Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik keur uiteraard niet goed dat ik onder invloed die 600 meter naar huis rijd maar we zijn niet allemaal de ideaale schoonzoon toch? Het is 1 straat ik woon in een zeer rustig dorpje als ik naar huis rijd kom ik nooit iemand tegen en ik vertrek ook niet meteen geef me een half uurtje en ik voel er niks meer van ( ik weet het ik ben nog steeds onder invloed) acht.zes zei: Is je vriend minderjarig of had hij een dealerhoeveelheid wiet bij? Of is dit voorgevallen in Belgie? Want in Nederland mag je toch echt een gebruikershoeveelheid wiet bij je hebben, en wel maximaal 5 gram. Klik om te vergroten... Het is in Nederland gebeurd vriend van mij is 20 jaar hij kwam net van de shop denk dat hij zo’n 0,5 / 0,6 gram is kwijt geraakt. Toch wil ik even weer on topic komen ben ik strafbaar op de parkeerplaats? Wordt dit het zelfde bestraf als ik tijdens het rijden een joint roken en ze houden me aan ( dit is een voorbeeld het enige wat ik rijd onder invloed zijn deze 600 meter)"
"acht.zes zei: @chainsmoker1998 Je vriend zou eigenlijk naar de politie moeten gaan om zijn wiet terug te eisen. Klik om te vergroten... We hadden al een vermoeden dat we in ons recht stonden maar we waren met 5 man en er stonden 4 auto’s naast elkaar. Die speekseltest wouden we niet hebben dus we werkte maar gewoon mee."
"Bas zei: 600 meter valt reuze mee. Ik zie vrijwel iedereen na een groot festival onder invloed wegrijden die meerdere combinatie's drugs op hebben .. Klik om te vergroten... Eens maar het neemt niet weg dat je gewoon een strafbaar feit pleegt. Op het moment dat ik stil sta op de parkeerplaats ben ik niet aan het rijden. Pleeg ik dan nog steeds een strafbaar feit? Ik dacht misschien krijg ik een rij ontzegging van 8-10 uur ofzo ik noem ook maar wat. Rayyar zei: Als je het zeker wil weten waarom vraag je het niet aan een advocaat of aan de politie? Zo te lezen weet niemand het hier. Klik om te vergroten... Het leek mij geen goed moment om op dat moment meneer de agent te vragen haha. Heb jij enig idee waar ik juridisch advies kan krijgen ?"
"Rebell zei: Hey ik was verzeild geraakt in een andere discussie terwijl ik het antwoord wel weet. Het komt op het zelfde neer als met die wiet. Je kan geluk hebben of niet. Met de agent en de rechter. Hier is een artikel dat een vrouw is vrijgesproken! https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/52500/Sleutel_niet_in_contact:_geen_dronken_rijden.html Maar een vriend van mij ging zijn dronken roes uitslapen in de auto en de motor van de auto was warm en die is wel veroordeeld tot een rijontzegging. Dus het ligt aan de agent en rechter. Er is een soort regel met sleutel in het contact. Maar als ze naar de situatie kijken kunnen ze toch anders beslissen. Dat de auto op je naam staat en de andere geen rijbewijs hebben. Is de motor warm en is iedereen stoned in de auto. Dat soort dingen. Dus het is geen zekerheid. Klik om te vergroten... Hoi bedankt voor je reactie! Conclusie er is een kans dat je gwn flink de lul bent dit ligt voornamelijk aan de dag van meneer de agent. Mijn auto stond wel aan voor de verwarming sleutel zat in het contact."
"Hallo Ik heb het nog even iets verder uitgepluist. Ik heb het gevraagd aan een docent die al een lange tijd les geeft ik het vak rechten. Het komt eigenlijk weer terug op het verhaal van @Rebell Het gaat hier om Artikel 160 van de wegen en verkeerswet. Wat de docent dus vertelde als je op de parkeerplaats staat met de motor aan kunnen ze het opvatten dat je wilt of gaat vertrekken wat je dus strafbaar maakt. Zit jij in een auto met de motor uit en die het liefst ook geen warme motor meer heeft ben je wettelijk gezien niet strafbaar. Ik denk dat als ze merken dat je onder invloed bent je mogelijk een tijdelijke rijontzegging krijgt dat je sowieso komende 24 uur niet mag rijden. Je behoud in iedergeval wel je rijbewijs."
"Conjo zei: Als je melding krijgt bij CBR ben je zwaar de LUL kunnen ze eeuwig je rijbewijs in beslag nemen op vermoedens dat je onder invloed bent! Zonder bewijs... Klik om te vergroten... Conjo zei: Zelfs naast auto staan onder invloed en komt verkeerde agentje tegen kunnen ze rijbewijs al invorderen Klik om te vergroten... Wat is je bron ? Hoe kom je aan deze informatie ? Rommel op een forum posten kunnen we allemaal. Ik ben er ook 99% zeker van dat dit complete onzin is aangezien ik er dus onderzoek naar heb gedaan en uit verschillende bronnen informatie gehaald heb. Conjo zei: Haha jazeker aangezien newbie is kan hem beter waarschuwen voor het CBR Klik om te vergroten... Op basis van een forum rank denk je dat ik niet weet wat het CBR is ? lol. De melding naar het CBR wordt pas gemaakt NADAT jij je schuldig hebt bevonden aan een strafbaarfeit in de auto. Als je even mijn Posts leest kan je daar wel uit opmaken of ze die melding gaan doen of niet,"
"Hallo Ik chill regelmatig met een paar vrienden bij een parkeerplaats circa 600 meter van mijn huis tijdens het chillen roken we eigenlijk regelmatig wel een joint (dit is de enige afstand die ik rij onder invloed). Hier ga ik heen met de auto we willen natuurlijk niet in de kou staan. Recentelijk is er dus politie langs gekomen en vriend van mij zn wiet is ingenomen en mijn auto is onderzochtz de rest heeft het allemaal snel weg kunnen stoppen. Ik was op dit moment wel onder invloed maar er is geen speekseltest uitgevoerd als dit wel gebeurd was was ik dan de lul? Ik had al een verhaal klaar liggen dat ik de auto hier laat staan en hem morgen ophaal als ik met de hond ga lopen het is dus mijn verhaal tegen die van de politie of zie ik dit verkeerd? Bijvoorbaat dank!"