijn, terwijl zulke maatregelen Nederland nauwelijks veiliger maken.
Klik om te vergroten...
Dus je zegt het zelf in dit stuk: het beinvloed wel je rijvaardigheid. In mindere mate dan bv alcohol maar het beinvloed dus wel degelijk. Staat letterlijk in jouw citaat.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgens mij is het allemaal best duidelijk. Het negatieve effect van cannabis op je rijvaardigheid wordt overschat en is sowieso minder heftig dan dat van alcohol. Dat is echter nog steeds geen reden om stoned achter het stuur te gaan zitten. Ongeacht wat de wet erover zegt is dat gewoon niet verstandig. Stel dat je een ongeluk veroorzaakt...? Dat vergeef je zelf toch niet?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja dus dan moet een navigatiesysteem ook verboden worden want dat leidt ook af of kinderen achter in de auto die ruzie krijgen zijn nog gevaarlijker. Geen reclameborden meer langs de weg. Dus vanaf nu moet het ook verboden zijn om kinderen te vervoeren in de auto dat is levensgevaarlijk!!

Zo wil je je punt maken toch?
Dit geeft alleen maar aan dat ik gelijk heb want je mag met 2 glazen bier ook gewoon rijden.
En deze kleine dingen beïnvloeden je rijgedrag nog erger. En als iemand vaak blowed kan het zo zijn dat het helemaal geen invloed heeft omdat je een tolerantie hebt en al die negatieve invloeden geen rol meer spelen.
Maar al die positieve dingen zoals rustiger rijden nog wel aanwezig zijn.
Wat jou voorzichtiger maakt en dus een veiligere bestuurder maakt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Recentelijk is er dus politie langs gekomen en vriend van mij zn wiet is ingenomen
Klik om te vergroten...
Is je vriend minderjarig of had hij een dealerhoeveelheid wiet bij? Of is dit voorgevallen in Belgie?
Want in Nederland mag je toch echt een gebruikershoeveelheid wiet bij je hebben, en wel maximaal 5 gram.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."